Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Net de bobine er even af geschroeft, maar die contactjes zien er als nieuw uit. Even goed met contactspray gedaan en maar weer inelkaar gezet. Morgen maar eens even 12v direct op de bobine zetten en kijken wat voor vonk ik dan krijg. Anders ff een andere bobine van de sloop meenemen, moet toch nog even een koplamp halen.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Matijs schreef: Morgen maar eens even 12v direct op de bobine zetten en kijken wat voor vonk ik dan krijg.
Je bedoelt neem ik aan direct op de Renix en niet de bobine, want dan hemelt die zeker! Volhouden hé want de aanhouder wint en als het makkelijk was deed iedereen het wel. (Y) suc6

gr s :D nder
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Yessss! (Y) :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Sander schreef:
Matijs schreef: Morgen maar eens even 12v direct op de bobine zetten en kijken wat voor vonk ik dan krijg.
Je bedoelt neem ik aan direct op de Renix en niet de bobine, want dan hemelt die zeker! Volhouden hé want de aanhouder wint en als het makkelijk was deed iedereen het wel. (Y) suc6

gr s :D nder
? kan je niet gewoon 12v op de losse bobine zetten?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kan beter andere bobine proberen .. weet niet of het werkt zo met 12v erop?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja ga wel even een andere bobine van de sloop halen.
D'r weet niet toevallig iemand hoeveel weerstand die bobine moet hebben?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Matijs schreef:? kan je niet gewoon 12v op de losse bobine zetten?
Nee dat kan met geen een bobine, kan wel maar dan brand hij door!! :p Omdat er in de Renix een stroom begrenzing zit, en bij auto's met contact punten zit dat in de voedingsdraad. (12VDC)

gr sander
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Mooi nieuws Matijs.

Nog effe volhouden.
She'll be yours soon...


succes!
Blue Thunder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 28 aug 2002 16:22

Matijs schreef:Jajajaja, hij pruttelt! (D)
Hij vonkt echter nog niet sterk genoeg om ook echt aan te slaan.
Nadat ik de startmotor had vervangen liep alles ineens heel mooi. De vonk is echter onregelmatig en zwak (oranje-geel i.p.v. blauw). Ik verdenk de bobine. De ontsteking lag natuurlijk ook alweer een tijdje op de plank, dus er kan wat oxidatie zijn opgetreden. Na het eten eens even de bobine los halen en schoon poetsen. En dan morgen het dashboard weer eens inelkaar zetten, want nu hang weer alles los :p

Oja en Robin, de carburateur lijkt wat rijk te staan :wink:
Eindelijk goed nieuws!!! Klasse 8)

Over de afstelling van de carb. kan je eigenlijk nog niet zoveel zeggen: als je een zeer zwakke vonk hebt, verbrandt het mengsel slecht, waardoor je dezelfde symptomen krijgt als bij een te rijk mengsel.
Eerst maar eens even die vonk in orde krijgen, lepelen we daarna effe de wide-band erin om het zaakje goed af te stellen....

Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

AARGH, het houdt ook niet op he?!?

Vandaag naar de sloop geweest voor wat onderdelen; H4 koplamp, bobine van een GTX, ruitenwisserschakelaar, ruitenwisser timer-relais-ding, en passent nog ff een knipperlichie meegenomen, zooitje zekeringen, Baccara achterwielkast bekleding + afdekklepjes voor de gaten aan de zijkant + schakelaartje voor de kofferbakverliching. (Zaten trouwens ook Baccara velgen op dat vijfje, iemand interesse?)
Dus weer een paar tientjes armer maar een achterbak vol spullen rijker.
Thuis aangekomen eerst even wat gegeten en toen de koplamp gemonteerd. In 1 keer goed, en hij doet het ook nog ;) Toen de bobine omgewisseld. En toen dus starten. NOU NIET DUS! we waren weer terug bij af, hij gaf geen kik. Dus ik ala Riël frutsen aan de draden van het contact, zonder resultaat. Toen maar alle draden van het contact naar de startmotor doorgemeten, alle stekkers los, alles gecheckt, was gewoon niks mis mee. Toen toch nog maar eens het relais dat daar in het parafan hangt eens even verwisselt met een andere. JA HOOR start dat ding ineens weer. Was dus helemaal niet het contact, maar een relais dat er als nieuw uitzag maar dus kennelijk niet altijd werkte. Goed, ik dus starten, maar aanslaan ho maar :@ Bobinekabel los, bougie erin, vonkt dus met die andere bobine nog net zo slecht als eerst (N) Nog even gecontroleerd of de benzinepomp het doet, overal benzine, ja die doet het :lol:

Maar nu dus de grote vraag: Waarom zo'n slechte vonk???
Wie helpt mij in de brand? :p

En is er misschien vanvond iemand met een GTT beschikbaar om even bij mij langs te rijden om even te testen met een goede ontstekingsmodule (even overzetten)?
I would be forever gratefull... (F)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb je wel een normale bougie geprobeerd? Die ene bougie was gewoon suf.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Dito op de bougie van cilinder 1...
Kan wel voor 50 euro nieuwe bougies gaan halen, maar da's een hooop geld. Misschien toch maar doen, dan is echt alles nieuw behalve de ontstekingsmodule.
Maar liever eerst nog even testen met een andere ontstekingsmodule voordat ik er weer een bak geld tegenaan smijt...

