GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

-jo- schreef:ik gebruik thermotec, hier te verkrijgen:

http://www.greenspeed.be/

(Y) (Y) Zal maandag eens informeren daar
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ben aan het kijken voor een andere radiator in de gtt, (word waarschijnlijk een op maat gemaakte) Ben ik dus ook opzoek naar een andere koelventilator. Nu heb ik er 1 gevonden van spall 310m doorsnede en 52mm dik. Deze is leverbaar in 2 sterktes 1370 m3 per uur en 1630 m3 per uur. Wat zou het beste zijn?? 1370 lijkt me ook al heel wat aangezien de radiator niet veel breder word dan +/- 50 a 60 cm (moet nog effe kijken wat er exact in kan) zit ie al over bijna de gehele radiator. Of zou ik toch beter gelijk de zwaarste erin zetten??
R5GTT. Drive it like you stole it
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Als ik de keuze zou hebben zou ik gewoon de zwaarste er in zetten. Liever te veel koeling dan te weinig.. :wink:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En dan iets van bv een kachelweerstand gebruiken om 'm eventueel div. toerentallen te laten draaien ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

net als bij MB een variabel toerental?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Gerald schreef:Als ik de keuze zou hebben zou ik gewoon de zwaarste er in zetten. Liever te veel koeling dan te weinig.. :wink:
Met teveel koeling rij je in de winter je auto niet echt warm denk ik
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Volgens mij rijdt Paz in de winter niet.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En daar heb je een thermostaat voor :p
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

tja dat wist ik dan ook nie :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tom schreef:net als bij MB een variabel toerental?
Die gingen vroeger via een visco-koppleing. Nu weet ik het niet, maar zal best wel elektronisch zijn via een temp.sensor o.i.d.

Maar het idee van mij leek wel aardig. Kachelweerstand van een kachelventilator en de standenschakelaar , kijken hoe aan te sluiten en zo goed als fertig. Of denk ik nu te simpel ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je hebt vast wel van die schakelingen, je hebt voor pc fans ook vaak van die ingebouwde tempsensoren met een regelingetje om de fanspeed daarop aan te passen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Visco koppeling gebruiken zal een tijdje niet meer bij MB (iig niet in de E-klasse's waar ik altijd aan zit). Bij vw nog wel overigens.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kijk es bij conrad zou ik zeggen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Koelvin gewoon lekker met een simpel relais aan/uit, weerstanden en andere regelshit gaat alleen maar sneller stuk, en wanneer slaat die vin nou aan,meestal alleen bij file's of ff stilstaan....

Gewoon lekker een grote radiateur d'r in i.c.m. een goede thermostaat, een goede spal koelvin of gewoon de originele vin,en klaar ben je... (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juist, das betere praat! :D

Ik zou ook gewoon die IC laten omlassen Paz, kun je gewoon ook een diezhellrad kwijt.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

~thijs~ schreef:
Gerald schreef:Als ik de keuze zou hebben zou ik gewoon de zwaarste er in zetten. Liever te veel koeling dan te weinig.. :wink:
Met teveel koeling rij je in de winter je auto niet echt warm denk ik
Als ie niet warm word kan je in de winter nog altijd een stukje van de radiator afdekken :wink: (I)

WouterW schreef:Volgens mij rijdt Paz in de winter niet.
Wel wat, maar zowieso niet als er veel sneeuw / zout / pekel en andere zooi op de weg ligt :)

Steven schreef:Juist, das betere praat! :D

Ik zou ook gewoon die IC laten omlassen Paz, kun je gewoon ook een diezhellrad kwijt.

Dat gaat ook zeker gebeuren, zonder hem om te lassen kan er niet echt een veel grotere rad in :) En voordeel van andere koelventilator is ook dat de rad wat dikker kan worden, ook dat zal de koeling nog wat verder verbeteren denk ik
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Florus schreef:
Gewoon lekker een grote radiateur d'r in i.c.m. een goede thermostaat, een goede spal koelvin of gewoon de originele vin,en klaar ben je... (Y)
(Y)
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

De ven die erin gaat komen is zowieso een spal, deze zijn lekker plat :) Dus ideaal voor de krappe motor ruimte van de gtt (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-PAZ- schreef:
~thijs~ schreef:Met teveel koeling rij je in de winter je auto niet echt warm denk ik
Als ie niet warm word kan je in de winter nog altijd een stukje van de radiator afdekken :wink: (I)

WouterW schreef:Volgens mij rijdt Paz in de winter niet.
Wel wat, maar zowieso niet als er veel sneeuw / zout / pekel en andere zooi op de weg ligt :)
Snappen jullie de werking van de thermostaat wel? :p

Je kan ook evt. es kijken of je een Hunda VTi rad kwijtkan, daar kun je op ebay prachtig dikke exemplaren voor krijgen voor spotprijzen. Daar koop je hier nog geen nieuwe originele voor.

