[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
-
wie wat bewaart heeft wat
wat is eigenlijk de reden waarom het allemaal zo lang duurt??
van te voren geen kostenbegroting gemaakt??
of is het gewoon te weinig tijd

wat is eigenlijk de reden waarom het allemaal zo lang duurt??
van te voren geen kostenbegroting gemaakt??
of is het gewoon te weinig tijd
ooit wel eens gekeken wat er aan deze auto is gebeurd?!
misschien zijn er ook nog mensen die naast auto's ook ngo een normaal leven hebben.
misschien zijn er ook nog mensen die naast auto's ook ngo een normaal leven hebben.
hehe... 
Het is mijn eerste project en ik moet toegeven dat ik het allemaal veel te zonnig ingezien heb, voordat ik eraan begonnen ben.
Daarnaast ook nog een keer van baan gewisseld, waardoor ik wat minder tijd heb gekregen. En laten we het maar effe niet over de financien hebben.
Inschattingsfoutjes dus... En na zo'n lange tijd krijg je ook wel eens motivatieproblemen.

Het is mijn eerste project en ik moet toegeven dat ik het allemaal veel te zonnig ingezien heb, voordat ik eraan begonnen ben.
Daarnaast ook nog een keer van baan gewisseld, waardoor ik wat minder tijd heb gekregen. En laten we het maar effe niet over de financien hebben.

Inschattingsfoutjes dus... En na zo'n lange tijd krijg je ook wel eens motivatieproblemen.

ach, als je denkt een complete rebuild te doen in een half jaar, ben je ook niet goed snik 

das ook precies wat ik wil zeggen 

-
ok duidelijk en eerlijk antwoordMerijn schreef:hehe...

ben benieuwd wanneer hij weer op de weg staat
Zo, de carrosserie is geheel geschuurd voor zijn 2e respray. Nu nog even de losse delen schuren en dan kan ie de spuitcabine in. Verwachting is dat ie eind volgende week weer een nieuw laagje lak heeft. Hopelijk dit keer wel met het verwachte resultaat. 
I will keep you updated...

-
- Über-Spammer
Wat was er dan precies mis mee?Merijn schreef:Zo, de carrosserie is geheel geschuurd voor zijn 2e respray. Nu nog even de losse delen schuren en dan kan ie de spuitcabine in. Verwachting is dat ie eind volgende week weer een nieuw laagje lak heeft. Hopelijk dit keer wel met het verwachte resultaat.
Er was een enorm kleurverschil tussen vooral de carrosserie en de plastic delen (bumpers, skirts, etc). Waarschijnlijk door een onjuiste grondverf, maar helemaal zeker is het niet. Ook de lakleverancier heeft zich ermee bemoeit en komt kijken wanneer hij gespoten wordt... Effe afwachten nog, dus.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
welke leverancier hebben ze daar eigenlijk?
wel mooi dat ze em helemaal opnieuw spuiten, en nu maar hopen dat t wel goed is (en t wolken weg is)
wel mooi dat ze em helemaal opnieuw spuiten, en nu maar hopen dat t wel goed is (en t wolken weg is)

-
- Contacteer:
mooie zin.. waarschijnlijk is het zeker te wijten aan...

-
- Contacteer:
met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denk ik bijna zeker te weten dat....

-
- Contacteer:
je klinkt als een wijf man! 

