Renault 5 GT Turbo. Kopen of niet?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

SimonBalk schreef:
Tom schreef:je bedoeld deel 1 dus. Beetje vreemd als je die kwijt bent binnen een jaar lijkt mij
Vind ik ook. Dat berg je natuurlijk gewoon goed op lijkt me.
Je kan alijd wat kwijt raken natuurlijk..:) Maar het is wel balen dat je nu langer moet wachten..

Trouwens, deel 1 berg je niet op, die hoor je bij je te hebben als je gaat rijden, net als deel 2.

Deel 3, oftewel het overschrijvingsbewijs, die berg je thuis op.

Simon, vraag anders of ze het nieuwe kentekenbewijs niet bij het postkantoor aan willen vragen, maar bij een kentekenkoerier. Dan heb je het nog voor aankomend weekend maar is wel een stukkie duurder.

Tot de 16e!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
SimonBalk
Contacteer:

Chris schreef:Je kan alijd wat kwijt raken natuurlijk..:) Maar het is wel balen dat je nu langer moet wachten..

Trouwens, deel 1 berg je niet op, die hoor je bij je te hebben als je gaat rijden, net als deel 2.

Deel 3, oftewel het overschrijvingsbewijs, die berg je thuis op.

Simon, vraag anders of ze het nieuwe kentekenbewijs niet bij het postkantoor aan willen vragen, maar bij een kentekenkoerier. Dan heb je het nog voor aankomend weekend maar is wel een stukkie duurder.

Tot de 16e!
Tja, het zijn kosten voor de verkoper en hij zal wel zo min mogelijk kwijt willen zijn.

Ik hoop dus dat het voor de 14e binnen is, want hij moet ook nog ff gekeurd worden. Anders kan ik helaas niet komen met me nieuwe aanwinst op de 16e
Stefijn

Zolang hij m niet kan overschrijven kost het hem ook geld, dus dat koeriertje moet wel kunnen
Mrtn
Car: R5GTT

Tom schreef: Beetje vreemd als je die kwijt bent binnen een jaar lijkt mij
Is iets kwijt raken tijdsgebonden dan??

Ik raak ook altijd van alles kwijt, dat ken je nix aan doen, aard van het beestje :lol:
Mrtn = Maarten
SimonBalk
Contacteer:

Stefijn schreef:Zolang hij m niet kan overschrijven kost het hem ook geld, dus dat koeriertje moet wel kunnen
Inderdaad. Ik wist niet dat het kon. Die papieren zijn gisteren al aangevraagd, dus daar kan ik weinig aan veranderen :(
Tom
Moderator
Car: MB

Mrtn schreef:
Tom schreef: Beetje vreemd als je die kwijt bent binnen een jaar lijkt mij
Is iets kwijt raken tijdsgebonden dan??

Ik raak ook altijd van alles kwijt, dat ken je nix aan doen, aard van het beestje :lol:

iets kwijt raken is in wel tijdgebonden ja (vind ik). Als je iets een week hebt is de kans kleiner dat je het kwijt bent dan iest wat je al jaren hebt. Ik praat dus niet over een schroevendraaier ofzo maar iets wat je opbergt en niet meer naar kijkt (dan kun je nog wel eens vergeten zijn waar je het gelaten hebt)

@ Chris, klop is idd deel 3. Ik was even in de war denk ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Stefijn schreef:Zolang hij m niet kan overschrijven kost het hem ook geld, dus dat koeriertje moet wel kunnen
Ik begreep dat deel 1 zoek is. En die heb je niet nodig voor het overschrijven.. Hij kan dus gewoon worden overgeschreven.
SimonBalk
Contacteer:

