Vrijdag middag:
Even langs Boy Huyzer geweest om de kop te laten controleren of dat deze vlak was......vlak
Toen door naar de werkplaats waar het monteren van kop kon beginnen. Naar montage van de kop de complete motor in elkaar gezet.
Nadat alles was gemonteerd kon de motor weer terug geplaatst worden in de auto, beetje schuiven, passen en meten en de motor gleed weer op zijn plek.
Nu mag al het slangen werk weer terug op zijn plek, af en toe was het even kijken, maar alles zat weer op zijn plek.
Toen het meest spannende moment, het starten. Accu erin, startonderbreker eraf, choke aan, en omdraaien die sleutel.................en LOPEN!!!
Nog niet helemaal lekker (kleppen moesten nog gesteld worden) maar starten en lopen. Toen moest het koelsysteem weer gevuld worden.
Dat blijft een drama met zo'n ding, maar natuurlijk is dat ook weer gelukt.
Om 03.00 uur vonden we het wel weer genoeg geweest, later op de dag weer verder.
Zaterdag:
Kleppen deksel weer van de motor en de kop na te draaien en de kleppen te stellen.
Zo gezegd, zo gedaan. Alles weer terug monteren en starten die handel. De motor liep al een stuk beter dan de avond ervoor. Even een beetje gas geven en.........KLAP, en sprong een leiding van de waterpomp af. Vergeten vast te zetten.
Kan gebeuren, dit was gelukkig maar de enige slang die we vergeten waren.
's Middags nog een paar kleine dingetjes aan de auto gedaan en toen was het tijd om er een stukje mee te gaan rijden. SUPER, de auto moet alleen nog even uitgelijnt worden, misschien nog een nieuw wiellager, turbodruk moet nog iets om hoog (staat nu op ongeveer 0,6 bar)
Al met al een geslaagde actie, binnen 1 week een mooie, fijn lopende GT
Ik zal de foto's morgen even plaatsen.