Gewoon een vraagje over banden...

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Altijd gedacht dat die drago's het budgettype van Pirelli waren :S

Overigens, zou ik ook nooit die drago's gekocht hebben, alleen al om het feit dat kwikfit ze constant in de aanbieding heeft :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno

Maarten schreef:Ik weet niet wat voor een huifkar jij rijd!!! :wink:

Maar die drago's hebben echt 100x meer grip dan die Toyo's!
Zowel op droog als nat, en vooral die laatste!
Ik spreek uit eigen ervaring! :p
Ze zaten aanvankelijk onder de RS. En inderdaad, daarmee reed dat ding als een huifkar. Geen stuurgevoel, ontzettend zoekerig en vaag, en een ontzettende klere-herrie vanwege cuppen. Ruim voordat ze versleten waren die drama-dingen vervangen voor een setje Michelin PE2's, en sindsdien stuurt ie echt messcherp. Je kan 'm nu op de millimeter precies zetten, het is er echt een andere auto van geworden.

Dat Toyo's het over het algemeen niet al te best doen in de regen kan wel kloppen, maar om die Drago daarom een (goede) band te noemen, gaat wat ver, vind ik :)
rev it like a rental
nickyr16v

uuuhmm?
zijn er ook banden in die prijsklasse waar iedereen goed over te spreken is????
Riël
Über-Spammer

Bridgestone potenza :smoke:
nickyr16v

die staan er niet bij op autobandenmarkt.nl.
weet je zo waar je die een beetje voordelig weg kan haalen dan.
Menno

Welke maat ?
rev it like a rental
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Duitse eBay. En dan net over de grens af laten leveren en monteren. Scheelt behoorlijk wat centen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
nickyr16v

Martijn schreef:Duitse eBay. En dan net over de grens af laten leveren en monteren. Scheelt behoorlijk wat centen.
dat is een goed idee man (Y)
duitse grens is een kwartiertje rijden vanaf hier :smoke:

maat is 195-50-15
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

http://www.reifen.ebay.de/reifensuche/

KLIK

Montage laat ik doen in Nordhorn: Total Krass.
Menno

Bij autobandenmarkt zou ik voor de Michelin PE2 gaan, nauwelijks duurder dan de budgetbanden. Daarnaast heeft Michelin altijd erg goeie levensduur.
rev it like a rental
nickyr16v

jongens hatstikke bedankt voor de moeite (Y)
Haas
Car: Megane RS

drago's hebben ook nogal de neiging om snel onregelmatig te slijten. Niets te maken met uitlijning, balanceren oid, maar op de een of andere manier slijten die dingen ruk...helemaal achter. Cuppen is een understatement...

Heb nu Potenza's onder die Golf van me en moet zeggen: bevalt prima!
Menno schreef:Die drago's geef je kado aan iemand waar je een hekel aan hebt ...
:lol:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb inmiddels Michelin Pilot Primacy besteld. Ook run-flat. Ze worden volgende week zaterdag gemonteerd, dus ik ben benieuwd. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Petertje5

ik heb er bij mij TNG Star performer onder, klinkt slecht weet het, maar ze rijden super goed, veel grip en comfort, en heel weinig geluid, en nieuw kosten ze iets van €46 per stuk :)
-PAZ-
Über-Spammer

Haas schreef:drago's hebben ook nogal de neiging om snel onregelmatig te slijten. Niets te maken met uitlijning, balanceren oid, maar op de een of andere manier slijten die dingen ruk...helemaal achter. Cuppen is een understatement...

Heb nu Potenza's onder die Golf van me en moet zeggen: bevalt prima!
Menno schreef:Die drago's geef je kado aan iemand waar je een hekel aan hebt ...
:lol:

:klop: :klop: :klop: Klinkt erg bekend :) :p , michelin heeft ook een serie banden gehad die ook nooit fatsoenlijk wilden slijten al is dat profiel nu wel anders ondertussen.

