Op een dag wordt je wijs, en koop je een Renault 11.........
-
Ow, enne, ik heb gebelt: Ze hebben nog een comp. liggen MET bijbehorende auto dus chassisnummer, MET decoder, maar ZONDER sleutel.
Misschien heb ik geluk en zit er geen startvergrendeling op die auto, anders is het nog mogelijk om die computer te pakken, de decoder, de ontvanger, en dan een sleutel te bestellen.
Sleutels zijn helaas wel duur.......voor zon low budget project 160 eurootjes????
Morgen of overmorgen ga ik erheen, dan horen jullie het.........
Misschien heb ik geluk en zit er geen startvergrendeling op die auto, anders is het nog mogelijk om die computer te pakken, de decoder, de ontvanger, en dan een sleutel te bestellen.
Sleutels zijn helaas wel duur.......voor zon low budget project 160 eurootjes????
Morgen of overmorgen ga ik erheen, dan horen jullie het.........
-
HELLUPPPPPPPP!!!!!!!!!!!
Kom er niet echt uit
Het is nu als volgt: Ben met de auto en de huidige computer erin naar de dealer gegaan. Hier heeft een monteur m uitgelezen met de XR25. Volgens de monteur zit er GEEN startvergrendeling op de computer. Ook zegt die monteur dat als er WEL startvergrendeling opzit, dat dan de motor NIET VONKT, als de startvergrendeling erop staat.
WIE KAN DIT BEVESTIGEN OF ONTKENNEN??
Ik heb inmiddels een 2de computer thuis liggen, met bijbehorende decoder, ontvanger en sleutel. Maar als er dus op mn huidige computer geen startvergrendeling zit, dan ligt het daar toch niet aan?
Kom er niet echt uit

Het is nu als volgt: Ben met de auto en de huidige computer erin naar de dealer gegaan. Hier heeft een monteur m uitgelezen met de XR25. Volgens de monteur zit er GEEN startvergrendeling op de computer. Ook zegt die monteur dat als er WEL startvergrendeling opzit, dat dan de motor NIET VONKT, als de startvergrendeling erop staat.
WIE KAN DIT BEVESTIGEN OF ONTKENNEN??
Ik heb inmiddels een 2de computer thuis liggen, met bijbehorende decoder, ontvanger en sleutel. Maar als er dus op mn huidige computer geen startvergrendeling zit, dan ligt het daar toch niet aan?
-
Yihaa, hij loopt!!!!!!!
Ben er weer mee bezig geweest: Heb die andere computer die ik had (sloop) erop gehangen. Dacht dat daar ook startonderbreking opzit, omdat er een decoderkastje en sleutel met infraroodbediening op die Laguna zat waar ie vanaf kwam.
Bleek dus niet zo te zijn. Ik heb die computer eraan gehangen, en toen werd de brandstofpomp WEL aangestuurt tijdens het starten. Was natuurlijk al een hele verbetering! Vervolgens heb ik met een spuitbus starthulp in het inlaatspruitstuk gespoten. Toen ik starte sloeg de motor gelijk eventjes aan (liep dus op dat goedje uit de spuitbus).
Toen dacht ik
De vonken zijn goed, hij krijgt alleen geen sap!
Vervolgens met een LED tester gemeten of de injectoren spanning kregen. Die kregen spanning (bloksignaal)!
Toen direct + en Min op een injector gezet (aan-uit-aan-uit enz.) maar de injector tikte niet............
Een andere injector die ik probeerde uit een (sl)Opel motor tikte wel als ik er zo spanning opzette.
Vervolgens de andere 3 injectors geprobeerd, maar die reageerden ook niet op spanning.
Toen dacht ik dus: die injectors zitten vast, en gaan dus niet open en dicht!
Vervolgens 4 andere injectors ingezet: starten en LOPEN !!
In het kort had ik dus eigenlijk 2 problemen:
-computer die niet functioneerde (startblokkering?)
-injectoren die vast zaten
Het laatste is eigenlijk superlogisch geweest: Die motor heeft ooit op gas gelopen (injectoren worden dan al weinig gebruikt). Vervolgens is die motor uitgebouwt, en heeft toen enkele JAREN stil gelegen.
Logisch dus dat die injectoren dan een keer vast gaan zitten.........
Ik ga nou in ieder geval verder met het afbouwen (koelsysteem, uitlaat enz.) zodat ik snel een keer kan rijden met mn elfje
Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die heeft meegedacht om mijn probleem op te lossen!!!
Als er ontwikkelingen zijn (of fotos maybe) dan zien jullie ze.....

