Gewoon een vraagje over banden...
Wilde net zeggen, wellicht is niet de Grip wat het verschil maakt maar het gevoel van degelijkheid.
Potenza is ook heel fijn bandje, kep em dan alleen als 185-60-14 gehad, helaas dat ik ze wilde bestellen voor die peug in 15" waren ze verdwenen van A'bandenmarkt. Afgelopen.... 
Tot nu toe is de T1-R wel erg value for money, ze zijn gewoon enorm cheap. Ik ben nog lang niet klaar met het uitgummen, dus als je nog es wat 15" potenza's heb wil ik daar best eens wat rondjes mee draaien

Tot nu toe is de T1-R wel erg value for money, ze zijn gewoon enorm cheap. Ik ben nog lang niet klaar met het uitgummen, dus als je nog es wat 15" potenza's heb wil ik daar best eens wat rondjes mee draaien

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Idd, had ik zelf al besloten en de bandenboer zei hetzelfde, dus van de winter gewoon de winterbandjes 175/65 er onder gooien. Die +/- 3 km afwijking is niet zo belangrijk, en omdat het naar beneden afwijkt heb je ook nooit het probleem dat je ongemerkt standaard te hard rijdt bij een flitspaal..Steven schreef:die afwijking hoeft helemaal niet zo groot te zijn en kun je prima rekening mee houden.
Bovendien schijnt het zo te zijn dat je in de winter beter smallere banden dan bredere banden onder je auto legt, geloof dat dat te maken heeft met grip en afvoer van water/sneeuw e.d.
De stalen wielen met de Mabors en de ene Centaur zet ik 1 dezer dagen op Marktplaats, wat de gek er voor geeft

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
[img]http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... norway.jpg[/img]
Deze heeft ook smallere winterbanden.
Deze heeft ook smallere winterbanden.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
maar die vliegt ook, heeft geen contact met de weg nodig zijn voor de sier 

ik moet binnenkort weer nieuwe banden hebben voor onder mn clio.
ik heb nu 175-50-15, maar wil eigenlijks wel naar de 195-45-15. voor die 175 kun je kiezen uit wel 2 verschillende banden, met de 195 heb je gewoon wat meer keuze.
ik zat zelf te denken aan dunlop sp sport 9000 of continental sportcontact 2 (heb zelf goede ervaringen met de contact 1)
velgen zijn van een clio 2 dynamique en zijn 6j(of 6,5) breed, dus daar zou wel een 195 band omheen moeten passen toch?
ik heb nu 175-50-15, maar wil eigenlijks wel naar de 195-45-15. voor die 175 kun je kiezen uit wel 2 verschillende banden, met de 195 heb je gewoon wat meer keuze.
ik zat zelf te denken aan dunlop sp sport 9000 of continental sportcontact 2 (heb zelf goede ervaringen met de contact 1)
velgen zijn van een clio 2 dynamique en zijn 6j(of 6,5) breed, dus daar zou wel een 195 band omheen moeten passen toch?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
om even in te haken:
voor de GT heb ik andere velgen liggen.. moet dus 4x een 195/45/15 bandje hebben..wat raden jullie aan?
Heb wat prijzen opgevraagd bij de plaatselijke profile, maar werd daar niet echt vrolijk van
Pilot exalto II? Toyo T1-R? Potenza's nog te krijgen, maar erg duur daar?
voor de GT heb ik andere velgen liggen.. moet dus 4x een 195/45/15 bandje hebben..wat raden jullie aan?
Heb wat prijzen opgevraagd bij de plaatselijke profile, maar werd daar niet echt vrolijk van

