ACT: Paris Dakar Rally
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
nog 5 minuutjes en dan Dakar op RTL 7. Ik ga zeker even kijken...
-
en enorme opsteker voor Hans Bekx en Jan de Rooy. Beide truckers hoeven niet achteraan te starten tijdens de derde etappe van Nador naar Er Rachidia, zo heeft de Dakar-organisatie besloten.
Status
Bekx en De Rooy hebben een beschermde status vanwege hun prestaties in het verleden. Nu kan het tweetal als elfde en twaalfde van start.
Dat is iig eens positief nieuws

Hans Stacey:"Nu ben ik aan de beurt"
Voor de truckers was de zondag een saaie dag. Geen klassementsproef, maar een lange verbindingsrit naar de boot in Malaga voor de overtocht naar Marokko. Hans Stacey (MAN) kan bijna niet wachten tot hij van start kan gaan voor de derde etappe.
Klaar
"Wij zijn er klaar voor en onze MANs behoren absoluut tot de top", zegt Stacey op zijn website.
Aanval
"250 kilometer rijden naar de proef, en dan hoop ik het de Russen direct moeilijk te kunnen maken. Vorig jaar hebben ze hier ook direct de aanval gekozen, maar nu ben ik aan de beurt!"
maar ik ben benieuwd of stacey niet iets te fanatiek van start gaat en zijn wagen kort rijd.

dat ding van robby gordon toch? Das echt vet...Chris@R5 schreef:Jezus wat een bak heeft Hummer

Zijn die Nissan's die meerijden btw Navarra's?
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Ja die gordon rijdt lekker spectaculair!!, vol door t water heen en lekker hoekenHaas schreef:dat ding van robby gordon toch? Das echt vet...Chris@R5 schreef:Jezus wat een bak heeft Hummer

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
wel een mooi geluid die niksansHaas schreef:dat ding van robby gordon toch? Das echt vet...Chris@R5 schreef:Jezus wat een bak heeft Hummer
alleen de prestaties vallen tegen

er doet trouwens ook een renault truck mee met fabrieksondersteuning

L200 is van die nederlander toch?
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
rijden er geloof ik meer met zo'n l200. Maar die van die nederlander is deze: http://www.deijnedakar.nl/index.php?opt ... view&id=60
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
de eerste van deze editieMotorrijder Elmer Symons (29) verongelukt
De Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons is dinsdag verongelukt in de vierde etappe van de Dakar-rally. Hij is de eerste dode in de editie van 2007.
Overleden
De 29-jarige Symons overleed aan de verwondingen van een ongeval in de Marokkaanse woestijn. Dat gebeurde op kilometer 142 van de 679 kilometer lange rit tussen Er Rachidia en Ouarazate.
Deelname
Symons nam voor de eerste keer deel als wedstrijdrijder op de motor. Hij stond achttiende in het algemeen klassement. Eerder reed Symons al twee keer mee in een assistentie-team. Dit jaar werd hij geassisteerd door zijn broer Kingsley.
Doden
Afgelopen jaar verongelukte motorrijder Andy Caldecott na een valpartij. Ook kwamen twee kinderen om het leven toen ze in botsing kwamen met voertuigen uit de Dakar-karavaan. In 2005 overleden de motorrijders Fabrizio Meoni en Juan Manuel Perez.

-
- Contacteer:

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!

R5GTT. Drive it like you stole it
Toch spookt het vaker door mijn hoofd, om een GTTurbotje te voorzien van een robuuste, hoge ophanging en daarmee es mee te doen 
Ze hebben een boel mee, licht karretje, veel koppel, robuuste bak en motor, en makkelijk te repareren tussendoor. Die motor vertrouw ik wel, die kan het heus wel aan om lekker te raggen. Extra radiateur erin zodat je wat meer koelvloeistof erdoor jaagd dan heeft ie nergens last van

Ze hebben een boel mee, licht karretje, veel koppel, robuuste bak en motor, en makkelijk te repareren tussendoor. Die motor vertrouw ik wel, die kan het heus wel aan om lekker te raggen. Extra radiateur erin zodat je wat meer koelvloeistof erdoor jaagd dan heeft ie nergens last van

Naja, 4x4 van n scenic of n kangoo moet er toch wel onder te schroeven zijn toch ? 

