Zeg nee tegen km heffing site is online

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Arco, de raad van state kan zoveel schrijven, de beslissing dat die er komt is al genomen door het kabinet, moet nu alleen nog door de eerste en tweede kamer.
Zoveel mogelijk protest moet er zijn, werkte ook met de bijtelling voor oldtimers.

Dus stuur de link van http://www.redonzeprivacy.nl naar zoveel mogelijk mensen door (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Car: Megane RS

ach.. het moet weer moelijk, terwijl het ook makkelijk kan. Zou me niets verbazen als er nog wat bij komt, dat je ook daadwerkelijk zelf moet betalen en niet de baas.
Als er een fatsoenlijk alternatief zou zijn, zou ik de auto wel uitblijven, maar ja, dat is er niet. (jaja... "als je maar wil" kan ik 5u per dag in de bus en trein zitten, maar op een 8urige werkdag vind ik dat niet echt goed te pruimen)
Tom schreef::lol: :lol: NOGMAALS, alles in het leven is een keuze. Niks is verplicht.
Dat is wel heel makkelijk relativeren.....
Zeg je dat ook tegen de hongerige mensen in Afrika? :P
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Bedankt!

Je bent de 865e persoon die deze petitie ondertekend heeft. >)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Tom schreef:wat nou gelul, ik moet de eerste Wereldbewoner nog tegenkomen die verplicht wordt auto te rijden. Al ben ik het met je eens dat er niet altijd goede alternatieven zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met het huidige voorstel NIET eens, maar de privacy aspecten windt ik me niet zo over op.
Dit is echt de grootste bullshit, Tom. Ondanks dat de Den Haag zo schijnheilig volhoudt dat we de auto uit moeten, is dat hetgeen wat ze helemaal niet willen. Als ze het écht graag zouden willen, dan zouden ze veel meer investeren in andere vormen van vervoer. Dat doen ze niet... En jij en ik weten echt wel waarom: de staatskas. We're fucking hooked on oil... En zolang die melkkoe te gebruiken is, zal de overheid het niet laten dat te doen.

Je andere punten slaan ook nergens op...

- GSM: Ik ben vrij om te kiezen om deze te gebruiken. Zet ik 'm uit, dan ben ik niet traceerbaar. Of ik koop een anomieme pre-paid.
- GPS in je TomTom: Die zendt geen coordinaten uit, die ontvangt enkel.
- Pinnen waar je kunt: Juist, dat stimuleert Den Haag niet voor niets! Ik pin mijn cash wel gewoon uit de muur en kijk zelf wel waar ik het uitgeef.
- Bonuskaart/Airmiles/etc: Mij niet gezien...

(en nu ga ik even verder lezen en vast nog wel reageren... :P )

Edit: Typo's
Laatst gewijzigd door Merijn op zo 22 nov 2009 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

amen to that :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer

Riël schreef:
Merijn schreef:
Nee, de overheid gaat je continu controleren. In het begin zal dat misschien niet zo'n vaart lopen, maar denk niet dat ze de mogelijkheden van zo'n systeem niet zullen gaan gebruiken. Je vrijheid is volledig weg... Je wordt een speelpop van de overheid die continu grip op je heeft.
.
Sorry maar mensen die de complete grip op de realiteit kwijt zijn en alleen maar doemdenken hebben we ook niks aan Merijn. Nou hoor jezelf.

Het is erg goed als we ons allemaal erg bewust zijn van wat er gaande is, en zeker kritisch blijven op het gebied van privacy, maar ik heb nog wel vertrouwen in onze overheid. Dat ze niet altijd de juiste keuzes maken is twee.
Goedgelovige mensen zoals jij zien ze graag in Den Haag, Riel... Kom op, zeg. Denk effe na en bedenk hoe de politiek met hun mooie praatjes tijdens verkiezingsperiodes je lokken en hoe kei hard ze je je ster uitwonen als ze eenmaal je stem hebben. Ik weet niet, hoor... Ik hou er niet zo van.

