ACT: Clio16V I
Ik zit hier met een probleempje.
M'n auto is vanmorgen APK gekeurd, maar is afgekeurd op 40% remverschil achter.
De rechterkant remt 40% minder af dan links, dus da's niet bepaald goed.
Nou is het ook zo dat wanneer je de handrem aantrekt rechts nog minder remt, dus zou je zeggen dat de remklauw kaduuk is.
Ik heb laatst nieuwe remschijven en blokken eronder gekwakt en tegelijkertijd heb ik de zuiger uit de klauw gehaald om hem te ontroesten en weer in te vetten.
De klauw zelf is dus goed gangbaar.
Waar zit het probleem nou in, in de klauw of in de remdrukbegrenzer.
Ik zou zelf het meest logisch vinden dat de klauw niet meer goed werkt, maar dat lijkt me best sterk, aangezien ik geen remolielekkage zie en hij dus ook goed gangbaar is.
Als het de remdrukbegrenzer zou zijn, zou de handrem wel goed moeten werken mijns inziens, of zie ik nu iets over het hoofd?
M'n auto is vanmorgen APK gekeurd, maar is afgekeurd op 40% remverschil achter.
De rechterkant remt 40% minder af dan links, dus da's niet bepaald goed.
Nou is het ook zo dat wanneer je de handrem aantrekt rechts nog minder remt, dus zou je zeggen dat de remklauw kaduuk is.
Ik heb laatst nieuwe remschijven en blokken eronder gekwakt en tegelijkertijd heb ik de zuiger uit de klauw gehaald om hem te ontroesten en weer in te vetten.
De klauw zelf is dus goed gangbaar.
Waar zit het probleem nou in, in de klauw of in de remdrukbegrenzer.
Ik zou zelf het meest logisch vinden dat de klauw niet meer goed werkt, maar dat lijkt me best sterk, aangezien ik geen remolielekkage zie en hij dus ook goed gangbaar is.
Als het de remdrukbegrenzer zou zijn, zou de handrem wel goed moeten werken mijns inziens, of zie ik nu iets over het hoofd?
Je zit bij de handrem ook nog met een "verdeler" die de handel op de twee kabels overbrengt, dat is nou niet echt high-tech en kan als bijv een kabel nieuwer is dan de andere ook voor een verschil tussen links en rechts zorgen.
Hoe nieuw zijn je schijven en blokken, is alles lekker op elkaar ingesleten?
Hoe nieuw zijn je schijven en blokken, is alles lekker op elkaar ingesleten?
de schijven en blokken zijn misschien 50 km oud.
Er zit wel een nieuwere kabel op, maar dat vangt dat "verdelertje" op, dus daar ligt het niet aan......
Ook als ik met de hand die kabel wat strakker trek, remt hij niet.
Het lijkt wel alsof het schroefdraad waar je de zuiger op draait verrot is, maar dan zou hij wel nog normaal moeten remmen natuurlijk......
Er zit wel een nieuwere kabel op, maar dat vangt dat "verdelertje" op, dus daar ligt het niet aan......
Ook als ik met de hand die kabel wat strakker trek, remt hij niet.
Het lijkt wel alsof het schroefdraad waar je de zuiger op draait verrot is, maar dan zou hij wel nog normaal moeten remmen natuurlijk......
ik had bij mijn rode ook 1 zuiger die heel erg moeilijk in te draaien was heb jij daar geen last van?robclio16V schreef:de schijven en blokken zijn misschien 50 km oud.
Er zit wel een nieuwere kabel op, maar dat vangt dat "verdelertje" op, dus daar ligt het niet aan......
Ook als ik met de hand die kabel wat strakker trek, remt hij niet.
Het lijkt wel alsof het schroefdraad waar je de zuiger op draait verrot is, maar dan zou hij wel nog normaal moeten remmen natuurlijk......
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Zie de onderstaande quote. Wat voor probleem is dit? Kan iemand mij helpen?
De motorsteun had ik netjes vervangen en na een paar dagen rijden zonder problemen, begon de auto te schudden bij het gasgeven. De hele auto bewoog, net of je een hele kromme velg onder de auto hebt. Als ik dan de koppeling intrap, is het gevoel weg. Als ik gas geef met mijn koppeling in heb ik ook nergens last van. Het meeste trillen is rond de snelheid van 50 - 60 km/u.
Ik heb eerst weer de motorsteun nagetrokken en helaas kende ik mijn krachten niet. 1 van de 2 bouten waren afgebroken, dus vandaag maar een nieuwe steun gemonteerd. Zojuist toch even gereden, aan het trillen blijft aanwezig. Dit heeft volgens mij dus wel met de aandrijving te maken. Iemand nog een ander ideetje?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Lijkt me iets mis met de aandrijfassen ... als je gas loslaat en je remt op de motor, zelfde probleem?
Heb je de geleidepennen van de klauw ook eens losgehad en gekeken of dit gangbaar was, even invetten en rubbertje er weer op.robclio16V schreef:Nee, want ze zijn allebei gewoon gangbaar en dan zou de rem moeten blijven hangen....
Daar waar de blokjes in de klauw liggen wat kopervet smeren.
ennuh...?
Ik heb het probleem dat mijn blok nog steeds (naar mijn mening) erg veel beweegt terwijl ik de achterste steun (dogbone) al voor een nieuwe vervangen heb en die andere 2 al door tweedehandse z.g.a.n. Kan het ook komen doordat hij er "verkeerd" in hangt. Tot 120-130 km/u is hij tegenwoordig zo goed als trillingsvrij, daarboven neemt het wat toe, maar het maakt weinig uit of je nu 150 of 190 rijdt.robclio16V schreef:Even met de handrem erop de koppeling wat op laten komen en kijken of je motor overmatig veel beweegt.
Mocht dit niet zo zijn, kan het zijn dat je wiellager, fussekogel, aandrijfas oid. kapot is.
wat een bak...echt kwikfuckstijl dus 
als een auto teveel remverschil heeft, ff rondrijden met de handrem erop, flink heet maken die trommel en dan heeftie geen of nauwelijks verschil meer


