Twingo JK
Ik wil graag een schroefset monteren
en ik vroeg me af of er iemand weet welk merk ik het best en waarom kan kopen
En betaal ik bij een set van KW Koni oid
alleen de naam of is een set van V maxx of promaxx oid
ook nog een beetje te doen
uiteraard snap ik dat er bij KW een Inox line is en dat Koni een goede naam heeft maar waarom zou een wat jonger merk dat de markt probeert te bewerken met scherpe prijzen en goede garantie voorwaarden slechter zijn!!
HELP!!
Zijn er tests te vinden op het net??
en ik vroeg me af of er iemand weet welk merk ik het best en waarom kan kopen
En betaal ik bij een set van KW Koni oid
alleen de naam of is een set van V maxx of promaxx oid
ook nog een beetje te doen
uiteraard snap ik dat er bij KW een Inox line is en dat Koni een goede naam heeft maar waarom zou een wat jonger merk dat de markt probeert te bewerken met scherpe prijzen en goede garantie voorwaarden slechter zijn!!
HELP!!
Zijn er tests te vinden op het net??
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
koop i.i.g NOOIT geen schroefsetje van marktplaats o.i.d
ik had toen een setje van g-mac of iets in die trend
was 350 euro..(is ook eigenijk te mooi om waar te zijn)
de voorkant was na 2 weken niet meer te verstellen ivm roest
zelfs wd40 hielp niet.
de achterschokdempers waren nog slapper als de originele.
ik had toen een setje van g-mac of iets in die trend
was 350 euro..(is ook eigenijk te mooi om waar te zijn)
de voorkant was na 2 weken niet meer te verstellen ivm roest

zelfs wd40 hielp niet.
de achterschokdempers waren nog slapper als de originele.
Laatst gewijzigd door Andrews (supercinq) op di 24 mar 2009 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
o ja
dit had ik onder een twingo gemonteerd..
en NIET onder de gtt
daar komt niks anders onder dan apex
perfecte prijs kwaliteit verhouding!!
dit had ik onder een twingo gemonteerd..
en NIET onder de gtt
daar komt niks anders onder dan apex
perfecte prijs kwaliteit verhouding!!
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Andrews (supercinq) schreef:koop i.i.g NOOIT geen schroefsetje van marktplaats o.i.d
ik had toen een setje van g-mac of iets in die trend
was 350 euro..(is ook eigenijk te mooi om waar te zijn)
de voorkant was na 2 weken niet meer te verstellen ivm roest![]()
zelfs wd40 hielp niet.
de achterschokdempers waren nog slapper als de originele.
De V-MAXX setjes zijn anders absoluut niet slecht, helemaal wanneer je de prijs bekijkt. Ikzelf heb een set via Lowering.nl besteld voor m'n Skoda en de kwaliteit is gewoon goed. Helemaal wanneer je geen enorm vermogen hebt of elk weekend het circuit opgaat.
Ikzelf heb ook nog een KW set liggen voor de 19 en het prijsverschil zie je wel. Mag ook wel, daar deze meer als drie maal zo duur is als een V-MAXX setje.
Ik wil een Remmenupgrade doen
stap 1 voorremmen geventileerd en vergroten
stap 2 achterremmen schijfconversie
Vraag kan iemand me zeggen "uit ervaring oid"
welke remmen ik kan uitwisselen
Mijn twingo is van 2004 dus ik heb al wel die standaard upgrade
Kben benieuwd of iemand me iets kan zeggen
stap 1 voorremmen geventileerd en vergroten
stap 2 achterremmen schijfconversie
Vraag kan iemand me zeggen "uit ervaring oid"
welke remmen ik kan uitwisselen
Mijn twingo is van 2004 dus ik heb al wel die standaard upgrade
Kben benieuwd of iemand me iets kan zeggen
petertje5 heeft schijven van een clio 16v op zijn twingo gehad, maar ze er weer afgehaald. Waarom weet ik niet. Hij heeft een topic hier op t forum.
Helaas dat is niet het geval wel 259 solids maar meer nietSiempie schreef:volgens mij hebben 2004 twingo`s al geventileerde schijven voor van maatje 259mm. volgende stap zou dan 285mm rs remmerij zijn.
Ik wil wel graag de 285 rs erop maar ik weet niet of dit op mn fusee past
Dus als iemand het wel weet houd ik me graag aanbevolen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Van 259 solids naar geventileerd moet toch zowiezo wel kunnen, ik gok op andere rembrackets (van een 16v) en je bent klaar...jankees schreef: Helaas dat is niet het geval wel 259 solids maar meer niet
Ik wil wel graag de 285 rs erop maar ik weet niet of dit op mn fusee past
Dus als iemand het wel weet houd ik me graag aanbevolen
285 RS is te doen. maar dan kom je zowiezo aan andere klauwen + de spacerplaten.
Edit: Zo;n setje dus. KLIK HIER
Project: GTT Blue Sport
Vind ik ook een goede optie 260 geventileerd met bijpassendeSteven schreef:Neem gewoon 260 geventileerd met goeie remblokken, met die grotere diameters ben je zeker voor op straat gewoon geld aan het wegdonderen.
remklauwen en goodridge leidinkjes
van massief naar geventileerde schijven, daar hoort ook een klauwwissel bij!
Ik heb ze eraf gehaald omdat ik mijn achteras krom had geredenHaas schreef:petertje5 heeft schijven van een clio 16v op zijn twingo gehad, maar ze er weer afgehaald. Waarom weet ik niet. Hij heeft een topic hier op t forum.

