Op een dag wordt je wijs, en koop je een Renault 11.........

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ow, enne, ik heb gebelt: Ze hebben nog een comp. liggen MET bijbehorende auto dus chassisnummer, MET decoder, maar ZONDER sleutel.

Misschien heb ik geluk en zit er geen startvergrendeling op die auto, anders is het nog mogelijk om die computer te pakken, de decoder, de ontvanger, en dan een sleutel te bestellen.

Sleutels zijn helaas wel duur.......voor zon low budget project 160 eurootjes????


Morgen of overmorgen ga ik erheen, dan horen jullie het.........
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

HELLUPPPPPPPP!!!!!!!!!!!


Kom er niet echt uit :( :(

Het is nu als volgt: Ben met de auto en de huidige computer erin naar de dealer gegaan. Hier heeft een monteur m uitgelezen met de XR25. Volgens de monteur zit er GEEN startvergrendeling op de computer. Ook zegt die monteur dat als er WEL startvergrendeling opzit, dat dan de motor NIET VONKT, als de startvergrendeling erop staat.

WIE KAN DIT BEVESTIGEN OF ONTKENNEN??



Ik heb inmiddels een 2de computer thuis liggen, met bijbehorende decoder, ontvanger en sleutel. Maar als er dus op mn huidige computer geen startvergrendeling zit, dan ligt het daar toch niet aan?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Yihaa, hij loopt!!!!!!! :foto: :gitar: :bang: :kwijl: :biertjuh: :worship: :D (Y)

Ben er weer mee bezig geweest: Heb die andere computer die ik had (sloop) erop gehangen. Dacht dat daar ook startonderbreking opzit, omdat er een decoderkastje en sleutel met infraroodbediening op die Laguna zat waar ie vanaf kwam.

Bleek dus niet zo te zijn. Ik heb die computer eraan gehangen, en toen werd de brandstofpomp WEL aangestuurt tijdens het starten. Was natuurlijk al een hele verbetering! Vervolgens heb ik met een spuitbus starthulp in het inlaatspruitstuk gespoten. Toen ik starte sloeg de motor gelijk eventjes aan (liep dus op dat goedje uit de spuitbus).

Toen dacht ik (I) De vonken zijn goed, hij krijgt alleen geen sap!

Vervolgens met een LED tester gemeten of de injectoren spanning kregen. Die kregen spanning (bloksignaal)!

Toen direct + en Min op een injector gezet (aan-uit-aan-uit enz.) maar de injector tikte niet............

Een andere injector die ik probeerde uit een (sl)Opel motor tikte wel als ik er zo spanning opzette.

Vervolgens de andere 3 injectors geprobeerd, maar die reageerden ook niet op spanning.

Toen dacht ik dus: die injectors zitten vast, en gaan dus niet open en dicht!

Vervolgens 4 andere injectors ingezet: starten en LOPEN !!


In het kort had ik dus eigenlijk 2 problemen:
-computer die niet functioneerde (startblokkering?)
-injectoren die vast zaten


Het laatste is eigenlijk superlogisch geweest: Die motor heeft ooit op gas gelopen (injectoren worden dan al weinig gebruikt). Vervolgens is die motor uitgebouwt, en heeft toen enkele JAREN stil gelegen.
Logisch dus dat die injectoren dan een keer vast gaan zitten.........


Ik ga nou in ieder geval verder met het afbouwen (koelsysteem, uitlaat enz.) zodat ik snel een keer kan rijden met mn elfje (L)

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die heeft meegedacht om mijn probleem op te lossen!!! (Y) :worship:


Als er ontwikkelingen zijn (of fotos maybe) dan zien jullie ze.....
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Gefeliciteerd!

kan me voorstellen dat et wel even een feestje was toen ie begon te lopen ;)
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Whoei....das lekker...kun je weer ringen strax! >-)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

(Y) (Y) :beer:
Mrtn = Maarten
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Mooi werk Reinier (Y)

S :D nder
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ffies foto's van bakken reinier
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jasper11turbo
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10

idd ! foto,s !
:worship:
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Fotos komen eraan!
Heb zelf geen digicam, maar deze week komt een fotograaf effe wat plaatjes schieten.


