[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Geen onzin uitkramen, Fer. Er gebeurde de laatste 4 jaar ook al weinig, dus het gaat eigenlijk op dezelfde voet verder. ;)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

wie wat bewaart heeft wat :lol:

wat is eigenlijk de reden waarom het allemaal zo lang duurt??

van te voren geen kostenbegroting gemaakt??
of is het gewoon te weinig tijd
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ooit wel eens gekeken wat er aan deze auto is gebeurd?!

misschien zijn er ook nog mensen die naast auto's ook ngo een normaal leven hebben.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hehe... :)

Het is mijn eerste project en ik moet toegeven dat ik het allemaal veel te zonnig ingezien heb, voordat ik eraan begonnen ben.

Daarnaast ook nog een keer van baan gewisseld, waardoor ik wat minder tijd heb gekregen. En laten we het maar effe niet over de financien hebben. :)

Inschattingsfoutjes dus... En na zo'n lange tijd krijg je ook wel eens motivatieproblemen. :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ach, als je denkt een complete rebuild te doen in een half jaar, ben je ook niet goed snik :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, maar dat was in eerste instantie ook niet de bedoeling. :) Maar als je dan eenmaal bezig bent en je wilt het goed doen, tja... Dan ben je wel effe zoet. :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das ook precies wat ik wil zeggen ;)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Merijn schreef:hehe... :)

Het is mijn eerste project en ik moet toegeven dat ik het allemaal veel te zonnig ingezien heb, voordat ik eraan begonnen ben.

Daarnaast ook nog een keer van baan gewisseld, waardoor ik wat minder tijd heb gekregen. En laten we het maar effe niet over de financien hebben. :)

Inschattingsfoutjes dus... En na zo'n lange tijd krijg je ook wel eens motivatieproblemen. :P
ok duidelijk en eerlijk antwoord (Y)
ben benieuwd wanneer hij weer op de weg staat
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, de carrosserie is geheel geschuurd voor zijn 2e respray. Nu nog even de losse delen schuren en dan kan ie de spuitcabine in. Verwachting is dat ie eind volgende week weer een nieuw laagje lak heeft. Hopelijk dit keer wel met het verwachte resultaat. :D

I will keep you updated...
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

we willen foto's
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik wil zoveel... :P Foto's komen later. Nu effe geen tijd voor.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Merijn schreef:Zo, de carrosserie is geheel geschuurd voor zijn 2e respray. Nu nog even de losse delen schuren en dan kan ie de spuitcabine in. Verwachting is dat ie eind volgende week weer een nieuw laagje lak heeft. Hopelijk dit keer wel met het verwachte resultaat. :D

I will keep you updated...
Wat was er dan precies mis mee?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er was een enorm kleurverschil tussen vooral de carrosserie en de plastic delen (bumpers, skirts, etc). Waarschijnlijk door een onjuiste grondverf, maar helemaal zeker is het niet. Ook de lakleverancier heeft zich ermee bemoeit en komt kijken wanneer hij gespoten wordt... Effe afwachten nog, dus.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

welke leverancier hebben ze daar eigenlijk?

wel mooi dat ze em helemaal opnieuw spuiten, en nu maar hopen dat t wel goed is (en t wolken weg is) (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De lak komt van de Wico...

Dat wolken moet inderdaad weg zijn. Waarschijnlijk is dat zeker te wijten aan de grondlak.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

mooie zin.. waarschijnlijk is het zeker te wijten aan...

:lol: :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

(S) (S) :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denk ik bijna zeker te weten dat....
:beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik weet het zeker, denk ik... ja, inderdaad... :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

je klinkt als een wijf man! :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wolken komt niet door grondlak, maar doordat hij schraal of met te wisselende druk / spuitafstand gespoten is.

Het kan veel oorzaken hebben, zelfs de droogtemp. Is het tegelijk gespoten en gedroogd?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hij is zeker niet schraal of met wisselende druk gespoten...

