R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Car: GTT

Chris schreef:Super Danny! Je bent er zondag dus ook bij in Bodegraven?! Ben wel benieuwd hoe hij er nu bijstaat. :)

ligt eraan ga zaterdag een volvo 480 turbo ophalen waar zo snel mogelijk de moter en randdelen en kabelboom en computres uitmoeten, maar de kans is wel groot dat ik er ben :)
Danny van Duren

Danny van Duren schreef:
Chris schreef:Super Danny! Je bent er zondag dus ook bij in Bodegraven?! Ben wel benieuwd hoe hij er nu bijstaat. :)

ligt eraan ga zaterdag een volvo 480 turbo ophalen waar zo snel mogelijk de moter en randdelen en kabelboom en computres uitmoeten, maar de kans is wel groot dat ik er ben :)
dat samen met mn r5 cabrio mn volgende bezigheid ik ga die 1.7 turbo in mn gte leggen en dan komt mn gte blok in mn cabrio
Ad van Haperen
Contacteer:

Heey danny ik wist al dat je het van plan was maar wel mooi dat je het blok nu al heb!

Kben benieuwd, maar jou kennende komt dat wel goed
Danny van Duren

Hooliead schreef:Heey danny ik wist al dat je het van plan was maar wel mooi dat je het blok nu al heb!

Kben benieuwd, maar jou kennende komt dat wel goed
haha dat komt goed duuurt alleen even maar die moter komt er voor de zomer in met chiptuning en hogere turbodruk
Danny van Duren

morgen mn donor auto ( volvo 480 turbo) ophalen :p
Calle

Leuk maaruh....

FOTO! van de GTE! :foto:

Hoe staat hij er weer bij?
Danny van Duren

Calle schreef:Leuk maaruh....

FOTO! van de GTE! :foto:

Hoe staat hij er weer bij?
foto`s worden zondag in bodegrave (daar is ie dus ook weer te bewonderen Misschien met nieuwe gril en booskijkers of nog met orginele grill en zonder booskijkers)gemaakt bij ligt de foto`s die ik nu heb zijn een beetje donker
Calle

Ik heb ook eens onder de kap van een 480 turbo staan kijken. Hoe je de intercooler op gaat lossen wordt nog een leuke opgave, of ga je voor een GTT intercooler? Die van de volvo zal waarschijnlijk niet gaan passen. Veel succes ermee.
Danny van Duren

Calle schreef:Ik heb ook eens onder de kap van een 480 turbo staan kijken. Hoe je de intercooler op gaat lossen wordt nog een leuke opgave, of ga je voor een GTT intercooler? Die van de volvo zal waarschijnlijk niet gaan passen. Veel succes ermee.
die past inderdaad niet maar ik ga voor zolang voor een stadaart gtt ic en daarna voor een grotere achter/in mn voorbumper
Mrtn
Car: R5GTT

Succes d'rmee zeg ik maar (Y) :)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren

Mrtn schreef:Succes d'rmee zeg ik maar (Y) :)
bedankt

ik heb de 480turbo thuis staan maar wat is dat toch een mooi blok zo`n 1.7turbo :p :p :p
catrinus

vind ik nou ook :D
There will be plenty of time to rest when your dead
Mrtn

Ik (deels) ook :lol: :lol:

Hé Cat, ik heb die LMM eens lekker gespoeld met wasbenzine een nachtje, maar echt vele malen beter nu (Y)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren

Mrtn schreef:Ik (deels) ook :lol: :lol:

Hé Cat, ik heb die LMM eens lekker gespoeld met wasbenzine een nachtje, maar echt vele malen beter nu (Y)
deels alleen de turbo zker?
Mrtn

Ik heb veel geetter gehad met de LMM, daarom deels :) Nu gaat ie voor 95% weer goed
Mrtn = Maarten
Mrtn

Danny, zou je voor mij even willen kijken hoe het stationaire stappenmotortje zit bij de 480?

Zit ie op turbocircuit, dus dat ie voor de inlaat een aftaking heeft naar stat.stappenmotortje?
of dat ie self-opertional is, dus zelf aanzuigt, zoals een GTE dat bv ook doet?

Kheb 't idee dat ie regelmatig stuk gaat doordat er druk op komt te staan nadat de gasklep dicht gegooid wordt na een volgas situatie. of kan dat niet??

Ik denk erover om een klein luchtfiltertje erop te zetten, zodat ie zelf mag gaan aanzuigen.
Mrtn = Maarten
Danny van Duren

Mrtn schreef:Danny, zou je voor mij even willen kijken hoe het stationaire stappenmotortje zit bij de 480?

Zit ie op turbocircuit, dus dat ie voor de inlaat een aftaking heeft naar stat.stappenmotortje?

Kheb 't idee dat ie regelmatig stuk gaat doordat er druk op komt te staan nadat de gasklep dicht gegooid wordt na een volgas situatie. of kan dat niet??