Jammer, morgen weer een dag, geef em meer kansen dan Gerard de Rooy...Mechanische problemen met de vrachtwagen hebben Hans Stacey (MAN) dinsdag van een etappezege in de Dakar-rally afgehouden.
De Rus Vladimir Tchaguine (Kamaz) profiteerde van de malheur bij Stacey en won de vierde klassementsproef, een 405 kilometer lange special in de Marokkaanse woestijn. Stacey kwam op bijna 13 minuten als tweede over de finish. Ilgizar Mardeev (Rus/Kamaz/+ 29.06') eindigde als derde en Gerard de Rooy (Ginaf) werd vierde op ruim 36 minuten.
Stacey vloog aanvankelijk met zijn MAN-truck over het Marokkaanse gravel richting bivak in Ouarzazate. Hij liet steeds de beste tussentijden noteren. Totdat na 277 kilometer mechanische problemen hem tot stoppen dwongen. Na herstelwerk vervolgde de nummer twee van vorig jaar zijn weg en wist alsnog beslag te leggen op de tweede plaats.
Tchaguine liep door zijn tweede etappezege verder uit in het klassement en heeft nu 24 minuten voorsprong op Stacey. Gerard de Rooy (Ginaf) staat derde op ruim 54 minuten.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ik zou het niet durven om alleen met de motor de Dakar te rijden.
Niks dan respect voor alle deelnemers!
Niks dan respect voor alle deelnemers!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
erg jammer dat stacey weg kreeg vandaag anders had ie nu weer al een stuk dichter bij de kamaz-en gezeten, maar de rally is nog lang, dus ook gerard de rooy heeft nog kans genoeg op de eind zege
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Paul1916v schreef:de eerste van deze editieMotorrijder Elmer Symons (29) verongelukt
De Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons is dinsdag verongelukt in de vierde etappe van de Dakar-rally. Hij is de eerste dode in de editie van 2007.
Overleden
De 29-jarige Symons overleed aan de verwondingen van een ongeval in de Marokkaanse woestijn. Dat gebeurde op kilometer 142 van de 679 kilometer lange rit tussen Er Rachidia en Ouarazate.
Deelname
Symons nam voor de eerste keer deel als wedstrijdrijder op de motor. Hij stond achttiende in het algemeen klassement. Eerder reed Symons al twee keer mee in een assistentie-team. Dit jaar werd hij geassisteerd door zijn broer Kingsley.
Doden
Afgelopen jaar verongelukte motorrijder Andy Caldecott na een valpartij. Ook kwamen twee kinderen om het leven toen ze in botsing kwamen met voertuigen uit de Dakar-karavaan. In 2005 overleden de motorrijders Fabrizio Meoni en Juan Manuel Perez.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
18:05
- Trucks - Chagin drops out
No. 500, CHAGIN/YAKUBOV/SAVOSTIN KAMAZ
Following a mistake after 292 km of the days special stage, Vladimir Chagin, the five-times winner of the rally who was leading the general rankings, has been forced to drop out of the race.
Vervelend, echt naar voor hem

Following a mistake after 292 km of the days special stage, Vladimir Chagin, the five-times winner of the rally who was leading the general rankings, has been forced to drop out of the race.
Vervelend, echt naar voor hem

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Vandaag zijn er veel uitgevallen:
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/5 ... t/ABC.html
vandaag
1e hans stacey
2e gerard de rooy
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/5 ... t/ABC.html
vandaag
1e hans stacey
2e gerard de rooy
Ik moet het toch eens gaan volgen op TV want volgens mij is het best spannend!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
oeps wel gewonden...Hessel schreef:18:05
Vervelend, echt naar voor hem![]()
![]()
![]()
tsja...en toch.. wil je winnen als de competitie weg is? Tuurlijk is winnen leuk, maar je wint liever als je de competitie direct verslaat denk ik...
-
Johan schreef:http://www.rtl.nl/sport/dakar2007/compo ... s_bekx.xml

en dat baseer je op....... 
lekker doemdenken...

lekker doemdenken...

-
het feit dat het hele team van kamaz zich wel vaker niet zo netjes gedraagdHaas schreef:en dat baseer je op.......
lekker doemdenken...
doemdenken absoluut, ben niet voor niets nederlander he

mwah..dat valt wel mee geloof ik, toch?