Vraagje weet iemand of ik gewoon de clio RS remmen op deze fusee kwijt kan
Kheb er even een foto bijgedaan en de hartafstand van de remklauwmontagebracket is iets meer als 80mm (83 gaf m n schuifmaat aan)
Wellicht is het een bekend plaatje en kan iemand me zeggen of dit past
THANX
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JY8TWMZA.jpg[/img]
Kheb er even een foto bijgedaan en de hartafstand van de remklauwmontagebracket is iets meer als 80mm (83 gaf m n schuifmaat aan)
Wellicht is het een bekend plaatje en kan iemand me zeggen of dit past
THANX
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JY8TWMZA.jpg[/img]
Jij hebt een steek van 82mm. RS remmen hebben een steek van 142mm.
Bij RS remmen horen 280mm schijven. Als je dat niet doet zitten de boutkoppen elkaar in de weg. En Ja Bart V. levert de adapterplaten.
Zie het bekende topic "grotere remmen..."
Bij RS remmen horen 280mm schijven. Als je dat niet doet zitten de boutkoppen elkaar in de weg. En Ja Bart V. levert de adapterplaten.
Zie het bekende topic "grotere remmen..."
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En dan nog de vraag of het gaat passen met 15" ..... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja dat deed ik met mn KTM supermotard ook altijdTim schreef:Maar wou je stoppies gaan maken? RS remmetjes lijkt me erg overkill op jou auto.
RS remmerij is een stuk kostbaarder dan Clio 16V/Williams/GTT remmen, dat voldoet echt prima hoor

Het maakt me niet echt veel uit maar het moet echt veel beter als nu
en ik hoop eigenlijk dat iemand zegt van 'dit' past 1 op 1 op jouw auto
Het gaat mij er echt om dat er geventileerde schijven op komen
(de schijven en blokken koop ik nieuw) maar de remtangen hoop ik op een leuke manier op de kop te tikken
Dus als iemand iets heeft liggen ik hoor het graag
Arco Straver schreef:En dan nog de vraag of het gaat passen met 15" .....
Ik rij met 16 inch!!

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BC3CM3IB.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Geloof dat ik je boven al een setje heb aangeboden, en tevens een alternatief.jankees schreef: Dus als iemand iets heeft liggen ik hoor het graag
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Edit: zal idd goed gaan passen en ook erg goed gaan remmen als ik de verhalen zo mag geloven! Succes met het ombouwen ben benieuwd. 

