ACT: Clio RS
Misschien is het een idee om je eisen bij te stellen... Voor 12000 kun je gewoon geen RS uit 2001 of later kopen die helemaal aan je eisen voldoet. Ze zijn gewoon nog erg duur, zeker zo jong met weinig kilometers.Senshin schreef:die clio's heb ik ook allemaal gezien hoor, wees niet bang hoor.
genoeg research gedaan, en die clio is zo goedkoop vanwege die kleur, want niemand moet die kleur.
En straks geef je 12 ruggen uit, is ie onverhoopt kapot en heb je geen stuiver om aan reparatie en goed onderhoud uit te geven.
dank je, dit is een duidelijk antwoord =).Merijn schreef:Misschien is het een idee om je eisen bij te stellen... Voor 12000 kun je gewoon geen RS uit 2001 of later kopen die helemaal aan je eisen voldoet. Ze zijn gewoon nog erg duur, zeker zo jong met weinig kilometers.Senshin schreef:die clio's heb ik ook allemaal gezien hoor, wees niet bang hoor.
genoeg research gedaan, en die clio is zo goedkoop vanwege die kleur, want niemand moet die kleur.
En straks geef je 12 ruggen uit, is ie onverhoopt kapot en heb je geen stuiver om aan reparatie en goed onderhoud uit te geven.
Als hier nog meer mensen achter staan dan weet ik wel welke het woord.
Klein vraagje, bij de phase1, een boordcomputer, welke functies heeft dat ding allemaal??
Want ik kan het nergens terug vinden.
Dank u

Steven schreef:Ehm is een boordcomputer zo belangrijk dan?
Vind het maar ondingen, vooral dat verbruik is frustrerend
gewoon, ik houdt wel van functies in het interieur

Ik vroeg het me gewoon af wat dat ding allemaal bijhoudt.
Verbruik gemmideld, verbruik actueel, liters tankinhoud, actieradius, wanneer de volgende beurt is etc.
Volgens mij de standaardzooi die Renault al jaren in de BC's heeft, mijn Pa's Laguna II heeft nagenoeg dezelfde functies als de 21 Turbo bijv.
Volgens mij de standaardzooi die Renault al jaren in de BC's heeft, mijn Pa's Laguna II heeft nagenoeg dezelfde functies als de 21 Turbo bijv.
dank je, ik weet niet wat renault standaard heeft, ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik hoop dat het een goeie ervaring wordtSteven schreef:Verbruik gemmideld, verbruik actueel, liters tankinhoud, actieradius, wanneer de volgende beurt is etc.
Volgens mij de standaardzooi die Renault al jaren in de BC's heeft, mijn Pa's Laguna II heeft nagenoeg dezelfde functies als de 21 Turbo bijv.

