Welke afmetingen heeft jou fan?? En jij rijd toch nog wel gewoon met de origenele radiator??oldskool schreef:ry al 4 jaar met de spal fan de 1670l/per uur aanzuigt werkt goed hoor .
wel met kromme fan bladen erop ipv de gewone rechte.![]()
Bne benieuwd naar de rad ,zit er zelf ook aan te denken om er een andere in te zetten .
GTT project Paz. VERKOCHT!!
R5GTT. Drive it like you stole it
Wie kan er dialogs even het bestel nummer opzoeken voor me van een waterslang??
De slang die ik moet hebben is degene die loopt van de achterkant van het inlaatspruitstuk naar de carbvoet / gasklep is een kort en gebogen slang.
De slang die ik moet hebben is degene die loopt van de achterkant van het inlaatspruitstuk naar de carbvoet / gasklep is een kort en gebogen slang.
[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... Dialo2.jpg[/img]
Welke denk je dat het is, ik hou 't op slang nr:3.....?
Welke denk je dat het is, ik hou 't op slang nr:3.....?
Laatst gewijzigd door Florus op za 9 aug 2008 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanmiddag al effe bezig geweest an de gt.
De Downpipe voorzien van heat wrap tape, en tussen startmotor en uitlaatspruitstuk een hitteschild gemonteerd.
Ik had nog een hitteschild liggen voor over de turbo dus deze zit er nu ook op.
Morgen verder en maandag eens kijken of je de IC kan laten verlassen en daarna kijken voor een aangepaste radiator.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
De Downpipe voorzien van heat wrap tape, en tussen startmotor en uitlaatspruitstuk een hitteschild gemonteerd.
Morgen verder en maandag eens kijken of je de IC kan laten verlassen en daarna kijken voor een aangepaste radiator.
ja ik heb orginele rad . zie topic.
maten zyn
rond 310 mm
vleugel rond 280 mm
inbouwdiepte 52 mm
8,9 /9,3 ampere
1630 zuigend m/h
102001 bestelnummer
![Afbeelding]()
maten zyn
rond 310 mm
vleugel rond 280 mm
inbouwdiepte 52 mm
8,9 /9,3 ampere
1630 zuigend m/h
102001 bestelnummer
-PAZ- schreef:Welke afmetingen heeft jou fan?? En jij rijd toch nog wel gewoon met de origenele radiator??oldskool schreef:ry al 4 jaar met de spal fan de 1670l/per uur aanzuigt werkt goed hoor .
wel met kromme fan bladen erop ipv de gewone rechte.![]()
Bne benieuwd naar de rad ,zit er zelf ook aan te denken om er een andere in te zetten .
Hij past ook op een bredere radiateur.
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/132_3269.jpg[/img]

[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/132_3269.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Steven schreef:Wat is de opbrengst van een orginele fan eigenlijk?
Geen idee eigenlijk, zal wel eens kijken of ik dat nergens kan terug vinden. Maar denk dat de 1630 m/h die er nu in gaat wel ruim voldoende is
@ROY. Van wat voor type is die rad die er bij jouw instaat, en wat zijn daar de maten van??
gtt is 310x398 x33mmRoy schreef:GTE/Diesel radiateur.![]()
Maten weet ik niet precies uit mijn hoofd maar volgens mij zo'n 8 cm breder als origineel. De maten staan wel op h-base.
Radiateuren voor een Renault r5 super 1.6 d. 40kw mot.f8m 09-1987 t/m 06-1990
390x398x32mm
Of via een andere site kryg je weer hele andere maten .
winparts online =
1.4 GT TURBO/SUPER 10/'84 tot 12/'90= 310/398/37mm 6001.006.738/6001.009.077 / Met oliekoeler
1.6 SD/TD/GTD/SUPER 10/'84 tot 12/'90= 390/403/32mm
7700.773.700
de ene is dikker de adere langer.
welke levert nu het meeste aan koeling degene die het kan onderbouwen mag het zeggen .

Een dikkere rad zal ook wel wat beter koelen lijkt me, ik ga zowieso voor een dikkere
8 cm breder is wat te veel van het goede, dat kan ik net niet kwijt ivm de intercooler.

