R(ay)Si - Alleen nog maar vw's...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

en toch leek het meer een elektronisch piepje... had je je massa van je radio ed al eens aan een Gestapo-onderzoek onderwordpen?
Immer wieder die verdammte Holländer
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

-Ray- schreef:en toch leek het meer een elektronisch piepje... had je je massa van je radio ed al eens aan een Gestapo-onderzoek onderwordpen?
Hmzzz...daar zeg je wat, heb wel de boxen losgehad, maar niet de radio....

Morgen dat ding er eens uit pielen, miss is het wat...
Alleen nog maar VW!
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Hey Raymond,
Ik heb ook wel zoiets gehoord in de RSI, heel af en toe. Ik dacht dat het aan het luchtfilter lag. De radio is 100% goed aangesloten, kan ik je garanderen. Maar het zou zomaar kunnen dat het wel iets met de massa is, algemene massa van de kabelboom( vanaf de accu) ofzo?
Succes (Y)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

FF voor mijn duidelijkheid, welke kleur heeft de massa van de radio? En die vanaf de kabelboom??

En kan zo'n kabeltje dan zo'n irri geluid gaan geven? En bij een bepaalde temp. verdwijnen :s

Ik wordt gek :P
Alleen nog maar VW!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zwart
Immer wieder die verdammte Holländer
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Doorgaans is het zeker zwart, maar kan ook zomaar bruin zijn. :D
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

R(ay)Si schreef:En die vanaf de kabelboom??
Je kan best ff proberen met een nieuwe massa recht naar de minpool van je batterie. Is geen zicht, maar weet je het direct zeker.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Dank jullie,

Ik ga het zsm mogelijk proberen, maar ut weer laat het niet echt toe nu :(
Alleen nog maar VW!
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

R(ay)Si schreef: Maar dan zou er toch een constant geluid moeten zitten, het is echt alleen boven de 2500 toeren, en als je je koppeling intrap is het weg, stopt de ventilator dan ook met draaien :s??
als je je koppeling intrapt gaat je ventilator langzamer draaien en je km-kabel zou een constant oplopend geluid moeten maken (hoe harder je rijd hoe meer geluid) maakt niet uit of je je koppeling in trapt ja of nee dus dat zal het waarschijnlijk niet wezen
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Een ventilator zou je dan toch ook onder de motorkap moeten horen janken???

En heb het gister nog eens gecheckd, maar als de temperatuur bij streepje 2 is (zie plaatje boven) dan is het een heel stuk minder.
En zelf soms ff weg, totdat de temp. weer zakt dan komt het ook direct weer terug.....:S
Alleen nog maar VW!
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

R(ay)Si schreef:Een ventilator zou je dan toch ook onder de motorkap moeten horen janken???

En heb het gister nog eens gecheckd, maar als de temperatuur bij streepje 2 is (zie plaatje boven) dan is het een heel stuk minder.
En zelf soms ff weg, totdat de temp. weer zakt dan komt het ook direct weer terug.....:S
je moet je niet gaan focussen op de ventilator want het is een idee het kan ook heel goed wezen dat 't het niet is, onder de motor kap hoor je het niet als je motor draaid en als je vent. op je accu staat te draaien hoor je het waarschijnlijk ook niet :s bij mij was het ook heel raar m'n kachel draaide moeilijker bij een warme motor dan dat ik m gewoon 100% op koele lucht zette, dat kan andersom dus ook wel zo wezen ik heb toen een nieuwe stekker op gezet en toen was het over vent. was voor de rest gewoon goed
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

vind het maar een vaag verhaal.als de temp meter boven het eerste streepje staat piept hij en boven het tweede streepje niet meer?

als je nou boven de 2500 toeren komt zodat hij gaat piepen (snelweg ofzo) en je zet het contact uit(motor dus wel laten draaien),hoor het dan nog steeds?

als je de temp sensor kortsluit (weet niet of dit kan) om een kokende motor te simuleren,zou het piepje dan ook ophouden?dan weet je zeker dat het wat met de temp meter te maken heeft.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ik ga van de week de complete tellerbak en de radio eruit halen.
Dan een stuk rijden en kijken wat het doet.....


