jeee haaa lang weekend dus dat betekend eindelijk upgraden ...
vrijdag na het werk de elf maar even op de brug gehangen en toen gaan .... eten (jaja begint goed he)
na het eten nog eventjes wat spulletjes gehaald uit mijn prive magazijn.
en toen .... aan de slag ...
heb als eerst maar even de motorkap er af getrokken
werkt een stukje lekkerder
toen alle turbo slangen er af gehaald en als het kleine grut losgehaald
de turbo ingespoten met jb 80 en toen de carburateur gedemonteerd
de auto omhoog gegooid en toen de complete uitlaat eronderuit gehaald
toen was het toch maar weer tijd om eens te gaan kijken of de moertjes op de turbo er zin in hadden om los te gaan ....
2 stuks draaide ik zo los
maar helaas de andere 2 wilde niet echt opgeven plus dat ik 1 moertje bijna rond draaide
toen kwamen er 2 figuren binnen lopen die erg graag bier wilden gaan drinken dus ja most maar mee
zaterdag: om half 11 binne komen slenteren om gelijk met de koffie mee te kunnen doen ...
toen maar weer aan die verdomde turbo .....wilde niet echt lukken
toen bedacht ik me ... heej ik heb wat zien staan bij de automaterialen handel ...
dus hup er heen en terug gekomen met ... shock spray ...
het deels rondgedraaide moertje ingespoten en met bijtel en hamer los getikt shit joh die troep werkt !
toen andere moertje los ...
hmm maar eens gaan kijken bij de t2 hybrid ..
hmm das een phase 2 die heb geen 4 tapeinden in het spruitstuk ..
maar 2 in het spruitstuk en 2 in de turbo ...
dus dat wordt 2 tapeinden zien los te krijgen en schroefdraad weg boren
hoop gevloek en getier .... ene afbreken ander stukje draaien en verder niet willen ... hup slijptol erlangs en maar beginnen met uitboren
jezus daar ben ik een tijd mee bezig geweest ...
maar ja turbo paste ...
geen zin meer dus lekker naar huis
zondag ... ja tuurlijk aan de gang ..
eerst ff fam verplichtingen ..
toen lekker aan de hobby
turbo en downpipe er lekker op geknutselt en toen de groep a carb erop
en ja toen maar begonnen met aftekenen en pas maken van de uitlaat...
enige wat ik heb is :
een oude devil demper van de 5 alpine met 2 ! trompetjes
3 meter pijp in de diameter 65 mm
3 90 graden lasbochten in de diameter 65 mm
1 verbindings stukje voor 65 mm pijp
en nog wat losse oude shit die in de werkplaats ligt
dus onder de auto passen en meten ... aftekenen ...slijpen ...passen
alles in de auto gooien
en lekker thuis aan het lassen gegaan
voor de aansluiting met de downpipe heb ik de oude klemring van de originele uitlaat gebruikt
de rest zullen jullie morgen wel op de foto's zien
morgen dus uitlaat afmaken en hopen dat steef de verloop voor de olieleiding gevonden heeft ...
en natuurlijk de waterkoeling aan gaan sluiten van de turbo
moet maar een goed gaan spieken bij mijn gtt
die kan dan gelijk weer rijdbaar gemaakt worden..(had ik de carburateur van geleend

)
lekker weekendje sleutelen dus ...