ACT: 5 GT Turbo.
waaraan je binnen 2 dagen weer gewend bent...
Immer wieder die verdammte Holländer
Toch is deze voor een standaard GT verrekte snel, zo snel was de mijne niet-Ray- schreef:de boost kick natuurlijk.... dat die van mij weer teruggebouwd was naar standaard leek het wel een stofzuiger...

Dus ik hoef me iig niet te ergeren dat het langzaam gaat

De hele dag taxirijden in een Vito (wat nog enigzins lijkt op een normale auto) en dan in je GT stappen.Paul1916v schreef:snelheid went ja..eigenlijk verplicht elke 2 maanden een weekje in een auto met 60pktjes rijden...als je dan weer overstapt heb je weer ff dat lekkere gevoel![]()
Das serieus elke dag weer kartend naar huis

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
same here met de coupe en de gtt,dennisvr schreef:ik heb een clio voor de langzaam experiencedus ik ga zowieso met een grijns in mijn GTT zitten in het weekend
nu is de coupé geen langzame bak, maar na een paar dagen sturen met de gtt is dat ding echt niet vooruit te branden

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dat had ik ook altijd als ik vanuit de Ducato de GTT instapte. Van hoog naar erg laag en zo hard als een plankSteven schreef:De hele dag taxirijden in een Vito (wat nog enigzins lijkt op een normale auto) en dan in je GT stappen.Paul1916v schreef:snelheid went ja..eigenlijk verplicht elke 2 maanden een weekje in een auto met 60pktjes rijden...als je dan weer overstapt heb je weer ff dat lekkere gevoel![]()
Das serieus elke dag weer kartend naar huis

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik zou de ehbo alvast opbellen dat ze klaar moeten staan als je met nekletsel binnenkomt 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Weet iemand toevallig hoeveel Ah een accu van een gtt moet zijn ??
Mijn accu is namelijk dood en wil zo graag een nieuwe gaan halen.
Mijn accu is namelijk dood en wil zo graag een nieuwe gaan halen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
minimaal 45ah, maar neem ff de 55559 uit mijn hoofd, dan heb je een prima vervanger met meer capaciteit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
De 55559 ????
Welk merk is dat ??
Welk merk is dat ??
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
de 55559 is een algemen type aanduiding voor accu'speter5GTTurbo schreef:De 55559 ????
Welk merk is dat ??
je kan naar elke accuboer gaan en vragen om een 55559, dan heb je de keuze uit de merken die hij voert.
Ik geloof dat de standaard accu voor een GTT de 54459 is. maar doe dit zo even uit het bloot hoofdje.
om het makkelijk te zeggen: de code van de accu (55559) is hetzelfde als een bandenmaat (165/65x14) en dus universeel toepasbaar.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Te zware accu gaat je je startmotor kosten. Je moet zorgen dat het max. ampere niet overschreden wordt. (althans, niet teveel).Erik Olijnsma schreef:minimaal 45ah, maar neem ff de 55559 uit mijn hoofd, dan heb je een prima vervanger met meer capaciteit
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
daarom vind ik de 55 ah een mooie maat voor de gtt. die functioneert prima, en is zeker niet te sterk
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
net ff in de haynes zitten te bladeren, maar er zijn R5 modellen uitgerust met een 70ah accu 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
dieselversies ja
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
geloof ik niks van:Riël schreef:Te zware accu gaat je je startmotor kosten. Je moet zorgen dat het max. ampere niet overschreden wordt. (althans, niet teveel).
Startmotor TREKT zelf een bepaalde stroom, niet meer en niet minder.
Als je er een scheepsaccu van 12 volt en 4000 ampere ingooit gaan je lampen toch ook niet kapot? of je radio?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
jacanonballman schreef:dieselversies ja