@ Martijn ik hoop dat je garage een speciaal banden apparaat heeft voor die run-flat banden, is echt een hoeren werk om die dingen te leggen anders en bijna niet te doen zonder de velgen te beschadigen
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

@ Paz : waren toen een paar jaar gelden bij introductie de Exalto Sport die totaal verkeerd sleten. (N)

Mercedes gaf ze bij eerste montage op de C & E Avant Garde toendertijd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

@ PAZ: dit is z'n eigen auto:

[img]http://www.tuning-magazin.de/tmo/tuning ... 1da617.jpg[/img]

Dus dat lukt vast wel. :D
-PAZ-
Über-Spammer

Idd ja, dat waren Exalto's wat een ruk banden waren dat zeg. Vooral op auto's met een vaste achter-as was dat echt een ramp
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Conti Eco-Contact was van dezelfde kwaliteit. Die werden echt vierkant op een Clio II.
-PAZ-
Über-Spammer

Martijn schreef:@ PAZ: dit is z'n eigen auto:

[img]http://www.tuning-magazin.de/tmo/tuning ... 1da617.jpg[/img]

Dus dat lukt vast wel. :D
:lol: :lol: :lol: Dan zal dat idd wel geen probleem zijn denk ik :wink: :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ach... Er stond ook een Golf R32 Bi-Turbo. Hobby, zeg maar. :p
Steven
Car: M536

Sinds ik tegenwoordig een oprookmanie heb kan ik eindelijk eens wat over grip van banden zeggen.

Kep nu een set Toyo Proxes T1-S en T1-R achter elkaar opgerookt en de R is op droog iets minder als de S, maar de S is op nat echt debiel gewoon.
Zelfs als ik normaal probeerde te rijden ging ie nog overal dwars in de regen :lol:

Viking Protech 500 is ook belabberd, rookt wel goed maar heeft slechte grip. Op nat wegdek zijn ze wel weer wat beter

Michelin pilot exalto is toch weer een stuk minder als de proxes series op droog wegdek, op nat zijn ze dan wel weer aardig.

De komende set die erop gaat zijn echte roadhogs, daar heb ik echt hoge verwachtingen van :lol:

Btw, als iemand nog 15" of 14" banden overheeft met nog wel minimaal 3mm, waar ie vanaf wil, ik heb wel interesse :D
Evt. kan ik ook wel andere banden voor je monteren.
Haas

Petertje5 schreef:ik heb er bij mij TNG Star performer onder, klinkt slecht weet het, maar ze rijden super goed, veel grip en comfort, en heel weinig geluid, en nieuw kosten ze iets van €46 per stuk :)
oud kwikfit huismerk. Moet zeggen dat die beter waren dan de tegenwoordige Ceat...
Steven schreef:De komende set die erop gaat zijn echte roadhogs, daar heb ik echt hoge verwachtingen van :lol:
:lol: :lol:
Steven schreef:Btw, als iemand nog 15" of 14" banden overheeft met nog wel minimaal 3mm, waar ie vanaf wil, ik heb wel interesse :D
zeg dat eerder.. heb er net 4 weggetieft...
Menno

Vandaag in een vlaag van verstandsverbijstering 2 Bravum's op m'n 5je laten gooien. Benieuwd wat 't is......

(heeft iig een apk'tje opgeleverd :) )
rev it like a rental
Steven

Haas schreef:
Steven schreef:Btw, als iemand nog 15" of 14" banden overheeft met nog wel minimaal 3mm, waar ie vanaf wil, ik heb wel interesse :D
Prutser, denk je niet eens aan mij :D
-PAZ-
Über-Spammer

Heb er hier ook zeer regelmatig liggen, alleen niet echt bij de deur he :wink: :)
Haas

Steven schreef:
Haas schreef:
Prutser, denk je niet eens aan mij :D
als ik nou nog bij de kwikkie werkte, kreeg je een set per weekend :P
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Wat vinden we hier eigenlijk van de merken Mabor en Centaur?

De Laguna kwam met stalen velgen (185/65R14) met 3x Mabor banden, linksachter zal misschien lek zijn geweest want daar doet een band van Centaur dienst (met grote letters Kwik-Fit erbij)

Zaterdag ga ik nieuwe sportvelgen ophalen (15"), met Fulda Carat Progresso er weer onder, maar wat ik met die stalen velgen aan moet weet ik nog niet. Denk eerst maar bewaren, omdat m'n winterbanden weer een maatje kleiner zijn (zaten onder de megane, 175/65R14) en dan klopt het niet met tellerafwijking enzo..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Arjen

Menno schreef:Vandaag in een vlaag van verstandsverbijstering 2 Bravum's op m'n 5je laten gooien. Benieuwd wat 't is......

