ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Menno schreef:Voor wie zich af vraagt wat voor klont daar achterop zit:
Een snelheidssensor. Zowel langssnelheid als dwarssnelheid en sliphoek.
Vroeg het me inderdaad af..weer wat geleerd! (Y)
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

is super hetzelfde als euro 98?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je hebt super en super plus. Super wordt alleen steeds schaarser
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

nope, super plus wel (Y)
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

oke bedankt ik heb namelijk vandaag een rs gekocht en moet 98 tanken ik hoop dat ik morgen even foto's hier kan plaatsen
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

catscan schreef:hoezo rijd een ph2 beter? heb nog nooit in een ph2 gereden. heeft deze een beter onderstel? minder onderstuur? meer comfort?
Autovisie november 2001:
De ph1 was snel maar erg zuinig met sensatie's. De ph2 kan zich opeens meten met de beste in zijn klasse. Snellere, scherpere en exactere besturing, langer neutraal/minder onderstuur, onderstel bewegingen beter gecontroleerd, motor hangt beter aan het gas, levendiger motor, gewijzigde geometrie, stuurstraal en fusees, kortere eindoverbrenging.

Je kan ook zelf wat onderzoek doen! :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

#Ron# schreef:
catscan schreef:hoezo rijd een ph2 beter? heb nog nooit in een ph2 gereden. heeft deze een beter onderstel? minder onderstuur? meer comfort?
Autovisie november 2001:
De ph1 was snel maar erg zuinig met sensatie's. De ph2 kan zich opeens meten met de beste in zijn klasse. Snellere, scherpere en exactere besturing, langer neutraal/minder onderstuur, onderstel bewegingen beter gecontroleerd, motor hangt beter aan het gas, levendiger motor, gewijzigde geometrie, stuurstraal en fusees, kortere eindoverbrenging.

Je kan ook zelf wat onderzoek doen! :)
Google is je vriend.

Er is idd veel te vinden op het WWW over de RS en zijn geschiedenis.

Bijv, wie er verantwoordelijk is voor het spruitstuk
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Heb een proefrit gemaakt met een ph1 en een ph2 op dezelfde dag, en kon dit verschil wel merken. :)
WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

weet iemand een adresje voor sterkere motorsteunen voor een RS fase 1?? bvd..
DutchRS
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 20:13
Locatie: Bollenstreek
Contacteer:

WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

haha, die had ik al gevonden. maar mijn auto heeft niet zo`n gedraaide draagarm...
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

heeft er ook iemand een bedradings schema van de radio en cd wisselaar en stuurbediening? van een clio rs bj 2000
want er zitten nog wel stekkers in maar daar is wat bij aan geknoeid heb ik het idee en de originele radio heb ik niet want ik heb deze clio rs zaterdag gekocht ben er erg blij mee maar wil wel graag alles weer maken zoals het hoort
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Clio Renaultsport 197 F1 Team Edition ready to shine 24/01/2007

Following Renault F1 Team’s successful defence of both its World Drivers’ and World Constructors’ titles last season, Renault is able to bestow the honour of an F1 Team Edition tag on another of its Renaultsport models. And what better choice than its hugely successful new Clio Renaultsport 197, which took the hot hatch market by storm in July to widespread critical and owner acclaim.

This limited edition of 500 new Clio Renaultsport 197 F1 Team R27, each with an individual numbered Renault F1 Team plaque, is sure to satisfy the whims of every Renaultsport fan.

Of course – the most recognisable exterior feature is the Renault F1 Team decals that adorn the front and rear of the car. Bringing extra choice to the 500 lucky customers placing their orders on this exclusive version, is the addition of the Renault i-d colour, Liquid Yellow on the list of available colours. Seen previously on the Clio Renaultsport 182, the Clio Renaultsport V6 255 and more recently on the Mégane Renaultsport 230 F1 Team R26, Liquid Yellow is certainly the colour of choice for the launch of this striking special edition.

Aside from the many changes in aesthetic design, added to the standard specification is the Cup chassis, offering a lower ride height due to stiffer springs and dampers. Red brake callipers complete the image of Renaultsport’s latest hot hatch. Watch this space for more technical details!

Moving inside the car, the driver and front passenger take their place in top quality Renaultsport Recaro seats. Renaultsport has a long partnership with the specialist manufacturer and is proud to team up once again and include exclusively designed Renaultsport Recaro seats as standard on new Clio Renaultsport 197 F1 Team.

