Mark 5T cup Megane
draaibank
weet iemand hier of je ook speciale bakolie moet gebruiken bij een limited slip diff?
zo ja welke code moet het hebben?
zo ja welke code moet het hebben?
Ik zou gewoon de normale olie pakken. Na 500 kilometer eruit ermee, eens spoelen, en dan weer afvullen.
Ik geloof dat het materiaal van Phantomgrip wel bestand is, of ontworpen is, tegen wat grenssmering, in tegenstelling tot de rest van je bak.
Ik geloof dat het materiaal van Phantomgrip wel bestand is, of ontworpen is, tegen wat grenssmering, in tegenstelling tot de rest van je bak.
zo morgen eens proberen of ik de phantomgrip er nu wel in kan krijgen.
tandwielen zijn in elk geval super mooi afgedraaid.
![Afbeelding]()
tandwielen zijn in elk geval super mooi afgedraaid.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
de 75w140 van elfmark 5t schreef:weet iemand hier of je ook speciale bakolie moet gebruiken bij een limited slip diff?
zo ja welke code moet het hebben?

gewone bakolie sloop je de bak.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
eurocatmark 5t schreef:ja die slijtsporen zitten er inderdaad wel in.![]()
ik heb er nog over gedacht om die stukken er uit te slijpen maar ga eerst effe proberen met een kleine verhoging van de cas.
geeft dit niet het gewenste resultaat of een beroerdere wegligging dan gaat ie gewoon weer naar beneden en slijp ik die hoeken er uit.
wie weet trouwens dat adres van die aandrijfassen had luco die niet of zo?
ik wil misschien ook nog wel 2 gereviseerde ruil willie aandrijassen kopen.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nice mark, ziet er goed uit 
Daarbij gaat de meeste olie gewoon door de bak, dus die normaal goed voor de bak is zou nu ook goed voor de bak moeten zijn.
Bedenk dat er geen gigantische slijpacties ontstaan, de frictie gebeurt bij snelheidsverschil van de wielen en dat is vaak niet zo heel groot. Extra temperatuur is dan ook verwaarloosbaar waardoor ik het voordeel van hele dikke olie niet zie.
Ik ga gewoon olie gebruiken en laat m er na 500km even af, dan zouden de metaaldelen er grotendeels afgeslepen zijn.
Wat zegt phantomgrip zelf?

Ik twijfel hieraan,aangezien hier geen clutchplates in zitten als een lsd. Waarom zou ik de bak slopen met gewone olie? 140 olie is gewoon dik ... maar niet té dik voor de simpele renaultbak?Luco/Alpine-racer schreef:de 75w140 van elfmark 5t schreef:weet iemand hier of je ook speciale bakolie moet gebruiken bij een limited slip diff?
zo ja welke code moet het hebben?
gewone bakolie sloop je de bak.
Daarbij gaat de meeste olie gewoon door de bak, dus die normaal goed voor de bak is zou nu ook goed voor de bak moeten zijn.
Bedenk dat er geen gigantische slijpacties ontstaan, de frictie gebeurt bij snelheidsverschil van de wielen en dat is vaak niet zo heel groot. Extra temperatuur is dan ook verwaarloosbaar waardoor ik het voordeel van hele dikke olie niet zie.
Ik ga gewoon olie gebruiken en laat m er na 500km even af, dan zouden de metaaldelen er grotendeels afgeslepen zijn.
Wat zegt phantomgrip zelf?
ik reed altijd al met 140 bakolie.
dat gaat er dus gewoon weer in.( ik heb het op voorraad)
140 olie werd ook geadviseerd in de cup en volgens mij ook door sadev
dat gaat er dus gewoon weer in.( ik heb het op voorraad)
140 olie werd ook geadviseerd in de cup en volgens mij ook door sadev
Ah ja als het dan al voorgeschreven olie is / bewezen dat de bak ermee weg kan, dan gooi ik er dezelfde in 
tnx luco, mark

tnx luco, mark
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Riel, moet je zelf weten, ze adviseren met een sper niet voor niks andere olie, opwarming is niet verwaarloosbaar, dat treed in elke bocht op.
Mark, je hebt de 75w140 hoop ik
Mark, je hebt de 75w140 hoop ik