Ik ben naar de sportschool.
Dank je allemaal!
gegroet
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Op zich moet het net kunnen Senshin, een phase 2. Maar ik zou dit alleen doen als je deze echt veel mooier van dan de phase 1 (wat ik niet vind; juist omgekeerd, maar dat is een kwestie van smaak). Technisch gezien is het namelijk geen verandering en ook de standaarduitrusting is volgens mij niet (noemenswaardig) uitgebreid.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Heb geinig, het zusje of broertje van de mijne, ik heb 57, de rest hetzelfde en ook een Sport...............kent iemand deze RS, dus de 56 of de 57?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... oertje.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Arno17 op vr 19 jan 2007 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30
het interieur van de phase2 is in ieder geval al stukken mooier dan de phase1.
Persoonlijk vind ik de phase2 ook wat exterieur betreft een stuk mooier, de phase1 heeft al een enigzins gedateerd uiterlijk wat dat betreft.
er zijn nog wel enkele technische verschillen tussen de 1 en de 2 anders zou de 2 ook niet 0.1 seconden sneller op de 100 kunnen zijn.
en de phase 2 heeft climate control, remkrachtverdeling, stabiliteitsregeling, regensensor, lichtsensor.
ik vind de eerder geposte Phase2's trouwens wel verdacht goedkoop, ik heb enkele maanden geleden voor de mijne (uit 2001 met 48.800 op de teller) een dikke 14.500 moeten neertellen.
Maar goed,.. ik heb hem bij de renaultdealer vandaan inclusief topoccassion garantie. (en Xenon wat volgens niet standaard is).
er stond trouwens nog een leuke blauwe phase1 te koop bij Renault-nieuwendijk met V6 achterkant, maar het lijkt erop dat ie van de week verkocht is, kzie hem niet meer staan!
Persoonlijk vind ik de phase2 ook wat exterieur betreft een stuk mooier, de phase1 heeft al een enigzins gedateerd uiterlijk wat dat betreft.
er zijn nog wel enkele technische verschillen tussen de 1 en de 2 anders zou de 2 ook niet 0.1 seconden sneller op de 100 kunnen zijn.
en de phase 2 heeft climate control, remkrachtverdeling, stabiliteitsregeling, regensensor, lichtsensor.
ik vind de eerder geposte Phase2's trouwens wel verdacht goedkoop, ik heb enkele maanden geleden voor de mijne (uit 2001 met 48.800 op de teller) een dikke 14.500 moeten neertellen.
Maar goed,.. ik heb hem bij de renaultdealer vandaan inclusief topoccassion garantie. (en Xenon wat volgens niet standaard is).
er stond trouwens nog een leuke blauwe phase1 te koop bij Renault-nieuwendijk met V6 achterkant, maar het lijkt erop dat ie van de week verkocht is, kzie hem niet meer staan!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Weet niet beter dan dat Xenon standaard is, die oude RS is idd weg bij Nieuwendijk, sneller dan die oude van Ron( oude in de goede zin van het woord)Timo Z. (Clio RS) schreef:het interieur van de phase2 is in ieder geval al stukken mooier dan de phase1.
Persoonlijk vind ik de phase2 ook wat exterieur betreft een stuk mooier, de phase1 heeft al een enigzins gedateerd uiterlijk wat dat betreft.
er zijn nog wel enkele technische verschillen tussen de 1 en de 2 anders zou de 2 ook niet 0.1 seconden sneller op de 100 kunnen zijn.
en de phase 2 heeft climate control, remkrachtverdeling, stabiliteitsregeling, regensensor, lichtsensor.
ik vind de eerder geposte Phase2's trouwens wel verdacht goedkoop, ik heb enkele maanden geleden voor de mijne (uit 2001 met 48.800 op de teller) een dikke 14.500 moeten neertellen.
Maar goed,.. ik heb hem bij de renaultdealer vandaan inclusief topoccassion garantie. (en Xenon wat volgens niet standaard is).
er stond trouwens nog een leuke blauwe phase1 te koop bij Renault-nieuwendijk met V6 achterkant, maar het lijkt erop dat ie van de week verkocht is, kzie hem niet meer staan!

-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30
tsja, en waar zou die oude van Ron toch gebleven zijn
ik dacht dat Xenon niet standaard was, kan het ook verkeerd hebben, ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet bij mijn speurtocht naar een RS! had zoiets ooit eens opgevangen.
ik dacht dat Xenon niet standaard was, kan het ook verkeerd hebben, ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet bij mijn speurtocht naar een RS! had zoiets ooit eens opgevangen.
Phase 2 heeft een mooier stuur als een 1.
Verder is exterieur ook een kwestie van smaak. Vind de phase 2 koplampen ook beetje te groot staan op een standaard clio en de pahse 1 wat breder en stoerder kijken.
En is esp standaart op een phase 2? en merk je dat "remkrachtverdeling"?
Verder is exterieur ook een kwestie van smaak. Vind de phase 2 koplampen ook beetje te groot staan op een standaard clio en de pahse 1 wat breder en stoerder kijken.
En is esp standaart op een phase 2? en merk je dat "remkrachtverdeling"?
dat blijkt maar weer al te duidelijk hier dat het een kwestie van smaak is, de 2e vind ik juist weer stoerder en vetter......catscan schreef:Phase 2 heeft een mooier stuur als een 1.
Verder is exterieur ook een kwestie van smaak. Vind de phase 2 koplampen ook beetje te groot staan op een standaard clio en de pahse 1 wat breder en stoerder kijken.
En is esp standaart op een phase 2? en merk je dat "remkrachtverdeling"?