Chris schreef:Ik begreep dat deel 1 zoek is. En die heb je niet nodig voor het overschrijven.. Hij kan dus gewoon worden overgeschreven.
Ik weet niet welk deel er weg is, maar het is het eigendomsbewijs. Die wil ik wel graag hebben als ik er voor betaal :)
Tom
Moderator
Car: MB

dan zullen ze wel drie bedoelen. Dat is dat kleine papiertje dat niet op naam van de eigenaar staat maar dat je gewoon moet doorgeven bij verkoop
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer

kopie deel drie.... dat is dat kleine bruine papiertje.. Heeel lullig idd als je die kwijt bent.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Abel schreef:kopie deel drie.... dat is dat kleine bruine papiertje.. Heeel lullig idd als je die kwijt bent.
Kan(vanaf 1998, dus als hij al eens opnieuw is aangevraagd) ook groen zijn met de tekst overschrijvingsbewijs.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Ik zit zo dit hele verhaal eens te lezen....het was hier en daar al een beetje verdacht...en nu opeens deel III ook nog kwijt.....
Ik gun je absoluut heel veel plezier in een GTT...maar ik hoop voor je dat het geen miskoop wordt.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Abel
Über-Spammer

Hans (-=Sleepie=-) schreef:Ik zit zo dit hele verhaal eens te lezen....het was hier en daar al een beetje verdacht...en nu opeens deel III ook nog kwijt.....
Ik gun je absoluut heel veel plezier in een GTT...maar ik hoop voor je dat het geen miskoop wordt.
Waar wordt het verdacht??? met het oog op die keuring?
hey als jij je auto verkoopt en denkt dat hij goed is. Dan knijpje hem toch wel een beetje voor een keuring, Hoeveel gaat het werkelijk kosten?

Ik had het ook zo gedaan. Ik wil iedergeval de risico niet lopen van een grote rekening voor ik hem verkoop. (dik 2000 gulden afschrijving iig in een jaar is wel heel veel hoor voor zo'n oude auto)

En iedereen (die niet zorgvuldig is) loopt kans om zo'n vodje te verleggen :wink: :wink:

Pas een beetje op aub met zulke uitspraken, mocht de verkoper op de site mee lezen, dan kan hij wel eens de indruk krijgen dat wij hun een stelletje oplichters vinden wat HOOGST waarschijnlijk niet zo is
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is er nog nieuws, Simon? :)
SimonBalk
Contacteer:

Merijn schreef:Is er nog nieuws, Simon? :)
Nee, helaas niet. Het aanvragen van het eigendomsbewijs duurt ongeveer 10 werkdagen en er zijn er pas 5 om. Hopelijk over een week is het binnen en kan ik de auto "echt" kopen en op mijn naam zetten.
Abel
Über-Spammer

nu dan?
Matijs
Contacteer:

Volgens mij zijn de 10 dagen nog niet om hoor :p
Abel
Über-Spammer

Matijs schreef:Volgens mij zijn de 10 dagen nog niet om hoor :p
niet over ongeveer lezen he.

En ik denk dat simon het gelijk van de daken zal schreeuwen he.
Matijs
Contacteer:

Ja tenzij hij meteen een dagje naar Duitsland is :wink:
SimonBalk
Contacteer:

DE 10e werkdag is aankomende vrijdag. Ik hoop natuurlijk dat het weat eerder is. Ik zal vanavond wel even met de verkoper bellen of er al wat nieuws is? In iedergeval wil ik wel even wat gegevens, zodat ik alvast de verzekering in order kan maken. Anders moet ik daar straks ook nog op wachten.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. Ik kom voor 99% zeker zondag naar de meeting met een vriend van mij. Hij heeft een Megane coupe en zal waarschijnlijk ook met zijn eigen auto komen.

