Chris's Clio16V

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Onder je passagiersstoel ivb open deuren ...... :grin:

Ja je kan lekker hoeken met de clio ....dat weet een A6 rijder met haast en quattro onderstel nu ook .....

De rotonde bij reeuwijk daar vond ie zijn waterloo

Het was trouwens nog wel ff rommelen om de juiste stand te vinden maar de aanhouder wint......en overleg met v/d berg helpt ook altijd :grin:
Hij staat 2 cm hoger dan voorheen (Y) en nu 3 cm hoger dan mijn clio .... |:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ziet er lekker uit zo. Netjes verlaagd en niet TE (Y)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Als ik die foto's zo zie, mis ik mn clio toch wel.
Ziet er netjes uit zo.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Een stuk beter zo Chris (Y)

Alleen ben ik nu wel benieuwd naar dat "foutje" en dat "waterloo" verhaal! :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Waterloo verhaal..................de audi ging het niet redden op de dubbele rotonde tegen de clio
Ik de buitenste baan en hij de binnenste baan en na de rotonde worden de 2 banen weer 1 en ik moest invoegen en deed dat dus voor de 3.0 diesel A6 .... :grin:

En ja de audi gaf gas want dat deed ie de gehele tijd al vanaf de snelweg .
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Top Haas, kon hem echt nergens vinden... :lol:
joeri_16V schreef:Als ik die foto's zo zie, mis ik mn clio toch wel.
Logisch, was(is) een mooi ding! (Y)

Je Clio op Zolder... KLIK
Tim_Coupe schreef: Alleen ben ik nu wel benieuwd naar dat "foutje" en dat "waterloo" verhaal! :p
De rotonde na die van Jochem té enthousiast willen nemen... :(
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Dan is ie toch op de plek terecht gekomen waar ie voor gemaakt is :worship:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hehe, en nu heb je een nieuwe achteras? :P Of was het alleen close call?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Welnee, alleen maar kromme bout van een naar beneden gerichtte uitlaatklem :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik kwam er weer eens goed van af zeg maar... (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

joeri_16V schreef:Dan is ie toch op de plek terecht gekomen waar ie voor gemaakt is :worship:
was al benieuwd waar die heen was, hier issie al een tijdje verdwenen...
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Vies mazzel dus weer! Hehe :D
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Waterloo verhaal..................de audi ging het niet redden op de dubbele rotonde tegen de clio
Ik de buitenste baan en hij de binnenste baan en na de rotonde worden de 2 banen weer 1 en ik moest invoegen en deed dat dus voor de 3.0 diesel A6 .... :grin:

En ja de audi gaf gas want dat deed ie de gehele tijd al vanaf de snelweg .
de Fortuyn rotonde >-) (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

zijn dat die dubbele rontonde's vanuit de Mac richting Reeuwijk of die onder de N11?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik denk tussen IJsselstein en Lopik :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

welke was het????? :lol: :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Erg leuk Ringweekend achter de rug met de Clio. 8)

Ik moet wel zeggen dat ik het directe vermogen wat mijn GTT levert wel erg gemist heb. Met de 16V moet ik eigenlijk constant boven de 4.000 rpm blijven, en dat is weer even wennen...
Helemaal met de racetocht van zaterdag. Florus en Ivo spoten in de haarspeldbochten weg met hun turbootjes, en ik had elke keer dat dipje tot 4 duizend toeren.... Ik bleef schakelen! Maar als die dan eenmaal gaat... :grin: :grin: :grin:

Technisch is alles verder heel gebleven, koelvloeistof verlies is na het vervangen van de plug in de radiateur ook verleden tijd. (Y)

Gister ging het in ronde 6 over de Ring helaas (weer eens) fout. Net voor Breischeid pakte ik na een inhaalactie (NL Volvo 850) aan de rechter kant een curve mee.

Resultaat was een scheef stuur en het gevoel dat mijn band lek was... Gelukkig hield ik hem onder controle, en na een paar 100 meter kon ik van de baan af bij Breidscheid. (U)

Dit is wat ik zag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na nadere inspektie kwam Jochem tot de conclusie dat mijn rechter veerpoot krom is... :-(

Voorlopig eindoordeel: Erg leuk om met de 16V te vlammen, maar vooralsnog vind ik de funfactor van mijn GT Turbo hoger liggen...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Veerpoot in de zin van Demper?? Dan valt het nog mee.
en voor dat vermogen moet je toch minstens een willi blokkie hebben. Die sleuren onderin gewoon wat lekkerder.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

blij dat het verder goed afgelopen is chris!
neem volgende keer een wielsleutel+reservewiel mee!
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Het is hier op de foto bijna niet te zien, maar staat toch wel behoorlijk scheef ja...
Blijft een leuk ding om te zien.. (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zoals ik al zei, je moet gewoon een 2 liter hebben, dan is die GT opeens helemaal van de kaart :p
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik reed laatst in een 16v, voor het eerst. Vond het geen verschil qua snelheid tov mijn 5-je. Zéker qua koppel is de 2.0 8v duidelijk beter, gaat makkelijker hard.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn schreef:Ik reed laatst in een 16v, voor het eerst. Vond het geen verschil qua snelheid tov mijn 5-je. Zéker qua koppel is de 2.0 8v duidelijk beter, gaat makkelijker hard.
Eenmaal op toeren loopt zo'n blokkie gewoon mooi, alleen is het net als wat je zegt.. als je zo'n 2.0 8V hebt die onderin lekker sterk is valt het altijd tegen, je moet gewoon een beetje doorknallen met een 16V en vooral op toeren houden, ik kom op de Ring ook praktisch niet onder de 4000 RPM, sommige stukken bergop is het even een tandje extra terug en dan maakt het niet zo gek veel meer uit..

Die 6km omhoog vanaf Ex-Muhle tot aan Hohe Acht is wel vrij hoerig omdat er dan gewoon weinig vaart in zit (145km/h met de R19 16V in de 4) en dan komt er van alles langs je heen knallen, een Williams gaat daar bijvoorbeeld een stuk harder..
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Chirs... verkopen dat ding.. :D :D
Ik weet nog wel iemand die interesse heeft in de kooi :grin:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Die 6km omhoog vanaf Ex-Muhle tot aan Hohe Acht is wel vrij hoerig omdat er dan gewoon weinig vaart in zit (145km/h met de R19 16V in de 4) en dan komt er van alles langs je heen knallen, een Williams gaat daar bijvoorbeeld een stuk harder..
De 21 komt daar tot 170. Kan harder, als ik het gas onderin durf te houden. :grin:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Jammer van de eenzijdige wielvlucht maar gelukkig is het zo gegaan en niet gekker! Tevens mooi dat de spare parts al klaar liggen :)

Op weg naar de Steilstecke met de Williams zit ik op de 160 a 165 volgens mij, moet nog wel iets gekker kunnen volgens mij maar het is net wat je zegt Martijn...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

antoine schreef:Chirs... verkopen dat ding.. :D :D
Ik weet nog wel iemand die interesse heeft in de kooi :grin:
Ja daag, achteraan sluiten, helemaal als je em voor de show wilt gebruiken :p
Martijn schreef: De 21 komt daar tot 170. Kan harder, als ik het gas onderin durf te houden. :grin:
Laat mij es proberen dan? Gewoon hard door breidscheid en daarna alleen maar je voet stijf houden :D
Met de Willy haal ik 175-180 in 5, maar meestal zakt ie dan terug. Zou eigenlijk een 4,5 nodig moeten hebben zoals in m'n Corolla.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en de lijn net rijden bij bergwerk (dus erg!! laat insturen). Gisteren nog even staan kijken en vrijwel niemand rijd de lijn daar netjes.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Steven schreef:
Martijn schreef: De 21 komt daar tot 170. Kan harder, als ik het gas onderin durf te houden. :grin:
Laat mij es proberen dan? Gewoon hard door breidscheid en daarna alleen maar je voet stijf houden :D
Met de Willy haal ik 175-180 in 5, maar meestal zakt ie dan terug. Zou eigenlijk een 4,5 nodig moeten hebben zoals in m'n Corolla.
(0)

