[DoubleYou] GTT rode ph1 is weg!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Van mij mogen ze best streng zijn bij de APK. :)
Heb je gelijk in merijn.

Edit: laat maar. ik heb het verhaal wat beter gelezen :wink:
Riël
Über-Spammer

Joost, als je eens zin hebt om in Eindhoven langs te komen met m :p wil ik hem we eens op de brug zetten, dan kan ik met je eens een inventaris opmaken.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Erik Olijnsma schreef: en ik vind het een kutregel dat de apk voor oldtimers nog maar 1x per 2 jaar is
Is dat zo?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ja, die gaat dit jaar geloof ik in.

(N) (N) (N) (N) (N)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Riël schreef:Joost, als je eens zin hebt om in Eindhoven langs te komen met m :p wil ik hem we eens op de brug zetten, dan kan ik met je eens een inventaris opmaken.
Inventaris waarvan? De kosten voor reparatie? Of restauratie :lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

inventaris of t restauratie of reparatie gaat worden denk ik zo :lol:

denk er goed over na voordat je iets beslist Joost...voordat je over een half jaar weer opnieuw gaat beginnen aan een GTT
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Erik Olijnsma schreef:ja, die gaat dit jaar geloof ik in.

(N) (N) (N) (N) (N)
Niets van gehoord. Zal morgen eens in de boeken duiken.

Zou het erg vreemd vinden. Dan wordt het nog interessanter voor nep liefhebbers om een oldtimer als dagelijkse auto te gaan rijden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

en wat is de definitie van een nepliefhebber opa 3?
er zijn zat liefhebbers die de voordelen en het aangename met elkaar verenigen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Chris schreef:
Erik Olijnsma schreef:ja, die gaat dit jaar geloof ik in.

(N) (N) (N) (N) (N)
Niets van gehoord. Zal morgen eens in de boeken duiken.

Zou het erg vreemd vinden. Dan wordt het nog interessanter voor nep liefhebbers om een oldtimer als dagelijkse auto te gaan rijden.
de klassieker vereniging heeft het er al door.
en juist voor die nep-liefhebbers vind ik die regel kut.

want een liefhebber zorgt er wel voor dat zijn wagen apk waardig is.

En voor wagen voor 1940 geloof ik, wordt de apk helemaal afgeschaft
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik ken hier wat mensen die een Amazone verneuken omdat het zo goedkoop rijden is. Dat vind ik nepliefhebbers. Niet rijden uit liefde, maar uit kosten oogpunt.

En ga mij nou geen Opa3 noemen, ouwe gek2.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:en wat is de definitie van een nepliefhebber opa 3?
er zijn teveel "liefhebbers" die een oude mercedes of volvo kopen op diesel of lpg en dan zo goedkoop mogelijk proberen te rijden
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

en hoe oud moet de auto zijn voordat je maar eens in de twee jaar naar de keuring moet?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Moet je eens kijken hoeveel oude "E" diesel je tegenkomt, allemaal liefhebbers?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:en wat is de definitie van een nepliefhebber opa 3?
er zijn teveel "liefhebbers" die een oude mercedes of volvo kopen op diesel of lpg en dan zo goedkoop mogelijk proberen te rijden
ja maar om ze nu gelijk allemaal nepliefhebbers te noemen
iemand die niet echt iets met autos heeft zal geen oldtimer kopen om goedkoper te rijden, zeker als particulier niet, een oldtimer kost meestal toch redelijk veel geld in aanschaf en zeker in onderhoud

en mensen die zon auto op de zaak zetten zijn zeker liefhebbers omdat ze hem dan redelijk goedkoop deze auto zeer netjes kunnen houden, de belasting betaald dan namelijk bijna alles
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

[quote="Luco/Alpine-racer"][iemand die niet echt iets met autos heeft zal geen oldtimer kopen om goedkoper te rijden, zeker als particulier niet/quote]

meer dan je denkt blijkbaar.

zijn echt zat die er misbruik van maken

en auto moet ouder zijn dan 25
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Wat ik hoorde is dat ze sowieso die oldtimer regeling willen gaan schrappen. Met name de 25 jaar regel, omdat auto's zo goed blijven tegenwoordig.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nog 5 jaar dus voor de gtt (Y) (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nepliefhebber? Wat is dat voor onzin? Wie zegt dat het uberhaupt een liefhebber is? Gewoon goedkoop rijden is in mijn ogen nog steeds verrekte slim. :D Waarom meer betalen dan nodig is? De staat zit al veel te diep in onze portemonnee te graven. :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dat zal me een worst zijn.

wat mij niet bevalt is dus die 2 jarige regeling voor die gasten, zodat ze een gevaar opbrengen voor hunzelf en zeker ook voor anderen.
5gt8vturbo

ff weer ontopic :D

als je nog twee stoelen nodig heb (voor apk dan) heb ik nog wel twee goeie tr stoelen voor je liggen kan hij daar niet op afgekeurd worden. zal ik gelijk kijken of ik nog een remklauw voor je heb! het ligt mij toch een beetje in de weg en als ik iemand ermee zijn hobby kan helpen mag je ze zo meenemen
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dat is praat! Kom op Joost, schouders er nog één keer onder en je kan lekker touren van de zomer! (Y)

