Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

bruut apparaat!
kleurtje....niets aan doen hoor :D
GijsClioRS

Haas schreef:bruut apparaat!
kleurtje....niets aan doen hoor :D
Tis een appart kleurtje. Eigenlijk zwart (zo staat t ook op kenteken) maar in de zon zie je duidelijk een bruine gloed erin. Ik vin t wel mooi :ja:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Erg mooi bakkie! (Y)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Gijs, smaken verschillen en zag je deze :D....

Maar het gaat bij deze auto's toch niet echt om het kleurtje, maar wat er uit de motor komt aan paardenkrachten.. :lol:

Al met al, veel succes met je aanwinst en veel veilige km's gewenst. (Y) :bang:
kadaklopRS

Heren,

Met mijn onlangs aangeschafte clio rs ( ph1 2001 ) ervaar ik het volgende probleem; Tijdens stevig acceleren, alleen in eerste en tweede versnelling, bereikt mij een kloppend geluid uit het vooronder. Aan de ophanging lijkt, voor zover op het oog waarneembaar is, niet veel mis. Ik dacht zelf aan problemen die voortkomen uit een versleten motorsteun. ( kantelen motor en een uitlaat die de vooras raakt?? ) Na vervanging van dit onderdeel ( rechtsvoor ) lijkt het euvel minder hevig maar doet zich nog steeds voor. E.e.a. wordt erger zodra het wegdek enkele oneffenheden bevat.

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!
Arno17

kadaklopRS schreef:Heren,

Met mijn onlangs aangeschafte clio rs ( ph1 2001 ) ervaar ik het volgende probleem; Tijdens stevig acceleren, alleen in eerste en tweede versnelling, bereikt mij een kloppend geluid uit het vooronder. Aan de ophanging lijkt, voor zover op het oog waarneembaar is, niet veel mis. Ik dacht zelf aan problemen die voortkomen uit een versleten motorsteun. ( kantelen motor en een uitlaat die de vooras raakt?? ) Na vervanging van dit onderdeel ( rechtsvoor ) lijkt het euvel minder hevig maar doet zich nog steeds voor. E.e.a. wordt erger zodra het wegdek enkele oneffenheden bevat.

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!
Zoals ik dat ook had bij stevig acceleren hoor ik de monteur nog zeggen:

Yep, typisch een gevalletje van aandrijfas!
Maus

Een aandrijfas voel je toch ook, althans dat is wat ik me nog kan herinneren ten tijden dat ik een 5-je had met een kapotte as. (En dat is al een paar jaartjes geleden.)
Arno17

Ja, onbalans in de hele auto, vooral bji druk op die as.
Arno17

Nou ik ben er weer even, na gezeur met het starten nu dus een vervelend geluidje onder de motorkap.

Om even door te gaan op dat start probleem( rode lampje bleef soms branden en soms aan het knipperen), vervangen was eerst het gedeelte bij het contactslot, wat zeg maar de sleutel herkent.
Dit was niet de oorzaak, dus is er een modificatie toegepast( waar precies weet ik niet, maar modellen van 2001 tot 2003 hadden dit)
Ook dit was niet de oorzaak, probleem bleef.
Daarna kwam weer het probleem dat ik niet harden ging dan 80 km/u, wat lag in het feit dat er ergens een draadboom niet goed was die zeg maar de stand van je gaspedaal bepaalt, nu deze vervangen is, is dat dus oke.
Wel tof dat ik alleen het eerste maar hoef te betalen, dus van dat contactslot.

Het geluidje onder de motorkap dan maar, vanmorgen even bij de dealer langsgeweest en deze kon het geluidje traceren als een spanrol die aan vervanging toe is.

Het is een geluidje dat ze ook maken als de motor koud is, omdat de auto precies 5 jaar oud is en 109.000 km heeft gereden het advies gekregen om gelijk de distributieriem te vervangen. :H:

Renault schijnt hier heel streng mee om te gaan is mij verteld, langer dan 5 jaar of meer dan 120.000 km gewacht kan je geen garantie claimen.

Heeft iemand dat al eens laten doen en wat kan ik verwachten qua prijs, meerwerk is de spanrollers enzo vervangen gelijktijdig.
Timo Z. (Clio RS)

Laat ik mijn ervaringen ook even neerzetten.

tot enkele malen aan toe problemen gehad met de Xenonverlichting.
(werkte soms wel/soms niet) na het vervangen van de ballastunits (gedeelte aan de achterzijde van de lamp) zijn de problemen voor zover het lijkt verholpen.