Hard door Breidscheid heeft daar niet zoveel mee te maken. Hard door Bergwerk. Op de stip insturen (jazeker Tom ;) ) en dan durf ik voluit tot die laatste bocht naar rechts (bij A)

[img]http://luuk.xs4all.nl/ring/small50/euro ... 13.gif.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Hoe hard je Bergwerk uit komt is inderdaad redelijk bepalend voor hoe hard je Kesselchen omhoog kan halen..

Alleen kom ik vrij stevig de bocht uit bij Bergwerk (net als wat Martijn zegt, pas insturen bij de stip.. vrij onlogisch instuurpunt als je aan komt rijden maar dan kom de bocht vele malen beter uit.. tot aan Steilstrecke houd ik het gas ook op de vloer..

Alleen is het punt gewoon dat de gang er dan bij 145km/h in 1x uit is.. als ik naar de 5 ga is het helemaal over en zakt ie zelfs terug :p

Toch die 2.0 maar weer eens fixen eerdaags :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Tom schreef:Veerpoot in de zin van Demper??
In de zin van demper. :)

Zojuist alle twee de dempers vervangen. Voor mij een rotklus, maargoed na wat ^$$^$#^& woorden zit het spul eronder. :grin:

Ik heb ze gelijk alle twee gedaan, omdat het toplager lv al een tijd liep mee te knakken. Bij het demonteren vielen de kogeltjes plus wat andere stukjes toplager er gelijk uit... :~

Net ff proefgereden. Stuur staat weer recht en hij gaat weer normaal rechtdoor. (D)

Missie geslaagd. :beer:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Feli. (Y) Terug dan maar? :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Chris schreef:
Tom schreef:Veerpoot in de zin van Demper??
In de zin van demper. :)

Zojuist alle twee de dempers vervangen. Voor mij een rotklus, maargoed na wat ^$$^$#^& woorden zit het spul eronder. :grin:

Ik heb ze gelijk alle twee gedaan, omdat het toplager lv al een tijd liep mee te knakken. Bij het demonteren vielen de kogeltjes plus wat andere stukjes toplager er gelijk uit... :~

Net ff proefgereden. Stuur staat weer recht en hij gaat weer normaal rechtdoor. (D)

Missie geslaagd. :beer:
Mag je die sticker de haas engineering wel vervangen dan als je tegenwoordig zelf sleutelt :P
Jerk
Berichten: 1010
Lid geworden op: ma 16 apr 2001 0:00

Die Chris word met de dag handiger (Y)

Wanneer gaan we weer naar de Ring? :wink:
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Steven(stk) schreef:
Chris schreef:
Tom schreef:Veerpoot in de zin van Demper??
In de zin van demper. :)

Zojuist alle twee de dempers vervangen. Voor mij een rotklus, maargoed na wat ^$$^$#^& woorden zit het spul eronder. :grin:

Ik heb ze gelijk alle twee gedaan, omdat het toplager lv al een tijd liep mee te knakken. Bij het demonteren vielen de kogeltjes plus wat andere stukjes toplager er gelijk uit... :~

Net ff proefgereden. Stuur staat weer recht en hij gaat weer normaal rechtdoor. (D)

Missie geslaagd. :beer:
Mag je die sticker de haas engineering wel vervangen dan als je tegenwoordig zelf sleutelt :P
hier nog 1 die verbaasd is :D :D :D

Way to Go Chris!!!!
.:: TurboPowerr ::.
Plaats reactie