Conversie solex 32mm naar weber 2x32mm /Foto's werken weer!
Ik denk het niet. Een turbo hoort bij een bepaalde motorinhoud / bepaald motorinhoudbereik (bv de T2 van 1,2 l tot 2 l)RickGT TURBO schreef: Ja zouden dan twee Garrets T2's zijn denk ik.
Is sneller onderin oppakken namelijk. Dus dat is de redenatie. Niet heel veel pk's maar wel met goede overbrenging rete snel acceleratie zonder door spinnen.
Compressor en turbinewiel afmetingen zijn daar op gemaakt.
1400/2 is slechts 700cc, dus tenzij er inderdaad een motorfiets bestaat met een hele kleine turbo (en dan nog zal het voor 1000cc zijn waarschijnlijk) zal het opspinnen juist slechter gaan omdat er veel te weinig uitlaatgassen zijn om de turbo aan te drijven.
Als je echt iets wilt doen aan het sneller oppakken van de motor moet je iets aan de carburateur doen zodat er minder weerstand in het inlaatsysteem is.
2 Rick GT Turbo:
Je had toch al een keer contact opgenomen met Robin Groeneveld, die vriend van mij, of niet? Wij gaan binnenkort werken aan de Dellorto-versie van Sanders Weber-conversie. Dat gaat het helemaal worden!
Als je echt iets wilt doen aan het sneller oppakken van de motor moet je iets aan de carburateur doen zodat er minder weerstand in het inlaatsysteem is.
2 Rick GT Turbo:
Je had toch al een keer contact opgenomen met Robin Groeneveld, die vriend van mij, of niet? Wij gaan binnenkort werken aan de Dellorto-versie van Sanders Weber-conversie. Dat gaat het helemaal worden!
Is een Engelse denk ik!RickGT TURBO schreef:Ook nog even een veerpootbrug vraagje.
Ik zie de jouwe hier zitten en ik heb dezelfde. Alleen zit bij mij de stel schroef aan de rechterkant.
Wel buigt hij richting tussen schot. Dus hij zit niet verkeerd om.
Zouden ze twee types gemaakt hebben?
S

"Ja zouden dan twee Garrets T2's zijn denk ik.RickGT TURBO schreef:Ja zouden dan twee Garrets T2's zijn denk ik.Matijs schreef:Nog kleinere turbo's? Dat zal lastig worden, de Garrett T2 is al een van de kleinste (zo niet de kleinste) turbo's op de markt.RickGT TURBO schreef:Eventjes iets wilds....
Maar zou er genoeg ruimte zijn om twee carb's en twee kleine turbo's in te bouwen?
Moet natuurlijk veel aanpassingen doen. Maar denken jullie dat in theorie er genoeg ruimte zou zijn?
Bovendien is er denk ik niet genoeg ruimte om het uitlaatspruitstuk aan te passen voor 2 turbo's
Is sneller onderin oppakken namelijk. Dus dat is de redenatie. Niet heel veel pk's maar wel met goede overbrenging rete snel acceleratie zonder door spinnen.
Is sneller onderin oppakken namelijk. " ??? Je verdeeld je uitlaatgassen over twee turbo's hoe pakt die dan sneller op??
"Niet heel veel pk's maar wel met goede overbrenging rete snel acceleratie zonder door spinnen." ??? Dus met twee turbo's zorg jij dat je geen spin hebt bij het optrekken?????
Teken dat eens uit voor mij!

"het uitlaatspruitstuk aan te passen" > Dat kan niet, dan moet je een nieuwe ontwikkelen.
S

Ik heb ze nog wel natuurlijk maar op het ogenblik heb ik geen internet, thuis dan hé dit is werk. Anders zal ik ze wel weer plaatsen.Ploegah schreef:ff sanders ouwe topic omhoog halen.
Kan je die foto's nog ergens vinden sander ?
S

Ben weer begonnen met de 2 solex op te pakken 

Je bedoelt dit:Riël schreef:Ben weer begonnen met de 2 solex op te pakken
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_2xsolex.jpg[/img]
S

Bedankt Ploegah maar hij doet het weer. Ik had ze ook niet kunnen mailen wat dat werkte dus ook niet meer.Ploegah schreef:OK, je kan ze ook ff mailen dan zet ik ze er wel op.
Maar het is weer bij gewerkt voor de mensen die nieuwe hier zijn.
mvg S