Ben er weer mee bezig geweest: Heb die andere computer die ik had (sloop) erop gehangen. Dacht dat daar ook startonderbreking opzit, omdat er een decoderkastje en sleutel met infraroodbediening op die Laguna zat waar ie vanaf kwam.
Bleek dus niet zo te zijn. Ik heb die computer eraan gehangen, en toen werd de brandstofpomp WEL aangestuurt tijdens het starten. Was natuurlijk al een hele verbetering! Vervolgens heb ik met een spuitbus starthulp in het inlaatspruitstuk gespoten. Toen ik starte sloeg de motor gelijk eventjes aan (liep dus op dat goedje uit de spuitbus).
Toen dacht ik

Vervolgens met een LED tester gemeten of de injectoren spanning kregen. Die kregen spanning (bloksignaal)!
Toen direct + en Min op een injector gezet (aan-uit-aan-uit enz.) maar de injector tikte niet............
Een andere injector die ik probeerde uit een (sl)Opel motor tikte wel als ik er zo spanning opzette.
Vervolgens de andere 3 injectors geprobeerd, maar die reageerden ook niet op spanning.
Toen dacht ik dus: die injectors zitten vast, en gaan dus niet open en dicht!
Vervolgens 4 andere injectors ingezet: starten en LOPEN !!
In het kort had ik dus eigenlijk 2 problemen:
-computer die niet functioneerde (startblokkering?)
-injectoren die vast zaten
Het laatste is eigenlijk superlogisch geweest: Die motor heeft ooit op gas gelopen (injectoren worden dan al weinig gebruikt). Vervolgens is die motor uitgebouwt, en heeft toen enkele JAREN stil gelegen.
Logisch dus dat die injectoren dan een keer vast gaan zitten.........
Ik ga nou in ieder geval verder met het afbouwen (koelsysteem, uitlaat enz.) zodat ik snel een keer kan rijden met mn elfje

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die heeft meegedacht om mijn probleem op te lossen!!!

Als er ontwikkelingen zijn (of fotos maybe) dan zien jullie ze.....
Mooi werk Reinier
S
nder

S

-
- Contacteer:
ffies foto's van bakken reinier
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
idd ! foto,s !

Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
-
Fotos komen eraan!
Heb zelf geen digicam, maar deze week komt een fotograaf effe wat plaatjes schieten.
Ben nu druk aan het verzinnen hoe ik de uitlaat ga maken.....
Heb zelf geen digicam, maar deze week komt een fotograaf effe wat plaatjes schieten.
Ben nu druk aan het verzinnen hoe ik de uitlaat ga maken.....