Met elke andere auto kan je dit gezeik ook weer hebben, nu ben je al zover, dan kan je toch beter doorzetten? (Y)
Haas
Car: Megane RS

precies! anders had je beter toen meteen kunnen beslissen m weg te doen en je de moeite en geld kunnen besparen!!
5gt8vturbo

en een bumper steun heb ik ook nog wel liggen moet je alleen ff grote ringen meenemen moet je dan eens kijken hoe hij door de keuring komt :lol: ken je weer lekker een jaar rond toeren, of wil je toch liever de zelfde auto als "jan modaal"? een leuke kia bijvoorbeeld :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

5gt8vturbo schreef:een leuke kia :lol:
breng hem nou niet op ideeën :~
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

S'nisse is wel ver van Enschede vandaan :D

Dat "zo meenemen" spreekt me wel aan :P Alleen wanneer ik in de buurt ben van Spijkenisse... Kom je ook naar de toertocht op 12 juni?

Ow en een Kia is wel effe wat duurder, anders had ik ook wel een goede GTT gehad.
Merijn
Über-Spammer

Chris schreef:Dat is praat! Kom op Joost, schouders er nog één keer onder en je kan lekker touren van de zomer! (Y)

Met elke andere auto kan je dit gezeik ook weer hebben, nu ben je al zover, dan kan je toch beter doorzetten? (Y)
Maar is het einde dan in zicht? Ik denk van niet... Zoals Joost zelf al aangeeft is de carrosserie niet meer je van het en daar gaat echt veel geld inzitten. Tenminste, als je het goed wilt hebben! Dan heb je nog het blok en de bak die niet echt meer goed zijn en wel wat nieuwe organen kunnen gebruiken. Al met al praat je dan toch wel over duizenden euro's! Heeft Joost die? Nee... Ik geloof het niet.

Het is gewoon het slimst om de wagen weg te doen en er voorlopig geen terug te kopen! Maar da's dan mijn mening... :)
Haas

dan had ie dat moeten doen voordat hij er geld in ging steken om er APK op te krijgen, vind je niet. ALsie nu een jaar apk krijgt, kanie iig een jaar rijden, dan is t geld wat er ingestoken is, in ieder geval nog nuttig besteed. Als ie m nu wegdoet, had je dat geld beter in een put kunnen gooien...
Merijn
Über-Spammer

Daar heb jij dan weer gelijk in... :)
Haas

;)
Merijn
Über-Spammer

Hopelijk houdt ie dat jaar uit en kan ie 'm eventueel daarna dan verkopen. Een GTT met een slechte cas, slecht blok en slechte bak verkoopt niet zo handig. ;)
5gt8vturbo

Joost (DoubleYou) schreef:S'nisse is wel ver van Enschede vandaan :D
het is echt een takke eind :lol:
Dat "zo meenemen" spreekt me wel aan :P Alleen wanneer ik in de buurt ben van Spijkenisse... Kom je ook naar de toertocht op 12 juni?
ben ik er tenminste van af :) nee ik ga niet naar die toertocht maar misschien kan iemand ze meenemen die wel gaat :D oproep :D
JiggyMF

Een GTT is niet een auto die je moet rijden als je er geen budget voor vrij kunt maken vind ik. Het is een wat oudere auto, met een kleine motor waar betrekkelijk wat vermogen uitkomt, dat vergt gewoon goed onderhoud.
Je bent overigens niet de enige die tegen het 'er is altijd wel iets met dat ding en ik trek dat financieel niet' probleem aanloopt. Ik heb dit vroeger ook gehad.

Destijds heb ik hem verkocht en nu een paar jaar later, nu het financieel allemaal wel wat makkelijker is, heb ik er weer een gekocht en ben doorgegaan waar ik destijds moest stoppen.

Dus mijn advies is probeer de auto te verkopen en leer ervan.

grtz Jiggy
5gt8vturbo

maar elke occasion vergt het nodige onderhoudt. of je nu een gt koopt of een kadett. het zijn allemaal auto`s die roesten en onderhoudt nodig hebben. aandrijf assen, schokbrekers, schijven, blokken, olie verversen. Doe je dit allemaal in een keer goed kan je jaren lang met plezier rijden met een auto. ik heb vorig jaar alles rond om de auto vernieuwd en heb al een jaar lang zonder problemen gereden. (behalve dan m`n koppelingskabel)

het beste wat je kan doen is je auto een apk geven voor een jaar en dan elke maand een beetje geld erin stoppen of sparen en dan alles in een keer. Als je goed zoekt hoeft het allemaal niet zo duur te zijn kijk naar mijn topic wat ik allemaal met die tr heb gedaan: schokbrekers, bumperset, turbo klauwen, fusee`s, ebc schijven gegroefd en geperforeerd, turbo blokken, carburateur, verlaagd, interieur, en morgen nieuwe velgen :met aankoop auto nog geen 500 euro: goed zoeken en je bent echt een heel stuk verder:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het begint bij een redelijke basis... En dat is die van Joost helaas niet geweest, maar daar was de aankoopprijs dan ook naar.
HKM

je kan ook eens een keer iets doorzetten
Plaats reactie