(heeft iig een apk'tje opgeleverd :) )
Toppie (Y) (die APK dan)
Steven(stk)

Steven schreef:Sinds ik tegenwoordig een oprookmanie heb kan ik eindelijk eens wat over grip van banden zeggen.

Kep nu een set Toyo Proxes T1-S en T1-R achter elkaar opgerookt en de R is op droog iets minder als de S, maar de S is op nat echt debiel gewoon.
Zelfs als ik normaal probeerde te rijden ging ie nog overal dwars in de regen :lol:

Viking Protech 500 is ook belabberd, rookt wel goed maar heeft slechte grip. Op nat wegdek zijn ze wel weer wat beter

Michelin pilot exalto is toch weer een stuk minder als de proxes series op droog wegdek, op nat zijn ze dan wel weer aardig.

De komende set die erop gaat zijn echte roadhogs, daar heb ik echt hoge verwachtingen van :lol:

Btw, als iemand nog 15" of 14" banden overheeft met nog wel minimaal 3mm, waar ie vanaf wil, ik heb wel interesse :D
toyo verhaal kan ik bevestigen, maatje van me heeft de s op zijn saxo zitten , dat glijd in de regen echt alle kanten op maar als het droog is plakt dat als een idioot , ik zelf heb de r en die is wel ok in alle omstandigheden
Steven

Edward schreef:Wat vinden we hier eigenlijk van de merken Mabor en Centaur?

De Laguna kwam met stalen velgen (185/65R14) met 3x Mabor banden, linksachter zal misschien lek zijn geweest want daar doet een band van Centaur dienst (met grote letters Kwik-Fit erbij)

Zaterdag ga ik nieuwe sportvelgen ophalen (15"), met Fulda Carat Progresso er weer onder, maar wat ik met die stalen velgen aan moet weet ik nog niet. Denk eerst maar bewaren, omdat m'n winterbanden weer een maatje kleiner zijn (zaten onder de megane, 175/65R14) en dan klopt het niet met tellerafwijking enzo..
Kep die 2 sets banden die jij noemt ook op m'n 19 gehad, die Mabors gingen nog wel, die Centaur Kwikfit is echt Dramatisch met de hoofdletter D.
Kep ooit in een jolige bui met de 19 op zandvoort gereden in de stromende regen met firestone voor en achter kwikfit, dat was gewoon elke bocht instant drift. Kep echt geweldig gelachen toen, ging echt mooi, maar voor op straat ist gewoon bagger natuurlijk.

Verder moet je es searchen op tyrecalculator van 205gti.com, die afwijking hoeft helemaal niet zo groot te zijn en kun je prima rekening mee houden.
Riël
Über-Spammer

Dat iedereen hier niet gewoon voor de Potenza's gaat, alleen maar de 'hippe' merken zoals Toyo's passeren de Revue, terwijl ik de Bridgestones absoluut op nr 1 heb staan ...
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Hahaha, weet je dat ik gewoon zweer bij Vredestein lekker oer Hollands. Das net zo'n merk waar je niet aan denkt.

Trouwens ik zoek nog een set 15inch TSW Evo-R voor de GT voor een setje Toyo R888's :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
oldskool

Riël Notermans schreef:Dat iedereen hier niet gewoon voor de Potenza's gaat, alleen maar de 'hippe' merken zoals Toyo's passeren de Revue, terwijl ik de Bridgestones absoluut op nr 1 heb staan ...
Heb ze hier ook liggen komen op mijn andere "nieuw" velgen.
Ben benieuwd wat het verschil is met de Toyo's.
Maus

Riël Notermans schreef:Dat iedereen hier niet gewoon voor de Potenza's gaat, alleen maar de 'hippe' merken zoals Toyo's passeren de Revue, terwijl ik de Bridgestones absoluut op nr 1 heb staan ...
Inderdaad. (Y) Wel de RE050 of de S03.
De eerst genoemde hebben me toch een knijterharde wang, daar kan de Toyo nog aan tippen. :wink:
Plaats reactie