Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Volgens de calculator goed voor 200+ pk..... :evil:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Op wat komen ze volgens de calculator uit op 4 bar?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Reken me niet rijk maar 250 krusas pk

Cijfers zeggen niks de 29ste maar kijken wat die doet belangrijker dat die niet pingeld en goed loopt qwa AFR
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik bedoel tot hoeveel cc ze moeten kunnen flowen op 4 bar :D
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Ff iets meer uitleg snap het ff niet
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Joost van der Hammen schreef: Nu 393 cc injectoren proberen (hebben we nog liggen) en de brandstofdruk verhogen naar 4 bar....
Hoeveel deze leveren op 4 bar brandstofdruk
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Ongeveer 10% extra dus 440 cc
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zijn dat de deka's Tuur ? Ik had ze met low imp.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ja 575cc deka's idd
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Joost van der Hammen schreef:
Arco schreef:Al wat gevonden m.b.t. die "versterkte" koppelingskabel ?

Nog niet echt tijd over gehad..... Helaas
Maybe dat dit je iets verder kan helpen ?

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/KoppelingskabelGrA_zps8fd2f8c9.jpeg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Heb een aangepaste kabel kunnen laten maken bij Remkaflex in Alkmaar......

Zal ff een :foto: maken.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nou duidelijke foto's zeg....
T is dat ik weet hoe of wat... :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oke. Dus de kabel an sich is dus sterk genoeg ? Ik had een dikkere kabel verwacht met een (zoals nu dus) andere aansluiting die steviger is.

Mooi werk (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

pas je op dat je je vork niet krom trapt ? c_/
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Leuke modificatie Joost maar?

de meeste renault kabels gaan daar niet stuk maar vlak na de bocht achter het koppelingspedaal.

dus kan je uitleggen wat de exacte functie hiervan is?

je zal het heus wel goed doordacht hebben. (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

De laatste maand 3 koppelingskabels kapot omdat de rubberstop die door het oog van de bak heen zit over de buitenkabel heen getrokken word, dus je koppeling komt dan niet meer vrij omdat de slag dan onvoldoende is....

Bij remkaflex hebben ze een buisje over de buitenkabel gezet tussen de rubberstop en de stabilisator die op de kabel zit.

Tevens heb ik de kabelloop iets aangepast er zat een redelijke hoek/knik om de intercoolerbuis
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

bassyyyy schreef:pas je op dat je je vork niet krom trapt ? c_/

Dat zal wel meevallen koppeling gaat niet heel zwaar.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ahaa duidelijk nu!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

t was ook als grap bedoeld
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Zo vandaag de brandstofdruk op 4 bar gezet en 393cc injectoren gestoken.....

Van de week maar eens op het gas met de laptop eraan.... :grin: :D
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Afgesteld vanavond loopt erg makkelijk door de toeren op Max 1.4bar >)

De 400cc injectoren zijn groot genoeg met een brandstofdruk van 4 bar
Heb nog ongeveer 20% over.....

Hopelijk gaat het zaterdag net zo goed als vanavond :D
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben benieuwd Joost, klinkt goed!

Ik loop nog te kloten met die gare k20 coils, werkt nog niet zoals het hoort....
Hoe dan ook, op 1,3bar doet zo'n 2.0 het wel lekker :D
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Heb ook 1.8bar weer voorbij zien komen op de externe turbo druk meter
Maar dat kan de map sensor niet aan en dat gaat dan soirt echt hard uit een 1.4tje.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hard kapot? ;)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Nee dat niet.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Vandaag in Goes geweest, om het vermogen te laten meten....

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/02BD1521-9415-4089-926A-A0C00D95A80F_zpswqkxlehk.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/9C8DEDAA-198B-4745-99B6-411794B27103_zpsaggmdpxa.jpg[/img]

Dit is op 1.15 bar onder de gasklep, de bedoeling was om tegen de 1.5 bar te draaien maar een of andere vage reden niet meer als die 1.15 bar turbodruk

Rij naar huis en ja hoor weer vol boost
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kan best zijn dat de bank de auto minder belasting heeft dan op de straat waardoor je niet op de druk komt

Hoe dan ook loopt het wel mooi op 1,15!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

kan ook nog de boostcontroler zijn die bijft hangen

Henk had iets moeite met de koppeling de verstelling van het pendaal is niet helemaal super....
Waardoor de ECU waarschijnlijk niet juist is opgestart (is een BUG van de KDFI) gebeurd ook wel als te snel het contactslot aan en uit zet

heb wat huiswerk gekregen en mag het half april nog eens proberen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is het nadeel van open loop boost control. Heel gevoelig voor invloeden van buitenaf.
Zorg dat je je closed-loop boost control voor elkaar krijgt, werkt een stuk beter!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wat was/is het doel met die 1,5 bar ? 210 wielpk ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Geen idee..... Rijd dan lekkerder..... :discrunt:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nee, harder :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie