CoSo: Megane II RS (Ph.1)

Vertel hier alles over je project.
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

TsaArno schreef:Met wat voor een peut is de Megane gemapped, Euro 95?
Toen ik wegreed uit Goes heb ik jou volgens mij zien tanken op de snelweg :foto:
1:8 is wellicht wat pittig, maar 1:9 is zeker normaal m.i. voor een Megane RS.
Stond bij de BP en heb er 98 ingedaan, normaal tank ik bij Gulf 100.
Adinsx schreef:Ik hou elk tankbonnetje bij in Excel, incl wat de boordcomputer aangaf (afstand, gemiddeld verbruik, gemiddelde snelheid etc). Maar grote afwijkingen zitten daar echt niet in.
Hier ook, doe het in via Spirit Monitor en ook geen grote verschillen met de BC.

Verbruik:
14-3 1:8,36
21-3 1:8,19
27-3 1:8,12
05-4 1:9,23
13-4 1:8,50
17-4 1:8,56
21-4 1:8,33

Lig niet zo heel erg wakker van het verbruik als het zo hoort, had toch wel verwacht een stuk zuiniger te rijden dan de Alfa.
Rij bijna standaard 30 km te hard rij op de snelweg en soms tot 50 km.
Laatst gewijzigd door CoSo op ma 23 apr 2012 15:19, 4 keer totaal gewijzigd.
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

-jo- schreef:Ik denk dat de cat goed dicht zit bij deze. Zijn koppel is daarentegen wel boven het gemiddelde.
Is dit op te lossen zonder een nieuwe dat te kopen. ;-)
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Heb je hem op 98 laten mappen omdat je het op veilig wilde spelen ipv op euro 100?
Ik hou het verbruik enkel in de gaten via de boordcomputer, merk jij een groot verschil tussen de boordcomputer en je eigen berekeningen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

CoSo schreef:
-jo- schreef:Ik denk dat de cat goed dicht zit bij deze. Zijn koppel is daarentegen wel boven het gemiddelde.
Is dit op te lossen zonder een nieuwe dat te kopen. ;-)
een nieuwe cat moet je niet kopen, een sportcat daarentegen wel :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

-jo- schreef:
CoSo schreef:
-jo- schreef:Ik denk dat de cat goed dicht zit bij deze. Zijn koppel is daarentegen wel boven het gemiddelde.
Is dit op te lossen zonder een nieuwe dat te kopen. ;-)
een nieuwe cat moet je niet kopen, een sportcat daarentegen wel :lol:
Nog advies. ;-)
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

TsaArno schreef:Heb je hem op 98 laten mappen omdat je het op veilig wilde spelen ipv op euro 100?
Ik hou het verbruik enkel in de gaten via de boordcomputer, merk jij een groot verschil tussen de boordcomputer en je eigen berekeningen?
Gulf zit helaas niet vaak aan de snelweg waar ik rij iig, bij mij thuis zit deze op ca 250m. Dus indien niet mogelijk maak ik gebruik van 98.
ronald-cabrio
Berichten: 965
Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

kijk dus jij ben diegene die deze rs voor onze neus heeft weg gekocht :p

Wij waren ook bezig met deze rs en op de dag dat wij terug gingen om te zeggen dat wij hem wilden aanschaffen kregen wij te horen dat een dag eerder de rs verkocht was :-( .

Veel rijplezier in de rs !!! je heb een mooie bolide aangeschaft!!

Nu rijden we in de zilveren megane 1.6 16v die er naast stond in de showroom.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

ronald-cabrio schreef:kijk dus jij ben diegene die deze rs voor onze neus heeft weg gekocht :p

Wij waren ook bezig met deze rs en op de dag dat wij terug gingen om te zeggen dat wij hem wilden aanschaffen kregen wij te horen dat een dag eerder de rs verkocht was :-( .

Veel rijplezier in de rs !!! je heb een mooie bolide aangeschaft!!

Nu rijden we in de zilveren megane 1.6 16v die er naast stond in de showroom.
Ik hoorde al dat er ook andere gegadigde waren ;-)
Je was al een paar keer langs geweest had ik gehoord.

Hij is al wel iets aangepast sinds de aankoop. :smoke:
ronald-cabrio
Berichten: 965
Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

CoSo schreef:
ronald-cabrio schreef:kijk dus jij ben diegene die deze rs voor onze neus heeft weg gekocht :p

Wij waren ook bezig met deze rs en op de dag dat wij terug gingen om te zeggen dat wij hem wilden aanschaffen kregen wij te horen dat een dag eerder de rs verkocht was :-( .

Veel rijplezier in de rs !!! je heb een mooie bolide aangeschaft!!

Nu rijden we in de zilveren megane 1.6 16v die er naast stond in de showroom.
Ik hoorde al dat er ook andere gegadigde waren ;-)
Je was al een paar keer langs geweest had ik gehoord.

Hij is al wel iets aangepast sinds de aankoop. :smoke:

ja klopt we konden het in eerste instantie niet eens worden over de inruil van mijn vorige auto , maar uiteindelijk kregen we wat we er voor wilden hebben maar ja helaas te laat :-( .

maar daar integen hebben we nu ook een leuke auto gekocht helaas geen rs maar ja je kan niet alles hebben.