Maareh, als je ook jou straks kei hard in je portemonnee pakken, wanneer je te hard hebt gereden, een sluiproute hebt genomen omdat de wegen nog steeds dichtgeslibd zijn, je rijgedrag monitoren en daar maatregelen tegen gaan nemen (en bedenk wat er nog meer allemaal voor mogelijkheden zijn met het controlesysteem), dan denk ik dat je wel anders zult reageren.

En wat betreft de privacy: lees de wetten maar eens na. We zijn al heel hard op weg geen enkele privacy meer te hebben. Als er ook maar iemand vind dat ie inzage moet krijgen in jouw gegevens (denk aan e-mail, surfgedrag, belgedrag, straks ook rijgedrag/lokaties) dan zijn ze daartoe gemachtigd. Don't think they won't use that power... Dan steek je je kop wel heel diep in het zand.

Ik denk eerder dat jij de grip op realiteit aan het verliezen bent.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

E-mail en sms verkeer wordt nu al 6 maanden lang bewaard en kan men gebruiken zonder dat jij het weet.
robert001

Het geven van een bepaalde mening kan ook in theorie gevaarlijk zijn als je het doem senario vertrouwd, By the way stel dat gegevens over je gereden snelheid op termijn bij verzekerings maatschapijen terecht kunnen komen of men kan zien of je sigaretten koopt of drank of bepaalde andere artikelen dat zou invloed op je premie kunnen hebben.
Verzekeringen nemen zo namelijk minder risicos,het belangrijkste is het behalen van de winst cijfers of zie ik dat verkeerd?
Via een omweg zal het met het nieuwe systeem op ten duur meer voor de staat gaan opbrengen, ze hebben er nu alleen een leuk verkoop verhaal er omheen gehangen waar de meeste mensen geen probleem mee hebben, maar maak jezelf geen illusies de staat maakt niet al deze extra kosten voor een nieuw systeem als dat geen geld opbrengt en zelfs als een groot aantal mensen hier tegen in opstand zou komen dan maakt dat niets uit het word de burger gewoon opgelegd of je dat nou wil of niet.
Ik persoonlijk observeer uitsluitend omdat ertegen in gaan totaal zinloos is.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

robert001 schreef:Het geven van een bepaalde mening kan ook in theorie gevaarlijk zijn als je het doem senario vertrouwd, By the way stel dat gegevens over je gereden snelheid op termijn bij verzekerings maatschapijen terecht kunnen komen of men kan zien of je sigaretten koopt of drank of bepaalde andere artikelen dat zou invloed op je premie kunnen hebben.
Verzekeringen nemen zo namelijk minder risicos,het belangrijkste is het behalen van de winst cijfers of zie ik dat verkeerd?
Via een omweg zal het met het nieuwe systeem op ten duur meer voor de staat gaan opbrengen, ze hebben er nu alleen een leuk verkoop verhaal er omheen gehangen waar de meeste mensen geen probleem mee hebben, maar maak jezelf geen illusies de staat maakt niet al deze extra kosten voor een nieuw systeem als dat geen geld opbrengt en zelfs als een groot aantal mensen hier tegen in opstand zou komen dan maakt dat niets uit het word de burger gewoon opgelegd of je dat nou wil of niet.
Ik persoonlijk observeer uitsluitend omdat ertegen in gaan totaal zinloos is.
Zinloos is het zeker niet, zie successen bij de bijtelling van oldtimers, dat is ook teruggedraaid.
Maar ja als je elke keer bukt als de staat wat doet, zullen ze je elke keer weer laten bukken.
Beetje slappe houding vind ik, als er maar genoeg protest komt van alle kanten kan het zeker nut hebben.
Tom
Moderator
Car: MB

Merijn schreef: Je andere punten slaan ook nergens op...

