Zoveel mogelijk protest moet er zijn, werkte ook met de bijtelling voor oldtimers.
Dus stuur de link van http://www.redonzeprivacy.nl naar zoveel mogelijk mensen door

Dat is wel heel makkelijk relativeren.....Tom schreef:![]()
NOGMAALS, alles in het leven is een keuze. Niks is verplicht.
Dit is echt de grootste bullshit, Tom. Ondanks dat de Den Haag zo schijnheilig volhoudt dat we de auto uit moeten, is dat hetgeen wat ze helemaal niet willen. Als ze het écht graag zouden willen, dan zouden ze veel meer investeren in andere vormen van vervoer. Dat doen ze niet... En jij en ik weten echt wel waarom: de staatskas. We're fucking hooked on oil... En zolang die melkkoe te gebruiken is, zal de overheid het niet laten dat te doen.Tom schreef:wat nou gelul, ik moet de eerste Wereldbewoner nog tegenkomen die verplicht wordt auto te rijden. Al ben ik het met je eens dat er niet altijd goede alternatieven zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met het huidige voorstel NIET eens, maar de privacy aspecten windt ik me niet zo over op.
Goedgelovige mensen zoals jij zien ze graag in Den Haag, Riel... Kom op, zeg. Denk effe na en bedenk hoe de politiek met hun mooie praatjes tijdens verkiezingsperiodes je lokken en hoe kei hard ze je je ster uitwonen als ze eenmaal je stem hebben. Ik weet niet, hoor... Ik hou er niet zo van.Riël schreef:Sorry maar mensen die de complete grip op de realiteit kwijt zijn en alleen maar doemdenken hebben we ook niks aan Merijn. Nou hoor jezelf.Merijn schreef:
Nee, de overheid gaat je continu controleren. In het begin zal dat misschien niet zo'n vaart lopen, maar denk niet dat ze de mogelijkheden van zo'n systeem niet zullen gaan gebruiken. Je vrijheid is volledig weg... Je wordt een speelpop van de overheid die continu grip op je heeft.
.
Het is erg goed als we ons allemaal erg bewust zijn van wat er gaande is, en zeker kritisch blijven op het gebied van privacy, maar ik heb nog wel vertrouwen in onze overheid. Dat ze niet altijd de juiste keuzes maken is twee.
Zinloos is het zeker niet, zie successen bij de bijtelling van oldtimers, dat is ook teruggedraaid.robert001 schreef:Het geven van een bepaalde mening kan ook in theorie gevaarlijk zijn als je het doem senario vertrouwd, By the way stel dat gegevens over je gereden snelheid op termijn bij verzekerings maatschapijen terecht kunnen komen of men kan zien of je sigaretten koopt of drank of bepaalde andere artikelen dat zou invloed op je premie kunnen hebben.
Verzekeringen nemen zo namelijk minder risicos,het belangrijkste is het behalen van de winst cijfers of zie ik dat verkeerd?
Via een omweg zal het met het nieuwe systeem op ten duur meer voor de staat gaan opbrengen, ze hebben er nu alleen een leuk verkoop verhaal er omheen gehangen waar de meeste mensen geen probleem mee hebben, maar maak jezelf geen illusies de staat maakt niet al deze extra kosten voor een nieuw systeem als dat geen geld opbrengt en zelfs als een groot aantal mensen hier tegen in opstand zou komen dan maakt dat niets uit het word de burger gewoon opgelegd of je dat nou wil of niet.
Ik persoonlijk observeer uitsluitend omdat ertegen in gaan totaal zinloos is.
Ja merijn, maar in de praktijk heeft iedereen een GSM abbo. Waarom? omdat dat gewoon goedkoper is. TOMTOMwork is er al lang en daar kun je gewoom mee kijken waar iedereen is. De tijd komt vast vanzelf dat TOMTOM deze gegevens gebruikt van alle tomtom's (voor file voorspellingen ed.). Momenteel doen ze dat via HDtraffic. Pinnen doet ook iedereen (makkelijk) en sparen ook bij de pomp of bij de AH (we blijven nederlanders he). Ok, je kunt bepaalde dingen kiezen, maar op die manier dus ook de auto, waar je woont, waar je werk, wie je n***t, en wie nietMerijn schreef: Je andere punten slaan ook nergens op...
