Lambo Orange - Black GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nu ben ik zelfs onvolwassen :D

Het zou kunnen hoor, gelukkig is een standaard kapje monteren niet zo moeilijk :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

tutuur schreef:Nu ben ik zelfs onvolwassen :D
Niet dan? ;)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ook effe mijn mening geven dan maar

superrrrr!! (Y)

enige minpunt idd de motorkap maar zoals gezegd das mijn mening ik zal de wagen zeker niet afkraken.

kosten noch moeite gespaard (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Onderstaande schroefset is net binnengekomen. Weet een van jullie hoe dit qua montage zit, wordt deze aan de bovenkant vastgezet, zo ja hoe? En onderaan heeft deze een groter gat, volgens mij zodat zowelnfase 1 als 2 gemonteerd kan worden. Hoe gaat dat met dat onderstaande gat?

Thanx

[img]http://img62.imageshack.us/img62/6043/imagerzg.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img576.imageshack.us/img576/9513/imagepxz.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

sleufgat is voor camber
bovenop moet de topschotel van de oem poot
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Hoi, als ik de veerpoot vastzet met het sleufgat, gaat dat dan niet verschuiven? En de veerpoot, zit die dan eigenlijk totaal niet vast aan de tops hotel? Zit die gewoon geklemd?

Thanx
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Joost!! :worship: Goed bezig man! (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

thanx voor al jullie lovende woorden! Ik hoop dat ik hem nu redelijk snel af heb, want sta echt te trappelen om hem de eerste keer te starten en er mee te gaan rijden. Beetje zuur als dat september zou zijn en hij dan al bijna in de stalling moet....

Booskijkers in de motorkap, tja... begrijp jullie wel. Maar ik heb de keuze gemaakt om de auto toch aan te passen en niet origineel te houden en dan vind ik het echt heel bruut staan. Maar heb nog een kapje staan zonder, dus we benne flexibel :) Heb ook de keuze uit 3 grilles, fase 1, 2 en Laguna Style. Voor de achteruitkijkspiegels ook volledig gespoten, deels gespoten en ongespoten (die gaan het worden, samen met de fase 1 grille!).

Wielen twijfel ik nog beetje over, heb altijd matzwarte wielen gewild, maar ben nu beetje bang dat die iets te veel gaan wegvallen en dat de auto iets opvallendere wielen kan gebruiken, zie de foto's. Maar verder staat alles eigenlijk wel vast, druk bezig met het interieur en het dashboard moet er in (zie ik beetje tegenop). Verder twijfel ik over carburateur: heb deze uit elkaar liggen en een revisiesetje paraat, maar misschien dta ik hem professioneel wil laten reviseren. Om te beginnen wil ik hem wel origineel laten (geen groep a, wel andere sproeierbezetting), zeker met het inrijden, daarna kijken wat beste is. Weten jullie een professioneel adres voor carburateur revisie?

Heeft iemand wellicht een antwoord op mijn vraag van de veerpoten, hoe deze vastgezet worden? Alvast bedankt!

Oh ja, ik heb ook 2 sportsteoelen gekocht met slede, alleen als ik deze monteer, zit ik te laag, er moet dus iets tussen gefabriekt worden. Zijn er tussen jullie mensen die dit ook hebben gedaan en wellicht tips hebben?

Thanx!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=veerpoot

OEM spul zit vast bovenop je schokdemper en de bovenste schotel zit bij een GTT met 2 kleine boutjes aan de veerkoker als ik me niet vergis.

Als je de bout goed vast draait dan draait er niets meer. Zo'n sleufgat werkt prima.

Om die stoel op te hogen (grappig eigenlijk, meestal gebeurt het andersom) zul je er iets tussen stoel en bevestiging moeten maken of onder de rails. Paar ringen wellicht, kun je ook de stand van de stoel naar wens verstellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

http://www.bccp.nl

voor je carb.

die wielen met die rode rand zijn (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ola,

Bij deze weer een update in de vorm van wat foto's. Dash aangepakt en teruggezet.

