Riël zijn ... GTE -> GTT 'funcar'
Het kan zijn dat ik de stekkers omgewisseld heb van de luchtmassameter en die gasklepsensor.
Als je de kabelboom van voor tot achter volgt, dus vanaf ECU's naar ik geloof bobine, komt dan de stekker van de Gasklep eerst of die andere?
Nu zul je zeggen, probeer het, maar ik heb de kabelboom dermate weggewerkt dat ik het niet haal qua lengte nu. Dus voordat ik alles loshaal, even zo vragen.
Als je de kabelboom van voor tot achter volgt, dus vanaf ECU's naar ik geloof bobine, komt dan de stekker van de Gasklep eerst of die andere?
Nu zul je zeggen, probeer het, maar ik heb de kabelboom dermate weggewerkt dat ik het niet haal qua lengte nu. Dus voordat ik alles loshaal, even zo vragen.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Lijkt het hier op??
volgens mij is het toch een andere helaas...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/schakelaar1.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/schakelaar2.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/schakelaar3.jpg[/img]
volgens mij is het toch een andere helaas...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/schakelaar1.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/schakelaar2.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/schakelaar3.jpg[/img]
Past wel hoor...
De stekker van je gasklephuis komt ongeveer gelijktijdig de kabelboom uitzetten waar ook de sensor van de BDP eruit komt. De stekker van de luchtinlaat zit meer aan het einde van de kabelboom, waar weer ongeveer de stekker van lambda zit!! De kabelboom loopt van bijrijderszijde naar voorzijde, naar bestuurderszijde, naar de achterzijde waar deze eindigt voor de lambdasensor. In deze volgorde kan het al bijna niet fout gaan eigenlijk.
en anders moet je even w88 tot ik vanaaf mn digicam terug heb
en anders moet je even w88 tot ik vanaaf mn digicam terug heb

Mrtn = Maarten
Ding..
Ik heb de lambdasensor niét aangesloten. Sterker, ik heb er nog geen. Zou deze essentieel zijn?
Ik heb de lambdasensor niét aangesloten. Sterker, ik heb er nog geen. Zou deze essentieel zijn?
Voor de APK heb je die wel nodig denk ik. Ik had zonder kat en lambda 8%, terwijl ik 3,5% mag hebben ivm onbekende motorcode. Kwas 'm toen helemaal vergeten te monteren. Met sonde heb ik 2,2%
Dus je hebt dikke kans dat de motor 'm wel nodig heeft
Dus je hebt dikke kans dat de motor 'm wel nodig heeft
Mrtn = Maarten
Verdorie 
Nou ja als dat het lastigste was...
Eerst eens zorgen dat ie lopen blijft.

Nou ja als dat het lastigste was...

Eerst eens zorgen dat ie lopen blijft.
Yeah, intercooler passend gekregen. Achter de bumper was nog een plekje te vinden. Een slang had ik ergens gevonden, die komt perfect voor de stuurbekrachtigingspomp uit, en die wijst precies naar de slang op de inlaat. Daar hoeft dus alleen een alu buis tussen.En de andere aansluiting wijst exact naar het gat in het front van de 19, waar origineel de luchtslang op zit. Hier een slang doorheen naar de turbo en de boel is aangesloten.
Nou niet gaan zeuren dat ie een beetje scheef hangt, it 's the only way
Nu op zoek naar een radiator die een maatje kleiner is
De mijne was toch al lek blijkbaar. Dat gaat wel lukken. Dan is alle slangenwerk klaar! Heb helaas niet zoveel tijd maar moet toch onderhand eens gaan lopen.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Nou niet gaan zeuren dat ie een beetje scheef hangt, it 's the only way

Nu op zoek naar een radiator die een maatje kleiner is

leuk project !!!
dit soort dingen vindt ik nu echt gaaf om te zien en of te maken he!
dit soort dingen vindt ik nu echt gaaf om te zien en of te maken he!


Zo heb je een 5 met wilde plannen, zo ben je bezig aan n 19

Zo, eens wat slangen uitgezocht bij Biesheuvel. Wat is die siliconencrap toch duur voor 3 bochtjes 
Nou ja ik heb weinig keus helaas, even bijten
Kijken of we die 19 volgende week up and running hebben, dan kunnen we aan de LPG installatie beginnen *zucht*.