Dus: Binnenkort hier nieuws over mijn auto :) en ook foto's uiteraard :)
SimonBalk
Contacteer:

Vandaag nog maar weer eens gebeld met de verkoper of de papieren al binnen zijn, maar helaas :( Hij had er nog niets van gehoord. Het is nog geen werkdag 10, maar ik hoop toch wel dat ze vrijdag(dag 10 dus) er uiterlijk zijn. Anders kan ik hem niet meenemen naar utrecht aan komende zonderdag(16-3) :( :(
SimonBalk
Contacteer:

Dag 10:

Nog geen papieren. Er is volgensmij een wonder nodig willen ze morgen nog binnen komen en dat ik dan nog voor 13:30 op het postkantoor de auto kan laten overschrijven. :( Moet ik nog langer wachten! Ik wil cruisen! :evil:
Rudo

Bereid je er maar vast op voor dat het niet gaat lukken en dat het ergens volgende week gaat worden of zo. Dan kan het alleen nog maar meevallen. :)
SimonBalk
Contacteer:

Rudo schreef:Bereid je er maar vast op voor dat het niet gaat lukken en dat het ergens volgende week gaat worden of zo. Dan kan het alleen nog maar meevallen. :)
Inderdaad. Ik reken nu gewoon op woensdag ofzo. Dat moet denk ik wel lukken. Ik baal er wel erg van. Ik zit maar te wachten. Dan gaat de tijd heel erg langzaam. :(
Abel
Über-Spammer

ben vorige week maandag bij de rdw geweest. er zat een foutje in mijn papieren. Vrijdag had ik de nieuwe papieren al!
Ben

Jelmer had zijn auto papieren in de wasmachine gewassen :lol:
en die kon 3 weken wachtenop nieuwe papieren
SimonBalk
Contacteer:

Abel schreef:ben vorige week maandag bij de rdw geweest. er zat een foutje in mijn papieren. Vrijdag had ik de nieuwe papieren al!
Da's niet eerlijk! :(

Waarom moet ik dan zolang wachten??
SimonBalk
Contacteer:

Ben schreef:Jelmer had zijn auto papieren in de wasmachine gewassen :lol:
en die kon 3 weken wachtenop nieuwe papieren
Zo lang!! pfff. Masar hij had in iedergeval wel zijn auto. :(
Ben

Ja maar geen apk :D
SimonBalk
Contacteer:

[img]http://www.smilies.nl/bawling.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/bawling.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/bawling.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/bawling.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/bawling.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/bawling.gif[/img][img]http://www.smilies.nl/bawling.gif[/img]

Gisteravond nog even contact gehad met de verkoper, maar de papieren waren nog steeds niet binnen. Het zou 10 werkdagen duren, maar dit is al dag 14. Ik hoop dat het vandaag bij hem binnen gekomen is. Anders moet hij maar ff gaan bellen voor me hoe lang het nog gaat duren, want er is natuurlijk wel ergens een grens.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heb je al betaald? Ga anders gewoon op zoek naar een andere. ;) Als ik dit zo hoor kan dat nog wel effe duren! :(
SimonBalk
Contacteer:

Merijn schreef:Heb je al betaald? Ga anders gewoon op zoek naar een andere. ;) Als ik dit zo hoor kan dat nog wel effe duren! :(

Ik heb wel al een aanbetaling gedaan en ik heb van anderen al gehoord dat het soms 3 weken duurt.

Ik snap ook wel dat zoiets aanvragen niet 123 gebeurd is, maar 3 weken vind ik ook wel veel. Verder heb ik er ook helemaal niet bij nagedacht toen ik het JA woord gaf dat ik nog eens op de papieren moest wachten :(
Ben

Hehe voel jeje nu niet zoals als dat mannetje in je avatar van kermit? :lol:

Ik vind als jij denkt dat het te lang duurd dat de koop ongedaan moet worden. Als het een nette verkoper is krijg jeje aanbetaling terug maar offcieel hoeft dat niet. Ik weet niet hoeveel he aanbetaald hebt maar ik zou persoonlijk voor een gtt niet meer dan 70 euro aanbetalen.
Mrtn
Car: R5GTT

een aanbetaling is meestal een vast % van de aanschafprijs. % ben ik even vergeten :(

% = percentage
Mrtn = Maarten
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Simon, je kan ook zelf even met de RDW in Veendam bellen.
Plaats reactie