
[Grotere Remmen]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
inclusief sensoren rond de 2200 euro 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Dat moet toch met een notebook met wat sensor spul goedkoper te maken zijn?
Kan zeker.
Gaat je wel een paar nachten kosten
Gaat je wel een paar nachten kosten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Moet je ook de parameters kennen plus dat je denk ik niet de baan op mag met een laptop in je auto, met racen dan he
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Steven, een aim logt veel meer dan alleen g krachten met de juiste sensoren.Steven schreef:G-Tech pro kun je wel G'krachten loggen, kun je ook wel wat mee zeggen.
gasstand
stuuruitslag
alle g krachten
remdruk voor
remdruk achter
turbodruk
enzenz
hij zet dan zelfs in de software zelf het circuit uit
je kan dus dan al je ronden over elkaar leggen en je kan precies zien waar je gaat remmen, hoe hard je remt
je stuuruitslag
daar kan je dus je ideale ronde mee aflezen en punten zoeken waar er verbetering in zit
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ja voor een simpel amateurtje niet te betalen en dus niet intressant, daarom opper ik die G-tech.
Aan de hand van de G's die je trekt kun je ook wel wat zeggen over bochtensnelheid/rempower etc.
Maargoed voor dingen als de ring lijkt het me niet bepaald handig, das eigenlijk geen doen.
Aan de hand van de G's die je trekt kun je ook wel wat zeggen over bochtensnelheid/rempower etc.
Maargoed voor dingen als de ring lijkt het me niet bepaald handig, das eigenlijk geen doen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Is inderdaad niet goedkoop, maar als je kijkt wat je ervoor krijgt



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
wat betaal je nou voor een leuke g-tech? is dat niet meer dan een ipod met dynolisious? dan heb je er ook nog een leuke mp3 speler bij.Steven schreef:Ja voor een simpel amateurtje niet te betalen en dus niet intressant, daarom opper ik die G-tech.
Aan de hand van de G's die je trekt kun je ook wel wat zeggen over bochtensnelheid/rempower etc.
Maargoed voor dingen als de ring lijkt het me niet bepaald handig, das eigenlijk geen doen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dynolicious op de iPod/iPhone ziet er wel wat amateuristisch uit maar geeft toch nog wel aardig betrouwbare waarden, ook met G-krachten e.d.Geert schreef:wat betaal je nou voor een leuke g-tech? is dat niet meer dan een ipod met dynolisious? dan heb je er ook nog een leuke mp3 speler bij.Steven schreef:Ja voor een simpel amateurtje niet te betalen en dus niet intressant, daarom opper ik die G-tech.
Aan de hand van de G's die je trekt kun je ook wel wat zeggen over bochtensnelheid/rempower etc.
Maargoed voor dingen als de ring lijkt het me niet bepaald handig, das eigenlijk geen doen.
Al denk ik dat er met een G-Tech meer mogelijk is maargoed, daar heb ik verder geen ervaring mee

Dynolicious wel en dat werkt wel geinig

Hoeft niet, gewoon met een telefoon, hij hoeft alleen maar data te loggen. Inpluggen en de laptop doet na de race de rest.Luco/Alpine-racer schreef:Moet je ook de parameters kennen plus dat je denk ik niet de baan op mag met een laptop in je auto, met racen dan he
Het kan wel, je kan data van sensoren loggen. Je kan de 'raw' data in excel proppen en dan zelf lopen sneuzelen.
Ik denk dat je dan inderdaad beter 2500 euro kan uitgeven

Als je nu handig bent in een tooltje als LABview kun je een heleboel!
Geen open-source opties voorhanden?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wat bedoel je daar precies mee riel?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Datalogging software met open-source licentie, dus gratis 
Zoiets is voor een gebruiker met specifieke eisen, of iemand die graag veel tijd wil steken in een eigen systeem wel een optie (zou het bestaan).
dan nog gaan er gewoon veel uren inzitten. Anderzijds hoef je niet zelf te programmeren, alleen zorgen dat de sensordata op de laptop komt en dan ook nog eens zeggen wat de laptop ermee moet doen

