Friday Nightmeeting Oss I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Ollie

Stelletje barbaren :D
Haas
Car: Megane RS

tsja..Ossistanen he ;)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Even een vraagje:

Ik heb een twingo met 145000km op de teller en het zit er aan te komen dat mijn koppeling aan vervanging toe is, heb een tijd geleden mijn koppelingskabel laten vervangen, nu kraakt het weer en volgens een kennis van me zat de koppeling er ook aan te komen.

Mijn vraag dus: zijn er mensen hier op het forum die dat kunnen, zouden willen doen misschien (mits nodig, van de week ga ik het eerst nog ff nakijken) en wat vragen jullie er dan voor??

Je mag me pmen of hier gewoon posten.

tnx Ronnie.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

das wel vroeg of niet...145.000km...dacht dat die dingen minstens 2ton meegingen?

misschien riël ff pmen? die heeft de mijne toen vervangen voor niet heel veel geld en heb er nooit klachten over gehad!
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

hmm ok

misschien dat ie het postje leest,

het kromme is dat ik de koppelingstest gedaan heb, ff 50 in de 3 dan gas los naar de 5 en gas erop en volgens mij alles (Y) was, maar kennis van mij beweert dat het toch de koppeling is die op den duur dood gaat, 1 jaar geleden de kabel nl al vervangen. :(
paulvanrooij
Contacteer:

dat piepen(kraken) had mijn RSi ook..ff pedaal smeren en weg was t..
Maar goed..ik heb er geen verstand van ;) dus de mensen die er verstand van hebben zullen binnenkort wel reageren ;)
Haas

slipt de koppeling dan of???
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

De koppeling werkt na mijn mening perfect en slippen??? Hoe moet ik dat voorstellen (jaja ik ben niet echt bekent daarmee)
Monica

Als je gas geeft maar geen tractie hebt........
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

nee geen last van. hij pakt perfect en loopt gelijk op.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Lekker mee doorrijden... :) Zo te horen is er niet veel aan de hand. Natuurlijk kan het dat het eraan zit te komen, maar ik zou geen kosten maken wanneer het nog niet nodig is.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

kijk eindelijk een verstandige opmerking, misschien een keer naar de FNO komen?? Zodat een van jullie eens kan voelen??

Gister nl door een vriend laten testen, die zei ook dat er geen fuck aan de hand was.
Monica

Jah, kwam je maar eens op een FNO! :p

(Dit is ook een behoorlijk verstandige opmerking :D )
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

1-0 voor Monica (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

zo, gisteren eens in een andere auto wezen rijden

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /98563.jpg[/img]

Allemaal leuk en aardig (2.0 8 klepper) maar ik denk dat ik toch de clio maar even houd. Dan kom je er eigenlijk pas weer achter wat een mega wegligging zo'n clio heeft en wat een vermogen er in zo'n ding zit. Met alle respect, maar die 306 was niet bepaald gemaakt om flink mee door te brullen.
Merijn
Über-Spammer

Hou die Willi nou maar lekker... :) In de winter heb je spijt dat je met zo'n canvas dak zit te kijken. :(
Tom
Moderator

daar heb je gelijk in, maar ik vond het wel leuk om eens te gaan kijken. (voor de liefhebber, voor 5000 kun je hem meenemen). Maar wat een wegligging heeft zo'n clio dan toch he, en lekker door een bocht heen jagen doe ik juist zo graag :D .
Merijn
Über-Spammer

5000? Vind ik nog best meevallen eigenlijk. :) Wel een supermooie wagen. Mooiere cabrio's zijn er niet, vind ik. Maar inderdaad, de Clio heeft echt een megalekkere wegligging. :) Wil je eens in mijn Golf rijden? Dan ga je je Williams nog meer waarderen. :lol:
Tom
Moderator

5000 was zeker niet veel. Kleine opsomming:

- geen ton gelopen
- vier nieuwe velgen met nieuwe banden
- gereviseerde kop
- nieuwe koplampen
- kenwoord radio cd-speler met stuurbediening en vier speakers
- nieuwe einddemper
- nieuwe rem blokken en schijven

al met al echt een plaatje van een hele aardige kerel, niets mis mee en als je een 306 cabrio wil kopen dan is dit absoluut een topper,

Maar ja, een willi is gewoon strakker, bruter, sneller, etc., etc..........

Je kent het wel...
Ferdy
Über-Spammer

wat mij betreft ook de mooiste cabrio's !
Tom
Moderator

kwa looks wel ja, maar voor de degelijkheid koop je beter een audio 80 cabrio of een 3-serie cabrio.

en een nadeel is dat een kapje maar 7 tot 9 jaar mee gaat (in principe) en dat een nieuwe je een kleine 1000 euro kost.
Haas

@Ronnie: alsie niet slipt, lekker laten zitten!!

