Twingo JK

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Ik wil graag een schroefset monteren

en ik vroeg me af of er iemand weet welk merk ik het best en waarom kan kopen

En betaal ik bij een set van KW Koni oid
alleen de naam of is een set van V maxx of promaxx oid
ook nog een beetje te doen

uiteraard snap ik dat er bij KW een Inox line is en dat Koni een goede naam heeft maar waarom zou een wat jonger merk dat de markt probeert te bewerken met scherpe prijzen en goede garantie voorwaarden slechter zijn!!

HELP!!
Zijn er tests te vinden op het net??
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

koop i.i.g NOOIT geen schroefsetje van marktplaats o.i.d
ik had toen een setje van g-mac of iets in die trend
was 350 euro..(is ook eigenijk te mooi om waar te zijn)
de voorkant was na 2 weken niet meer te verstellen ivm roest (N)
zelfs wd40 hielp niet.
de achterschokdempers waren nog slapper als de originele.
Laatst gewijzigd door Andrews (supercinq) op di 24 mar 2009 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

o ja
dit had ik onder een twingo gemonteerd..
en NIET onder de gtt :wink:

daar komt niks anders onder dan apex
perfecte prijs kwaliteit verhouding!!
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ik had een koni schroefset onder mijn oude Twingo.

Nooit problemen mee gehad, maar durf niet te zeggen wat de prijs/kwaliteits verhouding is t.o.v. andere merken.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Andrews (supercinq) schreef:koop i.i.g NOOIT geen schroefsetje van marktplaats o.i.d
ik had toen een setje van g-mac of iets in die trend
was 350 euro..(is ook eigenijk te mooi om waar te zijn)
de voorkant was na 2 weken niet meer te verstellen ivm roest (N)
zelfs wd40 hielp niet.
de achterschokdempers waren nog slapper als de originele.

De V-MAXX setjes zijn anders absoluut niet slecht, helemaal wanneer je de prijs bekijkt. Ikzelf heb een set via Lowering.nl besteld voor m'n Skoda en de kwaliteit is gewoon goed. Helemaal wanneer je geen enorm vermogen hebt of elk weekend het circuit opgaat.

Ikzelf heb ook nog een KW set liggen voor de 19 en het prijsverschil zie je wel. Mag ook wel, daar deze meer als drie maal zo duur is als een V-MAXX setje.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Ik wil een Remmenupgrade doen

stap 1 voorremmen geventileerd en vergroten

stap 2 achterremmen schijfconversie


Vraag kan iemand me zeggen "uit ervaring oid"

welke remmen ik kan uitwisselen

Mijn twingo is van 2004 dus ik heb al wel die standaard upgrade

Kben benieuwd of iemand me iets kan zeggen
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

petertje5 heeft schijven van een clio 16v op zijn twingo gehad, maar ze er weer afgehaald. Waarom weet ik niet. Hij heeft een topic hier op t forum.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

volgens mij hebben 2004 twingo`s al geventileerde schijven voor van maatje 259mm. volgende stap zou dan 285mm rs remmerij zijn.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Siempie schreef:volgens mij hebben 2004 twingo`s al geventileerde schijven voor van maatje 259mm. volgende stap zou dan 285mm rs remmerij zijn.
Helaas dat is niet het geval wel 259 solids maar meer niet

Ik wil wel graag de 285 rs erop maar ik weet niet of dit op mn fusee past

Dus als iemand het wel weet houd ik me graag aanbevolen
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jankees schreef: Helaas dat is niet het geval wel 259 solids maar meer niet

Ik wil wel graag de 285 rs erop maar ik weet niet of dit op mn fusee past

Dus als iemand het wel weet houd ik me graag aanbevolen
Van 259 solids naar geventileerd moet toch zowiezo wel kunnen, ik gok op andere rembrackets (van een 16v) en je bent klaar...