- GSM: Ik ben vrij om te kiezen om deze te gebruiken. Zet ik 'm uit, dan ben ik niet traceerbaar. Of ik koop een anomieme pre-paid.
- GPS in je TomTom: Die zendt geen coordinaten uit, die ontvangt enkel.
- Pinnen waar je kunt: Juist, dat stimuleert Den Haag niet voor niets! Ik pin mijn cash wel gewoon uit de muur en kijk zelf wel waar ik het uitgeef.
- Bonuskaart/Airmiles/etc: Mij niet gezien...
Ja merijn, maar in de praktijk heeft iedereen een GSM abbo. Waarom? omdat dat gewoon goedkoper is. TOMTOMwork is er al lang en daar kun je gewoom mee kijken waar iedereen is. De tijd komt vast vanzelf dat TOMTOM deze gegevens gebruikt van alle tomtom's (voor file voorspellingen ed.). Momenteel doen ze dat via HDtraffic. Pinnen doet ook iedereen (makkelijk) en sparen ook bij de pomp of bij de AH (we blijven nederlanders he). Ok, je kunt bepaalde dingen kiezen, maar op die manier dus ook de auto, waar je woont, waar je werk, wie je n***t, en wie niet :smile:

Ik weet ook wel dat de praktijk zo is dat iedereen idd "verplicht" met de auto reist en dat de overheid er erg veel geld aan verdient maar dat is een globaal probleem denk ik.

Het voorstel van km heffing zou overigens al een stuk beter worden als ze dat eens in Brussel aan gaan kaarten op grote schaal.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
robert001

Bukken en observeren ik wat anders, ik steek mijn kop niet in het zand.
beslissingen als deze doe je niets meer aan maar als jij van mening bent dat ik fout zit wens ik je succes!! ik heb er de tijd niet voor om de strijd aan te binden. helaas.Vroeger zat ik anders in elkaar.
Wat voor mij interessanter is hoe je er mee om kan gaan in je eigen voordeel.
Patrick

Riël schreef:
Merijn schreef:
Nee, de overheid gaat je continu controleren. In het begin zal dat misschien niet zo'n vaart lopen, maar denk niet dat ze de mogelijkheden van zo'n systeem niet zullen gaan gebruiken. Je vrijheid is volledig weg... Je wordt een speelpop van de overheid die continu grip op je heeft.
.
Sorry maar mensen die de complete grip op de realiteit kwijt zijn en alleen maar doemdenken hebben we ook niks aan Merijn. Nou hoor jezelf.

Het is erg goed als we ons allemaal erg bewust zijn van wat er gaande is, en zeker kritisch blijven op het gebied van privacy, maar ik heb nog wel vertrouwen in onze overheid. Dat ze niet altijd de juiste keuzes maken is twee.
Je hebt vertrouwen in de overheid,.... maar daarbij accepteer je het ook dat ze verkeerde keuzes maken :( ?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

robert001 schreef:Bukken en observeren ik wat anders, ik steek mijn kop niet in het zand.
beslissingen als deze doe je niets meer aan maar als jij van mening bent dat ik fout zit wens ik je succes!! ik heb er de tijd niet voor om de strijd aan te binden. helaas.Vroeger zat ik anders in elkaar.
Wat voor mij interessanter is hoe je er mee om kan gaan in je eigen voordeel.
Als twee seconden werk om iets in te vullen al teveel werk is :( |:
Anderen voeren de strijd en steken er tijd en energie in hoor.
Dus doe nu net alsof het veel werk voor je is.
Invullen van de petitie is minder werk dan je commentaar hier neerzetten.
Maar goed veel succes met observeren en vooral BUKKEN :~

Inmiddels binnen 1,5 dag al bijna 1100 stemmen (Y)
robert001

Probleem is als een dergelijke regeling van start gaat dit bijna niet meer terug te draaien is, nu zal de huidige regering geen kwade bedoelingen hebben, het is gewoon om het te verdienen geld, in de toekomst kan dat anders zijn..... wie controleerd dan de controleurs?, als dergelijke gegevens ook rechtsgeldig worden zouden gemanipuleerde gegevens je in een naar pakket kunnen brengen.
Dit is best het overdenken waard....
Goedgelovig zijn of naief is lekker makkelijk zolang het goed gaat, gaat het mis kan je altijd zeggen "dat heb ik nooit geweten" .
Merijn
Über-Spammer

Juist, Robert... En aangezien het systeem nog helemaal niet doorgevoerd is, is juist NU het moment om er iets tegen te doen. Straks is het te laat...
PatrickG

Luco/Alpine-racer schreef: Maar goed veel succes met observeren en vooral BUKKEN :~
Hahaha, oké die was wel weer leuk.