Nou ja ik heb weinig keus helaas, even bijten

Kijken of we die 19 volgende week up and running hebben, dan kunnen we aan de LPG installatie beginnen *zucht*.
Zo nog even gespeeld met de plaatsing van de intercooler. Ineens dacht ik van hé, ik draai hem eens om
En voilá, zit ie recht en past ie prima onder de bumper 


precies!
ff geen zin terug te lezen: wat voor intercooler was t nou? Sprinter?
ff geen zin terug te lezen: wat voor intercooler was t nou? Sprinter?
E220 cdi
Nou dan.Steven schreef:Whehe ik wilde het nog voorstellen, maar denk die Riël is vast wel zo snugger....
En maak gewoon es pix, aan dit soort mededelingen hebben we nix
Die alu buisjes zijn prima steven

De intercooler hangt nu enigszins RECHT. De bumper passen is probleem 2 maar daar is niets aan te doen. Dan maar de flex in de bumper, die ik nu heb is toch al naar de kl*te:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/100_5734.JPG[/img]
Samco powerrrr het gaat allemaal maar net. Ik zorg voor een rubbertje hier en daar, het heeft wel wat speling, maar ik ben bang dat 't tegen de carroserie aan gaat rammelen. Slangeklemmetjes moeten nog hier en daar. BOvendien staan alle buizen nu redelijk strak. Een beetje onder spanning:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/100_5735.JPG[/img]
En die pijp komt hier weer uit en gaat zo naar de turbo via het smalle originele buisje:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/100_5736.JPG[/img]
Een aanzuigslang voor frisse lucht is hier ook te zien. + de dikke alu pijp die naar het spruitstuk gaat vanaf de intercooler. Deze blijft tricky, het zit niet lekker en ben aan het denken dit in de loop van de tijd ook maar te vervangen door samco stukken. Maar goed genoeg om te testen:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/100_5738.JPG[/img]
Dit nog niet laten zien, het enige wat men hoeft te doen om de uitlaat passend te krijgen, bak en braad by Riël haha, maar 't is wél gasdicht

[img]http://members.lycos.nl/csa51/100_5741.JPG[/img]
Nu nog een passende radiator. WEet niemand eentje met een smalle fan? Ik krijg de originele er eventueel nét in maar de fan past niet meer door die pijp. Bah

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Die van een 16klepper past niet Riël?
Nog geen idee.Paul1916v schreef:Die van een 16klepper past niet Riël?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ziet er allemaal wel krapjes uit inderdaad... 
succes met puzzelen!

succes met puzzelen!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Die van een GTT is redelijk smal
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jep, had ik al vernomen van catrinus. Hmm, optie. Alleen die zit zo klote met de aansluitingen.
Tuning van de toekomst (gezien de continu stijgende benzine prijzen). Binnenkort elektromotor tuning?
Wil echt welles meemaken hoe dat rijdt, gas-turbo-ic.

Wil echt welles meemaken hoe dat rijdt, gas-turbo-ic.

Weggewerkt krijgen?paz-maniac schreef:IC ziet er goed uit, valt net mee zo te zien om alles een beetje netjes weg gewerkt te krijgen. koel kapaciteit zal ook wel wat beter zijn dan het de originele ic
Zo'n rommel onder de kap. Nou ja het moet eerst maar eens lopen, ben nooit zo van 't opruimen geweest

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... t/spal.jpg[/img]riel schreef:
Nu nog een passende radiator. WEet niemand eentje met een smalle fan? Ik krijg de originele er eventueel nét in maar de fan past niet meer door die pijp. BahNou ja we zijn weer n stapje verder.
is 1/3 smaller als de gtt en werkt veel beter . maar is wel een duurdere optie en kost nieuw meer als 50 euro.

50 euro? dan wil je niet weten wat mijn spal fan voor me quadra gekost heeft 

Immer wieder die verdammte Holländer
nice.. waar krijg je die dingen?
Want ik heb het gevoel dat een 19 16v rad even breed is. Morgen passen.
Want ik heb het gevoel dat een 19 16v rad even breed is. Morgen passen.
jow riel, goed bezig jong!
Maarre...welk merk gas-installatie heb je? Ik zit nu bij AG en Necam, kan ik nog wel wat onderdeeltjes voor je regelen. En als je echt stoer wilt zijn, moet je hem ombouwen naar G3! Goedkoper rijden kan niet.
Succes!
Maarre...welk merk gas-installatie heb je? Ik zit nu bij AG en Necam, kan ik nog wel wat onderdeeltjes voor je regelen. En als je echt stoer wilt zijn, moet je hem ombouwen naar G3! Goedkoper rijden kan niet.
Succes!
ff beter opletten dan, zo'n ding krijg je nooit als G3 op kenteken,maurice schreef:jow riel, goed bezig jong!
Maarre...welk merk gas-installatie heb je? Ik zit nu bij AG en Necam, kan ik nog wel wat onderdeeltjes voor je regelen. En als je echt stoer wilt zijn, moet je hem ombouwen naar G3! Goedkoper rijden kan niet.
Succes!
Doe ze de groeten daaro

rev it like a rental