
Joost GTTi Coupe
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Volgens de calculator goed voor 200+ pk..... 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Op wat komen ze volgens de calculator uit op 4 bar?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Reken me niet rijk maar 250 krusas pk
Cijfers zeggen niks de 29ste maar kijken wat die doet belangrijker dat die niet pingeld en goed loopt qwa AFR
Cijfers zeggen niks de 29ste maar kijken wat die doet belangrijker dat die niet pingeld en goed loopt qwa AFR
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik bedoel tot hoeveel cc ze moeten kunnen flowen op 4 bar 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Ff iets meer uitleg snap het ff niet
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Hoeveel deze leveren op 4 bar brandstofdrukJoost van der Hammen schreef: Nu 393 cc injectoren proberen (hebben we nog liggen) en de brandstofdruk verhogen naar 4 bar....
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Ongeveer 10% extra dus 440 cc
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ja 575cc deka's idd
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Maybe dat dit je iets verder kan helpen ?Joost van der Hammen schreef:Arco schreef:Al wat gevonden m.b.t. die "versterkte" koppelingskabel ?
Nog niet echt tijd over gehad..... Helaas
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/KoppelingskabelGrA_zps8fd2f8c9.jpeg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Heb een aangepaste kabel kunnen laten maken bij Remkaflex in Alkmaar......
Zal ff een
maken.....
Zal ff een

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zo een paar foto's van de aangepaste koppelingskabel
Er is een buisje over de buitenkabel gezet en aan geperst zodat de buitenkabel niet door het oog getrokken wordt
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/AB6E2349-A7AA-4166-A6C7-6B595BDAF627_zps2opzvqdc.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/1316BADA-E71C-418A-AE26-AC838C519CF7_zpsagz78pgo.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/BE7CE08D-A87B-4391-B08F-D47F08FF0F4C_zps3udwq50o.jpg[/img]
Er is een buisje over de buitenkabel gezet en aan geperst zodat de buitenkabel niet door het oog getrokken wordt
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/AB6E2349-A7AA-4166-A6C7-6B595BDAF627_zps2opzvqdc.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/1316BADA-E71C-418A-AE26-AC838C519CF7_zpsagz78pgo.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/BE7CE08D-A87B-4391-B08F-D47F08FF0F4C_zps3udwq50o.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou duidelijke foto's zeg....
T is dat ik weet hoe of wat...
T is dat ik weet hoe of wat...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oke. Dus de kabel an sich is dus sterk genoeg ? Ik had een dikkere kabel verwacht met een (zoals nu dus) andere aansluiting die steviger is.
Mooi werk
Mooi werk

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
pas je op dat je je vork niet krom trapt ? 

Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Leuke modificatie Joost maar?
de meeste renault kabels gaan daar niet stuk maar vlak na de bocht achter het koppelingspedaal.
dus kan je uitleggen wat de exacte functie hiervan is?
je zal het heus wel goed doordacht hebben.
de meeste renault kabels gaan daar niet stuk maar vlak na de bocht achter het koppelingspedaal.
dus kan je uitleggen wat de exacte functie hiervan is?
je zal het heus wel goed doordacht hebben.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
De laatste maand 3 koppelingskabels kapot omdat de rubberstop die door het oog van de bak heen zit over de buitenkabel heen getrokken word, dus je koppeling komt dan niet meer vrij omdat de slag dan onvoldoende is....
Bij remkaflex hebben ze een buisje over de buitenkabel gezet tussen de rubberstop en de stabilisator die op de kabel zit.
Tevens heb ik de kabelloop iets aangepast er zat een redelijke hoek/knik om de intercoolerbuis
Bij remkaflex hebben ze een buisje over de buitenkabel gezet tussen de rubberstop en de stabilisator die op de kabel zit.
Tevens heb ik de kabelloop iets aangepast er zat een redelijke hoek/knik om de intercoolerbuis
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
bassyyyy schreef:pas je op dat je je vork niet krom trapt ?
Dat zal wel meevallen koppeling gaat niet heel zwaar.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
ahaa duidelijk nu!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
t was ook als grap bedoeld
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zo vandaag de brandstofdruk op 4 bar gezet en 393cc injectoren gestoken.....
Van de week maar eens op het gas met de laptop eraan....