285 RS is te doen. maar dan kom je zowiezo aan andere klauwen + de spacerplaten.

Edit: Zo;n setje dus. KLIK HIER
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neem gewoon 260 geventileerd met goeie remblokken, met die grotere diameters ben je zeker voor op straat gewoon geld aan het wegdonderen.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Steven schreef:Neem gewoon 260 geventileerd met goeie remblokken, met die grotere diameters ben je zeker voor op straat gewoon geld aan het wegdonderen.
Vind ik ook een goede optie 260 geventileerd met bijpassende
remklauwen en goodridge leidinkjes
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

van massief naar geventileerde schijven, daar hoort ook een klauwwissel bij!
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

Haas schreef:petertje5 heeft schijven van een clio 16v op zijn twingo gehad, maar ze er weer afgehaald. Waarom weet ik niet. Hij heeft een topic hier op t forum.
Ik heb ze eraf gehaald omdat ik mijn achteras krom had gereden :p toen ik de nieuwe ophaalde zaten er al remmen op en ik had geen zin om alles over te zetten..plus aangezien ik nu een andere auto heb wil ik er iemand anders blij mee maken:)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Vraagje weet iemand of ik gewoon de clio RS remmen op deze fusee kwijt kan

Kheb er even een foto bijgedaan en de hartafstand van de remklauwmontagebracket is iets meer als 80mm (83 gaf m n schuifmaat aan)


Wellicht is het een bekend plaatje en kan iemand me zeggen of dit past

THANX

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JY8TWMZA.jpg[/img]
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Jij hebt een steek van 82mm. RS remmen hebben een steek van 142mm.
Bij RS remmen horen 280mm schijven. Als je dat niet doet zitten de boutkoppen elkaar in de weg. En Ja Bart V. levert de adapterplaten.
Zie het bekende topic "grotere remmen..."
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Maar wou je stoppies gaan maken? RS remmetjes lijkt me erg overkill op jou auto.

RS remmerij is een stuk kostbaarder dan Clio 16V/Williams/GTT remmen, dat voldoet echt prima hoor (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En dan nog de vraag of het gaat passen met 15" ..... (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Tim schreef:Maar wou je stoppies gaan maken? RS remmetjes lijkt me erg overkill op jou auto.

RS remmerij is een stuk kostbaarder dan Clio 16V/Williams/GTT remmen, dat voldoet echt prima hoor (Y)
Ja dat deed ik met mn KTM supermotard ook altijd (Y)

Het maakt me niet echt veel uit maar het moet echt veel beter als nu

en ik hoop eigenlijk dat iemand zegt van 'dit' past 1 op 1 op jouw auto

Het gaat mij er echt om dat er geventileerde schijven op komen

(de schijven en blokken koop ik nieuw) maar de remtangen hoop ik op een leuke manier op de kop te tikken

Dus als iemand iets heeft liggen ik hoor het graag
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

:)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Arco Straver schreef:En dan nog de vraag of het gaat passen met 15" ..... (I)

Ik rij met 16 inch!! (Y) dus dat mag de pret niet drukken

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BC3CM3IB.jpg[/img]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jankees schreef: Dus als iemand iets heeft liggen ik hoor het graag
Geloof dat ik je boven al een setje heb aangeboden, en tevens een alternatief. :wink:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Klop en ik heb ook al een PM gestuurd :~


Heb je ook iets van foto's voor mij???

thanks
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Edit: zal idd goed gaan passen en ook erg goed gaan remmen als ik de verhalen zo mag geloven! Succes met het ombouwen ben benieuwd. :)
Laatst gewijzigd door Johan Hogervorst op vr 17 apr 2009 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Johan,
Als je 180 rijdt met een R19 zijn de RS remmen een absolute must. Ze zijn goed te doseren en passen zelfs in een 15"stalen velg. Lees dat topic nu eens. Er is al zoveel geprobeerd en uitgelegd. Met standaard 19 16V remmen kreeg ik het redelijk benauwd als ik in Duitsland op de autoweg moest afremmen voor iemand die 80 rijdt. Nu met de RS remmen is dat geen probleem. En je schijven gaan veel langer mee en trekken niet meer krom. Overigens zitten mijn oude R19 16V remmen nu onder Arco zijn R5 GTT.
@Gerald. Bij RS remmen hoort een schijf van 280x24mm (Niet 285mm. dat hoort bij R21 remmen)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jacques schreef: @Gerald. Bij RS remmen hoort een schijf van 280x24mm (Niet 285mm. dat hoort bij R21 remmen)
Het is GeraLd aub, en je hebt gelijk het is 280 ipv 285.