- GSM: Ik ben vrij om te kiezen om deze te gebruiken. Zet ik 'm uit, dan ben ik niet traceerbaar. Of ik koop een anomieme pre-paid.
- GPS in je TomTom: Die zendt geen coordinaten uit, die ontvangt enkel.
- Pinnen waar je kunt: Juist, dat stimuleert Den Haag niet voor niets! Ik pin mijn cash wel gewoon uit de muur en kijk zelf wel waar ik het uitgeef.
- Bonuskaart/Airmiles/etc: Mij niet gezien...
Je hebt vertrouwen in de overheid,.... maar daarbij accepteer je het ook dat ze verkeerde keuzes makenRiël schreef:Sorry maar mensen die de complete grip op de realiteit kwijt zijn en alleen maar doemdenken hebben we ook niks aan Merijn. Nou hoor jezelf.Merijn schreef:
Nee, de overheid gaat je continu controleren. In het begin zal dat misschien niet zo'n vaart lopen, maar denk niet dat ze de mogelijkheden van zo'n systeem niet zullen gaan gebruiken. Je vrijheid is volledig weg... Je wordt een speelpop van de overheid die continu grip op je heeft.
.
Het is erg goed als we ons allemaal erg bewust zijn van wat er gaande is, en zeker kritisch blijven op het gebied van privacy, maar ik heb nog wel vertrouwen in onze overheid. Dat ze niet altijd de juiste keuzes maken is twee.
Als twee seconden werk om iets in te vullen al teveel werk isrobert001 schreef:Bukken en observeren ik wat anders, ik steek mijn kop niet in het zand.
beslissingen als deze doe je niets meer aan maar als jij van mening bent dat ik fout zit wens ik je succes!! ik heb er de tijd niet voor om de strijd aan te binden. helaas.Vroeger zat ik anders in elkaar.
Wat voor mij interessanter is hoe je er mee om kan gaan in je eigen voordeel.
Hahaha, oké die was wel weer leuk.Luco/Alpine-racer schreef: Maar goed veel succes met observeren en vooral BUKKEN![]()
Nee daarom kies ik ook andere partijen. Wij leven nog altijd in een Democratie. Helaas, denk ik soms.Patrick schreef:Je hebt vertrouwen in de overheid,.... maar daarbij accepteer je het ook dat ze verkeerde keuzes makenRiël schreef:Sorry maar mensen die de complete grip op de realiteit kwijt zijn en alleen maar doemdenken hebben we ook niks aan Merijn. Nou hoor jezelf.Merijn schreef:
.
Het is erg goed als we ons allemaal erg bewust zijn van wat er gaande is, en zeker kritisch blijven op het gebied van privacy, maar ik heb nog wel vertrouwen in onze overheid. Dat ze niet altijd de juiste keuzes maken is twee.?
Nee alleen maar schreeuwen en een petitie tekenen dat is pas lui en onhandig. Ik ga liever met zoveel mogelijk mensen de discussie hierover aan eerlijk gezegd. 1100 is gewoon BAR en BAR weinig en slaat kant noch wal. Zeker NEE schreeuwen is iets waar ik falikant op tegen ben en zal ik ook nooit doen.Luco/Alpine-racer schreef:Ik ben ook serieus, als 2 minuten al teveel werk is![]()
Maar niet zeiken als je zometeen met een oude renault ruim 30 cent per km moet gaan betalen
Ow ja?Wouter de Wit schreef:punt 8 is echt zware onzin
Zoveel mogelijk je stem laten horen, dit is het begin.robert001 schreef:dat is duidelijk en overtuigend maar hoe moet en kan het tegengehouden worden?
Onzin, lariekoek en verjaardagsverhalen.Luco/Alpine-racer schreef:het enige doel van een verzekering is NIET of ZO MIN MOGELIJK uitbetalen.
Dat is in de wet geregeld, en groot gelijk. Mensen die zoiets flikken mogen nooit meer in de auto van mij rijden.Luco/Alpine-racer schreef:[Als je nu stomdronken iemand doodrijdt wordt er uitbetaald maar zal als het enigszins mogelijk is de verzekering de schade op de dader proberen te verhalen.
Nee klopt, maar dat is een kwestie van aanpassen, is in duitsland al gebeurd.Wouter de Wit schreef: in de wet staat namelijk nergens dat wanneer iemand te hard rijdt, dit voor zijn eigen risico is.