Auto weigerde te starten, Oorzaak: kapotte BDP

Schakelen ging lastig,.. Synchromesh-zooi vervangen.

dat was het,..... voor nu!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Arno17 schreef:Heeft iemand dat al eens laten doen [distributierime vervangen] en wat kan ik verwachten qua prijs, meerwerk is de spanrollers enzo vervangen gelijktijdig.
Jawel, 2 jaar geleden:
elmotheelk (Eric) schreef:Distiributieriem bij de dealer vervangen: 700 euro inclusief alles. :(
Zijn ze een uurtje of 6 mee bezig volgens hun (Van Marwijk Leiden).
Arno17

Hmmm, ja had al zo'n bedrag gehoord.

Maar goed, als dat ding knapt ben je nog meer kwijt..........al blijft het een hoop centjes!

Wat ben je ongeveer kwijt om remblokken en schjiven te laten vervangen?........rondom dus!

Heb sinds van de week een bonkend geluid bij het draaien aan het stuur, dit alleen als hij koud is, na zeg maar een 100 meter te hebben gereden is het weg!

Dus ik stap in de auto, start hem en dan bij kleine rukjes aan het stuur, zowel naar links als rechts hoor ik een geluid als "klonk klonk" net of de wielen los zitten.
bart gt turbo
Contacteer:

hier betaal ik 350 euro voor riem en spanrollen te veranderen van mijn clio rs
gr bart
jhu

Met mijn Clio RS uit 2002 heb ik de volgende dingen gehad:

- Pakking voor het koelwater was lek (die zichtbare naast de accu en motorblok)
- UCH vervangen (auto reageerde vaak niet op AB en tripteller resette)
- Onderste motorsteun is hersteld (na tuning raakte het motorblok iets boven de 4000 toeren in zijn 1)

En uiteraard is ook mijn stuur aan het vergaan :(
Arno17

ff update, morgen gaat de distibutieriem vervangen worden, vandaag is ook mijn Xenon lampje kaduuk gegaan, niet de lamp zelf maar iets wat de lichtopbrengst verzorgt, ben de naam ff kwijt.

Scheelt wel 22 euro in de uitgaven, de klap komt in de lente als hij voor de APK moet, dan zullen de remmen wel aan de beurt zijn.

Vouwlief begint al te mekken over al deze uitgaven, maar ja ze vind hem ook wel weer stoer om te rijden.
Maw, wie mooi en snel wil zijn moet pijn lijden in zijn knip!! :smoke:
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Vandaag, samen met een paar nieuwe voorbanden, een van de mistlampen laten vervangen. Het glas was gebroken tgv steenslag. Met m'n vorige RS is dat ook een keer gebeurd. Een vaker voorkomend probleem dus...
ARNO16V
Contacteer:

Tja dat is ook een keer gebeurt met m'n clio 16v, dus of dat nou een rs mankement is...? :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Jaap J.

Best veel mensen met problemen zo te lezen... Zijn er ook mensen die gewoon probleemloos kunnen rijden en af en toe alleen maar regulier onerhoud hoeven te plegen? :D
rasit..

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!
Precies zelfde probleem hier. Gisteren motorsteun vervangen, geluid is veel minder maar dus niet 100% weg. Proffesioneel weer van de dealer dat ze alles goed checken voordat ze mij weg sturen.
franx

rasit.. schreef:

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!
Precies zelfde probleem hier. Gisteren motorsteun vervangen, geluid is veel minder maar dus niet 100% weg. Proffesioneel weer van de dealer dat ze alles goed checken voordat ze mij weg sturen.

Motorsteunen , zeker een RS kwaal !

Bij optrekken in z'n 1 (met beetje wielspin) flinke klappen.
Schijnt ook de steun te moeten zijn die aan je versn.bak zit !
Bij de miijne waren deze al onder de 30000km vervangen.
Er zijn bij Renault ookj betere/stevigere te krijgen ! Dit omdat het een veel voorkomend probleem is !
franx

rasit.. schreef:

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!

Motorsteunen , zeker een RS kwaal !

