Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!
Net de bobine er even af geschroeft, maar die contactjes zien er als nieuw uit. Even goed met contactspray gedaan en maar weer inelkaar gezet. Morgen maar eens even 12v direct op de bobine zetten en kijken wat voor vonk ik dan krijg. Anders ff een andere bobine van de sloop meenemen, moet toch nog even een koplamp halen.
Je bedoelt neem ik aan direct op de Renix en niet de bobine, want dan hemelt die zeker! Volhouden hé want de aanhouder wint en als het makkelijk was deed iedereen het wel.Matijs schreef: Morgen maar eens even 12v direct op de bobine zetten en kijken wat voor vonk ik dan krijg.

gr s

Yessss!



? kan je niet gewoon 12v op de losse bobine zetten?Sander schreef:Je bedoelt neem ik aan direct op de Renix en niet de bobine, want dan hemelt die zeker! Volhouden hé want de aanhouder wint en als het makkelijk was deed iedereen het wel.Matijs schreef: Morgen maar eens even 12v direct op de bobine zetten en kijken wat voor vonk ik dan krijg.suc6
gr snder
Kan beter andere bobine proberen .. weet niet of het werkt zo met 12v erop?
Ja ga wel even een andere bobine van de sloop halen.
D'r weet niet toevallig iemand hoeveel weerstand die bobine moet hebben?
D'r weet niet toevallig iemand hoeveel weerstand die bobine moet hebben?
Nee dat kan met geen een bobine, kan wel maar dan brand hij door!!Matijs schreef:? kan je niet gewoon 12v op de losse bobine zetten?

gr sander
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22
Eindelijk goed nieuws!!! KlasseMatijs schreef:Jajajaja, hij pruttelt!![]()
Hij vonkt echter nog niet sterk genoeg om ook echt aan te slaan.
Nadat ik de startmotor had vervangen liep alles ineens heel mooi. De vonk is echter onregelmatig en zwak (oranje-geel i.p.v. blauw). Ik verdenk de bobine. De ontsteking lag natuurlijk ook alweer een tijdje op de plank, dus er kan wat oxidatie zijn opgetreden. Na het eten eens even de bobine los halen en schoon poetsen. En dan morgen het dashboard weer eens inelkaar zetten, want nu hang weer alles los
Oja en Robin, de carburateur lijkt wat rijk te staan

Over de afstelling van de carb. kan je eigenlijk nog niet zoveel zeggen: als je een zeer zwakke vonk hebt, verbrandt het mengsel slecht, waardoor je dezelfde symptomen krijgt als bij een te rijk mengsel.
Eerst maar eens even die vonk in orde krijgen, lepelen we daarna effe de wide-band erin om het zaakje goed af te stellen....
Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
AARGH, het houdt ook niet op he?!?
Vandaag naar de sloop geweest voor wat onderdelen; H4 koplamp, bobine van een GTX, ruitenwisserschakelaar, ruitenwisser timer-relais-ding, en passent nog ff een knipperlichie meegenomen, zooitje zekeringen, Baccara achterwielkast bekleding + afdekklepjes voor de gaten aan de zijkant + schakelaartje voor de kofferbakverliching. (Zaten trouwens ook Baccara velgen op dat vijfje, iemand interesse?)
Dus weer een paar tientjes armer maar een achterbak vol spullen rijker.
Thuis aangekomen eerst even wat gegeten en toen de koplamp gemonteerd. In 1 keer goed, en hij doet het ook nog
Toen de bobine omgewisseld. En toen dus starten. NOU NIET DUS! we waren weer terug bij af, hij gaf geen kik. Dus ik ala Riël frutsen aan de draden van het contact, zonder resultaat. Toen maar alle draden van het contact naar de startmotor doorgemeten, alle stekkers los, alles gecheckt, was gewoon niks mis mee. Toen toch nog maar eens het relais dat daar in het parafan hangt eens even verwisselt met een andere. JA HOOR start dat ding ineens weer. Was dus helemaal niet het contact, maar een relais dat er als nieuw uitzag maar dus kennelijk niet altijd werkte. Goed, ik dus starten, maar aanslaan ho maar
Bobinekabel los, bougie erin, vonkt dus met die andere bobine nog net zo slecht als eerst
Nog even gecontroleerd of de benzinepomp het doet, overal benzine, ja die doet het 
Maar nu dus de grote vraag: Waarom zo'n slechte vonk???
Wie helpt mij in de brand?
En is er misschien vanvond iemand met een GTT beschikbaar om even bij mij langs te rijden om even te testen met een goede ontstekingsmodule (even overzetten)?
I would be forever gratefull...
Vandaag naar de sloop geweest voor wat onderdelen; H4 koplamp, bobine van een GTX, ruitenwisserschakelaar, ruitenwisser timer-relais-ding, en passent nog ff een knipperlichie meegenomen, zooitje zekeringen, Baccara achterwielkast bekleding + afdekklepjes voor de gaten aan de zijkant + schakelaartje voor de kofferbakverliching. (Zaten trouwens ook Baccara velgen op dat vijfje, iemand interesse?)
Dus weer een paar tientjes armer maar een achterbak vol spullen rijker.
Thuis aangekomen eerst even wat gegeten en toen de koplamp gemonteerd. In 1 keer goed, en hij doet het ook nog




Maar nu dus de grote vraag: Waarom zo'n slechte vonk???
Wie helpt mij in de brand?

En is er misschien vanvond iemand met een GTT beschikbaar om even bij mij langs te rijden om even te testen met een goede ontstekingsmodule (even overzetten)?
I would be forever gratefull...

