Jacob 5 Gtt / 5 AT / Megane 3 Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jacob Priem

Thanx!

Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet zo van de "booskijkers" ben, maar in dit geval is het redelijk beschaafd gedaan qua afmetingen. Er ligt al wel een nieuwe (origineel renault) motorkap klaar trouwens, die zal vast ooit nog wel een keer gespoten / gemonteerd gaan worden (zit roest aan de huidige motorkap aan de voorkant).
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik zou zelf persoonlijk de motorkap roest vrij laten maken, en ik vindt ze erg mooi staan! 8) (Y) :beer:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik kan dit geen booskijkers noemen.

Dit is gewoon een mooie, subtiele verlenging. (Y)

Straks ga je je rv voorscherm ook nog vervangen...

Ding is af zo!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jacob Priem

Geen zorgen hoor Chris, dat scherm rv blijft gewoon zitten en ook de motorkap zit nu nog goed op zijn plaats.

Zoals ik al aangaf, nog een paar kleine dingetjes aan de buitenkant monteren en dan is het goed zo :smile: Aangezien de verf op de achterlichten niet helemaal 100% meer is, gaat er in de loop van de zomer nog een setje rode achterlichten op. Eens kijken hoe dat staat :smile:
Jacob Priem

Ik heb een paar vragen inzake de sierstrip op de achterbumper.

Klopt het dat het einde van de sierstrip redelijk abrupt eindigt (/niet zo mooi is afgewerkt als de voorkant)?

Ik heb namelijk een nieuwe strip gekocht bij de dealer en de eind afwerking verbaasde mij een beetje, even los van het feit dat die strip overigens niet past..... is te kort en niet zo'n klein beetje ook (toch gauw een mm of 6). Verschuiven heeft geen zin, dan heb je aan beide kanten een gat zitten (dan zie je het gootje waar de strip in hoort te vallen). Aan de rechterkant zit de strip nu al namelijk behoorlijk op het randje

Hebben jullie een idee wat hier fout is gegaan qua montage?

Mocht iemand nog een close up hebben liggen van de strip achter, graag!

Linksachter:

[img]http://inlinethumb31.webshots.com/38046 ... 600Q85.jpg[/img]

Nog een keer linksachter:

[img]http://inlinethumb01.webshots.com/47232 ... 600Q85.jpg[/img]

Rechtsachter:

[img]http://inlinethumb34.webshots.com/46497 ... 600Q85.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

die is echt te kort
Ben je in het midden begonnen met plakken of aan 1 kant ?

Als je in het midden begint kan je hem beter opgespannen er op krijgen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

WTF?! Dit klopt echt van geen kanten... De vorm en afwerking is echt dramatisch en hoort echt niet zo!

Ik zal effe op zoek gaan naar een foto.
Jacob Priem

Ik ben aan 1 kant begonnen (logischerwijs rechtsachter). Ik had alleen niet begrepen dat je hem er dus ook echt op zou moeten spannen.

Toch is dit origineel Renault Merijn, ik heb de bon hier naast mij liggen. Als je er een foto van hebt, graag!
Merijn
Über-Spammer

Het is geen echte close up, maar het geeft je wel een idee...

http://picasaweb.google.com/Merizzle/Vo ... 2743209586

De uiteinden moeten gewoon netjes afgerond zijn. Dit lijkt gewoon afgeknipt! Als je wil kan ik van de week wel een close up foto nemen.

Heb je ze er al wel opgeplakt? Haal ze er dan zsm vanaf, want ik ben bang dat je je lak eraf trekt als je ze los haalt na een tijdje.
Merijn
Über-Spammer

Jacob Priem schreef:Ik ben aan 1 kant begonnen (logischerwijs rechtsachter). Ik had alleen niet begrepen dat je hem er dus ook echt op zou moeten spannen.

Toch is dit origineel Renault Merijn, ik heb de bon hier naast mij liggen. Als je er een foto van hebt, graag!
No fucking way dat dit origineel is! Ik heb ze ook allemaal nieuw gekocht en bij mij zien ze er heel anders uit.
Tom
Moderator
Car: MB

Dit ziet er idd niet uit en lijkt ingekort. Als je dit werkelijk zo van de dealer hebt gekregen was ik er niet eens mee de deur uit gegaan!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Tja je moet het maar net zien in de verpakking
Maar idd normaal is de punt veel ronder
Jacob Priem

Zou je van de week nog een keer een close up kunnen maken Merijn? Dan kan ik daarmee terug naar de dealer. Inmiddels is de strip er al af, maar natuurlijk wel met een stukje lakschade :-(

Toch heb ik deze zo bij de dealer gekocht, zat ook in de originele verpakking. Moet toegeven dat ik er toen heel snel naar had gekeken (en had toen de afwerking van de voorste strips nog niet gezien).
Tom
Moderator

Daar heb je gelijk in Jochem, maar als je eruit haalt zie je het toch. Ik zou er echt mee terug gaan.
Merijn
Über-Spammer

100%! Direct mee teruggaan...
Merijn
Über-Spammer

Jacob Priem

Ik ga er inderdaad ook mee terug, dat stond ook niet ter discussie hoor.
Tom
Moderator

Wel een wijze les voor de volgende keer. Ik weet wel dat je het wel eens vergeet, maar als ik iets haal bij de dealer (en 9 van de 10 keer ook bij de automat. zaak) haal ik altijd de doos daar open en kijk wat erin zit en hoe het eruit ziet. Heb al te vaak iets verkeerds mee gekregen.
Jacob Priem

Bedankt Merijn, hier is duidelijk op te zien dat de randen ook mooi afgerond horen te zijn.

Inderdaad Tom, de volgende keer gewoon de onderdelen controleren.