Bij optrekken in z'n 1 (met beetje wielspin) flinke klappen.
Schijnt ook de steun te moeten zijn die aan je versn.bak zit !
Bij de miijne waren deze al onder de 30000km vervangen.
Er zijn bij Renault ookj betere/stevigere te krijgen ! Dit omdat het een veel voorkomend probleem is !
Menno

Jaap J. schreef:Best veel mensen met problemen zo te lezen... Zijn er ook mensen die gewoon probleemloos kunnen rijden en af en toe alleen maar regulier onerhoud hoeven te plegen? :D
Ja probleemloos. (Y)
rev it like a rental
GJ
Car: Megane 4 RS

De enige echte problemen die ik heb gehad hadden net zo goed met een 1.2 kunnen gebeuren. bv een kapotte sersor.
Of dat de dealer een oud onderdeel onder de kap had laten liggen die bijna in de distributieriem was beland :(
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Jaap J. schreef:Best veel mensen met problemen zo te lezen... Zijn er ook mensen die gewoon probleemloos kunnen rijden en af en toe alleen maar regulier onerhoud hoeven te plegen? :D
Is niet helemaal zo. Deze zaken zijn door vele rijder door de vele jaren heen verzameld. Daarnaast is het (als je vergelijkt met andere snelle kleine auto's) eigenlijk maar weinig hoor.
WDV46

Deze tip kreeg ik van iemand:

"De Goude tip.............. een koker polymax zwart halen bij de bouwmarkt en de baksteun volkitten.
Heb een originele cupsteun gehad onder mijn rs en nu een orginele steun vol gekit.
Er is geen verschil met de cupsteun, de trillingen voel je wel iets beter maar nu kan je tenminste voluit gassen."

Ik heb mn baksteun inmiddels volgekit en ga deze binnenkort weer monteren. Ga jullie laten weten hoe het bevalt!
bart gt turbo
Contacteer:

hier ook no problems me de rs
gr bart
Sander2

Klein plekje (2 bij 2 cm.) op mijn dak aan de bijrijderszijde. Waarschijnlijk roest onder de lak. Renault Nederland heeft toestemming gegeven om het te laten repareren. (Dak opnieuw gespoten).
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Heb een clio RS phase 1 uit 2000 (8 maanden)
Volgende mankementen
-Stoelverstelling passagiersstoel kapot
-Schokbreker rechtsachter kapot
-Handremkabel gebroken
-Ruitensproeierpomp kapot
-Claxon kapot
-Sensor voor de lichten bij het rempedaal kapot
-Condensor Airco kapot
-Deurgreep afgebroken 2x(renault constructie :worship: )
-Gebarsten koelwaterslang
-3e Remlicht stuk
-Versnellingsbak vastgelopen(nieuwe bak + koppeling eronder)
-Airbag lampje gaat branden bij verstellen bestuurdersstoel

en t stuur is ook aan het verteren :(
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Das een heel lijstje idd :S
Menno

M'n mistlampen doen 't niet meer. Nou hadden ze altijd al een paar seconden vertraging met inschakelen, dus ik vermoed dat er ergens een houterig relais zit. Voordat ik ga zoeken, iemand enig idee waar het mistlamprelais zich bevindt?
rev it like a rental
Jaap J.

Die handgrepen zijn inderdaad van bokkiewokkie-kwaliteit. Aan de bestuurderskant is ie er bij mij uitgebroken, aan de passagierskant gaat het onherroepelijk binnenkort gebeuren.

Dat lampje van de airbags heeft volgens mij iedereen met zo'n auto. Ik heb de draden laten doorsolderen, nergens meer last van.
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Dats mischien wel een goede tip. Gewoon alles doorverbinden, die constructie van die stekkertjes mocht ook niets kosten :worship:

@Menno zit dat niet achter je zekeringskastje in de buurt van de tellerbak in dat hoekje hoor je altijd relais schakelen(is maar een gokje)
Menno

Dat doorsolderen heb ik ook gedaan. Is overigens bij heeeel veel auto's een probleem.

@ Adrian, ik ga daar eens ff kieke :)
rev it like a rental
subarufreak

gekocht met 28000km op de teller

ondertussen 4000km gereden

motor is al stilgevallen, juist in de kennedytunnel in antwerpen, zonder waarschuwinglampjes of niks... deed gewoon niks meer
auto rijdt vaak in snakken
de hendel om de zetel naar voor te klappen is ook stuk... moet je blijkbaar de volledige leuning direct voor vervangen... 300euro... :gun:
bij verversen van olie zat de luchtfilter langs één kant dicht... hoe dat mogelijk was, is me ook een raadsel...

dat zal het zijn denk ik en hoop ik (0)

subarufreak
Senshin

Mijn Rs heeft in 4 maanden tijd ook al wat problemen ondervonden

Rechterraam eraan
Einddemper eraf gevallen, middendemper naar de klote, boven de 4000 toeren kermisattractie.
Airco helemaal leeg, dus lek.
mijn voorbanden
alles natuurlijk vervangen enzo.

En op dit moment een kloppend hard vies geluid bij het HARD wegtrekken.
Dus binnenkort weer naart de dealer om dit probleem voor te leggen.
Renault Clio Sport 172
Chipped / BMC Airbox
Plaats reactie