Ben nu druk aan het verzinnen hoe ik de uitlaat ga maken.....
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

(Y) :beer: (Y)
Mooi staaltje deductie (Y)

Wu cenne nied wagte ob du vootooz :foto:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Mooi werk. Heb je remmerij en achteras er al op??
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Bart V schreef:Mooi werk. Heb je remmerij en achteras er al op??
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Laat je ff weten of alles zonder problemen past?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee, nog geen verbeterde remmerij. De planning deze week is uitlaat + APK + verlagen (en nog een paar kleine dingetjes) en dan komende zondag naar de Ring. Hoop dat ik het haal, heb het druk namelijk. Anders volgende week zondag........

Als ik in de vangrail belandt op de ring, dan weet ik dat mn remmen verbeterd moeten worden...... :wink:


Nee, ik ga niet te gek doen!


Daarna wil ik inderdaad voor grotere (19 16v) remmen erop, 15 inch wielen en een 19 achteras (grotere spoorbreedte en schijven).

Dan wil ik het remsysteem voor-achter scheiden zodat ik er een instelbare remdrukregelaar tussen kan zetten.

Misschien ook een hydraulische handrem, heb ik altijd VEEL plezier van gehad!
Heb dat spul namelijk nog liggen (nou ja, liggen......in een auto zitten die stilstaat)


Maar nogmaals: fotos komen eraan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Erg cool, Reinier! :) At last...

Ik kom 'm zaterdag wel effe bekijken! :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Beter Reinier, hou em heel dan kom ik op de meern-meeting even kijken. Kunnen we eindelijk meeten :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, en nou nie om 2 uur afnokken he!!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Congrats Cannonballman! (Y) (Y)

Ik was al even bang dat de topic-titel misschien aangepast moest gaan worden.... :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:Ja, en nou nie om 2 uur afnokken he!!
Nee nee, dat was 4 uur ;)

We doen wel ff mobiele nummers uitwisselen ofzo..
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:
canonballman schreef:Ja, en nou nie om 2 uur afnokken he!!
Nee nee, dat was 4 uur ;)

We doen wel ff mobiele nummers uitwisselen ofzo..
Naja, een ECHTE liefhebber blijft tot een uur of 7 :wink:

Ik zet mn nummer wel effe in de telefoonklapper.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Issie al ringklaar btw?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En we zijn weer wat verder:

Ik had dus een FATSOENLIJKE uitlaat nodig, omdat ik het pijpwerk wat eronder hing te knullig vond.

Heb effe gekeken om zelf iets van RVS te maken (EPS is mij te duur, ZEKER voor deze auto), maar zelfs als je het zelf maakt is een RVS uitlaat behoorlijk prijzig.

Dus dan moest het maar staal worden. Heb ooit goede ervaringen opgedaan met een bedrijf in Belfeld (bij Venlo), C en P USA parts genaamd. Daar heb ik al ooit eerder iets laten buigen voor een amerikaan, vandaar.

Heb gebeld, en even aan de telefoon gehangen met de 'uitlaatman'. Vervolgens heb ik de uitlaat een beetje opgemeten (aantal graden, lengtes) zoals ie moest komen te hangen, en ongeveer de diameter bepaals.
Alles op papier gezet, en de uitlaatdemper meegenomen. Uitlaat is gemaakt en de volgende dag kon ik m ophalen.

Ik heb gekozen voor een 2,5 inch vlampijp, en vandaar gaat het verder in 2,25 inch. Het is gemaakt in 6 losse delen, inclusief demper(tje). Met moffen eraan, zodat het in elkaar schuift en nog te verdraaien is. Wordt dus met klemmen vast gezet.
De buizen zijn van ge-aluminiseerd staal, oftewel een laagje aluminium tegen het roesten. Ook de demper (Emco, neverheardofit) is zo beschermd.

Kon ook voor een demper kiezen met de naam Raptor (leek m wel iets :smoke: ) maar die was minder van kwaliteit en gaf NOG meer herrie.
Het zit er nu onder en ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.........Wat een herrie!

