[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden
1 cubic foot is 28316,8cc (28.3168 liter)
390 cubic feet/minuut is 11043570,2cc (11043.570 liter/minuut)
In welke maat geven we deze waarde eigenlijk in Europa aan?
Dat wordt dan 3,0676 liter per seconde...? Is dat veel/weinig???
390 cubic feet/minuut is 11043570,2cc (11043.570 liter/minuut)
In welke maat geven we deze waarde eigenlijk in Europa aan?
Dat wordt dan 3,0676 liter per seconde...? Is dat veel/weinig???
Laatst gewijzigd door MarcoG op ma 18 jul 2005 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
liters per seconde 

Je turbo levert op max druk (0,8 bar) ongeveer (dus heel door 't bot gerekend) 1800cc/min = 1,8 liter / min + 1,8*0,8 = 3,24 * 7500 = l/min
Dat is 24,3 kubieke meter / min, omgerekend heb je dan 860 CFM nodig.
Deze dus...
2506062 6" x 6" (15" Length=38,1cm) 920 CFM (=25,76kub.meter/minuut) $605 (380,-)
PWR zijn Aussies
cheers mate
en hun dollar is nog lager dan de US dollar. 
2506062 6" x 6" (15" Length=38,1cm) 920 CFM (=25,76kub.meter/minuut) $605 (380,-)
PWR zijn Aussies

Riël schreef:Je turbo levert op max druk (0,8 bar) ongeveer (dus heel door 't bot gerekend) 1800cc/min = 1,8 liter / min + 1,8*0,8 = 3,24 * 7500 = l/min

Dat je, zeker bij zo'n turbomotor nooit 100% vulling haalt, maakt de werkelijke waarde nog een fors stuk kleiner. Dat kun je ook verwaarlozen, waardoor je op wat meer koelcapaciteit uitkomt, nooit erg.

Hi Menno, Barrel staat voor "vat" omdat die dingen zoŽn vorm hebben.
http://www.pwr-performance.com/intercooler.htm

hap hap, ben nie blont hoorMarcoG schreef:Hi Menno, Barrel staat voor "vat" omdat die dingen zoŽn vorm hebben.![]()

Ik wel nl.Menno schreef:hap hap, ben nie blont hoorMarcoG schreef:Hi Menno, Barrel staat voor "vat" omdat die dingen zoŽn vorm hebben.![]()
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Na 6 pagina's: wat voor renault rij je nou eigenlijk? een CIO 16v??? 

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/j ... IM1442.jpg[/img]MarcoG schreef:FedEx vandaag aan de deur...duwden me een pakje in de handen.
Zijn wel snel die gasten. Vrijdag is het pakje van North Carolina vertrokken en maandag alweer in Heerlen.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... koffie.jpg[/img]
Gisteravond in Duitsland nog even willen tanken...maar na de auto te hebben stilgezet sprong hij niet meer aan. Blijkt de benzinepomp niet meer te pompen (wat ook al voorzichtig te vermoeden was aangezien hij op de snelweg af en toe al ietsje inhield).
Alsnog met de ADAC thuis gebracht met auto achterop de vrachtwagen en om 1 uur snachts voor de deur gedropt (leve de grensregio).
Nou moet er een nieuwe pomp in en aangezien ik toch met de turboombouw bezig ben vroeg ik mij af of het nodig was om een sterkere (en zo ja, welke) pomp te nemen. Of voldoet een gewone ook nog?Misschien heeft iemand nog zo'n ding liggen voor weining zodat ik mij de komende tijd nog even kan redden?
Alsnog met de ADAC thuis gebracht met auto achterop de vrachtwagen en om 1 uur snachts voor de deur gedropt (leve de grensregio).
Nou moet er een nieuwe pomp in en aangezien ik toch met de turboombouw bezig ben vroeg ik mij af of het nodig was om een sterkere (en zo ja, welke) pomp te nemen. Of voldoet een gewone ook nog?Misschien heeft iemand nog zo'n ding liggen voor weining zodat ik mij de komende tijd nog even kan redden?
Ik ga es op internet kijken...misschien dat die Yanken iets leuks in de aanbieding hebben.
Enig idee hoe je zoiets ongeveer installeerd?
2 slangen loshalen en 2 stekkertjes loshalen, pomp eraf, 2 slangen er weer aan en 2 stekkertjes er weer op 
Bij een 16v hangt ie toch ook gewoon aan de achteras? of zittie daar wel in de tank aan de vlotter?
Die Walbro's komen vaak in groupbuys voorbij op sxoc of de andere dikke turbo rijders. Kosten soms maar 90 euri, das geloof ik nog goedkoper als orsjineel.