Goed, ik heb hem ook getekend. Ik ben het met veel tegenargumenten eens, maar alleen om zo'n kutkastje uit m'n auto te houden zou ik al tegenstemmen :beer:
robert001

Luco met alle respect , ik vind jou manier van spreken en het vellen van een oordeel over mij ongepast.
Als ik ergens voor teken doe ik dat niet zomaar, ik zet mij elk jaar voor 1 of 2 zaken in die er voor mij toedoen daar ga ik dan voor 1000% mee aan de slag.
Prettig zou zijn als jij ook een ander zijn oordeel zou respecteren daarom zeg ik ook als jij van mening bent dat ik het mis heb en dat je er tegen in moet gaan veel succes! dat is dus serieus.

Meer zal ik er niet over zeggen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben ook serieus, als 2 minuten al teveel werk is :~
Maar niet zeiken als je zometeen met een oude renault ruim 30 cent per km moet gaan betalen (Y)
robert001

Luco mede renault liefhebber, die 30 ct per km dat is toch niet het grootste probleem..... De info aangaande privacy dat is toch veel belangerijker.
Heb je uitgezocht hoeveel handtekeningen je moet hebben voor er een reverendum gehouden moet gaan worden dit enig kans van slagen heeft? Hoe zijn de europeese wetgevingen hierover maw is het niet een europees besluit of een try out?
Kom overtuig me van je gelijk, hiermee overtuig je misschien nog wel een paar duizend mensen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

1.)Kijk nou eens goed naar de berekeningen, we worden voorgelogen, het wordt NIET goedkoper.
2.)Met het kastje kunnen ze alles zien.
3.)Als je toevallig in de buurt van een misdrijf bent kunnen ze je zomaar oppakken.
4.)Als je te hard rijdt kunnen ze je zo de bekeuring toezenden (wettelijk toegestaan volgens de grondwet) CJIB gaat namelijk de heffing verzorgen :~ |:
5.)De files zullen niet verminderen, mensen moeten nu eenmaal naar hun werk.
6.)Lees eens op http://www.redonzeprivacy.nl
7.)Nu is het er nog niet definitief door, protesteren kan nu nog.
8.)Verzekeringsmaatschappijen gaan dit ook gebruiken, stel je rijdt 10km te hard en je krijgt een ongeluk waarbij tegenpartij invalide wordt of overlijd? Dan kan de verzekering het dus op jouw verhalen.
9.)Investering kost ruim 4 miljard :~ wie denk je dat die 4 miljard moet ophoesten?
10.)Wordt gebruik gemaakt van GPS is amerikaans, wat nu als ze de knop omdraaien?
11.)Als het kastje niet werkt moet jij bewijzen dat jij er niks aan kon doen, je bent dus schuldig vanwege omgekeerde bewijslast.
12.)Mogelijkheden tot beroep op straffen is zeeeeeeeeeeeer beperkt.

Het gaat dus om alles bij elkaar.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 22 nov 2009 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

En dit is nog maar een kleine greep uit de mogelijkheden die het systeem biedt.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

punt 8 is echt zware onzin
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
robert001

dat is duidelijk en overtuigend maar hoe moet en kan het tegengehouden worden?
Riël
Über-Spammer

Patrick schreef:
Riël schreef:
Merijn schreef:
.