Ik ga nog een tussendemper bestellen (cherry-bom noemen ze dat daar, als je m ziet snap je waarom) zodat ik die evnetueel er nog tussen kan zetten voor minder herrie en meer tegendruk (is misschien beter)

Fotos zijn al gemaakt, en komen eraan!
Worden als het goed is geplaats door Merijn en/of Maarten.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mooi dat ie weer rijd. Is wel een leuk ding om te zien iig (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Hoho, kheb nog niet gereden!

Ik moet eerst nog een moer in de vlampijp lassen zodat ik de lambda sonde erin kan draaien.

DAN kan ik rijden.

Kben benieuwd :p

Denk dat ie behoorlijk hard zal optrekken, omdat ik eerst met 13inch velgen ga rijden met lage (GT turbo) banden.
Dus snelle acc. maar lagere top.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zal wel lekker gaan ja
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zal wel lekker gaan ja
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

foto NUMMER 1 :D

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier%201.jpg[/img]

de rest zal morgen wel komen, die heb nog niet ontvangen....

-edit- die heb ik dus nu al

NUMMER 2

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier2.jpg[/img]

NUMMER 3

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier3.jpg[/img]

NUMMER 4

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier4.jpg[/img]

NUMMER 5

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier5.jpg[/img]

NUMMER 6

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_reinier6.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Mrtn op vr 26 sep 2003 6:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch maar geen sidepipe? :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nou, kheb ermee gereden. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht........

Iemand een 11 met 2 liter kopen????? :wink:


Nee, het komt goed vooruit, maar niets wereldschokkends. Heb me denk ik teveel illusies gemaakt :@ Wat ook kan zijn is dat de uitlaat te weinig tegendruk geeft, en dat heb je wel nodig bij een atmosferische motor (zeggen ze). Denk dus dat ik maar eens moet gaan experimenteren met de uitlaat.
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

het is maar waar je het mee vergelijkt natuurlijk!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hoeveel pk/Nm heeft zo'n 2-liter? Ennuh...dat blokje ziet er niet groter uit dan mn 1.7 ofzo...hebben ze bij deze ook alleen de slag langer gemaakt ofzo? (tov de 1.7)

Anders wil ik het blok wel kopen voor in mn oude 19! :lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Laguna 2 liter:

111 pk bij 5250 tpm
168 Nm bij 3500 tpm
acceleratie 0-100 km/u in 10,6 seconden
topsnelheid 200 km/u
wagengewicht (Laguna 2.0 RN) 1275 kg




Als je ermee rijdt dan merk je inderdaad dat de motor op KOPPEL onderin is afgesteld. Doortrekken kan wel, maar als je vroeger schakelt (5000 tpm)gaat ie net zo goed vooruit.

Eens kijken of daar nog iets aan te doen valt............
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Anders zet ik m een keer ergens op de rollenbank.

Denk dat de uitlaat te weinig tegendruk heeft. Maakt nu ook veel herrie.

Ik zal straks of morgen eens naast een clio 16v of Willie gaan staan, kijken hoe hard ik snot wordt gereden........ :@



Hij loopt nu wel makkelijk de teller uit met die kleinere bandjes, maar daar heb ik niks aan, aan TELLERkilometers.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Das nog niet eens zoveel meer als mn 1.7...11 pk maar :p

en 30 Nm koppel
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

jeroen.k schreef:Hoeveel pk/Nm heeft zo'n 2-liter? Ennuh...dat blokje ziet er niet groter uit dan mn 1.7 ofzo...hebben ze bij deze ook alleen de slag langer gemaakt ofzo? (tov de 1.7)

Anders wil ik het blok wel kopen voor in mn oude 19! :lol:

Langere slag en een grotere boring als ik me niet vergis......


En als ik zo ontevreden BLIJF, dan gaat ie er weer uit en ga ik mn 1700 Volvo turbo blokje erin hangen. Kijken of dat iets is.
Hier is nu toch wel weer de uitdaging vanaf nu hij loopt............... :wink: :wink: :wink:
Plaats reactie