Nu had ik nog wat vraagjes..

1. Past de motorsteun van een 16V ook onder een RSi (de achterste motorsteun).

2. Het rubber in mijn motorsteun is een kruisrubber, nu heb ik begrepen van mijn broer dat er in de sport? editie ook motorsteunen zijn van dichte rubbers, Williams? gewone 16V? Die personen hebben een appart blaadje bij hun auto gehad met bestelnrs.
De dealer kan ze niet opzoeken, maar wel bestellen!
Weet iemand dit? Zo ja, heeft die dit nr voor mij??

Als de motorsteun van een 16V past uiteraard.

Weet iemand anders misschien een bedrijf die motorsteunen levert (stuggere, stevigere). Moet veban nog bellen....

Thnx Ray :)
Alleen nog maar VW!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

[img]http://www.superkitcar.nl/projekt%20map/3.jpg[/img]

Als deze ook op een rsi past weet ik niet maar ze zijn zo te bestellen bij mabo tuning.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ray,

tis leuk dat je stuggere motorsteunen wil hebben. Vooral als je eigen het beginnen te begeven, maar: Ik heb van sommige hier gehoord dat als je 1 steun voor een stevigere vervangt de rest binnen de kortste keren het ook gaat begeven. weg van de minste weerstand zeg maar.

Dus of alles in 16v veranderen of niets, en een nieuwe RSI steun monteren.

Tenminste dat was het advies bij mij toen. bij een 1.8 RT wel te verstaan. :wink:

GR.Frits
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ja daar zeg je wel wat.... :)

Die steun van die 16V ziet er zeker wel hetzelfde uit, maar het ging meer om de maat!

@ Frits weet jij toevallig of die van een 1.8 gewoon past onder de RSi? Lijkt mij dat de blokjes praktisch hetzelfde zijn....

Thnx :)
Alleen nog maar VW!
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb mijn oude steun nog thuis liggen. Kun je misschien even gaan passen. Toch kantelt het blok wel een stuk minder met zo'n steun! (Y)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Maten zijn hetzelfde. van een gewone en een 16V (16V is wel breder maar dat past wel.

Wat ik verwacht dat jouw steunen en de meine het zelfde zijn. maar om dat zeker te weten zou iemand even de bestel nummers op moeten zoeken in dyalogis. En die heb ik hier niet. Weet wel dat mijn bestel nummer 7700414267 zou moeten zijn. :wink:

GR.Frits
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Iets anders wat hier en daar wel eens gedaan wordt is het vastkitten van je motorsteun. dus het rubber opsluiten in kit. hierdoor wordt ie ook stugger, maar er komt ook veel meer trilling en lawaai in de auto.

Dus het is wat je wil. 8)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Frits, pm :)

Morgen beginnen met demonteren :P
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Zo vandaag de expeditie naar het T^*%%*(_*ng geluid doorgezet....

Dash eraf, stuurtje eraf....
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_Bovendashlos.jpg[/img]

Onderkant los, zitten nog 2 van die mini schroefjes verstopt :)
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_Onderkantlos.jpg[/img]

Bovenste 2 schroefjes van de tellerbak los...
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_tellerbaklos.jpg[/img]

En dan houd je dit over :)
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_tellerbakeruit.jpg[/img]

De grote vraag was natuurlijk of het geluid misschien van een storend km-kabel, of ander stekkertje kwam...

Helaas :@ :@ het zag er veelbelovend uit, maar na een stukje gereden te hebben kwam het geluid weer terug :(
Het zit dus niet in de tellerbak...je hoort het gejank wel iets beter met de bovenkant eraf, maar kan het nog niet plaatsen.

Heb nog ff een geluids fragmentje geschoten, maar die wil niet online hier :(. Moet nog ff kijken hoe ik dat oplos.
Als je dat gehoort hebt, is het misschien wat makkelijker voor jullie te begrijpen, als dat ik het uitleg.....