Je hebt vertrouwen in de overheid,.... maar daarbij accepteer je het ook dat ze verkeerde keuzes maken :( ?
Nee daarom kies ik ook andere partijen. Wij leven nog altijd in een Democratie. Helaas, denk ik soms.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Wouter de Wit schreef:punt 8 is echt zware onzin
Oh? :) Nu misschien nog wel, maareh... Durf jij je hand in het vuur te steken dat het niet zal gebeuren?
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:Ik ben ook serieus, als 2 minuten al teveel werk is :~
Maar niet zeiken als je zometeen met een oude renault ruim 30 cent per km moet gaan betalen (Y)
Nee alleen maar schreeuwen en een petitie tekenen dat is pas lui en onhandig. Ik ga liever met zoveel mogelijk mensen de discussie hierover aan eerlijk gezegd. 1100 is gewoon BAR en BAR weinig en slaat kant noch wal. Zeker NEE schreeuwen is iets waar ik falikant op tegen ben en zal ik ook nooit doen.

Enige waar ik voor zou staan is een tegenoplossing, en die is er nog niet. Althans, ik heb hem niet zo liggen. Die zou ik steunen. NEE roepen en geen alternatieven bieden is echt van de zotten. Dus ik ben het ook met robert001 eens in dit geval.
robert001

quote"punt 8 is echt zware onzin" hoezo weet jij wat de toekomst brengt?
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:punt 8 is echt zware onzin
Ow ja?
Het enige doel van een verzekering is NIET of ZO MIN MOGELIJK uitbetalen.
Nu is het moeilijk te bewijzen dat je te hard reed op het moment van een ongeluk.
Zometeen met een druk op de knop naar boven te halen.
Als je nu stomdronken iemand doodrijdt wordt er uitbetaald maar zal als het enigszins mogelijk is de verzekering de schade op de dader proberen te verhalen.

Nu kan je van een kale kip niet plukken, maar als je het dus redelijk voor elkaar hebt valt er wel wat te halen en zal een verzekering dat zeker niet laten.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Dan zou de wegenverkeerswet moeten veranderen en alle wetten mbt op autoverzekeringen.

Als jij door te hard rijden een ernstig ongeval veroozaakt en daarbij iemand letsel toebrengt zal de verzekeraar gewoon uitkeren, in de wet staat namelijk nergens dat wanneer iemand te hard rijdt, dit voor zijn eigen risico is.

Soms is het ook zo dat maximumsnelheid ook niet eens de veiligste snelheid is.

Wel kan hij door de overheid worden vervolgd (strafzaak).

Denk niet dat zal gebeuren dus.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

robert001 schreef:dat is duidelijk en overtuigend maar hoe moet en kan het tegengehouden worden?
Zoveel mogelijk je stem laten horen, dit is het begin.

@Riel, de oplossing is zeer simpel, europees bij de benzine, klaar, geen investering en de vervuiler betaald.
Verder is ruim 1100 binnen 1,5 dag zeker niet mager, je kan natuurlijk alles negatief beschrijven (N)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:het enige doel van een verzekering is NIET of ZO MIN MOGELIJK uitbetalen.
Onzin, lariekoek en verjaardagsverhalen. (N)
Luco/Alpine-racer schreef:[Als je nu stomdronken iemand doodrijdt wordt er uitbetaald maar zal als het enigszins mogelijk is de verzekering de schade op de dader proberen te verhalen.
Dat is in de wet geregeld, en groot gelijk. Mensen die zoiets flikken mogen nooit meer in de auto van mij rijden.
Riël
Über-Spammer

Ok laten we eens kijken naar het ondoordacht geschreeuw:

1.)Kijk nou eens goed naar de berekeningen, we worden voorgelogen, het wordt NIET goedkoper.

Voor mij niet, voor jouw niet, maar voor mijn buurvrouw wel.

2.)Met het kastje kunnen ze alles zien.

Nog niet, en bij juiste afspraken ook nooit niet. Zou dit wel kunnen is dit gauw openbaar en te controleren. Wij kunnen ook staatszaken controleren he.

