ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Ja klopt heb ik ook voor gekeken alleen heb geen idee hoe je alleen het boven gedeelte kunt demonteren en dan de schakeltoren laten zitten, het uitfrezen is opzich niet veel werk :D
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

het was toch t/m 40mm verlagen kan met originele dempers las ik ergens?
denk toch dat ik verlagingsveren neem en heb al diverse setjes gevonden.
25mm vind ik vast te weinig,dus zal wel rondom 35mm worden.
zie ook setjes met bv voor 40mm en achter 30mm;staat dat nog goed?
of is het juist om voor en achter evenveel te verlagen?
heb diverse auto's gehad waarbij juist voor zeker 1-2 cm lager lag als achter om het mooier uit te laten komen.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Racing is the best way to convert money into noise
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

remslangen van een r26 zijn neem ik aan dezelfde als van een normale rs?
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

wat zijn de maten van d eoriginele bouten?
heb al verschillende maten voorbij zien komen..ben zoekende naar spoorverbreders maar kom dus verschillende maten wielbouten tegen.
M14x1,5mm naafgat 60mm toch?
of M12?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Cup Chassis/R26/Trophy M14
Rest M12
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

DennisT schreef:Cup Chassis/R26/Trophy M14
Rest M12

Naaf is 66,1 meen ik.
Standaard Renault is 60.1 toch?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Edit :beer:
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Heeft iemand een digitaal WPL handboek van de megane ter beschikking?.



Bedankt!.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik heb geeb werkboek maar wel iets wat er in de buurt komt.

Stuur mij even je mail
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Laat maar heb je al gemaild :D
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Bedankt voor de info Patrick (Y)
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik ben van plan om mijn koppeling te vervangen, daar mijn auto momenteel 400 Nm koppel heeft was ik van plan de sterkere R26R koppeling te plaatsen. Nu tipte mijn garage mij over een Clio RS (3 denk ik) koppeling, die nog sterker zou zijn? Heeft iemand hier ervaring mee.
Ik heb met Jochem zijn auto gereden, met Helix koppeling, dit is niet echt daily vriendelijk..
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Helaas, de clio 3 RS koppeling is kleiner in diameter, heeft dus een ander vliegwiel.

Tevens is de spline op de prise as ook anders...

Ik ben Bezig met een betaalbar alternatief incl. Enkel massa vliegwiel. Je zult wel even geduld moeten hebben....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zal eerder de 4 RS zijn ...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lijkt mij ook, een 3 RS heeft lang niet zo veel koppel
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

4RS heeft een EDC, dus daar is geen sprake van een normale koppeling...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

O Okee das weer anders.

Niet eens over nagedacht
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

DennisT schreef:Lijkt mij ook, een 3 RS heeft lang niet zo veel koppel
Toch rijden er in de UK een aantal rond met een 3RS met 330lb/ft wat gelijk staat aan 440nm. Nu is natuurlijk de vraag of Arno dit koppel aan de wielen heeft of op de krukas?
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Meeting gedaan in Goes, word daar aangegeven 'aan de wielen' meen ik?
Zijn er nog andere opties naast Helix, R26R en mogelijkerwijs Clio3
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tutuur schreef:
Ik ben Bezig met een betaalbaar alternatief incl. Enkel massa vliegwiel. Je zult wel even geduld moeten hebben....
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

tutuur schreef:
DennisT schreef:Lijkt mij ook, een 3 RS heeft lang niet zo veel koppel
Toch rijden er in de UK een aantal rond met een 3RS met 330lb/ft wat gelijk staat aan 440nm. Nu is natuurlijk de vraag of Arno dit koppel aan de wielen heeft of op de krukas?
Dan moet er een fluit opzitten, anders red je dat natuurlijk nooit :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Megane 250 motor ;)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ah, wij hadden het over een Clio ;-)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

tutuur ook, maar dan wel een Clio 3RS met daarin een 250 motor gelepeld vermoed ik (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Idd!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Voor zover ik weer zijn er geen alternatieven buiten custom of zelfbouw. Wat de helix betreft zou je enkel de drukgroep kunnen vervangen en met een organische plaat blijven rijden. Hoe lang dit het gaat volhouden weet ik dus niet. Ik snap tot op heden niet waarom nog niemand de compressie verlaagd heeft van zijn 225, dit is de beste mod die je kan doorvoeren om meer vermogen te gaan rijden. (dit ff terzijde !)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

btw, kijk eens naar het project van J-P ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als ik de website van Helix moet geloven gaat de helix alleen met een daarvoor bedoelde vliegwiel werken.

Niet los te koop dus....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tuurlijk wel, zelfs Paul verkoopt losse onderdelen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Katosferreira
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 12 apr 2015 15:05
Car: Megane rs

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 985&type=1

Nog een met andere velgjes... wel met NL kenteken ... ;)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zo doet hij het beter ;)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 985&type=1

Maak even een eigen topic aan Nuno. Of stel je vragen in dit topic, dan komt er ongetwijfeld een goed antwoord. (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Zojuist een R26R drukgroep en vliegwiel laten plaatsen in mijn '05 Trophy, past allemaal perfect, werken doet het echter niet.
Partnummers van de R26R onderdelen zijn door VKV en Jongerius bevestigd. De motor word weer uit de auto gehaald, lijkt er op dat de tanden te ver negatief te staan, waardoor koppelen onmogelijk is :-( :-( :-(
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

bizar, er zijn meerdere mensen die hier probleemloos mee rijden. Al snap ik het "tandenverhaal" niet zo best. Deze koppelt hydraulisch ?

edit: toevallig de koppelingsplaat niet verkeerd om gezet ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Koppelen of ontkoppelen ongmogelijk? Lijkt er toch op dat het vliegwiel óf de koppeling niet de juiste is.

Alhoewel ik wel eens gelezen heb dat je wat moet 'resetten' bij het monteren van de koppeling...
Plaats reactie