@johan, ik wil op jouw reactie reageren. Maar laat ik maar verstandig wezen en jouw wijzen op jouw remverhaal. Eerst je eigen zooi in orde en dan de rest.... (D)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whehe ik ga me er maar niet eens meer in mengen :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven schreef:Whehe ik ga me er maar niet eens meer in mengen :D
Nee jij hebt werk zat, afbouwen dat hok :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

jacques schreef:Johan,
Als je 180 rijdt met een R19 zijn de RS remmen een absolute must. Ze zijn goed te doseren en passen zelfs in een 15"stalen velg. Lees dat topic nu eens. Er is al zoveel geprobeerd en uitgelegd. Met standaard 19 16V remmen kreeg ik het redelijk benauwd als ik in Duitsland op de autoweg moest afremmen voor iemand die 80 rijdt. Nu met de RS remmen is dat geen probleem. En je schijven gaan veel langer mee en trekken niet meer krom. Overigens zitten mijn oude R19 16V remmen nu onder Arco zijn R5 GTT.
@Gerald. Bij RS remmen hoort een schijf van 280x24mm (Niet 285mm. dat hoort bij R21 remmen)
Met standaard 8v remmen had ik daar anders niet echt moeite mee, en die zijn nog een slagje kleiner. Maar het remt echt wel, het grote verschil met RS remmen is dat de RS remmen veel directer zijn, en ook wel een stukje harder remmen. (ik rij naast de 19 1.8 een Clio RS, dus het verschil weet ik echt wel). Maar als je het benauwd krijgt met 19 16V remmen als je moet remmen bij 180 vanwege iemand die 80 rijdt, dan ligt dat of aan je remmen die niet goed zijn of aan jezelf :p :wink:
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

jacques schreef:Johan,
Als je 180 rijdt met een R19 zijn de RS remmen een absolute must. Ze zijn goed te doseren en passen zelfs in een 15"stalen velg. Lees dat topic nu eens. Er is al zoveel geprobeerd en uitgelegd. Met standaard 19 16V remmen kreeg ik het redelijk benauwd als ik in Duitsland op de autoweg moest afremmen voor iemand die 80 rijdt. Nu met de RS remmen is dat geen probleem. En je schijven gaan veel langer mee en trekken niet meer krom. Overigens zitten mijn oude R19 16V remmen nu onder Arco zijn R5 GTT.
Ik moet idd terug komen op mijn verhaal, was een heel lees gedoe maar je hebt gelijk! (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hehe...

Er zitten hier wel mensen met verstand van zaken. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Jop, en ik nog niet dus ik kan beter mijn mond houden! (0)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Arco Straver schreef:Hehe...

Er zitten hier wel mensen met verstand van zaken. :wink:
Inderdaad zeg en vaak wordt het topic niet goed gelezen en er alleen gereageerd op de laatste mail

Maar er zitten zeker bruikbare reacties bij heel erg bedankt ervoor

en ze zijn nog steeds welkom (Y) (Y)

en of het nu wel zo nodig is om deze upgrade te doen zal ik in het midden laten mijn mening is van wel!!

Uiteraard worden de achterremmen ook vervangen door schijfexemplaren
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Ik heb inmiddels mn 16 v remmen binnen

en heb nieuwe normale geventileerde schijven

nu wil ik graag een setje ferodo DS2500 (FCP845H)

Er is vast iemand die weet waar ik deze snel en voordelig kan kopen

Alvast bedankt (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gesloten