3.)Als je toevallig in de buurt van een misdrijf bent kunnen ze je zomaar oppakken.

Nog niet, en bij juiste afspraken ook nooit niet. Zou dit wel kunnen is dit gauw openbaar en te controleren. Wij kunnen ook staatszaken controleren he.

4.)Als je te hard rijdt kunnen ze je zo de bekeuring toezenden (wettelijk toegestaan volgens de grondwet) CJIB gaat namelijk de heffing verzorgen :~ |:

5.)De files zullen niet verminderen, mensen moeten nu eenmaal naar hun werk.

Er zíjn alternatieven. Zelfs ik ga nu met de trein. Maar goed, dit is geen panacee voor het fileprobleem.

6.)Lees eens op http://www.redonzeprivacy.nl

Dit is een van de enige punten waar ik tegen ben.

7.)Nu is het er nog niet definitief door, protesteren kan nu nog.

Protesteren is stom. Kom met betere oplossingen of hou je mond denk ik altijd. Iedereen ziet het aankomen en blijft op zijn gat zitten en als puntje bij paaltje is is t hek van de dam. Aan een kant ok, aan de andere kant: TE LAAT

8.)Verzekeringsmaatschappijen gaan dit ook gebruiken, stel je rijdt 10km te hard en je krijgt een ongeluk waarbij tegenpartij invalide wordt of overlijd? Dan kan de verzekering het dus op jouw verhalen.

9.)Investering kost ruim 4 miljard :~ wie denk je dat die 4 miljard moet ophoesten?

4 miljard is niet zoveel.

10.)Wordt gebruik gemaakt van GPS is amerikaans, wat nu als ze de knop omdraaien?

Mooi toch?

11.)Als het kastje niet werkt moet jij bewijzen dat jij er niks aan kon doen, je bent dus schuldig vanwege omgekeerde bewijslast.

Doemdenkerij en dit soort dingen zijn nog helemaal niet afgesproken en door een rechter beoordeeld.

12.)Mogelijkheden tot beroep op straffen is zeeeeeeeeeeeer beperkt.

Bronnen?

Het gaat dus om alles bij elkaar.

Er zijn in deze wereld wat mij betreft zelfs nog ergere zaken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Wouter de Wit schreef: in de wet staat namelijk nergens dat wanneer iemand te hard rijdt, dit voor zijn eigen risico is.
Nee klopt, maar dat is een kwestie van aanpassen, is in duitsland al gebeurd.
En lees de kleine lettertjes maar eens, als ze enigszins de kans krijgen zullen ze het verhalen op je.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riel, heeft geen zin je hebt niet gelezen.

zal er 1 uitpakken

Doemdenkerij en dit soort dingen zijn nog helemaal niet afgesproken en door een rechter beoordeeld.

Dit is dus wel wat er in het voorstel staat zoals het er nu ligt, het is namelijk een belasting, dus welke rechter moet er over oordelen |: |: |:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

In Duitsland geldt dat alleen als jij op de autobahn rijdt en je rijdt harder dan 130 (op stukken waar je onbeperkt mag). Alleen daar.

+ Je moet zijn vervolgd door Justitie aldaar.

Anders kunnen ze je niets maken.

In Duitsland ligt dat echt heel anders.

En altijd dat gezeik over kleine letterjes. een WA verzekering op een auto kent slechts 3 wettelijke uitsluitingen
1. schade aan vervoerde zaken
2. schade door gestolen auto (aan te tonen door officiele eigenaar)
3. schade aan bestuurder.

Op basis van de wet EN jurisprudentie MAG een verzekeraar uitsluiten;
1 schade tijdens of het verbreiden aan race (e.d.)
2 schade doordat de bestuurder heeft gedronken.

zelf een autoverzekering is een complex verzekeringsproduct, als mensen het niet snapppen of niet kunnen lezen dan roepen ze direct "ahhhhhh zie je wel, kleine letterjes"

Maar goed

On topic
Plaats reactie