
ACT: Renault 1916V.
55 Ah... uit mijn hoofd? 

Heeft iemand het onderdeelnummer van de krukaskeerring vliegwielzijde?
Er zouden 2 verschillende zijn, eentje van 8mm en eentje van 12mm...
Ik zou die van 12mm moeten hebben, maar hier bij de dealer krijgen ze bij beide de onderdelen dezelfde nummer...
Er zouden 2 verschillende zijn, eentje van 8mm en eentje van 12mm...
Ik zou die van 12mm moeten hebben, maar hier bij de dealer krijgen ze bij beide de onderdelen dezelfde nummer...
Heb er al eens eentje besteld, en kreeg toen die van 8mm...
niet degene die ik zoek dus
.
die van 8mm zou de 'nieuwe' zijn, standaard zitten die van 12mm er in, maar als je er terug zo eentje insteekt, heb je kans dat die op exact dezelfde plek zit en begint te lekken... Daarom die 8mm.
Hoe zou een revisiebedrijf dit aanpakken?
niet degene die ik zoek dus

die van 8mm zou de 'nieuwe' zijn, standaard zitten die van 12mm er in, maar als je er terug zo eentje insteekt, heb je kans dat die op exact dezelfde plek zit en begint te lekken... Daarom die 8mm.
Hoe zou een revisiebedrijf dit aanpakken?
Dat heeft feitelijk niks met starten te maken maar is wel de capaciteit van de accu. 44Ah moet voor een 5 echt zat zijn. 55 ga je nodig hebben bij rotte kabels, slechte startmotor en slechte massa. En dan niet voor de 55ah, maar het feit dat deze accu's vaak een hogere startstroom kunnen leveren.jacques schreef:Ja 55Ah. Daar start die lekker mee. 44Ah is eigenlijk niet genoeg.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Exact, het aantal Ah zegt helemaal niks over de piekstroom (datgene wat je gebruik bij starten). Het geeft alleen aan dat de accu gedurende 1 uur 44 Ampere kan leveren.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als je je radio niet te hard zet zou je er 44 uur naar kunnen luisteren



nog zo'n leuke, als je in dialogys de voor spatborden opzoekt krijg je zowel voor de phase1 als de phase2 dezelfde artikelnummer, terwijl bij de phase2 zitten er 2 gaatjes in voor een sierlijstje
nu is 't maar raden wat je krijgt

Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bij de phase I zit er volgens mij ook een gat in voor het type plaatje terwijl die bij phase II geplakt zit...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Voor die plastic clipjes van de sierlijst ja
, maar een phase 2 heeft dat vierkante gat niet of zit ik nou mis?

ja vierkante gat zit bij met '16V' logo in... naja kheb ze al besteld, boeie kzie wel
trouwens weet iemand of het volstaat om alleen de modderkuip eruit te halen voor het vervangen van de slang van de ruitensproeier?
trouwens weet iemand of het volstaat om alleen de modderkuip eruit te halen voor het vervangen van de slang van de ruitensproeier?
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Heb toevallig laatst die slang ook vervangen, heb de nieuwe gewoon aan de oude vastgemaakt, waar je accu staat zit trouwens een gat waar je hem kan oppakken met een beetje moeite. Maar makkelijkste is inderdaad die modderkuip er even voor weg 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Origineel ISO 9002 gecertificeerde Renault dealer slang met e Keur
Ik haal eigenlijk altijd originele onderdelen, krijg ook een leuke korting,
dus kwa prijs maakt het niet uit en dan toch liever origineel


Ik haal eigenlijk altijd originele onderdelen, krijg ook een leuke korting,
dus kwa prijs maakt het niet uit en dan toch liever origineel