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
olie 15W 140 heb ik altijd op voorraad.
anyway het is gelukt hoor.
kleine aanpassing moeten doen aan de sattelietwielen maar het past perfect nu!
heb eerst alles gemonteerd met de borgings plaatjes nog op de phantomgrip,
diff draaide heerlijk soepel en spelingsvrij rond.
heb natuurlijk ook even 2 nieuwe slijtplaatjes achter de sattelietwielen gemonteerd en een nieuwe ring en snapveer voor het borgen van de losse bus waar de 3 poot aandrijfas in komt.
foto met phantomgrip nog geborgd
![Afbeelding]()
foto met phantomgrip ontspannen dus vast diff.
![Afbeelding]()
anyway het is gelukt hoor.
kleine aanpassing moeten doen aan de sattelietwielen maar het past perfect nu!
heb eerst alles gemonteerd met de borgings plaatjes nog op de phantomgrip,
diff draaide heerlijk soepel en spelingsvrij rond.
heb natuurlijk ook even 2 nieuwe slijtplaatjes achter de sattelietwielen gemonteerd en een nieuwe ring en snapveer voor het borgen van de losse bus waar de 3 poot aandrijfas in komt.
foto met phantomgrip nog geborgd
foto met phantomgrip ontspannen dus vast diff.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik hoop dat je 75 w 140 bakolie bedoelt en niet 15 w 140
Netjes Mark

Netjes Mark
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Als ik 't dus goed begrijp,dan duwt ie dus gewoonweg de tandwielen hard tegen 't difhuis aan, waardoor ze dus minder gemakkelijk kunnen draaien?!
Nou draaien die tandwielen natuurlijk niet heel veel, hoofdzakelijk iets bij bochtenwerk,maar stel nou dat je met veel vermogen wegrijdt in bijv. een bocht en je 1ne wiel toch ff geen grip hebt, dan geeft deze creatie toch een aardige wrijving zou je zeggen?
Nou draaien die tandwielen natuurlijk niet heel veel, hoofdzakelijk iets bij bochtenwerk,maar stel nou dat je met veel vermogen wegrijdt in bijv. een bocht en je 1ne wiel toch ff geen grip hebt, dan geeft deze creatie toch een aardige wrijving zou je zeggen?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Yep Florus (is ook al het nodige over gesproken eerder op dit forum). Dit geeft idd een hoop wrijving aangezien het geen 100% sper is en zal dus ook slijtage tot gevolg hebben. De grote vraag zal alleen zijn hoeveel en dat zal de toekomst uit moeten wijzen denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
@ luco idd foutje
@ florus en tom inderdaad ontstaat er veel meer frictie en dus warmte.
het is gewoon een test voor mij omdat ik het prijsverschil met een QUAIFE diff te groot vind.
vandaar ook de bakolie met hogere specificatie alhoewel ik daar altijd al mee reed.
wees verder gerust ik test dit soort dingen echt 110% tot de max en mijn ervaringen worden hier gepost.
nu alleen de bak nog inelkaar en hij kan onder de clio.
dan zsm NAAR HET CIRCUIT!!!!!!


@ florus en tom inderdaad ontstaat er veel meer frictie en dus warmte.
het is gewoon een test voor mij omdat ik het prijsverschil met een QUAIFE diff te groot vind.
vandaar ook de bakolie met hogere specificatie alhoewel ik daar altijd al mee reed.
wees verder gerust ik test dit soort dingen echt 110% tot de max en mijn ervaringen worden hier gepost.
nu alleen de bak nog inelkaar en hij kan onder de clio.
dan zsm NAAR HET CIRCUIT!!!!!!


Zo vandaag dan eindelijk toch maar tijd gemaakt om de cup versnellingabak van de race clio te gaan monteren en nieuw op te bouwen.
Heb er nu dus een phantomgripdiff in en verder veel onderdelen vernieuwd waaronder schakelvorken synchroneschringen lagers enz.
alleen lukte het monteren van de 2 bakhelften op de 1 of andere manier me niet.
Na 2 telefoontjes met bakspecialist Ronald (die zeker al 20x zon bak heeft gedaan) lukte het me toch door de schakelvork van de 5e versnelling omhoog te trekken.
Ronald bedankt voor je snelle hulp en uitleg
hier het eindresultaat alle versnellingen schakelen weer prima in.
me is happy.
nu nog tijd vinden om de motor en bak uit de clio te halen en de koppeling te vervangen en drijfstanglagers + riem en diversen.
![Afbeelding]()
Heb er nu dus een phantomgripdiff in en verder veel onderdelen vernieuwd waaronder schakelvorken synchroneschringen lagers enz.
alleen lukte het monteren van de 2 bakhelften op de 1 of andere manier me niet.
Na 2 telefoontjes met bakspecialist Ronald (die zeker al 20x zon bak heeft gedaan) lukte het me toch door de schakelvork van de 5e versnelling omhoog te trekken.
Ronald bedankt voor je snelle hulp en uitleg



hier het eindresultaat alle versnellingen schakelen weer prima in.
me is happy.