8 cm breder is wat te veel van het goede, dat kan ik net niet kwijt ivm de intercooler.
Deze word opmaat gemaakt
. Omdat ik met een intercooler rijd van een sierra cossworth ( hierbij zitten de aansluitingen kort rond de origenele radiator) heb ik de ic iets laten verlassen, breder maken dus. Nu kan er dus een bredere radiator in, maar niet in de maat wat al standaard in een andere auto zit. Wat er bij mij inkomt is 5cm breder dan origeneel gtt koelblok is ook 1 cm dikker en de oliekoeler is ook weg. Koelblok word ook gemaakt van matriaal wat veel beter zijn warmte afgeeft
Maar omdat bij deze bedrijven veel mensen op vakantie zijn gaat het helaas wat langer duren.

Maar omdat bij deze bedrijven veel mensen op vakantie zijn gaat het helaas wat langer duren.
Wat is er eigenlijk te koop aan verschillende ventilator schakelaars voor de gtt, en op welke temp schakelt ie origeneel in??
Wil bij mij ook nog evt kijken om er 1 in te steken die de ven wat eerder laat draaien.
Wil bij mij ook nog evt kijken om er 1 in te steken die de ven wat eerder laat draaien.
Zo net telefoontje gehad van het bedrijf dat mijn radiator ging aanpassen, ze hadden nog wat op de plank liggen, iets kleiner dan wat ik in eerste instantie wilde hebben maar dit zou volgens hun ookal veel beter koelen
En beste van alles, ik mag die overnemen voor een hele mooie prijs 

Fan is (nog) niet handmatig, maar zit er wel over te denken om dat er nog wel op te zetten. Dan wel dubbel dus via thermoschakelaar en evt via een schakelaar lop het dash.
Hier nog een
van mijn nieuwe (koperen) radiator inclusief de spall ventialtor.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... s-0285.jpg[/img]
De rad is iets breeder en het koelblok is wat dikker, en volgens het bedrijf waar ik hem gehaalt heb gemaakt van matriaal wat het beste zijn warmte afgeeft.

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... s-0285.jpg[/img]
De rad is iets breeder en het koelblok is wat dikker, en volgens het bedrijf waar ik hem gehaalt heb gemaakt van matriaal wat het beste zijn warmte afgeeft.
nice 

koel
Immer wieder die verdammte Holländer
bij een nieuwe rad en thermostaat en contact heb je echt geen handmatige bediening nodig!
ik rijdt al19jaar gtt en das echt onzin als de rest goed is.
Voor 't geval dat je het niet weet:-PAZ- schreef:De Downpipe voorzien van heat wrap tape, en tussen startmotor en uitlaatspruitstuk een hitteschild gemonteerd.
Heat wrap en koelvloeistof gaan niet samen, pas op dat je koelvloeistof op de heat wrap morst.
mark 5t schreef:bij een nieuwe rad en thermostaat en contact heb je echt geen handmatige bediening nodig!
Dat idd speelde idd ookal door mijn hoofd, als je gewoon rijd heeft een draaide fan toch niet echt veel meer waarde, is eigenlijk pas nodig als je echt stil staat of heel langzaam rijd en er geen koeling meer door rijwind is.
Maus schreef:Voor 't geval dat je het niet weet:-PAZ- schreef:De Downpipe voorzien van heat wrap tape, en tussen startmotor en uitlaatspruitstuk een hitteschild gemonteerd.
Heat wrap en koelvloeistof gaan niet samen, pas op dat je koelvloeistof op de heat wrap morst.
Waarom dat, wat gaat er dan mis?? Niet dat er koelvloeistof opzit ofzo maar??
Spul rookt trouwens wel lekker de eerste keer dat de downpipe goed warm word zeg.
Spal rocks, beter dan dat originele draaimolentje 

Ik zou moeten meten wat ie exact breder is maar koelblok is +/- 3 cm breder en 1 cm dikker. En blok is gemaakt van matriaal wat zijn warmte erg goed afgeeft. Verschil is erg goed merkbaar, temp blijft bij volgas rijden op de meter iets lager.oldskool schreef:wat zyn de maten van deze rad ben wel benieuwd wat het scheelt met een orginele.