Heb je wel een normale bougie geprobeerd? Die ene bougie was gewoon suf.
Dito op de bougie van cilinder 1...
Kan wel voor 50 euro nieuwe bougies gaan halen, maar da's een hooop geld. Misschien toch maar doen, dan is echt alles nieuw behalve de ontstekingsmodule.
Maar liever eerst nog even testen met een andere ontstekingsmodule voordat ik er weer een bak geld tegenaan smijt...
Nouja, eerst maar eens even boodschappen doen en eten.
Kan wel voor 50 euro nieuwe bougies gaan halen, maar da's een hooop geld. Misschien toch maar doen, dan is echt alles nieuw behalve de ontstekingsmodule.
Maar liever eerst nog even testen met een andere ontstekingsmodule voordat ik er weer een bak geld tegenaan smijt...
Nouja, eerst maar eens even boodschappen doen en eten.
Bougies kunnen je best lang etteren. Zag dat de kabels nieuw zijn.
Ik heb eens een cilinderkop een paar maandjes gehad liggen, bougies WAREN nieuw, maar na die tijd helemaal naar de verrek. Liep ook niet. Nieuwe bougies en lopen. Vraag die garage bij jou naast voor een setje om te testen, voor even boeit het toch niet als je gewone goedkope erin hebt.
Ik heb eens een cilinderkop een paar maandjes gehad liggen, bougies WAREN nieuw, maar na die tijd helemaal naar de verrek. Liep ook niet. Nieuwe bougies en lopen. Vraag die garage bij jou naast voor een setje om te testen, voor even boeit het toch niet als je gewone goedkope erin hebt.
Tsja, die bougies van mij zaten er in toen ik hem kocht, dus die liggen al bijna 2 jaar op de plank...
Zal straks even nieuwe bougies bestellen, dan kan ik die er morgenochtend even in draaien. Moet vandaag helaas de hele dag werken
Zou wel vet zijn als hij het dan doet, dan kunnen we dit weekend de carburateur afstellen en dan volgende week een nieuwe voorruit en keuren

Zal straks even nieuwe bougies bestellen, dan kan ik die er morgenochtend even in draaien. Moet vandaag helaas de hele dag werken

Zou wel vet zijn als hij het dan doet, dan kunnen we dit weekend de carburateur afstellen en dan volgende week een nieuwe voorruit en keuren


Mja, die heb ik ook niet 
Ik doe eerst wel even nieuwe bougies, is wel zo netjes. Kunnen we daarna altijd nog even verder experimenteren.

Ik doe eerst wel even nieuwe bougies, is wel zo netjes. Kunnen we daarna altijd nog even verder experimenteren.
Woa, hij doet het !!!
Even de choke erop, starten lopen, choke eraf 700 toeren
Super.
Carburateur needs adjustment, want gas in = motor af, als je het niet voorzichtig doet.
En wederom dank aan Riël voor de juiste diagnose




Even de choke erop, starten lopen, choke eraf 700 toeren

Carburateur needs adjustment, want gas in = motor af, als je het niet voorzichtig doet.
En wederom dank aan Riël voor de juiste diagnose

-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Gefeliciteerd.
Waar zou je zijn zonder dit forum.
Waar zou je zijn zonder dit forum.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
Ja goed he?! 



Langzamerhand kom je er wel

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
nou nog hopen dat alle verbeteringen inderdaad wat hebben uitgemaakt ....
suc6

suc6
Ja ik ben benieuwd of het een beetje helpt die dikke carburateur 

-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Beter! Gefeliciteerd man, veel plezier ermee 

Nou we zijn er nog niet
Eerst die carburateur maar eens goed afgesteld krijgen...
D'r heeft niet toevallig nog iemand ergens een dowmpipe liggen met zo'n lasmoer erin voor een Lambda sonde?

D'r heeft niet toevallig nog iemand ergens een dowmpipe liggen met zo'n lasmoer erin voor een Lambda sonde?

Helaas niet liggen... Maar is zo gemaakt toch? Even een gaatje erin boren. Moer er op lassen en klaar is Klara
Zo heb ik het bij mij ook gedaan.
Succes met afstellen. Ben benieuwd

Succes met afstellen. Ben benieuwd

Ja, ken alleen niet lassen
Slecht he?
Regel wel wat. ff kijken wat een nieuwe downpipe kost, dan vervang ik die meteen.

Regel wel wat. ff kijken wat een nieuwe downpipe kost, dan vervang ik die meteen.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
die kost 22 of 23 euro origineel renault.

Ja dat dacht Calle ook, maar die moest laatst toch 45 euro o.i.d. afrekenen voor dat stukkie pijp 
En dat terwijl hij bij mij in de Dialogys staat voor een tientje...

En dat terwijl hij bij mij in de Dialogys staat voor een tientje...
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
ik heb hem 22,.. euro moeten betalen hier in belgië bij de renault dealer, nu weet ik niet of dat met of zonder BTW was, maar dan komt er nog maar 21% bij, dan is het maximum 28 euro
Ik zal het nog eens navragen.
Even ter informatie, ik ben het nog niet vergetenSteven schreef:Jah tis balen, ik heb ook een schurfthekel aan electronica, geef mij maar een mechanisch probleem.
Maargoed ik zou zeggen ff doorbijten, want owjee als ie strax start, dan ben je alles vergeten


Super matijs! Te gek waaaw ben benieuwd. Nu ben je wel een donderdagavondje Maastricht verschuldigd