nu nog tijd vinden om de motor en bak uit de clio te halen en de koppeling te vervangen en drijfstanglagers + riem en diversen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
mooi dat het gelukt is



Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
oei martijn natuurlijk niet vergeten een veer in zijn ... te steken voor het leveren van Ronalds telnr.
Top kerels donders snelle service




Top kerels donders snelle service

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
haha had mijn bericht al gewijzigd na je pm net 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik denk al, wie moet dat nou weer zijn, beetje om 10 uur smorgens telefonisch doorgeven hoe je een JB3 in elkaar schroeft.mark 5t schreef:oei martijn natuurlijk niet vergeten een veer in zijn ... te steken voor het leveren van Ronalds telnr.![]()
![]()
![]()
![]()
Top kerels donders snelle service

zo de clio is zojuist voor een groot deel gesloopt.
morgen gaat het subframe met motor koeling en bak en al er onderuit om de bak te monteren.
die oude bak was echt compleet af zeg schoot steeds uit de 2e versnelling en nu ik die zilverkleurige
olie er uit heb gehaald verbaad me dat ook niets, ding is gewoon helemaal op 
morgen gaat het subframe met motor koeling en bak en al er onderuit om de bak te monteren.
die oude bak was echt compleet af zeg schoot steeds uit de 2e versnelling en nu ik die zilverkleurige


had je tijd over 

nee tijd te weinig maar laat wel effe een paar klanten wachten.
ding staat in mijn werkplaats ook al erg lang in de weg dus moet er toch eens van komen.
kom anders ook even langs voor een bakkie en wat hulp is ook altijd welkom.
Abel komt ook helpen btw
ding staat in mijn werkplaats ook al erg lang in de weg dus moet er toch eens van komen.
kom anders ook even langs voor een bakkie en wat hulp is ook altijd welkom.
Abel komt ook helpen btw
wie heeft er nog een goeie motorsteun bijrijderszijde clio 1 1800 16V?
is de steun bovenaan aan de distributiezijde
renault artikel nr:7700818994
de mijne is afgebroken

ben hem snel nodig
is de steun bovenaan aan de distributiezijde
renault artikel nr:7700818994
de mijne is afgebroken


ben hem snel nodig
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die demonteer je.
Rubber verwijder je. Dikke bout M10/M12 erdoorheen met aan de onderzijde een dikke carros.ring van zo'n 48mm en bovenop ook... en klaar is je motorsteun.
Rubber verwijder je. Dikke bout M10/M12 erdoorheen met aan de onderzijde een dikke carros.ring van zo'n 48mm en bovenop ook... en klaar is je motorsteun.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
das nu net niet de bedoeling
ik wil wel graag engzins iets van rubber er tussen houden.
motor ligt nu al erg stug door de cup hondebotsteun en extra 19 16V baksteun.
dus wie o wie heeft er een originele voor me over?
ik wil wel graag engzins iets van rubber er tussen houden.
motor ligt nu al erg stug door de cup hondebotsteun en extra 19 16V baksteun.
dus wie o wie heeft er een originele voor me over?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ikke.Steven schreef:Wie rijd er zo dan? Volgens mij buig je zo'n draadeind, zeker met wat lengte erin, zo om...

Zit vast met iets spelling voor het kantelen dankzij rubber omhulsel.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mooi he zon forum
heb al meerdere aanbiedingen van mensen die een steun hebben liggen

heb al meerdere aanbiedingen van mensen die een steun hebben liggen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Bij de dealer kost zo'n steun bijna niets
120 euro 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik denk dat dit misschien ook wel iets geweest was:
http://www.k-tecracing.com/show_product ... pid=&pic=1
http://www.k-tecracing.com/show_product ... pid=&pic=1
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
nieuwe steun wordt morgen al naar me opgestuurd.
als die weer stuk gaat koop ik wel zon K-Tec ding.

als die weer stuk gaat koop ik wel zon K-Tec ding.