Zoiets is voor een gebruiker met specifieke eisen, of iemand die graag veel tijd wil steken in een eigen systeem wel een optie (zou het bestaan).
dan nog gaan er gewoon veel uren inzitten. Anderzijds hoef je niet zelf te programmeren, alleen zorgen dat de sensordata op de laptop komt en dan ook nog eens zeggen wat de laptop ermee moet doen

Stel je voor je hebt een apparaatje waar je een stuk of 16 kanalen aan kan aansluiten en die dus een analoog signaal digitaliseert en dat elke 20e deel van een seconde doet en dat op zijn geheugenchipje opslaat in een tabelletje. Denk dat een beetje pientere appie van circuitsonline wel zo'n AD-convertertje met geheugen inelkaar priegelt, maar geloof ook wel dat zoiets gewoon te koop is.
luit je daar je gaspedaalsensor, je remdruksensor, je toerental, je versnelling, je motortemp, je snelheid, een gps ontvanger, een g-kracht metertje, een snelheidssignaal etc
Je kan ook de signalen direct opnemen, door er een of andere memo-recorder aan te hangen
Zo deden ze bij de GT Turbo wel eesn het snelheidssignaal meten, een Minidisc-recordertje aan dat signaal aanslutien, het geluidssingaal was een mooie grafiek van de speedpuls
Maragoed, per sensor een recorder gaat wat ver he 
S.
Al die gegevens kun je per tijd in een tabel zetten. Als je nu een stukje software vind die daar mooie plaatjes van kan maken, ben je een end.
luit je daar je gaspedaalsensor, je remdruksensor, je toerental, je versnelling, je motortemp, je snelheid, een gps ontvanger, een g-kracht metertje, een snelheidssignaal etc
Je kan ook de signalen direct opnemen, door er een of andere memo-recorder aan te hangen



S.
Al die gegevens kun je per tijd in een tabel zetten. Als je nu een stukje software vind die daar mooie plaatjes van kan maken, ben je een end.
Laatst gewijzigd door Riël op do 23 apr 2009 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
weet iemand of er een verschil zit in standaart rem schijven zonder groef of gaatjes? Dus verschil tussen die goedkope delpi dingen en standaart brembo schijven. Verschil in legering en dus langere levensduur?
iemand een idee?
Tja watvoor gebruik hebben we het over, dat oparijgedrag van jou? 
Delphi schijven is niks mis mee, een standaard bremboschijf is ook niet heel veel anders. Geen speciale hittebehandeling gehad oid. Materiaal zal ook niet extreem afwijken.
Gegroefd/geboord is echt styling&tuning tegenwoordig, zeker bij serieus sportief gebruik heb je daar echt snel scheuren inzitten, dus dat zou ik sowieso links laten liggen.
Op de racestarlet zaten Formel geboorde schijven en een hittebehandeling hebben gehad, dat ging wel goed om toch nog met 13" te kunnen rijden.
Maar voor op straat en nu en dan een rondje ring zou ik lekker Delphi nemen.

