ACT: Mégane II RS
-
- Contacteer:
Ja klopt heb ik ook voor gekeken alleen heb geen idee hoe je alleen het boven gedeelte kunt demonteren en dan de schakeltoren laten zitten, het uitfrezen is opzich niet veel werk 

het was toch t/m 40mm verlagen kan met originele dempers las ik ergens?
denk toch dat ik verlagingsveren neem en heb al diverse setjes gevonden.
25mm vind ik vast te weinig,dus zal wel rondom 35mm worden.
zie ook setjes met bv voor 40mm en achter 30mm;staat dat nog goed?
of is het juist om voor en achter evenveel te verlagen?
heb diverse auto's gehad waarbij juist voor zeker 1-2 cm lager lag als achter om het mooier uit te laten komen.
denk toch dat ik verlagingsveren neem en heb al diverse setjes gevonden.
25mm vind ik vast te weinig,dus zal wel rondom 35mm worden.
zie ook setjes met bv voor 40mm en achter 30mm;staat dat nog goed?
of is het juist om voor en achter evenveel te verlagen?
heb diverse auto's gehad waarbij juist voor zeker 1-2 cm lager lag als achter om het mooier uit te laten komen.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Standaard Renault is 60.1 toch?DennisT schreef:Cup Chassis/R26/Trophy M14
Rest M12
Naaf is 66,1 meen ik.
Project: GTT Blue Sport
Heeft iemand een digitaal WPL handboek van de megane ter beschikking?.
Bedankt!.
Bedankt!.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik heb geeb werkboek maar wel iets wat er in de buurt komt.
Stuur mij even je mail
Stuur mij even je mail
-
- Moderator
- Car: Megane
Laat maar heb je al gemaild 

Ik ben van plan om mijn koppeling te vervangen, daar mijn auto momenteel 400 Nm koppel heeft was ik van plan de sterkere R26R koppeling te plaatsen. Nu tipte mijn garage mij over een Clio RS (3 denk ik) koppeling, die nog sterker zou zijn? Heeft iemand hier ervaring mee.
Ik heb met Jochem zijn auto gereden, met Helix koppeling, dit is niet echt daily vriendelijk..
Ik heb met Jochem zijn auto gereden, met Helix koppeling, dit is niet echt daily vriendelijk..
Helaas, de clio 3 RS koppeling is kleiner in diameter, heeft dus een ander vliegwiel.
Tevens is de spline op de prise as ook anders...
Ik ben Bezig met een betaalbar alternatief incl. Enkel massa vliegwiel. Je zult wel even geduld moeten hebben....
Tevens is de spline op de prise as ook anders...
Ik ben Bezig met een betaalbar alternatief incl. Enkel massa vliegwiel. Je zult wel even geduld moeten hebben....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zal eerder de 4 RS zijn ...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
O Okee das weer anders.
Niet eens over nagedacht
Niet eens over nagedacht
Toch rijden er in de UK een aantal rond met een 3RS met 330lb/ft wat gelijk staat aan 440nm. Nu is natuurlijk de vraag of Arno dit koppel aan de wielen heeft of op de krukas?DennisT schreef:Lijkt mij ook, een 3 RS heeft lang niet zo veel koppel
tutuur schreef:
Ik ben Bezig met een betaalbaar alternatief incl. Enkel massa vliegwiel. Je zult wel even geduld moeten hebben....
Dan moet er een fluit opzitten, anders red je dat natuurlijk nooittutuur schreef:Toch rijden er in de UK een aantal rond met een 3RS met 330lb/ft wat gelijk staat aan 440nm. Nu is natuurlijk de vraag of Arno dit koppel aan de wielen heeft of op de krukas?DennisT schreef:Lijkt mij ook, een 3 RS heeft lang niet zo veel koppel

Megane 250 motor 

Voor zover ik weer zijn er geen alternatieven buiten custom of zelfbouw. Wat de helix betreft zou je enkel de drukgroep kunnen vervangen en met een organische plaat blijven rijden. Hoe lang dit het gaat volhouden weet ik dus niet. Ik snap tot op heden niet waarom nog niemand de compressie verlaagd heeft van zijn 225, dit is de beste mod die je kan doorvoeren om meer vermogen te gaan rijden. (dit ff terzijde !)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Als ik de website van Helix moet geloven gaat de helix alleen met een daarvoor bedoelde vliegwiel werken.
Niet los te koop dus....
Niet los te koop dus....
-
- Car: Megane rs
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 985&type=1
Nog een met andere velgjes... wel met NL kenteken ...
Nog een met andere velgjes... wel met NL kenteken ...

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Zo doet hij het beter 
Maak even een eigen topic aan Nuno. Of stel je vragen in dit topic, dan komt er ongetwijfeld een goed antwoord.

Maak even een eigen topic aan Nuno. Of stel je vragen in dit topic, dan komt er ongetwijfeld een goed antwoord.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Zojuist een R26R drukgroep en vliegwiel laten plaatsen in mijn '05 Trophy, past allemaal perfect, werken doet het echter niet.
Partnummers van de R26R onderdelen zijn door VKV en Jongerius bevestigd. De motor word weer uit de auto gehaald, lijkt er op dat de tanden te ver negatief te staan, waardoor koppelen onmogelijk is

Partnummers van de R26R onderdelen zijn door VKV en Jongerius bevestigd. De motor word weer uit de auto gehaald, lijkt er op dat de tanden te ver negatief te staan, waardoor koppelen onmogelijk is

bizar, er zijn meerdere mensen die hier probleemloos mee rijden. Al snap ik het "tandenverhaal" niet zo best. Deze koppelt hydraulisch ?
edit: toevallig de koppelingsplaat niet verkeerd om gezet ?
edit: toevallig de koppelingsplaat niet verkeerd om gezet ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Koppelen of ontkoppelen ongmogelijk? Lijkt er toch op dat het vliegwiel óf de koppeling niet de juiste is.
Alhoewel ik wel eens gelezen heb dat je wat moet 'resetten' bij het monteren van de koppeling...
Alhoewel ik wel eens gelezen heb dat je wat moet 'resetten' bij het monteren van de koppeling...