Nouja, eerst maar eens even boodschappen doen en eten.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bougies kunnen je best lang etteren. Zag dat de kabels nieuw zijn.

Ik heb eens een cilinderkop een paar maandjes gehad liggen, bougies WAREN nieuw, maar na die tijd helemaal naar de verrek. Liep ook niet. Nieuwe bougies en lopen. Vraag die garage bij jou naast voor een setje om te testen, voor even boeit het toch niet als je gewone goedkope erin hebt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Tsja, die bougies van mij zaten er in toen ik hem kocht, dus die liggen al bijna 2 jaar op de plank...
Zal straks even nieuwe bougies bestellen, dan kan ik die er morgenochtend even in draaien. Moet vandaag helaas de hele dag werken :(
Zou wel vet zijn als hij het dan doet, dan kunnen we dit weekend de carburateur afstellen en dan volgende week een nieuwe voorruit en keuren 8) (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je kunt oog wel een andere ontsteking proberen hoor van iedere 1.4 carb om te testen
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mja, die heb ik ook niet :)
Ik doe eerst wel even nieuwe bougies, is wel zo netjes. Kunnen we daarna altijd nog even verder experimenteren.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Woa, hij doet het !!! 8) >-) :D :smoke:
Even de choke erop, starten lopen, choke eraf 700 toeren (Y) Super.
Carburateur needs adjustment, want gas in = motor af, als je het niet voorzichtig doet.

En wederom dank aan Riël voor de juiste diagnose :worship:
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Gefeliciteerd.

Waar zou je zijn zonder dit forum. :D
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja goed he?! :)
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Super Matijs, mooi weekend voor jou dus (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

lekker hè als ie loopt na veel moeite :D

super gedaan man (Y) en riel ook een (Y)
Laatst gewijzigd door Mrtn op vr 28 mei 2004 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

:worship: :worship:

Langzamerhand kom je er wel :p
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Heej lekker man dat ie het doet :worship:

Lekker voorzichtig toeren het weekend? :)Je hebt er mooi weer voor 8)
Alleen nog maar VW!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

nou nog hopen dat alle verbeteringen inderdaad wat hebben uitgemaakt .... :p :wink:

suc6
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja ik ben benieuwd of het een beetje helpt die dikke carburateur >-)
Matthijs Bleu Sport
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
Car: Renault 5 GT Turbo B
Locatie: Roosendaal

Beter! Gefeliciteerd man, veel plezier ermee >-)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nou we zijn er nog niet :) Eerst die carburateur maar eens goed afgesteld krijgen...

D'r heeft niet toevallig nog iemand ergens een dowmpipe liggen met zo'n lasmoer erin voor een Lambda sonde? :)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Helaas niet liggen... Maar is zo gemaakt toch? Even een gaatje erin boren. Moer er op lassen en klaar is Klara :P Zo heb ik het bij mij ook gedaan.

Succes met afstellen. Ben benieuwd :p
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja, ken alleen niet lassen :p Slecht he?
Regel wel wat. ff kijken wat een nieuwe downpipe kost, dan vervang ik die meteen.
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

die kost 22 of 23 euro origineel renault.
:wink:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja dat dacht Calle ook, maar die moest laatst toch 45 euro o.i.d. afrekenen voor dat stukkie pijp :@
En dat terwijl hij bij mij in de Dialogys staat voor een tientje...
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

ik heb hem 22,.. euro moeten betalen hier in belgië bij de renault dealer, nu weet ik niet of dat met of zonder BTW was, maar dan komt er nog maar 21% bij, dan is het maximum 28 euro
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik zal het nog eens navragen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Steven schreef:Jah tis balen, ik heb ook een schurfthekel aan electronica, geef mij maar een mechanisch probleem.

Maargoed ik zou zeggen ff doorbijten, want owjee als ie strax start, dan ben je alles vergeten :)
Even ter informatie, ik ben het nog niet vergeten :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol:

Super matijs! Te gek waaaw ben benieuwd. Nu ben je wel een donderdagavondje Maastricht verschuldigd ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie