1.8 16V Turbo bouwen! Wat is in de regel de max einddruk?
jup, nu zeg je alles..."aanraden". Geen van die dingen spoelen bij 2-2500 toeren.
trouwens, wie raad dat aan ??? Op de site van Garret wordt de GT28RS aangeraden voor motoren tussen de 2000 en 2500 cc
trouwens, wie raad dat aan ??? Op de site van Garret wordt de GT28RS aangeraden voor motoren tussen de 2000 en 2500 cc
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een T3 spoelt bij een V6 van 2500 cc al laat op laat staan bij een viercilinder 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
of gelijk een GT 60 das pas een turbo
pag 49




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
http://www.edelbrock.com/automotive/spo ... turbo.html-jo- schreef:jup, nu zeg je alles..."aanraden". Geen van die dingen spoelen bij 2-2500 toeren.
trouwens, wie raad dat aan ??? Op de site van Garret wordt de GT28RS aangeraden voor motoren tussen de 2000 en 2500 cc
The Garrett T28 comes pre-assembled as one unit with a Ni-resist cast exhaust manifold and elbow, inlet oil and water lines for the simplest possible installation.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja en als ik het goed begrijp is het een aangepaste 28 die teruggeschroeft is, dus een 28 met een kleiner opspoelhuisTMC16v schreef:http://www.edelbrock.com/automotive/spo ... turbo.html-jo- schreef:jup, nu zeg je alles..."aanraden". Geen van die dingen spoelen bij 2-2500 toeren.
trouwens, wie raad dat aan ??? Op de site van Garret wordt de GT28RS aangeraden voor motoren tussen de 2000 en 2500 cc
The Garrett T28 comes pre-assembled as one unit with a Ni-resist cast exhaust manifold and elbow, inlet oil and water lines for the simplest possible installation.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
of een T2 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
psies !TMC16v schreef:Toch lijkt mij een T25 op een 1800 een stuk beter voor dagelijks...
en ik dek dat er een paar bij zijn die niet kunnen lezen. OP die JAP wordt een T28 geschroefd. Ik sprak over een GT28RS (plus dan nog een turbine van een GT2871R)
als beiden vergelijken worden hebben ze maar een verschil van bijna 200 pk

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hoger in zijn toeren misschien wel maar een turbo op een nonturbo blok maken heeft zijn beperkingen en je kan er snel een TE grote op zettenTMC16v schreef:Ahhhhhhhh die hoofdletters maken het een stuk duidelijker![]()
Maargoed een T2 lijkt mij een beetje klein als je een flowmap van internet vist,

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zal het effe heel duidelijk maken:
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS
VS
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS
VS
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS
T2 zou ik niet doen, ideaal zou de 25 zijn. Geen T maar de GT serie (ball bearings)TMC16v schreef:Ahhhhhhhh die hoofdletters maken het een stuk duidelijker![]()
Maargoed een T2 lijkt mij een beetje klein als je een flowmap van internet vist,
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
Is een T25 dan te groot?Luco/Alpine-racer schreef:hoger in zijn toeren misschien wel maar een turbo op een nonturbo blok maken heeft zijn beperkingen en je kan er snel een TE grote op zettenTMC16v schreef:Ahhhhhhhh die hoofdletters maken het een stuk duidelijker![]()
Maargoed een T2 lijkt mij een beetje klein als je een flowmap van internet vist,
http://www.gcg.com.au/Technical%20Data/ ... %20map.jpg
Volgens deze map kom je niet verder dan 110kw met een T2 op een benzine auto

Hebben T serie en GT serie zelfde flenzen? Zodat eventueel gestart kan worden met een Slopertje / 2e handsje en later een andere gemonteerd kan worden-jo- schreef:T2 zou ik niet doen, ideaal zou de 25 zijn. Geen T maar de GT serie (ball bearings)TMC16v schreef:Ahhhhhhhh die hoofdletters maken het een stuk duidelijker![]()
Maargoed een T2 lijkt mij een beetje klein als je een flowmap van internet vist,
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik lees toch 140 voor de benzine bij de T25
en rond de 110 voor de T2
hoeveel pks zijn dat ook alweer?
en rond de 110 voor de T2
hoeveel pks zijn dat ook alweer?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
misschien wel maar het is een nonturbo blok toch waar die op moet?
bij teveel druk blaas je je blok op denk ik
bij teveel druk blaas je je blok op denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
het blijft behelpen he



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
En denk dat een T2 niet bevordelijk is voor de warmte afvoer als hij uitlaatgas op hogere toeren niet makkelijk weg krijgt, Wat er niet uit kan!Luco/Alpine-racer schreef:het blijft behelpen he![]()
kan er bij de inlaat ook niet in

En Met 160a170pk met een T2 kan je beter een motor van patrick kopen, Is vast betrouwbaarder en levert zelfde prestaties, Maar je weet niet hoever je met een T2 of T25 komt qua prestaties. Blijft toch giswerk denk ik hoeveel je er echt uithaalt. Want 0.5bar lag meer in de planning dan 1bar. Minder problemen met je inlaat temperatuur, en koeling van gehele motor.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik zou proberen een paar gebruikte goedkope turbos op de kop te tikken en te kijken wat het beste werkt en dan pas een nieuwe turbo kopen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat was ook de bedoeling daarom, Was ik benieuwd naar flens informatie!Luco/Alpine-racer schreef:ik zou proberen een paar gebruikte goedkope turbos op de kop te tikken en te kijken wat het beste werkt en dan pas een nieuwe turbo kopen

Maar moet je bij wisselen van turbo de gele injectiemap ook weer veranderen?
En als ik die flowmap goedlees heb je bij de T2: op 500mbar 95kw (129pk)
en bij de t25: net geen 130kw! (176pk)
jammer dat er geen koppel bij staat

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
pf zoveel verstand heb ik er niet van eventueel heb ik wel ff een goede T2 voor je te leen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Zover ben ik nog niet, eerst spruitstuk bakken!Luco/Alpine-racer schreef:pf zoveel verstand heb ik er niet van eventueel heb ik wel ff een goede T2 voor je te leen

Met een T3, zou je 200pk kunnen halen op 500mbar:
http://www.gcg.com.au/Technical%20Data/garrett%20t3.jpg
Maar ik zal de grafiek wel verkeerd lezen


Wat wel zal helpen is een 1 op 1 tekening van de flens van een T2 / T25
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je leest elke keer de dieselkant
de onderste moet je hebben en zit je op 250
T3 heb ik ook voor je ghehe

de onderste moet je hebben en zit je op 250
T3 heb ik ook voor je ghehe
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
T3 gaan we niet doen, je neemt juist een turbo om meer koppel op je 1800 onderin te krijgen! Niet om een groter gat te makenLuco/Alpine-racer schreef:je leest elke keer de dieselkant![]()
de onderste moet je hebben en zit je op 250
T3 heb ik ook voor je ghehe

Als je een T2 en T3 hebt, zou je de flenzen die op het spruitstuk komen willen opmeten? buitenmaat en afstandvan montage gaten.
de compressie die bij 0.4 a 0.5 bar niet zorgt voor een opgeblazen motorJohan schreef:@TMC16v: Heb het topic niet helemaal doorgelezen maar, op wat voor 'n compressie ga je rijden, als er een turbo op komt?

Ik moest van patrick maar eens wat bouwen dus vrijdag maar de motor halen / bekijken
En heb al iemand die een spruitstuk wil lassen onder motto: Niet mooi, Werkt wel

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
misschien heb ik het verkeed hoor maar even een theorie
even een T2 als voorbeeld
een T2 kan maximaal 1 bar leveren en dan blijft di heel toch?
dan heb je bovenin wat verlies op de 5
maar als je met zon zelfde turbo op 0,5 gaat rijden kan je toch meer toeren maken met de motor voordat de T2 drukverlies gaat geven?
of zit ik er nu helemaal naast?
tmc 16v ik heb de T2 hier liggen dus roep maar voor de maten edit heb hem vanmiddag naar de loods gebracht dus heb hem niet hier
even een T2 als voorbeeld
een T2 kan maximaal 1 bar leveren en dan blijft di heel toch?
dan heb je bovenin wat verlies op de 5
maar als je met zon zelfde turbo op 0,5 gaat rijden kan je toch meer toeren maken met de motor voordat de T2 drukverlies gaat geven?
of zit ik er nu helemaal naast?
tmc 16v ik heb de T2 hier liggen dus roep maar voor de maten edit heb hem vanmiddag naar de loods gebracht dus heb hem niet hier
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op do 13 okt 2005 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik snap niet waar je het haald dat een N/A blok niet zou voldoen om een turbo te plaatsen. Als de zuigers veranderd/aangepast worden en je de goeie koppakking erbij haalt is er niets om je druk over te maken.
Zal volgende week effe fotos plaatsen van mijn N/A 2.2 turboblok
Zal volgende week effe fotos plaatsen van mijn N/A 2.2 turboblok
Volgens mij gaat het niet om wat er uitkomt richting spruitstuk,Luco/Alpine-racer schreef:misschien heb ik het verkeed hoor maar even een theorie
even een T2 als voorbeeld
een T2 kan maximaal 1 bar leveren en dan blijft di heel toch?
dan heb je bovenin wat verlies op de 5
maar als je met zon zelfde turbo op 0,5 gaat rijden kan je toch meer toeren maken met de motor voordat de T2 drukverlies gaat geven?
of zit ik er nu helemaal naast?
tmc 16v ik heb de T2 hier liggen dus roep maar voor de maten
Maar meer wat er doorheen moet qua lucht door de uitlaatkant (wastegate)
Dat je dan ook andere zuigers moet monteren,-jo- schreef:ik snap niet waar je het haald dat een N/A blok niet zou voldoen om een turbo te plaatsen. Als de zuigers veranderd/aangepast worden en je de goeie koppakking erbij haalt is er niets om je druk over te maken.
Zal volgende week effe fotos plaatsen van mijn N/A 2.2 turboblok
Grotere intercooler, Andere brandstofpomp etc etc etc

En ik heb een Clio 16v op 0.5 zien gaan en dat vind ik wel prima.
Laatst gewijzigd door TMC16v op do 13 okt 2005 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik zeg niet dat het niet kan, alleen dat je voorzichtig moet zijn met je turbodruk op een niet turboblok
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
http://www.bbperformancetuning.co.uk/vi ... _incar.wmv
BBPT uprated Turbo spec head gasket:
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /70702.jpg[/img]
BBPT uprated Turbo spec head gasket:
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /70702.jpg[/img]