New Clio Renaultsport 197 F1 Team is due to be launched in April 2007, more information will be released through the Renaultsport e-Newsletter and on http://www.renaultsport.co.uk.

[img]http://www.renaultsport.co.uk/RenaultIm ... 197f1a.jpg[/img]
[img]http://www.renaultsport.co.uk/RenaultIm ... 197f1b.jpg[/img]
[img]http://www.renaultsport.co.uk/RenaultIm ... 197f1c.jpg[/img]
[img]http://www.renaultsport.co.uk/community ... mage30.jpg[/img]
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Standaard Renault Sport Recaro's, Lagere rijdhoogte, andere dempers. :)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

zo had ik hem in juli al willen hebben...
Bomaster
Berichten: 30
Lid geworden op: do 26 mei 2005 8:30

Het enige dat ik mooier vind zijn de rode remklauwen.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

En het Cup onderstel? (Y)
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

en de kleur (Y)
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

M'n kleppen tikken als een gek tegenwoordig. Moet ze allemaal laten vervangen omdat het een set schijnt te zijn. Als je dan toch bezig bent neem ik de distributieriem (nog niet eerder vervangen) mee + een wiellagerssetje. Nieuwe olie, boogies, oliefilter etc etc..

dag 1300 euro
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tjezus... Da's wel aan de vroege kant dat je kleppen aan vervanging toe zijn, of niet? :S Wat heeft dat ding gelopen?? Meestal zijn het niet de kleppen die het als eerste 'begeven', toch?
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

onderhand 70.000..

Ik heb geen idee of het iets anders is dan m'n kleppen. Wat ik wel weet is dat ik net zo goed een diesel kan rijden met zulk getik.
Eigenlijk is het iets zwaarder dan alleen maar getik, het is haast echt een dieselmotor nu.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ook als ie warm is? Ik vind het toch wel een vreemd verhaal, maar ja... Ik heb er ook geen verstand van. :P
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

juist als ie warm is :)

Wat ik mij dus meer afvraag is of die 1300 euro niet erg veel is voor dat hele zooitje.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Distributieriem voor een 1.6 16V kost bij de dealer alleen al EUR 760!
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

jezus.. inclusief arbeidsloon hoop ik ?
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Yeps, distributieset + waterpomp + arbeid...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een klepstoteroppepgoedje in je olie niet een idee? Tikkende kleppen is over het algemeen nie tdat de klep stuk is, maar dat de stoters hun werk niet goed doen!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Bij mij is een spanrol het probleem geweest dat zoveel getik/geratel/gefluit naar voren bracht.

Hebben ze in de garage al met 100% zekerheid gesteld dat het je (1 of meer ) kleppen zijn, bij mij hebben ze dat toen uitgesloten met een simpel doktershulpmiddel( kom ff niet zo snel op de juiste naam) te luisteren.

Totale kosten voor mijn karretje was 650 euro, dus riem en spanners/rolletjes geen waterpomp.

Ben wel een beetje gematst met dit bedrag, korting op de onderdelen sowieso.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Ja ok maar het is dus niet echt getik te noemen. Gewoon zwaar diesel geluid. Het is zowiezo meer dan alleen maar wat anti tik spul erin stoppen vrees ik, maar of aan de kleppen zelf ligt weet ik niet.
Laatst gewijzigd door rasit.. op ma 29 jan 2007 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

rasit.. schreef:Ja ok maar het is dus niet echt getik te noemen. Gewoon zwaar diesel geluid.
Maar hebben ze geluisterd op je motorblok/kop
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

hmm compressie eens meten :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Arno17 schreef:
rasit.. schreef:Ja ok maar het is dus niet echt getik te noemen. Gewoon zwaar diesel geluid.
Maar hebben ze geluisterd op je motorblok/kop
ja
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

En toen kwam deze conclusie eruit neem ik aan.

Geen garantie, coulance of wat dan ook mogelijk?

Importeur Renault zelf aanschrijven?

Hoe oud is de auto, kwam het snel op dat geluid of geleidelijk.

Gaat het btw harder als je meer gas geeft?
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Toen kwam deze conclusie ja.

Normale garantie zit erop, auto is uit 2002. Het is een soort renault specialist dus ik weet niet hoe het zit met coulance etc. Ik ben zelf niet welkom bij de renault dealer waar ik toendertijd de auto nieuw heb gekocht omdat ik teveel zeur volgens hun :D

Het geluid is geleidelijk aan steeds erger geworden.

Het gaat juist een beetje weg als je gas geeft.

:)
Plaats reactie