Ik denk erover om een klein luchtfiltertje erop te zetten, zodat ie zelf mag gaan aanzuigen.
ik zal morgen effe voor je kijken als ik tijd heb
Menno

Mrtn schreef:Danny, zou je voor mij even willen kijken hoe het stationaire stappenmotortje zit bij de 480?

volgens mij ga je dan turbodruk naar de buitenwereld lekker --->= jammer :)
rev it like a rental
Mrtn

dus dat kan volgens jou niet Menno?? Dat ie dan via het inlaatspruitstuk en de stappenmotor turbodruk gaat lekken?
Mrtn = Maarten
catrinus

of je doet het makkelijker en haalt gewoon je hele stappenmotor weg 8) .
There will be plenty of time to rest when your dead
Danny van Duren

zal ik morgen nog effe een fotootje maken als ik tijd heb of is het al opgelost
Mrtn

Het is inmiddels al opgelost, de motor loopt weer als een zonnetje en gaat sneller als z'n schaduw :lol:

alsnog bedankt :)

Al wat verder gekomen met sleutelen??
Mrtn = Maarten
Danny van Duren

ik wil mijn in mn gte een 1.7 turbo laten bouwen en die wil ik nog een veder tunen en nou wil ik de turbodruk omhoog schroeven en en chiptunen en wil er een breedvalve op.

waar kan ik dit laten doen en het besten kopen?
en wil eigenklijk zoveel mogelijk pk`s uit het chiptunen halen
Gabri van der Veen
Über-Spammer

kijk eens op de site van Jeroendaar staat een volvo 460 met 180 pk, misschien even vragen hoe en wat :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-PAZ-
Über-Spammer

ik meen dat er in belgie een bedrijfje zat die de volvo turbo met een paar eenvoudige ingrepen op 160+ pk's krijgt, internet adres moet ik effe opzoeken voor je
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer

is een nederlands bedrijf rica engineering

http://www.rica.nl

met chippen opgegeven vermogens winst voor de 1.7 turbo. van 120 naar 162 pk en koppel van 175 naar 225nm
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren

paz-maniac schreef:is een nederlands bedrijf rica engineering

http://www.rica.nl

met chippen opgegeven vermogens winst voor de 1.7 turbo. van 120 naar 162 pk en koppel van 175 naar 225nm
dat is niet slecht komt aardig in de buurt wat ik er in totaal uit wil gaan halen maar ben nog verder aan het informeren kwam er vandaag achter dat een kennis van me ook kan chiptunen is leverancier van een of andere chip
Danny van Duren

ochja nog iets heb gisteren twee oude duitse tijdschijften binnen gekregen met artikels van een gte phase 2 erin en daar staat dat het een 1.8 is met wel maar 1721cc maar het word oficieel wel een 1.8 genoemd daar net zoals de phase r 19`s
Mrtn

Danny, dat wiel dat jij wilt uitvinden is allang uitgevonden, ook door clubleden.

Ik stel voor dat je enkele topics zal kunnen doorlezen, bv die van Catrinus en mij :)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren

Mrtn schreef:Danny, dat wiel dat jij wilt uitvinden is allang uitgevonden, ook door clubleden.

Ik stel voor dat je enkele topics zal kunnen doorlezen, bv die van Catrinus en mij :)
en waar slaat dit op?
Mrtn

Ohw.... het is niet onaardig bedoeld hoor, integendeel zelfs.

Maar in één van die topics die ik noemde staan ook vragen en antwoorden die je stelde.... ook enkele tuningsvragen. Qua tuning is er ook niet veel te krijgen!

Maar twas niet zo rottig bedoeld als het mss op je overkwam :)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren

Mrtn schreef:Ohw.... het is niet onaardig bedoeld hoor, integendeel zelfs.

Maar in één van die topics die ik noemde staan ook vragen en antwoorden die je stelde.... ook enkele tuningsvragen. Qua tuning is er ook niet veel te krijgen!

Maar twas niet zo rottig bedoeld als het mss op je overkwam :)
ok gelukkig sorry da ik meteen zo reageerde maar jij hebt dus ook een 1.7t in jou gtt?
Danny van Duren

heeft iemand een foto van een gtt met een interoeler verwerkt in de voorbumper?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Danny van Duren schreef:heeft iemand een foto van een gtt met een interoeler verwerkt in de voorbumper?
Wederom kun je het beste even zoeken op de site :wink:

in NL.Motor, staat een groot Front Mount InterCooler topic.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Danny van Duren

Erik Olijnsma schreef:
Danny van Duren schreef:heeft iemand een foto van een gtt met een interoeler verwerkt in de voorbumper?
Wederom kun je het beste even zoeken op de site :wink:

in NL.Motor, staat een groot Front Mount InterCooler topic.
aha ok tja had al wa liggen zoeken op internet en kon maar niks vinden
Plaats reactie