Bij een 16v hangt ie toch ook gewoon aan de achteras? of zittie daar wel in de tank aan de vlotter?
Die Walbro's komen vaak in groupbuys voorbij op sxoc of de andere dikke turbo rijders. Kosten soms maar 90 euri, das geloof ik nog goedkoper als orsjineel.
-
Pomp zit in de tank.Steven schreef:Bij een 16v hangt ie toch ook gewoon aan de achteras? of zittie daar wel in de tank aan de vlotter?
Om bij de pomp te komen moet je de hele tank uitbouwen.
Gr, Frits.
Godver, had net tevoren nog 10 liter 98 erin gepompt. Bijna een volle tank nu.
Spreek je uit ervaring Frits? Ik blader nog iets door renault-boek...even kieken wat daaro nog staat. Maar in elk geval denk ik een 255 liter/uur pompje erin te hangen, meer dan 100 dollar en "een middag" knutselen (cq. kutten) hoeft dat niet te kosten.
Spreek je uit ervaring Frits? Ik blader nog iets door renault-boek...even kieken wat daaro nog staat. Maar in elk geval denk ik een 255 liter/uur pompje erin te hangen, meer dan 100 dollar en "een middag" knutselen (cq. kutten) hoeft dat niet te kosten.
-
Ja de tank moet er echt onderuit, ik heb het met mijn eerste clio 16v ook gehad.MarcoG schreef:Spreek je uit ervaring Frits?
Die pompen gaan wel vaker kapot, want ik heb het hier op het forum ook al meerdere keren voorbij zien komen.
Succes d'r mee in elk geval.
Gr, Frits.
Ik heb het net ook gedaan, hele tank er onder uit. Ga ook maar een berg nieuwe kleine slangklemmetje halen en doe voorzichtig met de plastic ring waarmee de pomp in de tank geschroefd zit. Uitlaat en handremkabels moeten ook los... fijn karweitje, omdat het de eerste keer na montage bij mij lekte, mocht het er allemaal nog eens onderuit...
Je kunt je tank leegpompen via de opening van de vlotter onder je achterbank. Een williams heeft daar een gecombineerde vlotter en pomp zitten, wel een beter idee.