Ik heb een onstekingskapje (waar de bougiekabels opzitten), nodig waarvan de aansluitingen naar boven wijzen, origineel renault dus..
Het brezan spul wat ik heb, heeft de aansluiting in het verlengen van de nokkenas...
Maar op dialogys kan je enkel het volledige pakket krijgen, dus ook die metalen blok op de cilinderkop...
77 00 739 893 DISTRIBUTOR
enig idee of ik enkel dat kapje met aansluitingen naar boven kan krijgen?
Het brezan spul wat ik heb, heeft de aansluiting in het verlengen van de nokkenas...
Maar op dialogys kan je enkel het volledige pakket krijgen, dus ook die metalen blok op de cilinderkop...
77 00 739 893 DISTRIBUTOR
enig idee of ik enkel dat kapje met aansluitingen naar boven kan krijgen?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
dat probleem heb ik ook eens gehad bij de automaterialenzaak, uiteindelijk de goede gevonden, maar dit was volgens hun systeem de verdelerkap van een 2.0 16v. deze had de aansluitingen wel haaks zitten
misschien kan je wat met de info?
misschien kan je wat met de info?
volgens mij ook als je zoekt op een sport spider..
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Iemand een enig idee waar mijn oude R19 16V ph.2 sedan gebleven is met kenteken JB-ZT-79 ?
Half jaar geleden in erg goede staat verkocht, laatst stond ie op Marktplaats met een lekke koppakking en nu bestaat het kenteken niet meer..
Kan me niet voorstellen dat dat ding gesloopt is..
Half jaar geleden in erg goede staat verkocht, laatst stond ie op Marktplaats met een lekke koppakking en nu bestaat het kenteken niet meer..
Kan me niet voorstellen dat dat ding gesloopt is..
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vreemd inderdaad.. heb ik nog nooit meegemaaktSteven schreef:Kentekens zijn soms wel eens tijdelijk pleite bij de RDW, m'n Corolla is ook nog wel eens op vakantie


Was van een gast die ook bij mij op de sportschool zit, wist niet dattie alweer verkocht was. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mwoah.. geld is geld mischien, maar soms komt er zo'n vlaag dat je er even spijt van hebt dat je zo'n nette auto verkoopt..Tim_Coupe schreef:That's the spirit Ronald, verstand komt met de jaren![]()
M'n Megane Coupe is trouwens ook weer verkocht zag ik vorige week, misschien komt hij dan ooit nog eens hier langs bij de RTC
Maargoed.. gek genoeg bestaat dat rode ding van mij ook nog.. dat was mischien toch wel de meest brakke 16V die ik gehad heb

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Viel me net op dat wanneer de auto stationair draait, de dashboard verlichting wat knippert. (verlichting staat dan gewoon uit)
Hoe verder hij terug valt hoe meer het begint te knipperen.
Klopt het dat de dynamo dan ver aan zijn eind is?
Hoe verder hij terug valt hoe meer het begint te knipperen.
Klopt het dat de dynamo dan ver aan zijn eind is?
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Met de verlichting uit horen de dashboard lampjes zeker niet te branden bij een 19.
Klinkt idd als slechte massa, dat de dynamo van een 19 16v nogal eens wil overlijden heb ik zelfs 2 maanden geleden nog meegemaakt, beste optie is een nieuwe/gereviseerde er in zetten.
Zou de dynamo even doormeten hoeveel de laadspanning is met draaiende motor (zou iig ruim boven de 14,0 Volt moeten zitten)
Het probleem met de knipperende dashboardverlichting met de lampen uit zou ik zoeken in slechte massa/schakelaar/bekabeling.
Klinkt idd als slechte massa, dat de dynamo van een 19 16v nogal eens wil overlijden heb ik zelfs 2 maanden geleden nog meegemaakt, beste optie is een nieuwe/gereviseerde er in zetten.
Zou de dynamo even doormeten hoeveel de laadspanning is met draaiende motor (zou iig ruim boven de 14,0 Volt moeten zitten)
Het probleem met de knipperende dashboardverlichting met de lampen uit zou ik zoeken in slechte massa/schakelaar/bekabeling.