Mooi staaltje deductie

Wu cenne nied wagte ob du vootooz

-
Nee, nog geen verbeterde remmerij. De planning deze week is uitlaat + APK + verlagen (en nog een paar kleine dingetjes) en dan komende zondag naar de Ring. Hoop dat ik het haal, heb het druk namelijk. Anders volgende week zondag........
Als ik in de vangrail belandt op de ring, dan weet ik dat mn remmen verbeterd moeten worden......
Nee, ik ga niet te gek doen!
Daarna wil ik inderdaad voor grotere (19 16v) remmen erop, 15 inch wielen en een 19 achteras (grotere spoorbreedte en schijven).
Dan wil ik het remsysteem voor-achter scheiden zodat ik er een instelbare remdrukregelaar tussen kan zetten.
Misschien ook een hydraulische handrem, heb ik altijd VEEL plezier van gehad!
Heb dat spul namelijk nog liggen (nou ja, liggen......in een auto zitten die stilstaat)
Maar nogmaals: fotos komen eraan!
Als ik in de vangrail belandt op de ring, dan weet ik dat mn remmen verbeterd moeten worden......
Nee, ik ga niet te gek doen!
Daarna wil ik inderdaad voor grotere (19 16v) remmen erop, 15 inch wielen en een 19 achteras (grotere spoorbreedte en schijven).
Dan wil ik het remsysteem voor-achter scheiden zodat ik er een instelbare remdrukregelaar tussen kan zetten.
Misschien ook een hydraulische handrem, heb ik altijd VEEL plezier van gehad!
Heb dat spul namelijk nog liggen (nou ja, liggen......in een auto zitten die stilstaat)
Maar nogmaals: fotos komen eraan!
-
Ja, en nou nie om 2 uur afnokken he!!
-
Naja, een ECHTE liefhebber blijft tot een uur of 7Steven schreef:Nee nee, dat was 4 uurcanonballman schreef:Ja, en nou nie om 2 uur afnokken he!!
We doen wel ff mobiele nummers uitwisselen ofzo..
Ik zet mn nummer wel effe in de telefoonklapper.
-
En we zijn weer wat verder:
Ik had dus een FATSOENLIJKE uitlaat nodig, omdat ik het pijpwerk wat eronder hing te knullig vond.
Heb effe gekeken om zelf iets van RVS te maken (EPS is mij te duur, ZEKER voor deze auto), maar zelfs als je het zelf maakt is een RVS uitlaat behoorlijk prijzig.
Dus dan moest het maar staal worden. Heb ooit goede ervaringen opgedaan met een bedrijf in Belfeld (bij Venlo), C en P USA parts genaamd. Daar heb ik al ooit eerder iets laten buigen voor een amerikaan, vandaar.
Heb gebeld, en even aan de telefoon gehangen met de 'uitlaatman'. Vervolgens heb ik de uitlaat een beetje opgemeten (aantal graden, lengtes) zoals ie moest komen te hangen, en ongeveer de diameter bepaals.
Alles op papier gezet, en de uitlaatdemper meegenomen. Uitlaat is gemaakt en de volgende dag kon ik m ophalen.
Ik heb gekozen voor een 2,5 inch vlampijp, en vandaar gaat het verder in 2,25 inch. Het is gemaakt in 6 losse delen, inclusief demper(tje). Met moffen eraan, zodat het in elkaar schuift en nog te verdraaien is. Wordt dus met klemmen vast gezet.
De buizen zijn van ge-aluminiseerd staal, oftewel een laagje aluminium tegen het roesten. Ook de demper (Emco, neverheardofit) is zo beschermd.
Kon ook voor een demper kiezen met de naam Raptor (leek m wel iets
) maar die was minder van kwaliteit en gaf NOG meer herrie.
Het zit er nu onder en ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.........Wat een herrie!
Ik ga nog een tussendemper bestellen (cherry-bom noemen ze dat daar, als je m ziet snap je waarom) zodat ik die evnetueel er nog tussen kan zetten voor minder herrie en meer tegendruk (is misschien beter)
Fotos zijn al gemaakt, en komen eraan!
Worden als het goed is geplaats door Merijn en/of Maarten.
Ik had dus een FATSOENLIJKE uitlaat nodig, omdat ik het pijpwerk wat eronder hing te knullig vond.
Heb effe gekeken om zelf iets van RVS te maken (EPS is mij te duur, ZEKER voor deze auto), maar zelfs als je het zelf maakt is een RVS uitlaat behoorlijk prijzig.
Dus dan moest het maar staal worden. Heb ooit goede ervaringen opgedaan met een bedrijf in Belfeld (bij Venlo), C en P USA parts genaamd. Daar heb ik al ooit eerder iets laten buigen voor een amerikaan, vandaar.
Heb gebeld, en even aan de telefoon gehangen met de 'uitlaatman'. Vervolgens heb ik de uitlaat een beetje opgemeten (aantal graden, lengtes) zoals ie moest komen te hangen, en ongeveer de diameter bepaals.
Alles op papier gezet, en de uitlaatdemper meegenomen. Uitlaat is gemaakt en de volgende dag kon ik m ophalen.
Ik heb gekozen voor een 2,5 inch vlampijp, en vandaar gaat het verder in 2,25 inch. Het is gemaakt in 6 losse delen, inclusief demper(tje). Met moffen eraan, zodat het in elkaar schuift en nog te verdraaien is. Wordt dus met klemmen vast gezet.
De buizen zijn van ge-aluminiseerd staal, oftewel een laagje aluminium tegen het roesten. Ook de demper (Emco, neverheardofit) is zo beschermd.
Kon ook voor een demper kiezen met de naam Raptor (leek m wel iets

Het zit er nu onder en ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.........Wat een herrie!
Ik ga nog een tussendemper bestellen (cherry-bom noemen ze dat daar, als je m ziet snap je waarom) zodat ik die evnetueel er nog tussen kan zetten voor minder herrie en meer tegendruk (is misschien beter)
Fotos zijn al gemaakt, en komen eraan!
Worden als het goed is geplaats door Merijn en/of Maarten.
-
Hoho, kheb nog niet gereden!
Ik moet eerst nog een moer in de vlampijp lassen zodat ik de lambda sonde erin kan draaien.
DAN kan ik rijden.
Kben benieuwd
Denk dat ie behoorlijk hard zal optrekken, omdat ik eerst met 13inch velgen ga rijden met lage (GT turbo) banden.
Dus snelle acc. maar lagere top.
Ik moet eerst nog een moer in de vlampijp lassen zodat ik de lambda sonde erin kan draaien.
DAN kan ik rijden.
Kben benieuwd

