Freakie's Supercampus uit '92 met turbo phase1 looks project
Is mij wel gelukt verleden jaar met de clio.Johan schreef:hij is van 92'en er staat denk ik u9 op het kentekenbewijs dus 0,5 % CO mag je dan hebben. Weet niet of je dat zonder katalysator ook haalt.

-
- Car: GTT
vanaf 11de maand 1992 is kat verplichtSteven schreef:Met je GT motor red je dat ook wel hoor, pas in 94 is de kat verplicht geworden, daarvoor heb je dat ding echtnie nodig.
Laat eens zien waar je dat vandaan haalt Danny... Edit: lama ik zat ff met de 4gassentest in de war 
Trouwens zoiets 'kleins' als een katalysator is echt niet de grootste hindernis in het ombouwverhaal hoor, dus dat ':(' is nergens voor nodig.
Voor CO en katten zijn genoeg truukjes, die APK is toch maar een keuring van nix.

Trouwens zoiets 'kleins' als een katalysator is echt niet de grootste hindernis in het ombouwverhaal hoor, dus dat ':(' is nergens voor nodig.
Voor CO en katten zijn genoeg truukjes, die APK is toch maar een keuring van nix.
ach ik laat et wel gewoon, en ik verkoop het setje kompleet.
ik heb trouwens gister koni schokdempers rondom en verlagingsveren opgehaald
miss komt het er vandaag nog onder 
ik heb trouwens gister koni schokdempers rondom en verlagingsveren opgehaald

ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

ff een vraagje he...
ik zie vaak van die 5jes die de wielkasten achter voor de band hebben lopen zeg maar, maar komt de as dan nog zo ver omlaag bij het omhoog krikken dat de band in zijn geheel verschijnt? ik bedoel anders wordt het zo moeilijk een band te verwisselen

ik zie vaak van die 5jes die de wielkasten achter voor de band hebben lopen zeg maar, maar komt de as dan nog zo ver omlaag bij het omhoog krikken dat de band in zijn geheel verschijnt? ik bedoel anders wordt het zo moeilijk een band te verwisselen

Ja die komt een behoorlijk stukkie omhoog bij gebruik van een krik.
mooi want ik vindt het wel mooi als het wiel achter het achterscherm verdwijnt maar het moet niet vervelend worden met banden wisselen 

Zo gister de 110.000 km op de teller gehaald.
Daarom maar eens een 6-kanaal mosfet versterker + subwoofer gekocht
versterker:
[img]http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/ ... FB.EPS.jpg[/img]
sub:
Nu moet ik nog een 50W rms centerspeaker vinden en een plek om hem te monteren
Daarom maar eens een 6-kanaal mosfet versterker + subwoofer gekocht

versterker:
sub:
Nu moet ik nog een 50W rms centerspeaker vinden en een plek om hem te monteren

bah
vandaag de koppakking eruit geknalt, flink balen maarja me oom kan het wel repareren.
goed nieuws is wel dat ik me dubbele weber setje heb verkocht
ik hoop dat hij het setje wel goed kan gebruiken.

vandaag de koppakking eruit geknalt, flink balen maarja me oom kan het wel repareren.
goed nieuws is wel dat ik me dubbele weber setje heb verkocht

nee ik weet nog niet of ik volgend jaar een clio 16v ga kopen lijkt mij ook wel mooi en snel en ik mis nu de turbokick niet als ik overstap. ik moet alleen nog een goeie manier van verlagen voor me auto vinden en dan vindt ik het wel best 

mooi paar veertjes erop knallen dan achter torsie verstellen en klaar
Koekje 
Zit je btw op de hts in arnhem?

Zit je btw op de hts in arnhem?
-
- Contacteer:
wat kost je auto?
-
- Contacteer:
ik heb nog een coupe achteras, verstel je daar de torsie van, heb je gelijk schijven achter....
@ haas nee ik zit op de heao L&E maar idd op dezelfde locatie. Hoezo zit jij daar ook?
@ sven ik ga denkik pas over een jaar verkopen hoezo wat had je in gedachten om ervoor te geven?
@ martijn ik kan toch net zo goed deze torsiestaven verstellen voor schijfremmen moet je ook de remdrukverdeler en hoofdremcylinder vervangen
btw ik heb net platimex gebelt en die zeiden dat het niet waarscheinlijk was dat ze veren hadden die op mijn auto zouden passen
@ sven ik ga denkik pas over een jaar verkopen hoezo wat had je in gedachten om ervoor te geven?
@ martijn ik kan toch net zo goed deze torsiestaven verstellen voor schijfremmen moet je ook de remdrukverdeler en hoofdremcylinder vervangen
btw ik heb net platimex gebelt en die zeiden dat het niet waarscheinlijk was dat ze veren hadden die op mijn auto zouden passen

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Er zijn er een aantal die op de HAN zittenFreakie schreef:@ haas nee ik zit op de heao L&E maar idd op dezelfde locatie. Hoezo zit jij daar ook?
Even goed denken:
Haas.
Bart V
Menno (maar dan voor zn werk)
Ik
En er zullen er nog wel meer zijn...
Misschien een keer leuk. een mini RTC meeting te organiseren?
Gr.Frits
p.s voor een andere achteras moet je idd ook de remleidingen remdrukverdelen enz vervangen (maar dit is redelijk te doen) En waarom gooi je er geen GTT veerpoten onder. dat zou ook moeten kunnen en heb je gelijk al 3 cm verlaging.

