Overigens, zou ik ook nooit die drago's gekocht hebben, alleen al om het feit dat kwikfit ze constant in de aanbieding heeft

Ze zaten aanvankelijk onder de RS. En inderdaad, daarmee reed dat ding als een huifkar. Geen stuurgevoel, ontzettend zoekerig en vaag, en een ontzettende klere-herrie vanwege cuppen. Ruim voordat ze versleten waren die drama-dingen vervangen voor een setje Michelin PE2's, en sindsdien stuurt ie echt messcherp. Je kan 'm nu op de millimeter precies zetten, het is er echt een andere auto van geworden.Maarten schreef:Ik weet niet wat voor een huifkar jij rijd!!!![]()
Maar die drago's hebben echt 100x meer grip dan die Toyo's!
Zowel op droog als nat, en vooral die laatste!
Ik spreek uit eigen ervaring!
Menno schreef:Die drago's geef je kado aan iemand waar je een hekel aan hebt ...
Haas schreef:drago's hebben ook nogal de neiging om snel onregelmatig te slijten. Niets te maken met uitlijning, balanceren oid, maar op de een of andere manier slijten die dingen ruk...helemaal achter. Cuppen is een understatement...
Heb nu Potenza's onder die Golf van me en moet zeggen: bevalt prima!
Menno schreef:Die drago's geef je kado aan iemand waar je een hekel aan hebt ...
Martijn schreef:@ PAZ: dit is z'n eigen auto:
[img]http://www.tuning-magazin.de/tmo/tuning ... 1da617.jpg[/img]
Dus dat lukt vast wel.
oud kwikfit huismerk. Moet zeggen dat die beter waren dan de tegenwoordige Ceat...Petertje5 schreef:ik heb er bij mij TNG Star performer onder, klinkt slecht weet het, maar ze rijden super goed, veel grip en comfort, en heel weinig geluid, en nieuw kosten ze iets van 46 per stuk
Steven schreef:De komende set die erop gaat zijn echte roadhogs, daar heb ik echt hoge verwachtingen van![]()
zeg dat eerder.. heb er net 4 weggetieft...Steven schreef:Btw, als iemand nog 15" of 14" banden overheeft met nog wel minimaal 3mm, waar ie vanaf wil, ik heb wel interesse
Evt. kan ik ook wel andere banden voor je monteren.
Prutser, denk je niet eens aan mijHaas schreef:zeg dat eerder.. heb er net 4 weggetieft...Steven schreef:Btw, als iemand nog 15" of 14" banden overheeft met nog wel minimaal 3mm, waar ie vanaf wil, ik heb wel interesse
als ik nou nog bij de kwikkie werkte, kreeg je een set per weekendSteven schreef:Prutser, denk je niet eens aan mijHaas schreef:zeg dat eerder.. heb er net 4 weggetieft...Steven schreef:Btw, als iemand nog 15" of 14" banden overheeft met nog wel minimaal 3mm, waar ie vanaf wil, ik heb wel interesse
toyo verhaal kan ik bevestigen, maatje van me heeft de s op zijn saxo zitten , dat glijd in de regen echt alle kanten op maar als het droog is plakt dat als een idioot , ik zelf heb de r en die is wel ok in alle omstandighedenSteven schreef:Sinds ik tegenwoordig een oprookmanie heb kan ik eindelijk eens wat over grip van banden zeggen.
Kep nu een set Toyo Proxes T1-S en T1-R achter elkaar opgerookt en de R is op droog iets minder als de S, maar de S is op nat echt debiel gewoon.
Zelfs als ik normaal probeerde te rijden ging ie nog overal dwars in de regen
Viking Protech 500 is ook belabberd, rookt wel goed maar heeft slechte grip. Op nat wegdek zijn ze wel weer wat beter
Michelin pilot exalto is toch weer een stuk minder als de proxes series op droog wegdek, op nat zijn ze dan wel weer aardig.
De komende set die erop gaat zijn echte roadhogs, daar heb ik echt hoge verwachtingen van
Btw, als iemand nog 15" of 14" banden overheeft met nog wel minimaal 3mm, waar ie vanaf wil, ik heb wel interesse
Kep die 2 sets banden die jij noemt ook op m'n 19 gehad, die Mabors gingen nog wel, die Centaur Kwikfit is echt Dramatisch met de hoofdletter D.Edward schreef:Wat vinden we hier eigenlijk van de merken Mabor en Centaur?
De Laguna kwam met stalen velgen (185/65R14) met 3x Mabor banden, linksachter zal misschien lek zijn geweest want daar doet een band van Centaur dienst (met grote letters Kwik-Fit erbij)
Zaterdag ga ik nieuwe sportvelgen ophalen (15"), met Fulda Carat Progresso er weer onder, maar wat ik met die stalen velgen aan moet weet ik nog niet. Denk eerst maar bewaren, omdat m'n winterbanden weer een maatje kleiner zijn (zaten onder de megane, 175/65R14) en dan klopt het niet met tellerafwijking enzo..
Heb ze hier ook liggen komen op mijn andere "nieuw" velgen.Riël Notermans schreef:Dat iedereen hier niet gewoon voor de Potenza's gaat, alleen maar de 'hippe' merken zoals Toyo's passeren de Revue, terwijl ik de Bridgestones absoluut op nr 1 heb staan ...
Inderdaad.Riël Notermans schreef:Dat iedereen hier niet gewoon voor de Potenza's gaat, alleen maar de 'hippe' merken zoals Toyo's passeren de Revue, terwijl ik de Bridgestones absoluut op nr 1 heb staan ...