Maja the quest continues (of zoiets.. :) .)
Laatst gewijzigd door R(ay)Si op wo 12 mei 2004 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen nog maar VW!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

The quest continues :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

-Ray- schreef:The quest continues :lol:
Dat zeg ik.....:P
Alleen nog maar VW!
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

volgens mij zit dat geluid in je stoelen, maar daar wil ik je wel vanaf helpen hoor :D
echt een vaag probleem
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Jordi - Clio 16V schreef:volgens mij zit dat geluid in je stoelen, maar daar wil ik je wel vanaf helpen hoor :D
:lol:
Jordi - Clio 16V schreef:echt een vaag probleem
Ja :S


Zaterdag gaan ik er een orgineel luchtfilter inzetten, misschien dat het toch daar ergens inzit....
Alleen nog maar VW!
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Zoek de muis :lol: echt irri dat soort dingen ik had een tijdje hetzelfde metname met harder rijden een blazend/aanschavend geluid. Dacht natuurlijk aan wielen etc. etc. wat bleek als ik de kachel dicht zet gaat de wind die van voren de auto in blaast resoneren en krijg je dat geluid :s
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Vanmorgen naar school toe....no probs (wel janken uitteraard)...

'S middags ff trainen (sterke henkie :P), wil ik naar huis toe,

Starten, broem broem, schud schud, bonk bonk (uitlaat) loopt dat ding weer op 3 poten!!! Ik thuis de kap open, dezelfde bougie kabel als de vorige keer er af trekken, maar helaas! Het was degene ernaast :S

Meteen maar ff naar de dealer geprutteld, komt daar met een big-smile Remco-X aanlopen :D. Alleen die kon er ook geen wijs uit worden :s, chef erbij, blijkt er nog een afscherm, bescherkap om de verdelerekap te zitten! Eraf zegt ie :), ding eraf, auto starten en???

Jaaaaaaaaaaaaa :D Hij doet het weeeeeeeeer...Die kap zorgde ervoor dat er vocht bleef hangen bij de bougies, en zorgde ervoor dat de vonkjes nog wel eens een andere kant op gingen!

Maar hijs weer APK :P
Alleen nog maar VW!
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

lekker hooor , :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Gelukkig :)

Je kan weer lekker toeren (Y)....
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Zeker weten :P

Alleen dat klere gejank nog vinden, ga de rest van me dash ook maar ff open halen :P
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Status: Nog niets opgelost :S

Vandaag nog ff bezig geweest, d8 eerst dat het echt uit de luchtroosters kwam. Heb die dingen ff vol met kranten gepropt, dan zou het geluid wel moeten dempen! Niet dus :(

Daarna ff onder bij de trappers geluisterd, daar is het ook goed duidelijk hoorbaar! Dus ik ga nu als volgende de kachel er maar helemaal uithalen, kijken of het misschien daar in zit!

Alleen nu de vraag: Gaat die kachel er makkelijk uit?? En hoe zit het met de water aansluiting?? Heeft er hier iemand ervaring mee?? (vast wel ;) )

Alvast bedankt Ray :)
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

R(ay)Si schreef: Alleen nu de vraag: Gaat die kachel er makkelijk uit?? En hoe zit het met de water aansluiting?? Heeft er hier iemand ervaring mee?? (vast wel ;) )

Alvast bedankt Ray :)
Iemand?? (F) :)
Alleen nog maar VW!
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

het water kom bij de motor weg zitten 2 slangetjes net iets omlaag bij het vaatje

ja ik had bij mij het dashbort er uit dus dan gaat het wel makelijk ik weet niet als het kan als je dashbort er in zit
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Misschien rare vraag....

Als ik de zekering van de kachel eruit haal, dus de kachel uitschakel. Stopt dan dat koelvloeistof ook met stromen door de kachel? Ik neem tenminste aan dat het koelvloeistof niet stilstaat :S.

Als de kachel eruit is, is het dan mogelijk ermee te rijden??

Please advise :) (F)

Vandaag ~Thijs~ zijn luchtfilter in de RSi gezet, dus weer orgineel. Ook nu jankt hij nogsteeds :S dus daar is weer 1 optie minder....
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Filmpjes staan on-line!!

KlikHier om van mij gejank mee te genieten!

Ik hoop dat dit wat duidelijker is :S
Alleen nog maar VW!
Plaats reactie