@Tom: mooi kruisje, 306 cabrio neem ik aan?? vette wagens!! Maar als je wegligging wil, ben je bij een cabrio zowiezo aan t verkeerde adres he.. :)

Nog vraagje voor menig FNO'er: Nog iemand interesse in 195/45/15 Toyo Proxes T1-S bandjes? Gloedje nieuw voor een prijsje van minimaal 10 eu p/s goedkoper dan op autobandenmarkt? Ga er zelf vier halen voor mijn auto (komen niet van Kwikfit, geen nood!!) , kan er denk ik nog wel vier extra meenemen. Geen bestellingen dus van 83 banden, ik neem ze alleen mee voor puur eigen gebruik :)
@Paul, ik weet wat je gaat vragen ;) Als ze er zijn, heb jij paar mooie nieuwe bandjes :)
Merijn
Über-Spammer

@Haas: Is dit een 1malige aanbieding? Ik heb nu namelijk effe geen 200 euro liggen. :(
Haas

ik ben bang van wel :S Ben er een tijdje geleden voor rob mee bezig geweest, maar toen waren zie 6 eu oid duurder dan op autobandenmarkt. Je wil er vier voor je GTT neem ik aan? Stuur je zo wel ff een pm.

Voor de duidelijkheid: het is geen garantie, maar grotere afname is meestal goedkoper. Bovendien weet ik niet hoe veel ze er nog op voorraad hebben liggen. Vragen mag natuurlijk, maar ik kan nix beloven.
Ferdy
Über-Spammer

@haas: pm :)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef:@Ronnie: alsie niet slipt, lekker laten zitten!!
ok, ik kwam er vandaag achter dat het niet continu is, vanmiddag vanuit het werk weg gereden met een goed gevoel in de koppeling, kom ik thuis voel ik m ineens weer knoepen :(

Zou je misschien bij een volgend FNO (mits ik kan, werk meestal tot een uur of 9) eens voor me willen voelen (mijn koppeling natuurlijk) voordat de gemiddelde FNOer weer iets anders denkt :wink:
Merijn
Über-Spammer

Ik wil wel eens in een Twingootje rijden... :D
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Ik wil wel eens in een Twingootje rijden... :D
Is ook goed (Y)

Edit: tis waarschijnelijk nie nodig, nu gaat een vriend van me (monteur bij Coppes) ff naar mijn auto kijken, maar volgende FNO ben ik er gewoon een keer weer bij hoor, dus dit is geen excuus. :D

alweer moeten editten :D
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ben net even bij hem langs geweest en conclusie is:

Koppeling is nog goed, is nie nieuw meer, maar zeker de eerste 1,5 a 2 jaar niet kapot te krijgen, het kan eventueel wel de drukgroep zijn die wat kraakt, ook kan het een bepaalde pen ofzo zijn die daardoor heen loopt. Die gaan we morgen eerst ff vetten, zijn advies was eigenlijk als het vetten niks uit haald, lekker doorrijden en de koppeling pas vervangen wanneer het echt nodig is. (Y)

Offtopic:

Hij heeft een tijd geleden zijn 5je turbo verkocht aan volgens mij MarcelDLC en is nu bezig met een 1.8 16V met williams blok en rijdt nu momenteel een 1.8 16V
Wat is dat ding fucking snel zeg :worship: Leuke hobby zo 2 van die wagentjes (Y)
Tom
Moderator

~Haas~ schreef:@@Tom: mooi kruisje, 306 cabrio neem ik aan?? vette wagens!! Maar als je wegligging wil, ben je bij een cabrio zowiezo aan t verkeerde adres he.. :)
ik zie dat de adv van marktplaats weg is dus daarom een kruisje. Gister deed de foto het wel.

En die prijs voor die banden is toch niet zo'n buitenkansje. Ik heb altijd al mijn banden voordeliger dan op autobandenmarkt
Haas

Ron(nie) schreef:Ben net even bij hem langs geweest en conclusie is:

Koppeling is nog goed, is nie nieuw meer, maar zeker de eerste 1,5 a 2 jaar niet kapot te krijgen, het kan eventueel wel de drukgroep zijn die wat kraakt, ook kan het een bepaalde pen ofzo zijn die daardoor heen loopt. Die gaan we morgen eerst ff vetten, zijn advies was eigenlijk als het vetten niks uit haald, lekker doorrijden en de koppeling pas vervangen wanneer het echt nodig is. (Y)

Offtopic:

Hij heeft een tijd geleden zijn 5je turbo verkocht aan volgens mij MarcelDLC en is nu bezig met een 1.8 16V met williams blok en rijdt nu momenteel een 1.8 16V
Wat is dat ding fucking snel zeg :worship: Leuke hobby zo 2 van die wagentjes (Y)
Altijd al gezegd, super mensen daar bij Coppes.!!

@Tom, ach, twas maar een aangeboden hulp die bandjes :)
paulvanrooij
Contacteer:

@Haas: ik vraag niets hoor ;)

@tom: lekker in de willi blijven rijden..zo'n 306 cabrio is idd wel 1 van de mooiste cabrio's..al vind ik een fase 2 R19 cabrio ook zeer netjes!!!
paulvanrooij
Contacteer:

Hoe staat t trouwens met t bowlen? gaat dat nog door??

@haas: ga jij vanavond nou ook naar Roosendaal of had ik dat verkeerd begrepen?
Merijn
Über-Spammer

Bowlen? Wanneer was dat ook alweer?
paulvanrooij
Contacteer:

Dat vraag ik me dus ook af ;)
Gesloten