Laatst gewijzigd door Johan Hogervorst op vr 17 apr 2009 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan,
Als je 180 rijdt met een R19 zijn de RS remmen een absolute must. Ze zijn goed te doseren en passen zelfs in een 15"stalen velg. Lees dat topic nu eens. Er is al zoveel geprobeerd en uitgelegd. Met standaard 19 16V remmen kreeg ik het redelijk benauwd als ik in Duitsland op de autoweg moest afremmen voor iemand die 80 rijdt. Nu met de RS remmen is dat geen probleem. En je schijven gaan veel langer mee en trekken niet meer krom. Overigens zitten mijn oude R19 16V remmen nu onder Arco zijn R5 GTT.
@Gerald. Bij RS remmen hoort een schijf van 280x24mm (Niet 285mm. dat hoort bij R21 remmen)
Als je 180 rijdt met een R19 zijn de RS remmen een absolute must. Ze zijn goed te doseren en passen zelfs in een 15"stalen velg. Lees dat topic nu eens. Er is al zoveel geprobeerd en uitgelegd. Met standaard 19 16V remmen kreeg ik het redelijk benauwd als ik in Duitsland op de autoweg moest afremmen voor iemand die 80 rijdt. Nu met de RS remmen is dat geen probleem. En je schijven gaan veel langer mee en trekken niet meer krom. Overigens zitten mijn oude R19 16V remmen nu onder Arco zijn R5 GTT.
@Gerald. Bij RS remmen hoort een schijf van 280x24mm (Niet 285mm. dat hoort bij R21 remmen)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Het is GeraLd aub, en je hebt gelijk het is 280 ipv 285.jacques schreef: @Gerald. Bij RS remmen hoort een schijf van 280x24mm (Niet 285mm. dat hoort bij R21 remmen)
@johan, ik wil op jouw reactie reageren. Maar laat ik maar verstandig wezen en jouw wijzen op jouw remverhaal. Eerst je eigen zooi in orde en dan de rest....

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Met standaard 8v remmen had ik daar anders niet echt moeite mee, en die zijn nog een slagje kleiner. Maar het remt echt wel, het grote verschil met RS remmen is dat de RS remmen veel directer zijn, en ook wel een stukje harder remmen. (ik rij naast de 19 1.8 een Clio RS, dus het verschil weet ik echt wel). Maar als je het benauwd krijgt met 19 16V remmen als je moet remmen bij 180 vanwege iemand die 80 rijdt, dan ligt dat of aan je remmen die niet goed zijn of aan jezelfjacques schreef:Johan,
Als je 180 rijdt met een R19 zijn de RS remmen een absolute must. Ze zijn goed te doseren en passen zelfs in een 15"stalen velg. Lees dat topic nu eens. Er is al zoveel geprobeerd en uitgelegd. Met standaard 19 16V remmen kreeg ik het redelijk benauwd als ik in Duitsland op de autoweg moest afremmen voor iemand die 80 rijdt. Nu met de RS remmen is dat geen probleem. En je schijven gaan veel langer mee en trekken niet meer krom. Overigens zitten mijn oude R19 16V remmen nu onder Arco zijn R5 GTT.
@Gerald. Bij RS remmen hoort een schijf van 280x24mm (Niet 285mm. dat hoort bij R21 remmen)

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Ik moet idd terug komen op mijn verhaal, was een heel lees gedoe maar je hebt gelijk!jacques schreef:Johan,
Als je 180 rijdt met een R19 zijn de RS remmen een absolute must. Ze zijn goed te doseren en passen zelfs in een 15"stalen velg. Lees dat topic nu eens. Er is al zoveel geprobeerd en uitgelegd. Met standaard 19 16V remmen kreeg ik het redelijk benauwd als ik in Duitsland op de autoweg moest afremmen voor iemand die 80 rijdt. Nu met de RS remmen is dat geen probleem. En je schijven gaan veel langer mee en trekken niet meer krom. Overigens zitten mijn oude R19 16V remmen nu onder Arco zijn R5 GTT.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hehe...
Er zitten hier wel mensen met verstand van zaken.
Er zitten hier wel mensen met verstand van zaken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Jop, en ik nog niet dus ik kan beter mijn mond houden! 

Inderdaad zeg en vaak wordt het topic niet goed gelezen en er alleen gereageerd op de laatste mailArco Straver schreef:Hehe...
Er zitten hier wel mensen met verstand van zaken.
Maar er zitten zeker bruikbare reacties bij heel erg bedankt ervoor
en ze zijn nog steeds welkom


en of het nu wel zo nodig is om deze upgrade te doen zal ik in het midden laten mijn mening is van wel!!
Uiteraard worden de achterremmen ook vervangen door schijfexemplaren