-
- Über-Spammer
wolken komt niet door grondlak, maar doordat hij schraal of met te wisselende druk / spuitafstand gespoten is.
Het kan veel oorzaken hebben, zelfs de droogtemp. Is het tegelijk gespoten en gedroogd?
Het kan veel oorzaken hebben, zelfs de droogtemp. Is het tegelijk gespoten en gedroogd?
-
- Car: GTT
Merijn schreef:Uhmmm... Ik denk het wel, maar weet het niet zeker. Wat is beter?
parlmoer lak kunje het beste in een keer spuiten , maar vooraal inderdaad de de aantal lagen is belangrijk deze het zelfde te hebben om geen vlekken in de lak te krijgen of kleurvershil.
Dat lijkt me sterk... Er staan een aantal auto's bij het bedrijf waar de auto is gespoten, waarbij alles los is geweest en los gespoten is. Die dingen zijn strakker dan nieuw...
Misschien dat dat met parelmoerlak een ander verhaal is.
Misschien dat dat met parelmoerlak een ander verhaal is.
-
- Car: GTT
met parlmoer lak is beste om de deuren erin te laten en de schermmen al te monteren zei de spuiter toen mijn GT overblazen werdTom schreef:En ze zeggen toch altijd (?) dat je moet spuiten in de positie zoals je het gaat gebruiken. Dus een motorkap mag je liggend spuiten maar een deur of scherm niet.
en skirts apart dat wel
-
- Moderator
- Car: MB
Los spuiten wil niet zeggen dat je het altijd liggend moet spuiten. Daarvoor hebben ze van die mooie verstelbare standaarden in spuitcabines. Ik kan me overigens wel voorstellen dat de werking van de zwaartekracht invloed kan hebben op de kleur/dikte van de lak.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
bij overspuiten komt veel kijken, waar je eigenlijk niet echt aan denkt in het eerste gezicht.
En ja, staand of liggend spuiten maakt wat uit, zeker bij metallic lak. Zijn eigenlijk niet meer dan metaalschilfers die je op een bepaalde manier op je carros of delen spuit. Voorkeur geeft dan ook om de auto in horizontale banen te spuiten ipv kriskras.
Het is met lichte kleuren altijd lastiger dan donkere kleuren, hier zie je veel meer verschil in spuitkwaliteit. Daarom spuiten ze altijd "uit" over schermen voor en achter, zodat je minder kleurverschil ziet.
En ja, staand of liggend spuiten maakt wat uit, zeker bij metallic lak. Zijn eigenlijk niet meer dan metaalschilfers die je op een bepaalde manier op je carros of delen spuit. Voorkeur geeft dan ook om de auto in horizontale banen te spuiten ipv kriskras.
Bedoel je wit parelmoer?met parlmoer lak is beste om de deuren erin te laten en de schermmen al te monteren zei de spuiter toen mijn GT overblazen werd
en skirts apart dat wel
Het is met lichte kleuren altijd lastiger dan donkere kleuren, hier zie je veel meer verschil in spuitkwaliteit. Daarom spuiten ze altijd "uit" over schermen voor en achter, zodat je minder kleurverschil ziet.
Dit heeft ook weer te maken met spuitdruk, uitnevelzones en overspay.parlmoer lak kunje het beste in een keer spuiten , maar vooraal inderdaad de de aantal lagen is belangrijk deze het zelfde te hebben om geen vlekken in de lak te krijgen of kleurvershil.
Juist, ik heb zelf wel eens dingen verschillend gedroogd waardoor het effect net even anders is (maar dit zien de meesten toch niet)Zoals hij zegt waarschijnlijk. Is alles tegelijk gespoten en op dezelfde plaats (cabine) gedroogd
-
- Über-Spammer

Zeker met spotten zie je heel veel terug komen van je spuittechniek. Met iets overspuiten is het veel eenvoudiger, je moet dan alleen zorgen dat je de grote vlakken netjes uitspuit.
Sjaak, dat plastic dingetje van die wisser had ik niet, enkel wat fase 1 modellen

Zo... Wegens omstandigheden heeft het eeuwig durende project even stil gelegen, maar er is toch nog hoop. Vanochtend is ie opnieuw gespoten!
Hij ziet er een stuk witter uit dan voorheen en, met hulp van iemand van de lakfabrikant (PPG) zijn we er ook achter waarom hij zo wolkte en gelig werd. Er is gewoon te goed (ja, je leest het goed) gespoten. Teveel lak erop, waardoor het kleurverschil en het wolken gekomen is. We hebben een aantal staaltjes gespoten, om te kijken naar het resultaat en het was overduidelijk hoe het komt. Leuk om te weten, jammer dat het gebeurd is. Maar het is niet anders.
Hij staat er weer netjes bij! Er moeten nog wat kleine dingetjes gespoten worden, waarna ik aan het bouwen kan beginnen!
Zou hij voor zijn 20e verjaardag klaar zijn??
Hij ziet er een stuk witter uit dan voorheen en, met hulp van iemand van de lakfabrikant (PPG) zijn we er ook achter waarom hij zo wolkte en gelig werd. Er is gewoon te goed (ja, je leest het goed) gespoten. Teveel lak erop, waardoor het kleurverschil en het wolken gekomen is. We hebben een aantal staaltjes gespoten, om te kijken naar het resultaat en het was overduidelijk hoe het komt. Leuk om te weten, jammer dat het gebeurd is. Maar het is niet anders.

Hij staat er weer netjes bij! Er moeten nog wat kleine dingetjes gespoten worden, waarna ik aan het bouwen kan beginnen!
Zou hij voor zijn 20e verjaardag klaar zijn??

nee 
goed bezig sjaak!

goed bezig sjaak!