Project: GTT Blue Sport
nee de fusee's van mijn auto zijn anders anders hadden die gele koni's ook wel gepast maar daarbij zitten de gaten recht onder elkaar en bij die van mij zitten de gaten niet recht onder elkaar op de schokdempers

riel heeft er gezeten, evenal canonballman 
Ik doe hts autotechniek btw. Zag je vd week rijden toen ik bij de trein stond, zie ook onbekende renault

Ik doe hts autotechniek btw. Zag je vd week rijden toen ik bij de trein stond, zie ook onbekende renault

Heb je je oude veerpoten eronderuit gehad? Je hebt nu ph2 poten, maar daar kan ook gewoon ph1 onder, als de veerpoot en topschotel maar overeenkomen...Freakie schreef:nee de fusee's van mijn auto zijn anders anders hadden die gele koni's ook wel gepast maar daarbij zitten de gaten recht onder elkaar en bij die van mij zitten de gaten niet recht onder elkaar op de schokdempers
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401742.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images/SV401743.JPG[/img]
Links de phase2, rechts de phase1. Ik heb zelf ph2 veerpoten van een GTT (ik had eerst ph1) en gebruik dezelfde fusees. Daar zit verder vrijwel geen verschil in. Moet volgens mij geen probleem zijn

Hoe staat het nou met je koppakking trouwens?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
hehe das mooi ik heb van het bovenste plaatje de linker en van de onderste de rechter
me koppakking wordt maandag vervangen en de kop wordt ook gevlakt waarscheinlijk kan ik em maandag avond ophalen
me koppakking wordt maandag vervangen en de kop wordt ook gevlakt waarscheinlijk kan ik em maandag avond ophalen

Heb ik toen ook gehad, na het uitlijnen had ik positieve camber
...moet je ff een setje ph1 topschotels scoren, gelijk ff toplagers vervangen kun je weer een tijdje tegenaan
En binnenkort weer cruisen natuurlijk
beter werk 

En binnenkort weer cruisen natuurlijk

dus de schokdempers die ik nu heb kan ik die passend maken of wat moet ik doen want die schokdempers hebben de vorm van de rechter op het bovenste plaatje het bovenstuk past prima

Is er niemand die mijn vraag kan beantwoorden?Freakie schreef:iemand?Freakie schreef:maar is er een schokdemper te bestellen in de vorm die ik heb?

Wat de auto betreft maakt het niet uit, als de topschotel en veerpoot maar overeenkomen. Dus ph1 topschotel+ph1 veerpoot, of allebei ph2.
Niet mixen dus
Niet mixen dus

Je hebt nu dus een mix, ph1 en ph2 door elkaar. Moet je ff naar die foto's kijken, en lezen wat eronder staat, dan begrijp je wat je nodig hebt, kun je daarachteraan gaan 

ja maar andere fusee's moet ik toch ook een andere aandrijfas hebben of nie en die van een turbo is toch anders als die van een supercampus?

De veerpoot past eronder MAAR er moeten bijpassende topschotels aan
Fusee's van een gewone 5 en een 5GTT zijn hetzelfde DUS je hebt geen andere fusee's nodig
[voorste]Wiellagers zijn ook hetzelfde.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je een volledige ph1 veerpoot maakt, of een volledige ph2 veerpoot. Het verschil zit in de bevestiging aan de fusee (onderkant van de veerpoot dus) en in de topschotel, die erbovenop zit.
Zie respectievelijk de bovenste en onderste foto hierboven (LINKS de ph2 en RECHTS de ph1)
Niet denken dat het niet past omdat de gaten aan de onderkant anders zitten! Omdat de topschotel óók anders is, zal het goed passen.
Volgens mij heb ik het nu wel 3x gezegd
Dus hopelijk begrijp je het nu wel
Fusee's van een gewone 5 en een 5GTT zijn hetzelfde DUS je hebt geen andere fusee's nodig
[voorste]Wiellagers zijn ook hetzelfde.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je een volledige ph1 veerpoot maakt, of een volledige ph2 veerpoot. Het verschil zit in de bevestiging aan de fusee (onderkant van de veerpoot dus) en in de topschotel, die erbovenop zit.
Zie respectievelijk de bovenste en onderste foto hierboven (LINKS de ph2 en RECHTS de ph1)
Niet denken dat het niet past omdat de gaten aan de onderkant anders zitten! Omdat de topschotel óók anders is, zal het goed passen.
Volgens mij heb ik het nu wel 3x gezegd

Dus hopelijk begrijp je het nu wel

ja maar ik heb het al een keer geprobeerd met een phase 1 veerpoot van koni (geel) maar dat wou niet passen boven wel maar onder niet al je snapt wat ik bedoel maar ik zou dus eventueel de fusee's van een phase 1 gebruiken?