Arno's Renault 5 GT Turbo.
Denk dat het door de licht inval komt, is een erg moeilijke kleur om op de foto vast te leggen, laat staan met 2 auto's tegelijk!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Errug netjes sjaak! 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
wat een gruwelijk mooie 5.......jammer dat een 5 onvoldoende is, dit is meer een 10!
En ik merk soms dat er om wordt gekeken naar de Clio....laat staan wat er wordt gedaan als jij langs komt rijden.
Keigaaf!!
En tja, zit misschien wel in de naam
En ik merk soms dat er om wordt gekeken naar de Clio....laat staan wat er wordt gedaan als jij langs komt rijden.
Keigaaf!!

En tja, zit misschien wel in de naam
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
ik ken het probleemARNO16V schreef:Denk dat het door de licht inval komt, is een erg moeilijke kleur om op de foto vast te leggen, laat staan met 2 auto's tegelijk!!

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Lekker dat hij weer wakker is. Ziet er nog steeds superstrak uit!
En die banden zijn een verbetering, vind smalle bandjes nooit zo mooi!
Mijn gtt blijft nog even een maandje binnen staan. Vorige week nog even langs geweest en een andere teller gemonteerd. Nu is hij weer oranje
Ook starten was geen probleem na 4 maanden niet gelopen te hebben dus heb er alle vertrouwen in.
Welke matten heb je er nu in? Wil ook nog een paar matjes aanschaffen namelijke.
En die banden zijn een verbetering, vind smalle bandjes nooit zo mooi!
Mijn gtt blijft nog even een maandje binnen staan. Vorige week nog even langs geweest en een andere teller gemonteerd. Nu is hij weer oranje

Ook starten was geen probleem na 4 maanden niet gelopen te hebben dus heb er alle vertrouwen in.
Welke matten heb je er nu in? Wil ook nog een paar matjes aanschaffen namelijke.
Mooie foto's arno! Nu begint het hier ook weer te jeuken 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Bij mij kriebelt het elke dag.... 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja oke maar heeft dat wat met een 5 te maken ? 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wassen helpt........krabben niet!Willeon de Zoete schreef:Bij mij kriebelt het elke dag....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
'' Het staat geschreven en gedrukt je moet krabben waar het jukt ''
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
De combo op de foto is erg geslaagd! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
zitten vast met twee draaiklemmetjes
Renault 19 1.8 16V Cabrio
De matjes heb ik direct bij een matten fabriek uit Genemuiden vandaan, zal eens kijken of ik het adres nog heb.
Zijn echt de juiste maat, heb al een paar setjes via Automat geprobeerd maar elke keer leek het nergens naar...
Zijn echt de juiste maat, heb al een paar setjes via Automat geprobeerd maar elke keer leek het nergens naar...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Zijn dezelfde als via matten-online dacht ik?ARNO16V schreef:De matjes heb ik direct bij een matten fabriek uit Genemuiden vandaan, zal eens kijken of ik het adres nog heb.
Zijn echt de juiste maat, heb al een paar setjes via Automat geprobeerd maar elke keer leek het nergens naar...
Komt allemaal uit tapijtstad Genemuiden.
Geen idee, ik heb ze via een vertegenwoordiger, die de matjes wou komen opmeten van de Saab 9-5, dus heb hem voorgesteld dattie als tegenprestatie maar een set matten voor een 5 moest leveren kostenloos.Willeon de Zoete schreef:Zijn dezelfde als via matten-online dacht ik?ARNO16V schreef:De matjes heb ik direct bij een matten fabriek uit Genemuiden vandaan, zal eens kijken of ik het adres nog heb.
Zijn echt de juiste maat, heb al een paar setjes via Automat geprobeerd maar elke keer leek het nergens naar...
Komt allemaal uit tapijtstad Genemuiden.
En dat heeftie 2 weken later ook daadwerkelijk gedaan!!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
De Gtt staat er (weer) mooi bij zeg
Geweldige foto's samen met de Megane ook, je hebt een mooie combinatie voor de deur staan


Geweldige foto's samen met de Megane ook, je hebt een mooie combinatie voor de deur staan


Laat mij maar lekker een "poetser" zijn, tis toch heerlijk als het karretje weer in "showroom" conditie d'r bij staat!!Wouter de Wit schreef:Poetser

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Op de opening wel naast elkaar he! Oldskool vs newskool 

Is wel de bedoeling idd, Mark neemt de Megane RS mee zoals het nu lijkt!!tutuur schreef:Op de opening wel naast elkaar he! Oldskool vs newskool
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Vette shit 