Nu zijn de volgende klussen aan de beurt:

Steunen elbow en onderaan downpipe bij aansluiting uitlaat passend maken op de 2,5 inch downpipe uiig 1 stuk. Iemand hier ervaring mee?

Alle Benzine slangen nieuw maken. Hebben jullie wellicht foto's van de brandstof slangen, van waar tot waar ze lopen etc? Dan kan ik het namaken. Wat zijnde diameters, want die wisselen heb ik al gezien?

Wellicht ook foto's van de vaccuum slangen, welke diameter hebben deze en hoe lopen deze exact?

Verder wil ik ook de olieslangen vervangen, dus ook foto's daarvan zijnwelkom.

Thanx

[img]http://img845.imageshack.us/img845/8026/imagehwl.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img90.imageshack.us/img90/8594/imagejyt.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img830.imageshack.us/img830/9910/imagernrc.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img651.imageshack.us/img651/8179/imagebtx.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img29.imageshack.us/img29/8833/imagedxy.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img805.imageshack.us/img805/1636/imageuke.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img850.imageshack.us/img850/3016/imagezs.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img710.imageshack.us/img710/8372/imageoei.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img24.imageshack.us/img24/1671/imagedeyl.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Hoi!

Niemand wat foto's van benzine leidingen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

wat moet je weten joost? mogelijk dat ik volgende week even foto;s kan maken dan. :wink:
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Hoi gerald, top thanx!

De volgende zaken:

Steunen elbow en onderaan downpipe bij aansluiting uitlaat passend maken op de 2,5 inch downpipe uiig 1 stuk. Iemand hier ervaring mee?

Alle Benzine slangen nieuw maken. Hebben jullie wellicht foto's van de brandstof slangen, van waar tot waar ze lopen etc? Dan kan ik het namaken. Wat zijnde diameters, want die wisselen heb ik al gezien?

Wellicht ook foto's van de vaccuum slangen, welke diameter hebben deze en hoe lopen deze exact?

Verder wil ik ook de olieslangen vervangen, dus ook foto's daarvan zijnwelkom.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Blader anders even door mijn topic heen, daar staat wel ergens wat informatie over de vacuumslangen. Ik heb ze nu via de cup-aansluiting zitten, stelt niet veel voor (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Of je vraagt andrews even of hij langs komt. Die kan ze wel met de ogen dicht leggen denk ik :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

het is al weer ff geleden he joost :wink:
over die vaccuum slangen moet je je eigen absoluut niet druk maken
is 5min werk
en makkelijk als laatste te doen.

over de benzineslangen.
vanaf de pomp is het een 8mm slang.
voor de pomp ziet het er dikker uit,volgens mij kun je naar de tank toe
ook 8mm slang gebruiken.
origineel zit er vrij dikke slang op(bescherming??)
enne het benzinefilter voor de pomp zetten he (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Geen foto's?
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Weten jullie waar het relais op de foto voor dient?

Is het verder mogelijk om het zwarte beugeltje dat aan de pedalenset zit (zie foto), te monteren als dash en stuurkolom en pedalenset al vastzitten? Waar dient het voor?

Bij de pedalen zit bij de rem de schakelaar voor remlicht (neem ik aan?), is deze zo goed gemonteerd (zie foto)? Bij het koppeling reaal zit ook een ruimte waar een schakelaar kan zitten, wordt deze ook gebruikt?

Verder ben ik bezig metbde bedrading, kabel oom. Nog iets waar ik rekening mee moet houden? Tips altijd welkom! Hoe zat de bedrading van de anti perc fan? Heeft iemand bij mij eruit geknipt, kan geennkwaad denk ik? Hoe zit het verder met de kabels voor de thermocontact ofzo waar ik wel eens van hoor dat je die moet vervangen ivm minder kans op brand ofzo, of haal ik nu iets door elkaar?

Alvast bedankt voor de hulp en als er foto.'s zijn heel graag! Verduidelijkt de boel altijd behoorlijk. Zowel vankabelboom als brandstofleidngen.


