Chris schreef:Super Danny! Je bent er zondag dus ook bij in Bodegraven?! Ben wel benieuwd hoe hij er nu bijstaat.
ligt eraan ga zaterdag een volvo 480 turbo ophalen waar zo snel mogelijk de moter en randdelen en kabelboom en computres uitmoeten, maar de kans is wel groot dat ik er ben
Chris schreef:Super Danny! Je bent er zondag dus ook bij in Bodegraven?! Ben wel benieuwd hoe hij er nu bijstaat.
ligt eraan ga zaterdag een volvo 480 turbo ophalen waar zo snel mogelijk de moter en randdelen en kabelboom en computres uitmoeten, maar de kans is wel groot dat ik er ben
dat samen met mn r5 cabrio mn volgende bezigheid ik ga die 1.7 turbo in mn gte leggen en dan komt mn gte blok in mn cabrio
foto`s worden zondag in bodegrave (daar is ie dus ook weer te bewonderen Misschien met nieuwe gril en booskijkers of nog met orginele grill en zonder booskijkers)gemaakt bij ligt de foto`s die ik nu heb zijn een beetje donker
Ik heb ook eens onder de kap van een 480 turbo staan kijken. Hoe je de intercooler op gaat lossen wordt nog een leuke opgave, of ga je voor een GTT intercooler? Die van de volvo zal waarschijnlijk niet gaan passen. Veel succes ermee.
Calle schreef:Ik heb ook eens onder de kap van een 480 turbo staan kijken. Hoe je de intercooler op gaat lossen wordt nog een leuke opgave, of ga je voor een GTT intercooler? Die van de volvo zal waarschijnlijk niet gaan passen. Veel succes ermee.
die past inderdaad niet maar ik ga voor zolang voor een stadaart gtt ic en daarna voor een grotere achter/in mn voorbumper
Danny, zou je voor mij even willen kijken hoe het stationaire stappenmotortje zit bij de 480?
Zit ie op turbocircuit, dus dat ie voor de inlaat een aftaking heeft naar stat.stappenmotortje?
of dat ie self-opertional is, dus zelf aanzuigt, zoals een GTE dat bv ook doet?
Kheb 't idee dat ie regelmatig stuk gaat doordat er druk op komt te staan nadat de gasklep dicht gegooid wordt na een volgas situatie. of kan dat niet??
Ik denk erover om een klein luchtfiltertje erop te zetten, zodat ie zelf mag gaan aanzuigen.
Mrtn schreef:Danny, zou je voor mij even willen kijken hoe het stationaire stappenmotortje zit bij de 480?
Zit ie op turbocircuit, dus dat ie voor de inlaat een aftaking heeft naar stat.stappenmotortje?
of dat ie self-opertional is, dus zelf aanzuigt, zoals een GTE dat bv ook doet?
Kheb 't idee dat ie regelmatig stuk gaat doordat er druk op komt te staan nadat de gasklep dicht gegooid wordt na een volgas situatie. of kan dat niet??
Ik denk erover om een klein luchtfiltertje erop te zetten, zodat ie zelf mag gaan aanzuigen.
Mrtn schreef:Danny, zou je voor mij even willen kijken hoe het stationaire stappenmotortje zit bij de 480?
Zit ie op turbocircuit, dus dat ie voor de inlaat een aftaking heeft naar stat.stappenmotortje?
of dat ie self-opertional is, dus zelf aanzuigt, zoals een GTE dat bv ook doet?
Kheb 't idee dat ie regelmatig stuk gaat doordat er druk op komt te staan nadat de gasklep dicht gegooid wordt na een volgas situatie. of kan dat niet??
Ik denk erover om een klein luchtfiltertje erop te zetten, zodat ie zelf mag gaan aanzuigen.
volgens mij ga je dan turbodruk naar de buitenwereld lekker --->= jammer
Mrtn schreef:Danny, zou je voor mij even willen kijken hoe het stationaire stappenmotortje zit bij de 480?
Zit ie op turbocircuit, dus dat ie voor de inlaat een aftaking heeft naar stat.stappenmotortje?
of dat ie self-opertional is, dus zelf aanzuigt, zoals een GTE dat bv ook doet?
Kheb 't idee dat ie regelmatig stuk gaat doordat er druk op komt te staan nadat de gasklep dicht gegooid wordt na een volgas situatie. of kan dat niet??
Ik denk erover om een klein luchtfiltertje erop te zetten, zodat ie zelf mag gaan aanzuigen.
zal ik morgen nog effe een fotootje maken als ik tijd heb of is het al opgelost
ik wil mijn in mn gte een 1.7 turbo laten bouwen en die wil ik nog een veder tunen en nou wil ik de turbodruk omhoog schroeven en en chiptunen en wil er een breedvalve op.
waar kan ik dit laten doen en het besten kopen?
en wil eigenklijk zoveel mogelijk pk`s uit het chiptunen halen
ik meen dat er in belgie een bedrijfje zat die de volvo turbo met een paar eenvoudige ingrepen op 160+ pk's krijgt, internet adres moet ik effe opzoeken voor je
met chippen opgegeven vermogens winst voor de 1.7 turbo. van 120 naar 162 pk en koppel van 175 naar 225nm
dat is niet slecht komt aardig in de buurt wat ik er in totaal uit wil gaan halen maar ben nog verder aan het informeren kwam er vandaag achter dat een kennis van me ook kan chiptunen is leverancier van een of andere chip
ochja nog iets heb gisteren twee oude duitse tijdschijften binnen gekregen met artikels van een gte phase 2 erin en daar staat dat het een 1.8 is met wel maar 1721cc maar het word oficieel wel een 1.8 genoemd daar net zoals de phase r 19`s
Ohw.... het is niet onaardig bedoeld hoor, integendeel zelfs.
Maar in één van die topics die ik noemde staan ook vragen en antwoorden die je stelde.... ook enkele tuningsvragen. Qua tuning is er ook niet veel te krijgen!
Maar twas niet zo rottig bedoeld als het mss op je overkwam
Mrtn schreef:Ohw.... het is niet onaardig bedoeld hoor, integendeel zelfs.
Maar in één van die topics die ik noemde staan ook vragen en antwoorden die je stelde.... ook enkele tuningsvragen. Qua tuning is er ook niet veel te krijgen!
Maar twas niet zo rottig bedoeld als het mss op je overkwam
ok gelukkig sorry da ik meteen zo reageerde maar jij hebt dus ook een 1.7t in jou gtt?