[Olie] en andere smeermiddelenTalk
Ik ga nu ook maar eens op de 10w50 volsyntheet denk ik met dat andere blokje.
wel erg dun spul, niet
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Uit de blauwe? Heb je die er in gezet dan?Riël schreef:Ik ga nu ook maar eens op de 10w50 volsyntheet denk ik met dat andere blokje.
Ik word ook gek van al die olie soorten #@%@
Zit nog eens wat rond te neuzen, maar ik lees veel verschillende dingen...
- vol syntheet aangezien het blok 'nieuw' is
- geen 5w30, want is te dun
- 10W40, want dat adviseert reno
10W40 is er volges mij niet in volsyntheet...Elf is eigenlijk geen optie, is bijna niet verkrijgbaar hier
Kroon of Castrol kan ik makkelijk aan komen. Moet ik dan voor de Kroon 10W40 gaan ?
De 5W30 die ik nu heb liggen heeft een SL en A4 categorie (hoe the f*ck noem je dat
). Het is volges mij een behoorlijk recente olie.
10W40 is er volges mij niet in volsyntheet...Elf is eigenlijk geen optie, is bijna niet verkrijgbaar hier
Kroon of Castrol kan ik makkelijk aan komen. Moet ik dan voor de Kroon 10W40 gaan ?
De 5W30 die ik nu heb liggen heeft een SL en A4 categorie (hoe the f*ck noem je dat

-
- Contacteer:
ik heb in mijn 19 altijd 5 w 40 kroon full syn gehadJasper16v schreef:Ik word ook gek van al die olie soorten #@%@
De 5W30 die ik nu heb liggen heeft een SL en A4 categorie (hoe the f*ck noem je dat). Het is volges mij een behoorlijk recente olie.
daar was ik super tevreden over
ook omdat die 5 liter can mij 0.36 euri ex btw koste en daar ging nog een 20 % korting af (bijna zelfde afboekcode als schuurbladen dus hun fout ik blij)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
nee dat klopt maar dat maakt niet zoveel uit
Ik heb dus een gereviseerd blok en ik ben eigenlijk benieuwd of hier dan ook met een aparte volle- of semi-synteet moet worden ingereden. Ik heb geen idee wat er nu in zit, maar mij lijkt het slim om tijdens het inrijden er juist wat dikker spul in te hebben. De Turbo is tevens helemaal teruggeschroefd. Is dit wel aan te bevelen voor het inrijden? En hoeveel km kan ik hanteren voor de 1e oliebeurt?
Mvg, Chendy.
Mvg, Chendy.
Tijdens inrijden even 1000 km minerale olie
dan eruit ermee en volsystheet gaan rijden.
dan eruit ermee en volsystheet gaan rijden.
Ik zit alweer op 500km. 
Enige ervaring met 10W40 half en/of vol-synteet van het merk Eurol of Euroil hier? Die hebben ze nu bij de Famoparts. Bij 5ltr blik krijg je 1ltr extra voor nop.
Mvg, Chendy.

Enige ervaring met 10W40 half en/of vol-synteet van het merk Eurol of Euroil hier? Die hebben ze nu bij de Famoparts. Bij 5ltr blik krijg je 1ltr extra voor nop.
Mvg, Chendy.
-
- Contacteer:
koop gewoon merken als kroon olie of andere a klasse merkenchendy schreef:Ik zit alweer op 500km.
Mvg, Chendy.
Voor de F7R motor kan je ook Castrol (TWR?????) 10w/60 gebruiken, mij is opgevallen dat de motor rustiger loopt, iets meer vermogen geeft en vooral als de motor heet is, normaal voelde je gewoon dat ie minder kracht had met warme motor, ik gebruik voortaan Castrol.
Ja het zit zo:
Ik baal een beetje van de merken die ze hier lokaal kunnen leveren. Bij Famoparts hebben ze alleen Brega en Euroil in 10W40 semi-syn. Vandaar dat ik het vroeg. Ik zal effe nog bij Apco gaan checken. En Renault zelf, maar die zitten niet echt in de buurt.
Staat de klasse gewoon vermeld op de achterkant? Of moet ik echt de dopes noteren?
Mvg, Chendy.
p.s: 685km alweer
Ik baal een beetje van de merken die ze hier lokaal kunnen leveren. Bij Famoparts hebben ze alleen Brega en Euroil in 10W40 semi-syn. Vandaar dat ik het vroeg. Ik zal effe nog bij Apco gaan checken. En Renault zelf, maar die zitten niet echt in de buurt.
Staat de klasse gewoon vermeld op de achterkant? Of moet ik echt de dopes noteren?
Mvg, Chendy.

-
- Contacteer:
in amsterdam moet je echt wel ergens kroon of castrol kunnen krijgen hoorchendy schreef:Ja het zit zo:
Mvg, Chendy.
Zoek idd een Brezan op. En de codes staan achterop vermeld. Staan ook op hun site.chendy schreef:Ja het zit zo:
Mvg, Chendy.
-
http://www.kroon-oil.com/nl/dealers/
voor Kroon-oil Dealers klik maar op de link.
Gebruik ook kroon olie, zowel voor de Clio16v als voor de GTT, prijs kwaliteit verhouding is wel oke.
op de site van kroonoil kun je ook en advies opzoeken welke olie je kunt gebuiken voor welke auto en type, best handig
voor Kroon-oil Dealers klik maar op de link.
Gebruik ook kroon olie, zowel voor de Clio16v als voor de GTT, prijs kwaliteit verhouding is wel oke.
op de site van kroonoil kun je ook en advies opzoeken welke olie je kunt gebuiken voor welke auto en type, best handig

Was dus laatst bij de plaatselijke garage, daar verkochten ze altijd gewoon ELF Competition 10W40
Maarja ook daar was het op, en die man vertelde mij ook dat Total Fina Elf allemaal een is geworden, dus Total Olie was hetzelfde. (had ik ook al es gehoord)
Nou ik heb er 1 druppeltje ingegooid, en toen zag ik al dat het een compleet andere kleur had.
Weg met die zooi!
Maarja ook daar was het op, en die man vertelde mij ook dat Total Fina Elf allemaal een is geworden, dus Total Olie was hetzelfde. (had ik ook al es gehoord)
Nou ik heb er 1 druppeltje ingegooid, en toen zag ik al dat het een compleet andere kleur had.
Weg met die zooi!
Don't walk the grass... smoke it
Kijk da's een hele mooie tip.
Ga ik maar weer eens een x bij Antoine checken. Anders naar de ZO-dealer dan.
Thx, Chendy.

Ga ik maar weer eens een x bij Antoine checken. Anders naar de ZO-dealer dan.
Thx, Chendy.