Friday Nightmeeting Bodegraven. I
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Een echte groep B rally wagen is idd zo'n pk beul
VLK Groep
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
630Luco/Alpine-racer schreef:stond een paar jaar geleden zon groep B is dat zon pk monster?Robert-Jan schreef:Idd de eerste 4wd rally autoLuco/Alpine-racer schreef:de oerquattro
te koop had iets van 850 pk
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ook gaaf, en erg aan de prijs:
http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=102615
http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=102615
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
VLK Groep
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Zo vet:
http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=102728
Wordt nog lastig om te kiezen als ik dalijk die oudejaarsloterij win

.edit: http://www.carclassic.com/marque.asp?Marque=Renault
http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=102728
Wordt nog lastig om te kiezen als ik dalijk die oudejaarsloterij win


.edit: http://www.carclassic.com/marque.asp?Marque=Renault
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op wo 7 dec 2005 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
was geen quattro frank maar gewoon een van de laatste groep b wagensFrank M schreef:630Luco/Alpine-racer schreef:stond een paar jaar geleden zon groep B is dat zon pk monster?Robert-Jan schreef:Idd de eerste 4wd rally autoLuco/Alpine-racer schreef:de oerquattro
te koop had iets van 850 pk

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=100009Luco/Alpine-racer schreef:was geen quattro frank maar gewoon een van de laatste groep b wagensFrank M schreef:630Luco/Alpine-racer schreef:stond een paar jaar geleden zon groep B is dat zon pk monster?Robert-Jan schreef:Idd de eerste 4wd rally autoLuco/Alpine-racer schreef:de oerquattro
te koop had iets van 850 pk
the last "normal" Group B built by Audi factory (n° 20 is Pike's Peak car). 630 hp
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Geen idee, maar weet merijn wel wat meer over te vertellen..alleen is die nu niet onlinepaz-maniac schreef:ziet er wel bruut uit, wat zijn de specs van het blokje dat daar inhangt??

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Factory built car in pristine condition,
fibre panels are kevlar except back cover what is glass fibre
it has new 3.5 l DAM-engineering build engine
ecu is MBE-programmable
the driveline has big original differentials
dog-box gears
electro-hydraulic power steering
proflex adjustable suspension
new big AP-racing brakes
there are also some spares & wheels and tyres: slicks, rain, heavy rain, gravel and of course if needed ice.
3,5 liter in een metrotje
jezus man dan schijt je toch echt in je broek

fibre panels are kevlar except back cover what is glass fibre
it has new 3.5 l DAM-engineering build engine
ecu is MBE-programmable
the driveline has big original differentials
dog-box gears
electro-hydraulic power steering
proflex adjustable suspension
new big AP-racing brakes
there are also some spares & wheels and tyres: slicks, rain, heavy rain, gravel and of course if needed ice.
3,5 liter in een metrotje
jezus man dan schijt je toch echt in je broek



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Die reservebandjes heb je dan wel nodig 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
en luiersPaul1916v schreef:Die reservebandjes heb je dan wel nodig

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
waarom ze stoppen bij renault toch ook een 3.0 liter in een Clio, wel is waar met een kwak minder peekaas
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een metro is net een mini man en veel kleiner dan een clioRobert-Jan schreef:waarom ze stoppen bij renault toch ook een 3.0 liter in een Clio, wel is waar met een kwak minder peekaas
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
die metro's zijn destijds ook uit het rallywereldje gehaald volgens mij, omdat ze te snel waren en daardoor gevaarlijk 

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
dat zijn hele wrede auto's... ppff.. de eerste keer dat ik zo'n auto zag was tijdens mijn eerste britse rally... kwijl kwijl... in nog geen 3 seconde naar 130km/h !
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Ik weet het, maar laatst heb ik ff naar een Clio V6 staan kijken, wat heeft zo'n ding toch een korte wielbasis, denk dat dat de wielbasis net zo lang is als de breedte van de achterkantLuco/Alpine-racer schreef:een metro is net een mini man en veel kleiner dan een clioRobert-Jan schreef:waarom ze stoppen bij renault toch ook een 3.0 liter in een Clio, wel is waar met een kwak minder peekaas
VLK Groep
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
http://www.ultimatecarpage.com/frame.ph ... carnum=610Paul1916v schreef:Geen idee, maar weet merijn wel wat meer over te vertellen..alleen is die nu niet onlinepaz-maniac schreef:ziet er wel bruut uit, wat zijn de specs van het blokje dat daar inhangt??
http://www.stormloader.com/groupb/audi.html
http://www.channel4.com/4car/feature/fe ... /s1-3.html
http://freespace.virgin.net/shalco.com/quattro_s1.htm
Laatst gewijzigd door Johan op wo 7 dec 2005 21:22, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
daarom zijn ze ook op een circuit niet veel sneller dan de 2.0 clioRobert-Jan schreef:Ik weet het, maar laatst heb ik ff naar een Clio V6 staan kijken, wat heeft zo'n ding toch een korte wielbasis, denk dat dat de wielbasis net zo lang is als de breedte van de achterkantLuco/Alpine-racer schreef:een metro is net een mini man en veel kleiner dan een clioRobert-Jan schreef:waarom ze stoppen bij renault toch ook een 3.0 liter in een Clio, wel is waar met een kwak minder peekaas


je krijgt het vermogen niet fatsoenlijk op de weg
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
over wat voor auto spreken we hier?peter5GTTurbo schreef:dat zijn hele wrede auto's... ppff.. de eerste keer dat ik zo'n auto zag was tijdens mijn eerste britse rally... kwijl kwijl... in nog geen 3 seconde naar 130km/h !
VLK Groep
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Doe mij maar een berg luiers..
:S:S 


