Dankuwel!
Nieuw vraagje. Wie weet een adresje voor het verlagen van mijn stoelframe? In heb Recaro's in de R26 die niet hoogteverstelbaar zijn. Ik zou toch graag wat lager zitten en ik ben benieuwd of daar oplossingen voor zijn.
ACT: Mégane II RS
Mannen,
even een sleutelvraagje: ik ben de aandrijfas links aan het vervangen van de RS225. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de pen van het fuseelager uit de 'wheel hub'. Volgens mij is dit gewoon een tapse passing en zou hij los moeten 'schrikken'. Maar hoe ik hem ook laat schrikken, hij wil niet los. Mis ik iets, of is hier een handigheidje voor?
Ik hoor graag van jullie.
even een sleutelvraagje: ik ben de aandrijfas links aan het vervangen van de RS225. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de pen van het fuseelager uit de 'wheel hub'. Volgens mij is dit gewoon een tapse passing en zou hij los moeten 'schrikken'. Maar hoe ik hem ook laat schrikken, hij wil niet los. Mis ik iets, of is hier een handigheidje voor?
Ik hoor graag van jullie.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Bedoel je deze?
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/E7D568B4-28D1-4B9F-A8FF-0426311E6D97_zpsiqjsmkpg.jpg[/img]
Maar die hoeft toch helemaal niet los om je as te vervangen
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/E7D568B4-28D1-4B9F-A8FF-0426311E6D97_zpsiqjsmkpg.jpg[/img]
Maar die hoeft toch helemaal niet los om je as te vervangen

Racing is the best way to convert money into noise
Denk dat ie die niet bedoeld, ik denk eerder de fuseekogel van de draagarm?
Als je de moer al los hebt gekregen ben je al halverwege, de laatste die ik los probeerde te halen kon ik door slijpen.
Paar flinke klappen met de hamer en dan zou die inderdaadlos moeten schrikken
Als je de moer al los hebt gekregen ben je al halverwege, de laatste die ik los probeerde te halen kon ik door slijpen.
Paar flinke klappen met de hamer en dan zou die inderdaadlos moeten schrikken
10x laten schrikken?
Gewoon als een bezetene met een hamer op het oog van het fusee rammen. Evt. Van tevoren met een gasbrander wat warmte in het fusee brengen
Gewoon als een bezetene met een hamer op het oog van het fusee rammen. Evt. Van tevoren met een gasbrander wat warmte in het fusee brengen
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ik zou gewoon die onderste 3x boutje 13 losdraaien met een ring ratel. Zo doe ik dat ook altijd, en geen kans op fuseekogels of hoesjes die kapot gaan
Klauw schijf en stuurkogel los en je trekt heel het fusee aan de kant

Klauw schijf en stuurkogel los en je trekt heel het fusee aan de kant
3x boutje 13? Welke dan?
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Die van het gietijzeren deel dat tegen de hub aan zit geschroefd.. Zo doe ik dat altijd, en dat gaat eigenlijk prima. Alleen heb je niet heel veel ruimte om de bouten eruit te krijgen maar het is zeker te doen