De Rs is er niet bepaald lelijker op geworden hij ziet er erg strak uit met de trophy velgen en dezelfde kleur spiegelkapen (Y)
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Gisteren tijdens de eerste warme dag kwam ik erachter dat de airco het niet deed.
Gelijk Kempenaar gebeld, mocht van hun ook bij me de dealer in me woonplaats langs om hem te laten uitlezen en/of te laten vullen.
Vandaag bij me dealer geweest en het was de druksensor, gelukkig weer koude lucht met dit weer.

Top van Kempenaar dat ik ook naar de dealer in mijn woonplaats/werkplaats mocht. :worship:
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Poos niks van me laten horen en tot vandaag een hoop plezier gehad van de RS.

Vanochtend toen ik weg reed deed de turbo het niet meer, schijnt dus iets in de turbo afgebroken te zijn, kosten 3474,62 bij de dealer.
Nu vraag ik me dus af of ik het zou laten repareren, slim is het iig om de koppeling wel gelijk mee te nemen.
Banden en beurt kom er ook aan :~
vorige maand al een rekening van 824,59 voor het vervangen van een koplampunit en een hoogtecorrectie opname element.

Iemand misschien nog een goed en goedkoper adres voor het vervangen van de turbo.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Pfff dat is niet mis zeg! Maar dit is niet de prijs voor een revisie turbo lijkt me? Moet zeker wel goedkoper kunnen, een revisie turbo moet je wel kunnen krijgen onder de € 1.000,- lijkt me. Is het veel werk om 'm te vervangen, weet iemand dat?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Damn balen zeg :-(

Het lijkt mij ook dat het goedkoper kan.... Maar hoe en wat weet ik ook niet.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

weet je dan zeker dat het enkel over de turbo gaat ? Kan me niet voorstellen dat een dealer dit gaat rekenen voor enkel een turbo.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Die MP advertentie is toevallig bij in de stad.
Die auto heeft 60000 gelopen en ga dat risico dan ook niet nemen. Die mij heeft nu pas 95000 gelopen.

De turbo zelf kost bijna 1000,00 daar komt 1200,00 arbeidsloon bij en de rest voor de overige onderdelen.
Motor moet er uit voor deze reparatie zeggen ze vandaar dat het waarschijnlijk wel slim is om de koppeling mee te nemen.
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Dubbel post.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Weet je ook al een oorzaak waarom de turbo overleden is?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Een asje breekt niet zomaar, zo'n ding heeft bijna geen weerstand met draaien. Misschien iets erin gekomen wat de boel geblokkeerd heeft? Misschien eens een second opinion aanvragen? En waarom gelijk de koppeling meenemen?
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

GerryTT schreef:Weet je ook al een oorzaak waarom de turbo overleden is?
Volgens de dealer waar deze staat komt het door smering.
Nu blijkt ook dat de auto bij aflevering een beurt heeft gehad na een jaar stil stand en terwijl dit wel was afgesproken.
verder staat er in de computer helemaal geen olie verversing ook niet bij de distributie in 2009 bij 59.000km
DennisT schreef:Een asje breekt niet zomaar, zo'n ding heeft bijna geen weerstand met draaien. Misschien iets erin gekomen wat de boel geblokkeerd heeft? Misschien eens een second opinion aanvragen? En waarom gelijk de koppeling meenemen?
Omdat de motor er uit moet en dat dan een hoop arbeidsloon scheelt, nu werkt de koppeling wel goed maar gaat zwaar.
incl koppeling en vliegwiel komt het op 4700,00 (vliegwiel is waarschijnlijk niet nodig)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Pffff wat een geld....
Auto is dus net niet total loss...gek zat.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

volgens mij koop je daar een nieuw blok voor, of toch bijna.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Kempenaar gaat het probleem oplossen, de auto wordt maandag opgehaald.
Ik hoef nu alleen de onderdelen te betalen en arbeidsloon is voor hun rekening incl vervangend vervoer, toch een nette oplossing.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Netjes
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

idd, koppeling laat ik wel gelijk mee vervangen nu het blok eruit is.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Ik zou hem 1 keer vervangen :smile:
Laatst gewijzigd door jankees op vr 25 jan 2013 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nette oplossing dan inderdaad. Wel een flinke klus een kapotte turbo, hele ratteplan inclusief intercooler moet ook doorgespoeld / schoongemaakt worden.

Succes.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Volgens mij blijft de "repeat" knop hangen :p

Mooie oplossing zo, goeie service (Y) Stond je auto in Almere bij de dealer?
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Nee bij Stam in Soest vlak bij me werk.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooi dat het word opgelost. Gelukkig

Ik heb je dubbele posts weggehaald (Y)
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

Vlak voor het ophalen van de RS heeft de auto bij stam een ongelukje gehad en is iemand tegen de achterbumper aangereden.
Dit wordt allemaal wel netjes opgelost ook al wordt je er nooit beter van met spuiten.

Nu zit ik te denken om gelijk een nieuwe fase II voorbumper mee te nemen.
Wat heb ik hier allemaal voor nodig behalve bumper grilletjes en koplampen, passen de de fase II koplampen met xenon 1 op 1 of zijn de stekkers anders zoals achter?
Plaats reactie