Denk dat ie behoorlijk hard zal optrekken, omdat ik eerst met 13inch velgen ga rijden met lage (GT turbo) banden.
Dus snelle acc. maar lagere top.
foto NUMMER 1
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier%201.jpg[/img]
de rest zal morgen wel komen, die heb nog niet ontvangen....
-edit- die heb ik dus nu al
NUMMER 2
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier2.jpg[/img]
NUMMER 3
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier3.jpg[/img]
NUMMER 4
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier4.jpg[/img]
NUMMER 5
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier5.jpg[/img]
NUMMER 6
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier6.jpg[/img]

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier%201.jpg[/img]
de rest zal morgen wel komen, die heb nog niet ontvangen....
-edit- die heb ik dus nu al
NUMMER 2
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier2.jpg[/img]
NUMMER 3
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier3.jpg[/img]
NUMMER 4
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier4.jpg[/img]
NUMMER 5
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier5.jpg[/img]
NUMMER 6
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier6.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Mrtn op vr 26 sep 2003 6:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
-
Nou, kheb ermee gereden. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht........
Iemand een 11 met 2 liter kopen?????
Nee, het komt goed vooruit, maar niets wereldschokkends. Heb me denk ik teveel illusies gemaakt
Wat ook kan zijn is dat de uitlaat te weinig tegendruk geeft, en dat heb je wel nodig bij een atmosferische motor (zeggen ze). Denk dus dat ik maar eens moet gaan experimenteren met de uitlaat.
Iemand een 11 met 2 liter kopen?????
Nee, het komt goed vooruit, maar niets wereldschokkends. Heb me denk ik teveel illusies gemaakt

-
het is maar waar je het mee vergelijkt natuurlijk!
Hoeveel pk/Nm heeft zo'n 2-liter? Ennuh...dat blokje ziet er niet groter uit dan mn 1.7 ofzo...hebben ze bij deze ook alleen de slag langer gemaakt ofzo? (tov de 1.7)
Anders wil ik het blok wel kopen voor in mn oude 19!

-
Laguna 2 liter:
111 pk bij 5250 tpm
168 Nm bij 3500 tpm
acceleratie 0-100 km/u in 10,6 seconden
topsnelheid 200 km/u
wagengewicht (Laguna 2.0 RN) 1275 kg
Als je ermee rijdt dan merk je inderdaad dat de motor op KOPPEL onderin is afgesteld. Doortrekken kan wel, maar als je vroeger schakelt (5000 tpm)gaat ie net zo goed vooruit.
Eens kijken of daar nog iets aan te doen valt............
111 pk bij 5250 tpm
168 Nm bij 3500 tpm
acceleratie 0-100 km/u in 10,6 seconden
topsnelheid 200 km/u
wagengewicht (Laguna 2.0 RN) 1275 kg
Als je ermee rijdt dan merk je inderdaad dat de motor op KOPPEL onderin is afgesteld. Doortrekken kan wel, maar als je vroeger schakelt (5000 tpm)gaat ie net zo goed vooruit.
Eens kijken of daar nog iets aan te doen valt............
-
Anders zet ik m een keer ergens op de rollenbank.
Denk dat de uitlaat te weinig tegendruk heeft. Maakt nu ook veel herrie.
Ik zal straks of morgen eens naast een clio 16v of Willie gaan staan, kijken hoe hard ik snot wordt gereden........
Hij loopt nu wel makkelijk de teller uit met die kleinere bandjes, maar daar heb ik niks aan, aan TELLERkilometers.
Denk dat de uitlaat te weinig tegendruk heeft. Maakt nu ook veel herrie.
Ik zal straks of morgen eens naast een clio 16v of Willie gaan staan, kijken hoe hard ik snot wordt gereden........

Hij loopt nu wel makkelijk de teller uit met die kleinere bandjes, maar daar heb ik niks aan, aan TELLERkilometers.
-
jeroen.k schreef:Hoeveel pk/Nm heeft zo'n 2-liter? Ennuh...dat blokje ziet er niet groter uit dan mn 1.7 ofzo...hebben ze bij deze ook alleen de slag langer gemaakt ofzo? (tov de 1.7)
Langere slag en een grotere boring als ik me niet vergis......
En als ik zo ontevreden BLIJF, dan gaat ie er weer uit en ga ik mn 1700 Volvo turbo blokje erin hangen. Kijken of dat iets is.
Hier is nu toch wel weer de uitdaging vanaf nu hij loopt...............