Wat bedoel je met tegelijk gespoten en gedroogd?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zoals hij zegt waarschijnlijk. Is alles tegelijk gespoten en op dezelfde plaats (cabine) gedroogd (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uhmmm... Ik denk het wel, maar weet het niet zeker. Wat is beter?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Merijn schreef:Uhmmm... Ik denk het wel, maar weet het niet zeker. Wat is beter?

parlmoer lak kunje het beste in een keer spuiten , maar vooraal inderdaad de de aantal lagen is belangrijk deze het zelfde te hebben om geen vlekken in de lak te krijgen of kleurvershil.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hij wordt deze keer in 1 keer gespoten... Hopelijk is het resultaat net zo verbluffend als de vorige keer. Met uitzondering van de kleurverschillen heb ik zelden een auto zo mooi gespoten gezien.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

En ze zeggen toch altijd (?) dat je moet spuiten in de positie zoals je het gaat gebruiken. Dus een motorkap mag je liggend spuiten maar een deur of scherm niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat lijkt me sterk... Er staan een aantal auto's bij het bedrijf waar de auto is gespoten, waarbij alles los is geweest en los gespoten is. Die dingen zijn strakker dan nieuw...

Misschien dat dat met parelmoerlak een ander verhaal is.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Tom schreef:En ze zeggen toch altijd (?) dat je moet spuiten in de positie zoals je het gaat gebruiken. Dus een motorkap mag je liggend spuiten maar een deur of scherm niet.
met parlmoer lak is beste om de deuren erin te laten en de schermmen al te monteren zei de spuiter toen mijn GT overblazen werd

en skirts apart dat wel
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Los spuiten wil niet zeggen dat je het altijd liggend moet spuiten. Daarvoor hebben ze van die mooie verstelbare standaarden in spuitcabines. Ik kan me overigens wel voorstellen dat de werking van de zwaartekracht invloed kan hebben op de kleur/dikte van de lak.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

bij overspuiten komt veel kijken, waar je eigenlijk niet echt aan denkt in het eerste gezicht.

En ja, staand of liggend spuiten maakt wat uit, zeker bij metallic lak. Zijn eigenlijk niet meer dan metaalschilfers die je op een bepaalde manier op je carros of delen spuit. Voorkeur geeft dan ook om de auto in horizontale banen te spuiten ipv kriskras.
met parlmoer lak is beste om de deuren erin te laten en de schermmen al te monteren zei de spuiter toen mijn GT overblazen werd

en skirts apart dat wel
Bedoel je wit parelmoer?

Het is met lichte kleuren altijd lastiger dan donkere kleuren, hier zie je veel meer verschil in spuitkwaliteit. Daarom spuiten ze altijd "uit" over schermen voor en achter, zodat je minder kleurverschil ziet.

parlmoer lak kunje het beste in een keer spuiten , maar vooraal inderdaad de de aantal lagen is belangrijk deze het zelfde te hebben om geen vlekken in de lak te krijgen of kleurvershil.
Dit heeft ook weer te maken met spuitdruk, uitnevelzones en overspay.
Zoals hij zegt waarschijnlijk. Is alles tegelijk gespoten en op dezelfde plaats (cabine) gedroogd
Juist, ik heb zelf wel eens dingen verschillend gedroogd waardoor het effect net even anders is (maar dit zien de meesten toch niet)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wil de echte leerlingspuiter nu opstaan? :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

8) Ben toch al bijna 3 maanden dag in dag uit aan het spotten/spuiten :D

Zeker met spotten zie je heel veel terug komen van je spuittechniek. Met iets overspuiten is het veel eenvoudiger, je moet dan alleen zorgen dat je de grote vlakken netjes uitspuit.

Sjaak, dat plastic dingetje van die wisser had ik niet, enkel wat fase 1 modellen :) .
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo... Wegens omstandigheden heeft het eeuwig durende project even stil gelegen, maar er is toch nog hoop. Vanochtend is ie opnieuw gespoten!

Hij ziet er een stuk witter uit dan voorheen en, met hulp van iemand van de lakfabrikant (PPG) zijn we er ook achter waarom hij zo wolkte en gelig werd. Er is gewoon te goed (ja, je leest het goed) gespoten. Teveel lak erop, waardoor het kleurverschil en het wolken gekomen is. We hebben een aantal staaltjes gespoten, om te kijken naar het resultaat en het was overduidelijk hoe het komt. Leuk om te weten, jammer dat het gebeurd is. Maar het is niet anders. :)

Hij staat er weer netjes bij! Er moeten nog wat kleine dingetjes gespoten worden, waarna ik aan het bouwen kan beginnen!

Zou hij voor zijn 20e verjaardag klaar zijn?? :beer:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee :)


goed bezig sjaak! 8)
Plaats reactie