Iemand nog een goede carburateur over voor een 5GTT? Graag reactie per pm!
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Niemand?ARNO16V schreef:Iemand nog een goede carburateur over voor een 5GTT? Graag reactie per pm!
Alvast bedankt!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Beste Renault vrienden,
Na lange tijd hier niks in dit topic gepost te hebben, wil ik jullie toch uiteindelijk om advies/tips vragen.
Het verhaal gaat alsvolgt:
2 jaar geleden de 5gtt goed weg gezet in de schuur voor z'n winterslaap, in de lente d'r weer uitgehaald, maar de motor wou niet goed meer lopen, eerst helemaal niet stationair en later heel beroerd stationair.
Ook met het rijden heel erg bokken en schokken en soms in 1x uitvallen.
We hebben toen de boel eens goed bekeken, en toen bleek er een scheurtje in de carburateur te zitten, dus we dachten dat dat het probleem zou zijn.
Heb een gereviseerde Gr A carburateur gekocht, en die is toen geplaatst.
Toen wou hij stationair wel weer redelijk lopen alleen was het CO veel te hoog, en nog steeds stotteren bij vollast (zeg maar gewoon bokken)
Diverse onderdelen vervangen en uitgewisseld, vervangen zijn:
Bougiekabels
Bougie's
Verdeler+rotor
Nieuwe co stelschroef
Nieuwe benzine (oude was 3/4 jaar oud)
Uiteindelijk de auto wel door de APK kunnen krijgen, maar nog steeds niet goed lopen/rijden.
Heb toen contact gehad met VDB Works, en daar is de auto ook een week of 4 wezen logeren, maar ook Jeroen wist niet wat er precies aan de hand was.
Daar zijn verschillende delen uitgewisseld geweest met een goedlopende GTT o.a.:
Carburateur (2 verschillende zelfs)
Ontsteking (ook 2 verschillende zelfs)
Bougiekabels
Bougie's
Klepspeling gecontroleerd -> is perfect
Turbo gecontroleerd -> geen speling op
Jeroen heeft nog een extra massakabel getrokken, maar ook dat had geen effect.
Brandstofpomp is diverse malen getest, ook dik in orde, brandstoffilter is ook als nieuw.
Maar onverichter zaken hebben we de auto toch na een week of 4 weer opgehaald aangezien er geen verbetering was.
Daarna nog via een collega laten testen of hij niet te arm of te rijk staat, maar ook dat lijkt in orde te zijn.
Inlaatspruit stuk gecontroleerd, ook in orde.
Wat we wel tegen kwamen is dat als je met lopende motor, tegen het startrelais tikte, dan viel de motor gelijk uit, dus relais en bedrading vervangen, maar was niet de oplossing
Als laatste de BDP sensor vervangen, maar ook hiermee geen verschil.
Na veel tijd en geld in de motor te hebben gestoken, d'r een beetje flauw van geworden en maar weer in de schuur geparkeerd.
Nu 2 weken geleden weer eens uit de schuur getrokken, en na een paar keer starten sloeg hij weer netjes en mooi aan zonder choke.
Voorzichtig de auto omgereden naar de werkplaats en daar de motor langzaam op temperatuur laten komen, blijkt dat de koelvin ook niet meer aanslaat (maar kan een kleinigheidje zijn)
Stationair loopt hij nou redelijk mooi, heb d'r een stukje mee gereden (koude motor) en met het overschakelen komt d'r nu een beetje witte rook uit, kan ook door het lange stilstaan zijn veroorzaakt icm met lang stationair lopen, het werd alweer iets minder na een stukje rijden.
Maar nog steeds inhouden/hikken/bokken bij wat meer turbodruk (staat op maximaal 0.9 bar)
En na het parkeren viel de motor uit het niets ineens weer uit!
Wat mij opgevallen is, is dat de motor bij terugschakelen in het verleden mooie plofjes in de uitlaat gaf, netzoals m'n vorige GTT dat ook deed met deze uitlaat. En die van Willeon dat ook doet met het "open uitlaat" systeem.
Maar sinds hij problemen heeft doet hij dat dus niet meer, lijkt wel alsof hij "gesmoort" word, terwijl het mengsel wel goed zou zijn aldus VDB en m'n collega (die het mengsel en brandstofdruk rijden getest heeft.)
Nou een lang verhaal dus, en ben vast nog het een en ander vergeten te vermelden, maar hoop dat jullie misschien nog ideeen hebben wat het zou kunnen zijn.
Vooralsnog gaat hij zo nog even door het leven ben ik bang...
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/IMAG0204_zps16b164f1.jpg[/img]
Na lange tijd hier niks in dit topic gepost te hebben, wil ik jullie toch uiteindelijk om advies/tips vragen.
Het verhaal gaat alsvolgt:
2 jaar geleden de 5gtt goed weg gezet in de schuur voor z'n winterslaap, in de lente d'r weer uitgehaald, maar de motor wou niet goed meer lopen, eerst helemaal niet stationair en later heel beroerd stationair.
Ook met het rijden heel erg bokken en schokken en soms in 1x uitvallen.