GROUP B METRO 6R4
Engine: 2991cc, 24 valves
Clinders: 6 Power: 390bhp
Gearbox: 5-speed
Brakes: ventilated discs all round
Weight: 1040kg
Body: 2-door steel, aluminium and plastic shell, fabricated front and rear chassis frames
Suspension: front and rear McPherson struts, independent wishbone suspension with anti-roll bar
Aerodynamics: substantial front and rear wings, flared wheel arches
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Wil een onervaren coureur nog wel eens een veilig rondje over het circuit zien maken in zo'n Clio 2 cup wagenLuco/Alpine-racer schreef: daarom zijn ze ook op een circuit niet veel sneller dan de 2.0 clio![]()
![]()
je krijgt het vermogen niet fatsoenlijk op de weg

VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gaat iig beter dan met de V6 hoorRobert-Jan schreef:Wil een onervaren coureur nog wel eens een veilig rondje over het circuit zien maken in zo'n Clio 2 cup wagenLuco/Alpine-racer schreef: daarom zijn ze ook op een circuit niet veel sneller dan de 2.0 clio![]()
![]()
je krijgt het vermogen niet fatsoenlijk op de weg
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
die te koop staat heeft een 3,5 liter van DAMSPaul1916v schreef:Doe mij maar een berg luiers..:S:S
GROUP B METRO 6R4
Engine: 2991cc, 24 valves
Clinders: 6 Power: 390bhp
Gearbox: 5-speed
Brakes: ventilated discs all round
Weight: 1040kg
Body: 2-door steel, aluminium and plastic shell, fabricated front and rear chassis frames
Suspension: front and rear McPherson struts, independent wishbone suspension with anti-roll bar
Aerodynamics: substantial front and rear wings, flared wheel arches





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
De hoogtoerige 3.0V6 in dat wagentje braakte 410pk@9000rpm uit.Robert-Jan schreef:over wat voor auto spreken we hier?peter5GTTurbo schreef:dat zijn hele wrede auto's... ppff.. de eerste keer dat ik zo'n auto zag was tijdens mijn eerste britse rally... kwijl kwijl... in nog geen 3 seconde naar 130km/h !
mg metro nog steeds
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
roep dit niet te hard zo'n Clio 2.0 heeft geen druk op de achterkant waardoor die heel snel uitbreekt.Luco/Alpine-racer schreef:gaat iig beter dan met de V6 hoorRobert-Jan schreef:Wil een onervaren coureur nog wel eens een veilig rondje over het circuit zien maken in zo'n Clio 2 cup wagenLuco/Alpine-racer schreef: daarom zijn ze ook op een circuit niet veel sneller dan de 2.0 clio![]()
![]()
je krijgt het vermogen niet fatsoenlijk op de weg
ik heb de Clio V6 cup race op Zandvoort gezien dat was met de Marlboro Master droge omstandigheden en gewoon minder dan de helft van het startveld komt aan de finish

VLK Groep
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Dat zeg ik.. BRUUT! 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ga maar eens met beiden rijden, dan weet je pas wat snel uitbreken is achterRobert-Jan schreef:roep dit niet te hard zo'n Clio 2.0 heeft geen druk op de achterkant waardoor die heel snel uitbreekt.Luco/Alpine-racer schreef:gaat iig beter dan met de V6 hoorRobert-Jan schreef:Wil een onervaren coureur nog wel eens een veilig rondje over het circuit zien maken in zo'n Clio 2 cup wagenLuco/Alpine-racer schreef: daarom zijn ze ook op een circuit niet veel sneller dan de 2.0 clio![]()
![]()
je krijgt het vermogen niet fatsoenlijk op de weg
ik heb de Clio V6 cup race op Zandvoort gezien dat was met de Marlboro Master droge omstandigheden en gewoon minder dan de helft van het startveld komt aan de finish
en dat is niet de 2.0 clio



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
stond vanavond bij het stoplicht naast een blauwe clio V6 (afrit A59 richting kaatsheuvel, bekende?). Dat ding ging aardig weg zeg
. Ik reed in een MB E200cdi dus dat was geen partij 


Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Die V6 breekt heel snel uit maar de 2.0 liter cup uitvoering is ook geen pretje, een ex collega van mij heeft Clio Cup gereden dus heb wat achtergrond info.
Ik geloof dat Peter Commijs jou dat ook verteld heeft
Ik geloof dat Peter Commijs jou dat ook verteld heeft
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
ph2? dan moet er ergens een topic rondzweven
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
klopt zijn erg zenuwachtig maar in vergelijk met de V6 schijnt het toch een lieverdje te zijnRobert-Jan schreef:Die V6 breekt heel snel uit maar de 2.0 liter cup uitvoering is ook geen pretje, een ex collega van mij heeft Clio Cup gereden dus heb wat achtergrond info.
Ik geloof dat Peter Commijs jou dat ook verteld heeft




ik rij ze gewoon allemaal schijt die kutclio's










Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.