[img]http://img847.imageshack.us/img847/9099/imagespc.th.jpg[/img]
[img]http://img854.imageshack.us/img854/8254/imageil.th.jpg[/img]
[img]http://img29.imageshack.us/img29/410/imageivo.th.jpg[/img]
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ola,

Hoe zit het exact met verlagen. Ik heb schroefset met fase 1 tops hotels. Moet ik dan iets met camber bouten doen en zo ja waarom en vanaf welke verlaging? Of heb ik nu wel de bel horen luiden maar blabla la....?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als je een schroefset voor een phase 1 hebt en je hebt phase 1 topschotels, dan heb je verder niets meer nodig.
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Gelukkig...
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ps. Vrschil tussen f1 en f2 schroefset is toch enkel de gaten? Mijn set heeft sleufgaten dus voor beide fases ok?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, de poten van een phase 1 zijn volgens mij korter dan die van een phase 2. Hoe het precies zit weet ik niet. Dat kunnen anderen je vast vertellen. :)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

joostmeijers schreef:Waar sluit ik deze 2 op aan?

[img]http://img31.imageshack.us/img31/7099/imagebyo.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
volgens mij beide massa zit onder een bout van de bevesteging van je ontekingsmodule.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Merijn schreef:Nee, de poten van een phase 1 zijn volgens mij korter dan die van een phase 2. Hoe het precies zit weet ik niet. Dat kunnen anderen je vast vertellen. :)
Nee die zijn juist langer van een phase 1. Met phase 2 poten en phase 1 schotels kan je namelijk het laagste komen ;) Alleen moet je dan idd of de gaten uitvijlen of camberbouten nemen om enorm negatief camber te voorkomen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

massa idd onder de M8 bouten van je vonkmodule
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Die 2 draden zitten idd aan de massa vast. Is het niet verstandig om die ontsteking gelijk achter het schutbord te zetten? Zit nu recht boven je turbo.

Relais is volgens mij je benzinepomprelais. Zit goed zo.

Die anti perc fan kun je weg laten idd. Doet vrij weinig behalve in de fik vliegen.

De radiateurventilator is ongezekerd. Hier zou je een zekering tussen kunnen maken zodat de bedrading niet in de fik vliegt als je koelvin vastzit.

Kabelboom gewoon ff nalopen en waar beschadigt repareren. Bij mij beginnen de massa punten wel heel slecht te worden nu. Die bij mijn linkerkoplamp was gewoon afgebroken. Maar eens een keer naar kijken als ik zin heb.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

DennisT schreef:
Merijn schreef:Nee, de poten van een phase 1 zijn volgens mij korter dan die van een phase 2. Hoe het precies zit weet ik niet. Dat kunnen anderen je vast vertellen. :)
Nee die zijn juist langer van een phase 1. Met phase 2 poten en phase 1 schotels kan je namelijk het laagste komen ;) Alleen moet je dan idd of de gaten uitvijlen of camberbouten nemen om enorm negatief camber te voorkomen.
Of fusee's van een tr gebruiken (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Met andere woorden: gewoon die phase 1 schroefset monteren incl. de phase 1 topschotels... Er hoeft niets aan veranderd te worden.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

idd
je bedoeling was toch nooit om iedere week een andere bumper
te bestellen??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Weet iemand war ik dat handboek voor ombouw tot coupe kan vinden? Weet dat deze ergens op een site staat, maar kan het nergens meer vinden?

Thanx!
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Kan iemand aangeven waar de aansluitingen van de brandstofdrukregelaar heengaan? VOlgens mij als volgt:

onderin aansluiting en aansluiting die naar achterzijde auto wijst gaan naar onderzijde auto.

Waar gaan bovenste aansluiting en aansluiting die naar voren wijzen naartoe?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

joostmeijers schreef:Weet iemand war ik dat handboek voor ombouw tot coupe kan vinden? Weet dat deze ergens op een site staat, maar kan het nergens meer vinden?

Thanx!
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... Cupmod.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Plaats reactie