[5GTT] Lex'GTT Orange Project
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Nee, die ringetjes die in de slangen zitten...die bedoel ik of die nog ergens los te koop zijn.
Ik kan morgen ook wel effe bij de bouwmarkt kijken
Ik kan morgen ook wel effe bij de bouwmarkt kijken
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
biesheuvel??Alex Los schreef:Das misschien wel zo Paz. Maar echt gelukkig wordt ik er niet van om weer een halve auto te slopen.
Weet iemand toevallig of de afdichtingsringen van een Mocal ergens los te koop zijn??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Morgen eerst maar een koelvloeistof halen en olie.
Dan de boel los gooien.
Inmiddels kan ik met mijn ogen dicht de dynamo van een GT vervangen
Gelukkig blijft de Clio het wel doen
Dan de boel los gooien.
Inmiddels kan ik met mijn ogen dicht de dynamo van een GT vervangen

Gelukkig blijft de Clio het wel doen

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
kan jij nou niet 1 keer positief doen??pierre schreef:paar nieuwe voorlampunits erin, staat gewoon veel beter.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nou je zet alleen neer nieuwe units staan beter
vind ik niet echt positief
zeg dan inderdaad een mooie auto en wat hem extra afmaakt is blablablabla
vind ik niet echt positief
zeg dan inderdaad een mooie auto en wat hem extra afmaakt is blablablabla

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nou als jij dat positief vind, gelukkig weten de meest hier toch wel dat ze totaal geen waarde moeten hechten aan 90 % van wat jij niet neer zet.pierre schreef:ik ben echt positief, een mooie oranje gespoten turbo vraagt om lekker helder glas, units kosten maar 55 euro of zo, finishing touch
@ lex al wat gevonden om je oliekoeler leidingen af te dichten???
Wat voor koeler heb je trouwens, ik heb zelf ook een mocal 13 rij-er op de gtt en daar zitten geen ringen tussen de slangen en de koeler zelf, die dicht gewoon af met kogel / kom afdichting
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Paz, waar heb jij hem gemonteerd zitten. In de bumper of achter de grille.
Ik denk nog steeds dat de leidingen teveel geknikt zitten en dat ie daar door druk opbouwd??
Ik denk nog steeds dat de leidingen teveel geknikt zitten en dat ie daar door druk opbouwd??
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Zat eerst achter de grille, maar dat nam te veel koeling weg, nu zit ie links onderin de bumper. In mijn project topic staat een foto van hoe hij nu zit op pagina 14
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 82#1923482
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 82#1923482
Nee, want die leidingen gaan pas in werking als de thermostaat opengaat.
Dan zou ik eerder de drukregelklep van de oliepomp verdenken. Ik zou kunnen vragen naar wat de oliedrukmeter zegt, maarja daar heb je ook geen ruk aan
Waar lekt ie nu precies? Ik had helemaal geen rubberen O-ringen in mijn adapterplaat zitten tussen de leidingen. Alleen 1 grote ring aan de achterkant die je met dop 24/27 oid vastzet. (let op, niet te vast
)
Dan zou ik eerder de drukregelklep van de oliepomp verdenken. Ik zou kunnen vragen naar wat de oliedrukmeter zegt, maarja daar heb je ook geen ruk aan

Waar lekt ie nu precies? Ik had helemaal geen rubberen O-ringen in mijn adapterplaat zitten tussen de leidingen. Alleen 1 grote ring aan de achterkant die je met dop 24/27 oid vastzet. (let op, niet te vast

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik heb de Mocal van Peter, ik kan nou niet echt ondekken dat dat ding een thermostaat heeft.
Maar hij laat het in de buurt van de oliekoeler er vol uitstromen.
Maar gelukkig zit er niet zo veel in de weg zodat je het duidelijk kan zien. Maar allebei de leidingen lopen links langs de radiateur en er zit dus in 1 slang bovenop de aansluitingen een flinke knik en bij de bocht om de radiateur bij 1 slang een flinke verdunning. Ik denk dat ie daar door verstikt of zo en daar door alles eruit gooit.
Maar hij laat het in de buurt van de oliekoeler er vol uitstromen.
Maar gelukkig zit er niet zo veel in de weg zodat je het duidelijk kan zien. Maar allebei de leidingen lopen links langs de radiateur en er zit dus in 1 slang bovenop de aansluitingen een flinke knik en bij de bocht om de radiateur bij 1 slang een flinke verdunning. Ik denk dat ie daar door verstikt of zo en daar door alles eruit gooit.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Je kan ook wel ff starten zonder dynamo, eerst alles ff goed schoonmaken met remmenreiniger, ff kort starten en kijken waar het vandaan komt.
In de wilde weg pakkingen gaan zoeken heeft weinig zin.
En ik vermoed dat je een zonder thermostaat hebt anders had je namelijk een hapje uit je motorsteun moeten slijpen.
In de wilde weg pakkingen gaan zoeken heeft weinig zin.
En ik vermoed dat je een zonder thermostaat hebt anders had je namelijk een hapje uit je motorsteun moeten slijpen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik moest wel een hapje eruit halen.
Maar moet je ook nog iets doen met die inbus die in de thermostaat zit gedraaid. Moet je die aandraaien, nee toch?
Maar moet je ook nog iets doen met die inbus die in de thermostaat zit gedraaid. Moet je die aandraaien, nee toch?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Zit er niet gewoon een scheurtje in een slang ofzo. Als alles goed vast gedraait zit kan ie normaal gezien geen olie lekker aan de koeler of slangen. Maar als ie gelijk gaat lekken als de motor draait klopt er ook iets niet, want aangezien je een stukje uit de motorsteun moest halen heb je er wel een met een thermostaat.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Nou, net effe de dynoma eraf gechopd en gekeken.
Lekken op de linker slang die naar de koeler toe gaat. Net boven de adapterplaat. Deze leiding zit er ook minder ver op adapterplaat geschoefd.
Dus zo even de radiateur eruit halen en de rechter aansluiten los maken en de linker dus beter vast zetten.....zo blijf je lekker bezig.
Floor, de carb doet het weer prima sinds zijn reinigingsbeurtje. Thanx voor de tip.
Lekken op de linker slang die naar de koeler toe gaat. Net boven de adapterplaat. Deze leiding zit er ook minder ver op adapterplaat geschoefd.
Dus zo even de radiateur eruit halen en de rechter aansluiten los maken en de linker dus beter vast zetten.....zo blijf je lekker bezig.
Floor, de carb doet het weer prima sinds zijn reinigingsbeurtje. Thanx voor de tip.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Oke Bart
Wel grappig dat ik 3 jaar geleden een keer bij jou 19 16v klauwen kwam halen en de GT nu pas klaar is
die dingen waren een van mijn eerste aankopen. Toen reed ik nog met de ZD-76-ZV 

Wel grappig dat ik 3 jaar geleden een keer bij jou 19 16v klauwen kwam halen en de GT nu pas klaar is


Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat is snel




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leve de giveg?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"