Succes

Hier nog een paar foto's van hoe de Clio er bij staat. De einddemper van Devil heb ik ook even gemonteerd. Hij ziet er echt netjes uit. Hij past precies in de standaard uitsparing van de achterbumper. Ik laat hem ook niet zover uitsteken als de meeste Devils gewoon netjes en hard!Uit 1.8-->2.0 ombouwen???
Als ik het goed had waren de inlaatkleppen 32.8 mm en de uitlaat 28.6 mm, van de 16v is het me ontschoten.
Grote kleppen geeft bijna geen pk winst, reken maar op een paar pk'tjes, alleen het koppel schiet wel omhoog met 10~15 n/m op een standaard motor, daarbij pakt de motor in lage toeren sneller op en wordt het max koppel iets eerder geleverd.
Dus zonder tuning begin je al met +/- 200 n/m, door tuning zal dat alleen maar meer worden.
Nee, nog niet. Er zit een levertijd van 4 weken op, maar hij zei al dat ik uit moest gaan van 5 weken. Het is nu 4 en halve week terug, dus ik zal ze deze week wel hebben. Ik ben benieuwd. Als ik ze heb, plaats ik wel eenJordi - Clio 16V schreef:Hey Melvin, heb je je side skirts al binnen?
gr Jordi
Hoeveel hij precies is weet ik niet. ik dacht ongeveer 8 cm. Het plaatsen hiervan ging echt gemakkelijk. Ik heb hem wel zo gemonteerd, dat hij netjes onder mijn achterbumper valt. Niet dat hij zover uitsteekt.R(ay)Si schreef:Gaat de goed kant op !!!![]()
Succes nog de laatste daagjes en maar hopen dat ie meteen goed loopt !![]()
Welke diameter is jou Devil eigenlijk? en ging dat makkelijk, een stukje naar achter plaatsen??
Er wordt wel wat aangepast en er komen alleen grotere inlaatkleppen in. De boel wordt netjes gefreesd en pas gemaakt. Het is ook ongeveer het maximale wat er in kan, zonder dat de zuigers veranderd hoeven te worden. Als je de kleppen naast elkaar houdt, zie je ook dat ze einenlijk gelijk zijn. De reviesie wordt gedaan door een bekend bedrijf hier uit de buurt en geeft er ook garantie op.PtrGte schreef:ga je nou toch de meganekleppen monteren op de originele F7P zetels???
mmm...ik hoop wel dat de zetels eerst gefreesd worden, anders kan het sowieso niet...
en als ze dan gefreesd zijn, blijft er weinig van over...
maar goed, zoals ik zelf altijd zeg...als je niks probeert, zal je het ook nooit weten...
Donleben schreef:Er wordt wel wat aangepast en er komen alleen grotere inlaatkleppen in. De boel wordt netjes gefreesd en pas gemaakt. Het is ook ongeveer het maximale wat er in kan, zonder dat de zuigers veranderd hoeven te worden. Als je de kleppen naast elkaar houdt, zie je ook dat ze einenlijk gelijk zijn. De reviesie wordt gedaan door een bekend bedrijf hier uit de buurt en geeft er ook garantie op.PtrGte schreef:ga je nou toch de meganekleppen monteren op de originele F7P zetels???
mmm...ik hoop wel dat de zetels eerst gefreesd worden, anders kan het sowieso niet...
en als ze dan gefreesd zijn, blijft er weinig van over...
maar goed, zoals ik zelf altijd zeg...als je niks probeert, zal je het ook nooit weten...
De compressie van het blok gaat ook wat omhoog. Het blok wordt lichtjes gevlakt en komt een dunne pakking in. Ik weet niet hoeveel het precies gaat worden, maar dat zal straks allemaal wel blijken op de testbank. Ook moet er straks nog een andere chip in.