En gezien die dingen ook op turbo honda's zitten zal het wel goed zijn.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik snap hem prima hoor :D :D .

Maar ik weet ook uit ervaring dat het bij sommige auto's waarvan de koeling flink wat overcapaciteit heeft het soms moeilijk kan zijn om de warm te rijden in de winter zeker als je rustig aan rijd :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou kep daar nog nooit last mee gehad en kep ook wel es een groter radiateurtje gemonteerd hier en daar :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Kzal eens kijken naar die dikkere honda rads (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

hij gaat swinters eerder stotteren/slecht lopen door een grotere ic
als het echt koud is en ik rij onder de 3000 toeren dan pakt die niet op, ik denk dat de lucht dan te koud is en de carb het niet aankan?
Boven de 3000 toeren geen enkel probleem
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja klopt dan bevriest je carb, maar dat heeft nix met het koelsysteem te maken.

Die carbvoetkoeling kan de kouwe lucht gewoon niet meer aan, maar dat heb je ook als je de kvtemp flink laat oplopen met een hete thermostaat. Heb ik al es getest.

Gewoon 140 rijden en altijd turbodruk houden 8)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heeft inderdaad niks met koeling te maken.
Ik probeerde alleen maar te zeggen dat dat eerder problemen oplevert dan een grotere rad.
Bij ons zit er een nieuwe in en blijft prima koel, maar swinters echt geen last om hem op temp te krijgen, duurt alleen ietsje langer dan zomers
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Ja klopt dan bevriest je carb, maar dat heeft nix met het koelsysteem te maken.

Die carbvoetkoeling kan de kouwe lucht gewoon niet meer aan, maar dat heb je ook als je de kvtemp flink laat oplopen met een hete thermostaat. Heb ik al es getest.

Gewoon 140 rijden en altijd turbodruk houden 8)
Moet maar eens kijken wat dat doet dan deze winter, de carbkoeling zit niet meer aangesloten op mijn carb. Afgelopen winter geen problemen mee gehad verder, maar toen zat de dikke fmic er ook nog niet op :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou wedden om een krat bier dat je hetzelfde verschijnsel krijgt? :p

In een standaard GT intercooler zat ook nix voor nix een thermostaatklep, hee daar is de thermostaat weer :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ow ik geloof prima dat ie dan gaat bevriezen, reden dat ik hem toen afgesloten heb is dat die slang wat lekte en ipv van vernieuwen heb ik hem wat ingekort en met een buisje doorverbonden. Kzal voor de winter die slang wel eens vervangen en de boel terug aansluiten zoals het hoort
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Nog een weekje werken en heb ik vakantie, ga dan gelijk het koelsysteem van de gtt eens wat proberen te verbeteren. En tevens wat onderhoud plegen :)

Wat gaat er gebeuren: 4 nieuwe Toyo Proxes T1-R
Intercooler verlassen op plaats te maken voor grotere radiator
Nieuwe olie + olie en brandstof filter
Grotere / custom radiator laten maken en plaatsen
Spall platte 12 inch ventialtor monteren
Down-pipe voorzien van heat wrap tape
Hitteschild plaatsen rond turbo en tussen uitlaat en startmotor
Remvloeistof verversen en nieuwe Ferodo DS2500 remblokken voor

En ook gelijk maar een nieuwe dumpvalve monteren, van de degene die er nu op zit is het membraan lek. Heb vandaag bij MB maar gelijk een zuiger valve bestelt van Forge.
R5GTT. Drive it like you stole it
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ry al 4 jaar met de spal fan de 1670l/per uur aanzuigt werkt goed hoor .
wel met kromme fan bladen erop ipv de gewone rechte. (Y)
Bne benieuwd naar de rad ,zit er zelf ook aan te denken om er een andere in te zetten .
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Volgens mij zijn al die platte spall fan's met kromme bladen
R5GTT. Drive it like you stole it
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-PAZ- schreef:Volgens mij zijn al die platte spall fan's met kromme bladen
nee hoor kan je zelf voor kiezen . :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat wist ik niet, zal wel zien welke ik heb als ie binnenkomt vandaag of morgen :)
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Zo alle spullen zijn binnen, kan ik volgende week lekker an de hobby weer :)


@ oldskool. Mijn fan is trouwens ook met kromme bladen
R5GTT. Drive it like you stole it
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-PAZ- schreef:Zo alle spullen zijn binnen, kan ik volgende week lekker an de hobby weer :)


@ oldskool. Mijn fan is trouwens ook met kromme bladen
Kyk das mooi .
Wy zyn benieuwd naar de veranderingen en de :foto:
Plaats reactie