De strip ligt al klaar, morgen eens langs de dealer en kijken wat hij er van zegt.
Andrews (supercinq)

volgens mij hebben de dealers
in kleine letters op de factuur staan.

speciaal bestelde onderdelen kunnen niet worden geruild :@

ik kijk echt wel een paar keer alles na voordat ik het afreken
ook al te vaak ellende meegemaakt.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Jacob Priem

Klopt, dat staat ook op de rekening. Wil ook helemaal niet ruilen, wil nu het juiste (/originele) onderdeel geleverd hebben :smile: Maar eerlijk is eerlijk: zal weer een strijd worden vrees ik :-(

Ben er maandag niet meer in de buurt geweest dus morgen eens gaan kijken, neem ook een strip mee van de voorkant dan kunnen ze gelijk mooi zien hoe de randen wel hadden moeten zijn.
Tom
Moderator

Dit is idd geen kwestie van ruilen/teruggeven.
Jacob Priem

Vanochtend naar de dealer geweest, had de foto's meegenomen en ook een strip van de voorkant voor het vergelijk van de afwerking.

Hij gaf ook gelijk aan dat die afwerking van de strip niet klopte zo. Hij heeft het nummer nog een keer gecontroleerd in de computer en dat klopte, heeft vervolgens een nieuwe besteld en die zou vrijdag binnen moeten zijn :smile:

Was maar met de Gtt gegaan vandaag (stel dat ze niet overtuigd zouden zijn door de foto's, konden we gelijk ff kijken hoe die dan wel zou moeten passen), wel leuk om die verkopers voor het raam te zien staan kijken toen ik wegreed :lol:
Riël
Über-Spammer

Heb je die nummers toevallig?
Moet er ook 2 hebben :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jacob Priem

Vandaag contact gehad met de dealer, de nieuwe stootstrip was binnen.

De afwerking is net zo slecht als de vorige strip. Renault Belgie (het onderdelenmagazijn zeker?) geeft aan deze strip altijd al zo is afgewerkt, dus dit is "standaard". De magazijnman bij de dealer was het wel met mij eens dat dit een zeer slechte afwerking is en gewoon niet kan kloppen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze vanuit Belgie aangeven dat die afwerking gewoon klopt, echt onvoorstelbaar.

Qua pasvorm geeft Renault Belgie aan dat de afmetingen gewoon kloppen, maar de strip zou niet passen vanwege mijn after-market Chromen achterbumper..... ? Ik had bovenstaande foto's geprint op a4 formaat en ook afgegeven bij de dealer, ergens in het doorgeven (scannen/mailen) aan Belgie is het dan kennelijk niet helemaal goed gegaan, want door de reflectie in het lakwerk denken ze dat het een chromen bumper is..... oke dan....

Het is gewoon duidelijk te zien dat als die afwerking aan de sierstrip zit, deze dan een mm of 3 a 4 langer is aan beide kanten en dan is feitelijk het gat weg. Maar ik zal wel te makkelijk denken.

Vanuit de dealer willen ze nu op basis van het chassisplaatje (en de overige informatie) het bestelnummer nog een keer controleren en dan gaan we weer verder kijken. Afgesproken dat ik begin volgende week even langs ga.

Ik zal die close up van Merijn in ieder geval al printen en meenemen, als iemand anders nog een andere close up heeft: zet aub maar in het topic of op de mail.
Riël
Über-Spammer

Krijg je de originele strips er in één stuk af? ... als ik dit zo hoor :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Ik zal mijn best doen om een aantal close up foto's voor je te maken. Er klopt echt geen zak van!! :(
Roy
Moderator

Dit lijkt nergens op... :(
Zal morgen wat foto's maken voor je. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator

wat een verhaal zeg. Als ze het echt zo af gaan leveren kunnen ze beter niets doen. Dan kun je het zelf nog netter op maat maken :~
GerryTT

Heb de mijne nog nieuw in de renault verpakking zitten volgens mij. Kan vanmiddag wel even kijken. Kun je er misschien mee naar de renault dealer als bewijs.
Jacob Priem

De strip zat er maar 2 dagen op Riël, dus die was inderdaad in 1 stuk (makkelijk) te verwijderen.

Alvast bedankt voor de foto's!

Als je er een foto van zou kunnen maken Gerry, dat zou nu ook wel voldoende moeten zijn.

Ik had ook een strip van de voorkant meegenomen, is ook een goed voorbeeld qua afwerking. Misschien eens aangeven bij de magazijnman in Belgie dat hij een strip van de voorkant erbij pakt, dan kan hij goed het verschil zien.
GerryTT

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_1256.jpg[/img]

Heb hem ook even opgemeten en hij is 2070mm lang. Succes (Y)
GerryTT

Volgens mij zijn ze bij jouw strip vergeten er het afgeronde gedeelte op te lijmen. Dat is ook een iets andere kleur zwart als de strip zelf.
Willeon de Zoete

Ik heb een paar weken geleden dezelfde originele strips ontvangen zoals Gerry ook op de foto laat zien. Dus netjes afgerond.
Origineel Renault.
Erg vreemd deze strips Jacob... :-(
Jacob Priem

Bedankt voor de foto Gerry!!

Dat afgeronde stuk ontbrak inderdaad bij de strip, het is ook duidelijk te zien dat dit een extra stuk is (was bij de voorste strip ook goed te zien). Als dit deel erop zit, dan komt het qua lengte ook goed. Het bestelnummer klopt ook zie ik op de foto.

Willeon, het gekke is dat de 2e strip die vrijdag is binnengekomen dus ook net zo (slecht) is afgewerkt aan de randen (tenminste, is mij verteld. Ik heb hem zelf niet gezien).
Plaats reactie