We hebben toen de boel eens goed bekeken, en toen bleek er een scheurtje in de carburateur te zitten, dus we dachten dat dat het probleem zou zijn.
Heb een gereviseerde Gr A carburateur gekocht, en die is toen geplaatst.
Toen wou hij stationair wel weer redelijk lopen alleen was het CO veel te hoog, en nog steeds stotteren bij vollast (zeg maar gewoon bokken)
Diverse onderdelen vervangen en uitgewisseld, vervangen zijn:
Bougiekabels
Bougie's
Verdeler+rotor
Nieuwe co stelschroef
Nieuwe benzine (oude was 3/4 jaar oud)
Uiteindelijk de auto wel door de APK kunnen krijgen, maar nog steeds niet goed lopen/rijden.
Heb toen contact gehad met VDB Works, en daar is de auto ook een week of 4 wezen logeren, maar ook Jeroen wist niet wat er precies aan de hand was.
Daar zijn verschillende delen uitgewisseld geweest met een goedlopende GTT o.a.:
Carburateur (2 verschillende zelfs)
Ontsteking (ook 2 verschillende zelfs)
Bougiekabels
Bougie's
Klepspeling gecontroleerd -> is perfect
Turbo gecontroleerd -> geen speling op
Jeroen heeft nog een extra massakabel getrokken, maar ook dat had geen effect.
Brandstofpomp is diverse malen getest, ook dik in orde, brandstoffilter is ook als nieuw.
Maar onverichter zaken hebben we de auto toch na een week of 4 weer opgehaald aangezien er geen verbetering was.
Daarna nog via een collega laten testen of hij niet te arm of te rijk staat, maar ook dat lijkt in orde te zijn.
Inlaatspruit stuk gecontroleerd, ook in orde.
Wat we wel tegen kwamen is dat als je met lopende motor, tegen het startrelais tikte, dan viel de motor gelijk uit, dus relais en bedrading vervangen, maar was niet de oplossing
Als laatste de BDP sensor vervangen, maar ook hiermee geen verschil.
Na veel tijd en geld in de motor te hebben gestoken, d'r een beetje flauw van geworden en maar weer in de schuur geparkeerd.
Nu 2 weken geleden weer eens uit de schuur getrokken, en na een paar keer starten sloeg hij weer netjes en mooi aan zonder choke.
Voorzichtig de auto omgereden naar de werkplaats en daar de motor langzaam op temperatuur laten komen, blijkt dat de koelvin ook niet meer aanslaat (maar kan een kleinigheidje zijn)
Stationair loopt hij nou redelijk mooi, heb d'r een stukje mee gereden (koude motor) en met het overschakelen komt d'r nu een beetje witte rook uit, kan ook door het lange stilstaan zijn veroorzaakt icm met lang stationair lopen, het werd alweer iets minder na een stukje rijden.
Maar nog steeds inhouden/hikken/bokken bij wat meer turbodruk (staat op maximaal 0.9 bar)
En na het parkeren viel de motor uit het niets ineens weer uit!
Wat mij opgevallen is, is dat de motor bij terugschakelen in het verleden mooie plofjes in de uitlaat gaf, netzoals m'n vorige GTT dat ook deed met deze uitlaat. En die van Willeon dat ook doet met het "open uitlaat" systeem.
Maar sinds hij problemen heeft doet hij dat dus niet meer, lijkt wel alsof hij "gesmoort" word, terwijl het mengsel wel goed zou zijn aldus VDB en m'n collega (die het mengsel en brandstofdruk rijden getest heeft.)
Nou een lang verhaal dus, en ben vast nog het een en ander vergeten te vermelden, maar hoop dat jullie misschien nog ideeen hebben wat het zou kunnen zijn.
Vooralsnog gaat hij zo nog even door het leven ben ik bang...
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/IMAG0204_zps16b164f1.jpg[/img]
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
heb je de thermostaatklep nog in je IC?
anders effe afdekken met een stukkie karton en dan weer gaan rijden.
misschien bevriest je carb.
vervang zowiezo ook je brandstofdrukregelaar die dingen zijn nu minimaal 25 jaar oud en geven ook nogal eens problemen.
suc 6
anders effe afdekken met een stukkie karton en dan weer gaan rijden.
misschien bevriest je carb.
vervang zowiezo ook je brandstofdrukregelaar die dingen zijn nu minimaal 25 jaar oud en geven ook nogal eens problemen.
suc 6
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Bedankt voor je inbreng Mark, de intercooler is een aftermarket ding, waar hij het altijd prima mee heeft gedaan, en ook getest in de zomer met hogere temperaturen.
Brandstofdrukregelaar is eventueel nog een optie inderdaad, maar als we de brandstofdruk meten is hij dik in orde, ook onder het rijden.
Brandstofdrukregelaar is eventueel nog een optie inderdaad, maar als we de brandstofdruk meten is hij dik in orde, ook onder het rijden.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Andere bougies?
Hoe zien die eruit?
Hoe zien die eruit?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.