Ah die, ik nu snap 

Nog even een terugkoppeling: ik heb met een wigvormige beitel wat spanning op het draadeind gezet en hem dan laten schrikken. Dit lukte niet. Later wilde ik het nog eens proberen. Sloeg de beitel er wat enthousiaster in dan de vorige keren en toen schoot hij los. De nieuwe aandrijfas zit er ondertussen in, bak is weer gevuld. Laatste dingen afmaken en dan een rondje rijden.
Dag mannen,
vraagje vwb de distributieriemset: als ik via onderdelensites kijk zie ik van Gates 2 sets: de KP25550XS en de KP45550XS. Ik kan nergens vinden wat het verschil is, ook niet in de Online Catalogus van Gates. Kan iemand hier toevallig vertellen wat het verschil is?
Gr, Jitze
vraagje vwb de distributieriemset: als ik via onderdelensites kijk zie ik van Gates 2 sets: de KP25550XS en de KP45550XS. Ik kan nergens vinden wat het verschil is, ook niet in de Online Catalogus van Gates. Kan iemand hier toevallig vertellen wat het verschil is?
Gr, Jitze
Beste mensen,
Weten jullie of de xenon koplampen uitwisselbaar zijn met conventionele H7 armaturen?.
Ik heb deze stekker achterop mijn armatuur.
[img]http://i304.photobucket.com/albums/nn162/ventouxengine/20170606_162457_zpsrkt1fu7z.jpg[/img]
Of misschien dat iemand een bedradingsschema heeft?.
[img]http://i304.photobucket.com/albums/nn162/ventouxengine/20170606_162457_zpsrkt1fu7z.jpg[/img]
Alvast bedankt voor je reactie.
Weten jullie of de xenon koplampen uitwisselbaar zijn met conventionele H7 armaturen?.
Ik heb deze stekker achterop mijn armatuur.
[img]http://i304.photobucket.com/albums/nn162/ventouxengine/20170606_162457_zpsrkt1fu7z.jpg[/img]
Of misschien dat iemand een bedradingsschema heeft?.
[img]http://i304.photobucket.com/albums/nn162/ventouxengine/20170606_162457_zpsrkt1fu7z.jpg[/img]
Alvast bedankt voor je reactie.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Als je van halogeen naar xenon wilt origineel heb je een hoop nodig.
Draadboom van zekeringkast naar koplampen met xenon L+R (is aan 1 stuk en hebben andere stekkers dan de halogeen lampen)
Xenon units
Ballasten
xenon lampen
Levelsensor plus houden plus draadboom voorkant draagarm
Levelsensor achteras plus draadboom
Verschil:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/Megane%20RS%20Daan/7cb6538793a1cf5936d3dfeafac7504e_zpska9dqtej.jpg[/img]
Draadboom van zekeringkast naar koplampen met xenon L+R (is aan 1 stuk en hebben andere stekkers dan de halogeen lampen)
Xenon units
Ballasten
xenon lampen
Levelsensor plus houden plus draadboom voorkant draagarm
Levelsensor achteras plus draadboom
Verschil:
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/Megane%20RS%20Daan/7cb6538793a1cf5936d3dfeafac7504e_zpska9dqtej.jpg[/img]
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hoop werk idd
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Mijn R26 had ook xenon, voor zover ik weet als enige.
De eerste eigenaar stond erop dat de auto het ingebouwd kreeg omdat er mee geadverteerd was. Ik meen dat hij het had over ruim 2000,- aan kosten?
Het staat wel veel beter, naast dat je natuurlijk een stuk beter licht hebt.
De eerste eigenaar stond erop dat de auto het ingebouwd kreeg omdat er mee geadverteerd was. Ik meen dat hij het had over ruim 2000,- aan kosten?
Het staat wel veel beter, naast dat je natuurlijk een stuk beter licht hebt.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Bedankt heren voor de reacties, ik begrijp dat ik niet duidelijk was.
Deze auto is al voorzien van xenon en wil er standaard units in zetten, jammer dat de kabelboom compleet anders is
Deze auto is al voorzien van xenon en wil er standaard units in zetten, jammer dat de kabelboom compleet anders is

Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
oldskool schreef:Iemand bekend met een Orange RS
De 06 RK DG
Heb er genoeg plaatjes van. Als je interesse hebt stuur mij even je mail per pm

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Heb hem niet in het echt gezien dus geen idee. Mocht je de plaatjes en ads willen dan hoor ik het wel.oldskool schreef:Gaat mij meer om de algemene staat van deze auto.
Waar ik benieuwd naar ben .

gr leo
bekijk de R26 viewtopic.php?p=2358329#p2358329
bekijk de R26 viewtopic.php?p=2358329#p2358329
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ah, mijn ex R26 die enige maanden bij VKV stond omdat de versnellingsbak in backorder stond...
Mocht hem onlangs even onder begeleiding zien, toen was nog niet duidelijk hoe snel hij weer in de verkoop zou komen.
Edit: Aardige vraagprijs trouwens. Ik verkocht hem begin 2013 voor 12.500,- inclusief winterbandenset en met 86.000 km op de klok.
Mocht hem onlangs even onder begeleiding zien, toen was nog niet duidelijk hoe snel hij weer in de verkoop zou komen.
Edit: Aardige vraagprijs trouwens. Ik verkocht hem begin 2013 voor 12.500,- inclusief winterbandenset en met 86.000 km op de klok.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
oplage van nog 27 org stuks in ned




gr leo
bekijk de R26 viewtopic.php?p=2358329#p2358329
bekijk de R26 viewtopic.php?p=2358329#p2358329