Van de week maar eens op het gas met de laptop eraan....


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Afgesteld vanavond loopt erg makkelijk door de toeren op Max 1.4bar
De 400cc injectoren zijn groot genoeg met een brandstofdruk van 4 bar
Heb nog ongeveer 20% over.....
Hopelijk gaat het zaterdag net zo goed als vanavond

De 400cc injectoren zijn groot genoeg met een brandstofdruk van 4 bar
Heb nog ongeveer 20% over.....
Hopelijk gaat het zaterdag net zo goed als vanavond

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ben benieuwd Joost, klinkt goed!
Ik loop nog te kloten met die gare k20 coils, werkt nog niet zoals het hoort....
Hoe dan ook, op 1,3bar doet zo'n 2.0 het wel lekker
Ik loop nog te kloten met die gare k20 coils, werkt nog niet zoals het hoort....
Hoe dan ook, op 1,3bar doet zo'n 2.0 het wel lekker

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Heb ook 1.8bar weer voorbij zien komen op de externe turbo druk meter
Maar dat kan de map sensor niet aan en dat gaat dan soirt echt hard uit een 1.4tje.....
Maar dat kan de map sensor niet aan en dat gaat dan soirt echt hard uit een 1.4tje.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Nee dat niet.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Hier nog een duidelijke foto van het busje wat er tussen is gemaakt
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/81701049-43F5-4C0E-ABCB-C78557C88B8F_zps9x0gz38e.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/81701049-43F5-4C0E-ABCB-C78557C88B8F_zps9x0gz38e.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Vandaag in Goes geweest, om het vermogen te laten meten....
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/02BD1521-9415-4089-926A-A0C00D95A80F_zpswqkxlehk.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/9C8DEDAA-198B-4745-99B6-411794B27103_zpsaggmdpxa.jpg[/img]
Dit is op 1.15 bar onder de gasklep, de bedoeling was om tegen de 1.5 bar te draaien maar een of andere vage reden niet meer als die 1.15 bar turbodruk
Rij naar huis en ja hoor weer vol boost
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/02BD1521-9415-4089-926A-A0C00D95A80F_zpswqkxlehk.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/9C8DEDAA-198B-4745-99B6-411794B27103_zpsaggmdpxa.jpg[/img]
Dit is op 1.15 bar onder de gasklep, de bedoeling was om tegen de 1.5 bar te draaien maar een of andere vage reden niet meer als die 1.15 bar turbodruk
Rij naar huis en ja hoor weer vol boost
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Kan best zijn dat de bank de auto minder belasting heeft dan op de straat waardoor je niet op de druk komt
Hoe dan ook loopt het wel mooi op 1,15!
Hoe dan ook loopt het wel mooi op 1,15!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
kan ook nog de boostcontroler zijn die bijft hangen
Henk had iets moeite met de koppeling de verstelling van het pendaal is niet helemaal super....
Waardoor de ECU waarschijnlijk niet juist is opgestart (is een BUG van de KDFI) gebeurd ook wel als te snel het contactslot aan en uit zet
heb wat huiswerk gekregen en mag het half april nog eens proberen
Henk had iets moeite met de koppeling de verstelling van het pendaal is niet helemaal super....
Waardoor de ECU waarschijnlijk niet juist is opgestart (is een BUG van de KDFI) gebeurd ook wel als te snel het contactslot aan en uit zet
heb wat huiswerk gekregen en mag het half april nog eens proberen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Dat is het nadeel van open loop boost control. Heel gevoelig voor invloeden van buitenaf.
Zorg dat je je closed-loop boost control voor elkaar krijgt, werkt een stuk beter!
Zorg dat je je closed-loop boost control voor elkaar krijgt, werkt een stuk beter!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wat was/is het doel met die 1,5 bar ? 210 wielpk ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Geen idee..... Rijd dan lekkerder..... 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nee, harder 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"