als een auto teveel remverschil heeft, ff rondrijden met de handrem erop, flink heet maken die trommel en dan heeftie geen of nauwelijks verschil meer


trommel? Die heb ik nog niet gehad op mijn rijdende renoos...~Haas~ schreef:wat een bak...echt kwikfuckstijl dus
als een auto teveel remverschil heeft, ff rondrijden met de handrem erop, flink heet maken die trommel en dan heeftie geen of nauwelijks verschil meer![]()
P.S. als een trommel een remverschil heeft is het bijna altijd vanwege een lekkende remcylinder en dan los je dat zo niet echt op.
of door mierenneukende klanten die geen geld overhebben voor een nieuwe set remschoenen terwijl de oude doorweekt zijn van remvloeistof door een lekkende cilinder. Of bijvoorbeeld maar 1 kant willen vervangen...tsja, tis wat, t leven als kwikfucker 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Bestel/onderdeelnummers vergelijken?
exact dezelfde 

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
ik wil de pret niet drukken, maar vlgs mij past dat niet, heb eens bij veban een inlegfilter voor de 1916v besteld, kreeg er ene van een clio 16v opgestuurd, paste dus niet...van een clio is kleiner als ik me niet vergis.Calle schreef:Is z.g.a. hetzelfde filterhuis, alleen een andere orientatie.Bram schreef:Past een inlegflilter van een 19 16V gewoon in het luchtfilterhuis van mijn Clio 16V?
Dus ja...
hmz...bij renault is t bestelnummer van een clio16v en een 1916v hetzelfde, dus ik denk dat t wel tzelfde zal zijn. Maar goed, ik heb geen praktijkervaring, dus ja.. 

-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
ik weet niet of ik hier de goede vraag stel:
ik heb onder mijn 5je een clio 16V achteras gegooid, nu heb ik nieuwe remschijven en lagers van een 5je, passen deze onder deze achteras?
het is een achteras met montage voor ABS....
ik heb onder mijn 5je een clio 16V achteras gegooid, nu heb ik nieuwe remschijven en lagers van een 5je, passen deze onder deze achteras?
het is een achteras met montage voor ABS....
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
vreemde is dus dat sommige sites beweren dat dit hetzelfde is en sommige dat de diameter 3 milimeter verschilt....