R 5 Convertible Rulezz
Prima, vertel me maar wat de percentages zijn.Martijn schreef:Leuk sommetje, moet je nou de afschrijving per km op een gas auto en een diesel ook ff meenemenL'ours schreef:[quote="Martijn
Mijn Laguna op LPG: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/161540.html
Vorige auto, Mégane Coupé dTi: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/121122.html
Verschil in brandstofkosten per 100 kilometer: 5,44 tegenover 4,28. De Laguna is groter, kost iets minder aan belasting en is 1,16 per 100 km goedkoper. Toch leuk, met 30.000 km op jaarbasis.

Als je er van uit gaat dat een gas/benzine auto bij 250.000 km ongeveer net zo ver is afgeschreven als een diesel bij 350.000 km. Dan kom ik op een extra afschrijving per km van een kleine 30% en dan neem je de afschrijving op de gasinstalatie nog niet eens mee, die je als ik me niet vergis economisch gezien al na 2 jaar afschrijft. Reken ze!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mensen, die Clio die te koop staat is heeft kenteken 56-HN-TH, de mijne heeft alleen de nummertjes anders.
Wat wel grappig is, tik het kenteken in bij RDW en alle kentekens die eindigen op .. - HN- TH zijn allemaal Clio en stuk of 10 allemaal RS'jes.
Kent iemand deze reeks of is dit puur toeval, wat misschien ook komt omdat toen rond Sep/Okt 2001 de Clio RS er in de nieuwere uitvoering kwam.
Wel leuk zo het zijn om meer mensen met deze reeks te kennen.
Wat wel grappig is, tik het kenteken in bij RDW en alle kentekens die eindigen op .. - HN- TH zijn allemaal Clio en stuk of 10 allemaal RS'jes.
Kent iemand deze reeks of is dit puur toeval, wat misschien ook komt omdat toen rond Sep/Okt 2001 de Clio RS er in de nieuwere uitvoering kwam.
Wel leuk zo het zijn om meer mensen met deze reeks te kennen.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Phase II idd, maar de eerste van dat model had ik in Juni 2001, was een 1.6 16V Dynamique...........20-HG-HH, de RS kwam later dat jaar in hetzelfde jasje...........rond sept/okt....Maus schreef:Als ik die foto zo bekijk is 't een phase 2...
En die kwam volgens mij rond sept / okt '01 hier op de markt.
Hele rits Clio's tegelijk op kenteken gezet, de RS'en verder kennen lijkt me leuk...........
Volgens mij waren er wel degelijk technische wijzigingen. Daardoor rijdt een ph2 een stuk beter als een ph1. Daar waren de autobladen unaniem over. Daarom ben ik toen eens bij de Renault Dealer gaan praten.elmotheelk (Eric) schreef:Technisch gezien is het namelijk geen verandering en ook de standaarduitrusting is volgens mij niet (noemenswaardig) uitgebreid.
De standaard uitrusting was inderdaad ook ruimer. Belangrijk? Moet je zelf uitmaken. Over smaak, qua uiterlijk, valt niet te twisten.
@catscan: Remkracht verdeling zorgt er voor dat er op alle wielen even hard geremd wordt. In kritische omstandigheden kan dat voorkomen dat je spint.
Das toevallig, ik had ook rond die zelfde tijd een 1.6 16V en later in oktober de RS.Arno17 schreef: Phase II idd, maar de eerste van dat model had ik in Juni 2001, was een 1.6 16V Dynamique...........20-HG-HH, de RS kwam later dat jaar in hetzelfde jasje...........rond sept/okt....