Delphi schijven is niks mis mee, een standaard bremboschijf is ook niet heel veel anders. Geen speciale hittebehandeling gehad oid. Materiaal zal ook niet extreem afwijken.
Gegroefd/geboord is echt styling&tuning tegenwoordig, zeker bij serieus sportief gebruik heb je daar echt snel scheuren inzitten, dus dat zou ik sowieso links laten liggen.
Op de racestarlet zaten Formel geboorde schijven en een hittebehandeling hebben gehad, dat ging wel goed om toch nog met 13" te kunnen rijden.
Maar voor op straat en nu en dan een rondje ring zou ik lekker Delphi nemen.
krij al een tijdje met Delphi maar vroeg me af of deze kwalitatief minder zijn dan standaart brembo spul. Gegroefd en geperforeerd begin ik helemaal niet aan.
Mwah in min opinie is dat marginaal, zoals ik al eerder zei Brembo heeft ook een hoog tuningsgehalte gecreeerd met die Max-lijn van ze.
De slijtage van je schijf hangt meer af van de agressiviteit van je blokken.
De slijtage van je schijf hangt meer af van de agressiviteit van je blokken.
Interessante vraag! Qua slijtage maakt het dus niet zo heel veel uit. Of is dat met mijn gebruik nog weer anders?
In mijn geval als ik m'n RS remmen erop heb zitten zou het dan zinvol zijn om hittebehandelde schijven te nemen of zou je gewoon standaard RS schijven nemen van een willekeurig merk?
In mijn geval als ik m'n RS remmen erop heb zitten zou het dan zinvol zijn om hittebehandelde schijven te nemen of zou je gewoon standaard RS schijven nemen van een willekeurig merk?
Ach mijn Bremsa schijven hebben ook weinig last van DS3000, ik geloof ook niet echt dat er veel grote verschillen in materiaaleigenschappen zijn tussen de diverse schijven op de markt.
Overigens nog even een melding na de tip van Menno, die DS3000 krijg je op straat slecht warm, het remt wel goed, maar het brokkelt ook af als de ziekte. Daarom is die melding van Ferodo ook dat het voor straat niet echt geschikt is. Ik heb die dingen eraf getrokken na een rondje ring en een uurtje Zandvoort en die dingen zijn van 80% al gehalveerd naar iets van 40%, wat dus grotendeels komt door het van- en naar de ring rijden, m'n velgen waren echt al gitzwart dat ik op de ring aankwam.
Kep dus weer mooi die DS2500 er weer tussen gefrot voor op straat, remt toch ook ff net wat vloeiender. Die DS3000 remt wat piekeriger, dat is remrem en trap je iets harder en dan opeens zit je met je neus op het stuur
Overigens nog even een melding na de tip van Menno, die DS3000 krijg je op straat slecht warm, het remt wel goed, maar het brokkelt ook af als de ziekte. Daarom is die melding van Ferodo ook dat het voor straat niet echt geschikt is. Ik heb die dingen eraf getrokken na een rondje ring en een uurtje Zandvoort en die dingen zijn van 80% al gehalveerd naar iets van 40%, wat dus grotendeels komt door het van- en naar de ring rijden, m'n velgen waren echt al gitzwart dat ik op de ring aankwam.
Kep dus weer mooi die DS2500 er weer tussen gefrot voor op straat, remt toch ook ff net wat vloeiender. Die DS3000 remt wat piekeriger, dat is remrem en trap je iets harder en dan opeens zit je met je neus op het stuur

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik heb de gr n schrijven van Sandtler en ben erg tevreden. Het zijn standaard schrijven die een warmtebehandeling hebben gehad en eigenlijk niet zijn toegelaten voor straat gebruik.
Misschien zit het tussen de oren, maar de volgende worden weer dezelfde.
Remblokken worden dan wel geupdate, dit omdat de ds2000 niet meer bestaat.

Misschien zit het tussen de oren, maar de volgende worden weer dezelfde.
Remblokken worden dan wel geupdate, dit omdat de ds2000 niet meer bestaat.
heb gister een setje RS remmen opgehaald en wil ze wat gaan opfrissen. Alles los halen en de klauw zelf een nachtje in de schoonmaak azijn. Maar is dit wel zo verstandig voor de binnenkant van de zuiger?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Lijkt me geen probleem of azijn moet agressiever zijn dan remvloeistof


is t wel 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Revisie setje voor de rs remmen is niet zo gek duur meen ik. De pennen waarover de klauw glijd daarentegen wel!
opzich zien de rubbers enzo er wel goed uit. zit alleen laagje vliegroest op.
welke rem blokken en schijven raden jullie aan, voor de rsi?
dacht een prijs rond de 250 euro
mijn schijf is krom en wil het meteen allemaal vervangen,
dacht een prijs rond de 250 euro
mijn schijf is krom en wil het meteen allemaal vervangen,
ok zal ik is gaan kijken 