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
misschien word juist de MAX. bepaald door de accu. Tuurlijk trekt de startmotor een stroom, maar hoeveel is dat maximaal en hoeveel mag hij hebben om lang goed te blijvencanonballman schreef:geloof ik niks van:Riël schreef:Te zware accu gaat je je startmotor kosten. Je moet zorgen dat het max. ampere niet overschreden wordt. (althans, niet teveel).
Startmotor TREKT zelf een bepaalde stroom, niet meer en niet minder.
Als je er een scheepsaccu van 12 volt en 4000 ampere ingooit gaan je lampen toch ook niet kapot? of je radio?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
In het kader van:
Ik verveel me dood als werkelood
Heb ik mijn sleutel van de gtt maar even gerestaureerd
[img]http://www.maxtune-d.com/Dsc02713.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Dsc02714.jpg[/img]
Ik verveel me dood als werkelood

Heb ik mijn sleutel van de gtt maar even gerestaureerd

[img]http://www.maxtune-d.com/Dsc02713.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Dsc02714.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Passen 19 16v voorstoelen in een 5?
Eh nee, niet 1,2,3... de rails van clio/19 is Assymmetrisch en die van een GTT is wel symmetrisch. Dus d ebevestigingen zijn totaal anders.
Maar wat niet past, kan worden gelast...
Mrtn heeft leren 19-16v stoelen in z'n 5je.
En zo had Ray ooit Clio RS stoelen in z'n 5je
Maar wat niet past, kan worden gelast...
Mrtn heeft leren 19-16v stoelen in z'n 5je.
En zo had Ray ooit Clio RS stoelen in z'n 5je
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
vreemde bodykit...zal ik maar zeggen..

net afgerondde cursus pollie-esther??
Immer wieder die verdammte Holländer
Als ik dan toch een GT Turbo ging kopen:
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... 104882.jpg[/img]
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... it1%3DZoek
@ Ivo, volgens mij hebben we deze ooit eens bekeken in Waddinxveen..
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... 104882.jpg[/img]
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... it1%3DZoek
@ Ivo, volgens mij hebben we deze ooit eens bekeken in Waddinxveen..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Een maat van me heeft nog een compleet FRIS overgespoten en carroserietechnisch opgeknapte gtt te koop, als je snel bent is de kleur naar keuze, anders wordt ie hoogstwaarschijnlijk blauw. (momenteel in de grondlak
)
140.000 km , komt nieuwe turbo en nieuwe koppeling in. Blokje klinkt echt perfect!!! Interieur ziet er ook nog erg goed uit.
Al met al, als ie straks af is is het een 100% strakke gtt in bijna nieuwstaat. En voor een leuke prijs te koop, zeker in vergelijking met de prijs vandie dingen tegenwoordig.
Maar, in overleg natuurlijk.Het is een 100% gtt die helemaal klaar is, geen opknapper of iets met werk aan natuurlijk.
Het is een phase 1! Bumpers zijn gladgemaakt en meegespoten.
Ph1 grille
Onder de kap helemaal origineel. Nieuwe remschijven achter.

140.000 km , komt nieuwe turbo en nieuwe koppeling in. Blokje klinkt echt perfect!!! Interieur ziet er ook nog erg goed uit.
Al met al, als ie straks af is is het een 100% strakke gtt in bijna nieuwstaat. En voor een leuke prijs te koop, zeker in vergelijking met de prijs vandie dingen tegenwoordig.
Maar, in overleg natuurlijk.Het is een 100% gtt die helemaal klaar is, geen opknapper of iets met werk aan natuurlijk.
Het is een phase 1! Bumpers zijn gladgemaakt en meegespoten.
Ph1 grille

Als je hem aan het opknappen bent, met het idee dat ie toch gelijk weg gaat, dan doe het in mijn beleving op een andere manier, dan dat je in je achterhoofd hebt dat je er nog jaren plezier van wilt hebben. 

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Het is ook ter promotie een beetje, van een beginnend bedrijfje. En als 't rommel was zou ik wel uitkijken dat hier in de club te zeggen. Daarbij is 't een hobby. En er is plezier aan. ík doe het trouwens niet hé.