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja, helaas heb ik nu nog geen EVO, de familie vind de RS meer dan genoeg voor mij....Maus schreef:Das toevallig, ik had ook rond die zelfde tijd een 1.6 16V en later in oktober de RS.Arno17 schreef: Phase II idd, maar de eerste van dat model had ik in Juni 2001, was een 1.6 16V Dynamique...........20-HG-HH, de RS kwam later dat jaar in hetzelfde jasje...........rond sept/okt....

Enne, van de week een monteur gesproken die bij een Subaru garage werkzaam is geweest.............pas op met tunen van zo'n Impreza...

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ermmmmm, kweet niet....Maus schreef:Waarom denk je dat ik een evo heb?

Maar Maus, deze site al gevonden btw:
Veel foto's EVO:
[img]http://www.motorauthority.com//gallery/ ... 3-trio.jpg[/img]
http://www.motorauthority.com/news/seda ... action.jpg
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Van die site geplukt, hopelijk komt hij ook hier in de prijslijst
[img]http://www.motorauthority.com/wp-conten ... ally01.jpg[/img]
Code: Selecteer alles
Renault has given its small Clio hatch an engine upgrade in the form of a 138hp 2.0L motor that goes on sale in UK models. Launched initially with a six-speed manual and three-door configuration only, the new hatch will be followed by the five-door Privilège and Initiale auto versions in early 2007. Combined with 194Nm of torque, the new motor enables the Clio to go from 0-62mph in 8.5 seconds all the way to a top speed of 127mph.
A sporty GT version is expected in the new future, complete with performance suspension and new aero parts. Standard equipment includes air-conditioning, hands free keycard, leather steering wheel, tinted windows and unique 16in wheels. Positioned below the 197hp Clio Sport, the new GT will go up against cars like the Ford Fiesta ST and Peugeot 207 GT Turbo 1.6, which range from 140 to 150hp.
Code: Selecteer alles
A high-performance version of the Renault Clio has been caught testing in the south of France by a Belgian magazine. Renaults test driver Simon Jean-Joseph was also spotted with the car, which is likely to be called the R3. Three different versions are likely to be released, with each model progressively gaining more power and performance accessories. The range will consist of an entry level R3 Access, followed by the R3 Premium and R3 Maxi.
The cars will be based on the Clio rally car, with the R3 Access designed in accordance with the group N rally standards. Options include a roll cage, Bilstein shock absorbers and a Sadev six-speed sequential gearbox. The next model up receives an improved roll cage, specific drive-shafts and Öhlins shock absorbers as well as more power to boot. The top end Maxi model gets bigger brakes and a 230bhp motor and will rival the Super 1600 rally car.
Ideal for privateer rallying teams, the new cars will costs roughly a third to buy and run than the current Super 1600. Renault is expected to announce its plans for the new R3 models during the Rally du Va at the end of the month. Thanks to Jim for sending us the pics.
[img]http://www.motorauthority.com/wp-conten ... ally01.jpg[/img]
hoezo rijd een ph2 beter? heb nog nooit in een ph2 gereden. heeft deze een beter onderstel? minder onderstuur? meer comfort?#Ron# schreef:Volgens mij waren er wel degelijk technische wijzigingen. Daardoor rijdt een ph2 een stuk beter als een ph1. Daar waren de autobladen unaniem over. Daarom ben ik toen eens bij de Renault Dealer gaan praten.elmotheelk (Eric) schreef:Technisch gezien is het namelijk geen verandering en ook de standaarduitrusting is volgens mij niet (noemenswaardig) uitgebreid.
De standaard uitrusting was inderdaad ook ruimer. Belangrijk? Moet je zelf uitmaken. Over smaak, qua uiterlijk, valt niet te twisten.
@catscan: Remkracht verdeling zorgt er voor dat er op alle wielen even hard geremd wordt. In kritische omstandigheden kan dat voorkomen dat je spint.