-
- Contacteer:
ligt natuurlijk aan je rijstijl..
De T1-S sleet idioot hard, de T1-R valt wel mee
en in de regen rij je toch niet gruwelijk hard, toch?
De T1-S sleet idioot hard, de T1-R valt wel mee
en in de regen rij je toch niet gruwelijk hard, toch?
ligt er natuurlijk puur aan wat je wilt, goede grip en lange levensduur gaan (bijna) nooit samen. En in de regen zullen ze idd wat minder zijn, maar dan rijd je zowieso minder op de grens lijkt me 
R5GTT. Drive it like you stole it
de wegen waar ik veel op rijd hier in de buurt hebben nogal wat last van spoorvorming en grote plassen. Dus dan heb ik liever iets wat goed is in de regen zodat ik niet continu aan het surfen ben.
en het surfen wordt alleen maar erger met brede banden, dus ik wil wel iets goeds hebben wat veel water kan afvoeren en goede grip heeft waneer het nat is.
en het surfen wordt alleen maar erger met brede banden, dus ik wil wel iets goeds hebben wat veel water kan afvoeren en goede grip heeft waneer het nat is.
Tja, alles met fatsoendelijk profiel is goed in plassen.
Vredestein Sporttrack is een goede nat-band vind ik, verder natuurlijk de Potenza's
Maarja, die roep ik elke keer. En anders de Rainsport, dan zit nattigheid tenminste in de naam, geeft een goed gevoel denk ik maar zo 
Vredestein Sporttrack is een goede nat-band vind ik, verder natuurlijk de Potenza's

Dunlop SP 9000 sportPaul1916v schreef:om even in te haken:

vergeet de Uniroyals etc!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
wat raad jij aan dan Rob? toyo?
In ieder geval gewoon bij autobandenmarkt.nl bestellen, scheelt een hoop centen.
De T1-R vind ik wel aardig, de S had meer grip. Op nat wegdek vond ik de S echt niet zo slecht als iedereen beweert. De conti sportcontact 2 hadden minder grip bij nat wegdek in ieder geval.
Ik zou voor de Potenza's, Sporttrack 2 of T1-R gaan.
De T1-R vind ik wel aardig, de S had meer grip. Op nat wegdek vond ik de S echt niet zo slecht als iedereen beweert. De conti sportcontact 2 hadden minder grip bij nat wegdek in ieder geval.
Ik zou voor de Potenza's, Sporttrack 2 of T1-R gaan.
-
- Contacteer:
zit erover te denken maar es een keer de Vredestein SPORTRAC 3 te proberen
iemand hier ze er al onder liggen? Lex toch?
Bart gtt heeft er ook vredestein onder zitten .Paul1916v schreef:zit erover te denken maar es een keer de Vredestein SPORTRAC 3 te proberen
heb eventueel nog byna nieuwe toyos' voor je moet je zondag maar kijken zitten op de bbs velgen.
Maar er moeten winterbanden op en mogen dus weg.
hallo allemaal,
eind van het jaar ben ik van plan om met de auto naar Berlijn te gaan om daar het nieuwe jaar in te gaan, maar kom ik dan vast te zitten aan verplichtingen van winterbanden en/of sneeuwkettingen? Is er al iemand anders die kant op geweest rond oud en nieuw?
Ben benieuwd naar wat jullie verhalen zullen zijn.
greetz
eind van het jaar ben ik van plan om met de auto naar Berlijn te gaan om daar het nieuwe jaar in te gaan, maar kom ik dan vast te zitten aan verplichtingen van winterbanden en/of sneeuwkettingen? Is er al iemand anders die kant op geweest rond oud en nieuw?
Ben benieuwd naar wat jullie verhalen zullen zijn.
greetz
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zit te denk om voor de GT een setje trackday wielen te maken.
15inch cupwielen met Falken RT615 of Toyo R888 iemand al ervaring met deze bandne?
15inch cupwielen met Falken RT615 of Toyo R888 iemand al ervaring met deze bandne?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Als je een extra set circuitwielen wilt, neem dan echte slicks.
Tis wel geinig die semislicks, maar om nou te zeggen relaxed voor op de openbare weg? Hmm
Kep wel es rondgekacheld met een setje Yokohama Advan A048's, maar tis niet echt relaxed.
Met dunlop slicks over straat is ook wel lachen, maar ook verre van relaxed.
Rookt wel goed
Tis wel geinig die semislicks, maar om nou te zeggen relaxed voor op de openbare weg? Hmm

Kep wel es rondgekacheld met een setje Yokohama Advan A048's, maar tis niet echt relaxed.
Met dunlop slicks over straat is ook wel lachen, maar ook verre van relaxed.
Rookt wel goed

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tja, daar zit ook wel wat in Steve.
Alleen meestal zijn die slicks net te hoog, zeg maar.
Trouwens ik zie net dat ze allebij niet verkrijgbaar zijn in 195/45 r15
Alleen meestal zijn die slicks net te hoog, zeg maar.
Trouwens ik zie net dat ze allebij niet verkrijgbaar zijn in 195/45 r15

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92