Je kunt je tank leegpompen via de opening van de vlotter onder je achterbank. Een williams heeft daar een gecombineerde vlotter en pomp zitten, wel een beter idee.
-
Weet je wel zeker dat de pomp kapot is? kan het niet ook het relais zijn?
Waar zit het relaistje van de pomp Patrick? Kan ik dat relais even vervangen door een ander exemplaar van de auto (om te testen)?
Alle zekeringen waren ok, alhoewel die van de ventilatie al een paar dagen eerder was doorgefikt. Denk dat de kachelweerstand weer is gesmolten...
Misschien kan ik de pomp deels laten zitten en bij/via de vlotter opening een nieuwe inbouwen...??? Als het bij een willy ook kan, ga ervan uit dat ze dezelfde tank hebben.
Alle zekeringen waren ok, alhoewel die van de ventilatie al een paar dagen eerder was doorgefikt. Denk dat de kachelweerstand weer is gesmolten...
Misschien kan ik de pomp deels laten zitten en bij/via de vlotter opening een nieuwe inbouwen...??? Als het bij een willy ook kan, ga ervan uit dat ze dezelfde tank hebben.
-
- Über-Spammer
check dan ook even de kachelmotor of die nog een beetje soepel draait, bij mij zijn er ook al een aantal weerstanden gesneuveld voordat ik mn kachelmotor heb vervangenMarcoG schreef:Denk dat de kachelweerstand weer is gesmolten...
Ok, even afstoffen.
Walbro GSS342 255 liter per uur hoge druk pomp is besteld en onderweg.
1.6mm koppakking is besteld en onderweg.
Vrijdag eens kijken naar de kachelradiator, daar is in elk geval iets gesmolten (heb ik geroken toen ik de deurgreep montage verneukte in een poging elektrische spiegels te monteren)
Zodra de skelter weer rijdt kan ik naar Made om het blok dicht te maken, dan is dat ding bijna 100% nieuw en hopelijk "druk"-bestendig.
Vervolgens eens kijken naar een turbo, oliekoeler, IC, mapsensor, etc.
Alhoewel ik denk dat ik de eerste stapjes misschien wel zonder IC kan rijden als het toch winter is.
[img]http://i15.ebayimg.com/03/i/03/b8/f0/c3_1_b.JPG[/img]
Walbro GSS342 255 liter per uur hoge druk pomp is besteld en onderweg.
1.6mm koppakking is besteld en onderweg.
Vrijdag eens kijken naar de kachelradiator, daar is in elk geval iets gesmolten (heb ik geroken toen ik de deurgreep montage verneukte in een poging elektrische spiegels te monteren)
Zodra de skelter weer rijdt kan ik naar Made om het blok dicht te maken, dan is dat ding bijna 100% nieuw en hopelijk "druk"-bestendig.
Vervolgens eens kijken naar een turbo, oliekoeler, IC, mapsensor, etc.
Alhoewel ik denk dat ik de eerste stapjes misschien wel zonder IC kan rijden als het toch winter is.
[img]http://i15.ebayimg.com/03/i/03/b8/f0/c3_1_b.JPG[/img]
Ik kan wel huilen. Met veel pijn en moeite die hele foktank vanmiddag er weer ondergehangen. In alle euforie DENK ik dat ik 1 slang ben vergeten aan te sluiten nl. die wat bij de pomp naar binnen gaat.
Bij de pomp gaat 1 slang naar buiten uiteraard, maar er komt ook 1 naar binnen. Eigenlijk komen er zelfs 2 naar binnen, die zijn met elkaar verbonden via een T-stuk en vervolgens gaat het via een kort verbindingsslangetje weer de pomp in.
Eentje komt via de hulp pomp die bij de reserve tank hangt en de andere slang....???
Naja, ik ben waarschijnlijk die vergeten aan te sluiten, dus morgen nog maar es een keer. Ik zit er zwaar aan te denken om gewoon een extra gat te boren onder de achterbank naast het gat van de vlotter.
Iemand nog bemoedigende woorden/cq. tips? Auto rijd als een bok nu. Reageert heel traag op het pedaal en hort en stoot als gek.
Bij de pomp gaat 1 slang naar buiten uiteraard, maar er komt ook 1 naar binnen. Eigenlijk komen er zelfs 2 naar binnen, die zijn met elkaar verbonden via een T-stuk en vervolgens gaat het via een kort verbindingsslangetje weer de pomp in.
Eentje komt via de hulp pomp die bij de reserve tank hangt en de andere slang....???
Naja, ik ben waarschijnlijk die vergeten aan te sluiten, dus morgen nog maar es een keer. Ik zit er zwaar aan te denken om gewoon een extra gat te boren onder de achterbank naast het gat van de vlotter.
Iemand nog bemoedigende woorden/cq. tips? Auto rijd als een bok nu. Reageert heel traag op het pedaal en hort en stoot als gek.
Ik zal de tank vanmiddag gewoon es laten zakken, 5 bouten losdraaien en kijken hoever die naar beneden wil dan kan ik idd. de slangen controleren. Was er een beetje over aan het panieken, maar ik denk dat het wel lukt als ik hem gewoon laat zakken tot zover die gaat.
-
misschien een vacuumslang vergeten?
-
zonder dop geen probleem, maar met dop wel, tenminste daar rij ik altijd mee geloof ik 

Inderdaad, zal straks even een rondje rijden zonder tankdop.
Maar er liep een slang niet goed dus die zal ik ook even goed hangen. Loopt nu over de tank terwijl hij in een uitsparing zou moeten liggen. Ik vermoed ik die slang ben vergeten aan te sluiten.
Maar er liep een slang niet goed dus die zal ik ook even goed hangen. Loopt nu over de tank terwijl hij in een uitsparing zou moeten liggen. Ik vermoed ik die slang ben vergeten aan te sluiten.
Nou, alles was aangesloten, niks was geknikt...maar de auto loopt nog steeds als een onwillige bok.
Klinkt net als een boxtermotor ineens. En als ik het gas intrap verslikt hij zich eerst en dan pas gaan de toeren omhoog.

Klinkt net als een boxtermotor ineens. En als ik het gas intrap verslikt hij zich eerst en dan pas gaan de toeren omhoog.