[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!
-
- Contacteer:
Ik heb geloof ik hetzelfde probleem als jou.
Alleen is het bij geloof ik weg.
Je kan idd meten of je ergens een lekstroom hebt.
contact uit zetten en een Amperé tang op je plus kabel zetten.
Aangezien niet iedereen een amperé tang heeft kun je ook je normale multimeter op ampere zetten en dan tussen de pluspool van je accu en je voedingskabel zetten.
Alleen is het bij geloof ik weg.
Je kan idd meten of je ergens een lekstroom hebt.
contact uit zetten en een Amperé tang op je plus kabel zetten.
Aangezien niet iedereen een amperé tang heeft kun je ook je normale multimeter op ampere zetten en dan tussen de pluspool van je accu en je voedingskabel zetten.
-
- Contacteer:
Voedingskabel moet idd los.
Multimeter moet je dus TUSSEN je stroomkring van je auto zetten.
Amperage moet zo weinig mogelijk zijn.
Liefst niks maar dat is onmogelijk.
Om te kijken wat er stroom trekt kun je 1 voor 1 je zekeringen er uit halen.
Multimeter moet je dus TUSSEN je stroomkring van je auto zetten.
Amperage moet zo weinig mogelijk zijn.
Liefst niks maar dat is onmogelijk.
Om te kijken wat er stroom trekt kun je 1 voor 1 je zekeringen er uit halen.
-
- Contacteer:
slecht contactje ergens
-
- Contacteer:
check dus even de aansluitingen op de dynamo
maar je kan stroom verbruik ook simpel meten
neem de pluspool los zet een buislampje tussen de accupool en de pool op de draad
als lampje brand is er een verbuiker
trek nu een voor een de zekeringen eruit
zekering eruit lamp brand zekering terug doen volgende zekering
gaat lampje uit heb je het circuit te pakken waar de verbruiker inzit
lamp brand vel grote verbuiker
lamp brand amper klein lekstroompje
maar je kan stroom verbruik ook simpel meten
neem de pluspool los zet een buislampje tussen de accupool en de pool op de draad
als lampje brand is er een verbuiker
trek nu een voor een de zekeringen eruit
zekering eruit lamp brand zekering terug doen volgende zekering
gaat lampje uit heb je het circuit te pakken waar de verbruiker inzit
lamp brand vel grote verbuiker
lamp brand amper klein lekstroompje
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Geen slechte min nee.jeroen.k schreef:dus een slechte min kan het niet zijn geweest?
En waarom dan alleen branden bij *bumps* in de weg zeg maar?
Check de plus kabel van de accu naar de startmotor, en de kabel van de startmotor naar de dynamo. Zitten deze goed vast?? roestig??
Check het stekkerblokje op de dynamo eens, wiebel eraan met lopende motor en laat iemand dan kijken of je lampje gaat branden. Zo ook bij de pluskabels
Proef dynamo heb ik nog wel liggen als je wilt, deze is goed.
Mrtn = Maarten
Ok, heb de lekstroom gevonden op de Sven manier
Thanx Sven...
plus dr af...buislampje tussen startmotor draad en plus van de accu en niks... dus dat zit wel goed
Toen buislampje tussen de andere plus (die de auto ingaat zeg maar) en het lampje brande (na opladen van de accu) behoorlijk fel! Dus zekeringen trekken en (natuurlijk) bij 1 van de laatste zekeringen...geen lampje meer...dit was een 30 amp. zekeringen, volgens het instructieboekje de "Stroomonderbreking" dus leek me niet de juiste, want die onderbreekt dus alle stroom neem ik aan? 
Dus ik verder trekken en bij de zekering ernaast ook lampje uit
Deze zekering is volgens instructieboekje van "radio/binnenlichten/bagageruimteverlichting" dus denk dat het probleem in de radio versterker zit...die er dus maar uit en dan moet het probleem over zijn...
Alleen nog 1 vraag...als ik probeer te starten en ik hoor alleen maar klik, klik, klik van het relais en geen startmotor...is er dan per defenitie iets mis met de starter (of aansluiting ervan)? Of kan dat ook komen door te weinig sap in de accu?
Bij voorbaat dank weer

plus dr af...buislampje tussen startmotor draad en plus van de accu en niks... dus dat zit wel goed

Dus ik verder trekken en bij de zekering ernaast ook lampje uit

Alleen nog 1 vraag...als ik probeer te starten en ik hoor alleen maar klik, klik, klik van het relais en geen startmotor...is er dan per defenitie iets mis met de starter (of aansluiting ervan)? Of kan dat ook komen door te weinig sap in de accu?
Bij voorbaat dank weer

hmzz..toch iets minder vrolijk weer 
Radio en versterker eruit getrokken...weer ff meten met het lampje...en nog steeds brandend...wat blijkt...deur staat open...en binnenverlichting zit op dezelfde zekering
Oftewel, deur dicht en lampje blijft uit...
Als ik nu het lampje erop druk blijft hij in eerste instantie uit...daarna gaat hij heeeeeeeeeel flauw branden...maar als de binnenverlichting al zorgt voor zo een fel lampje, dan zal dat flauwe niks voorstellen...bijvoorbeeld het klokje trekt ook altijd wat stroom...
de ramen en ruitenwisser doen het aardig goed, iets dat volgens mij duidt op redelijk wat sap in de accu, in ieder geval genoeg om de startmotor 1 keer rond te laten draaien, maar niks. Alleen een heleboel geklik...
Nu hebben we hem op de eindejaars meeting 2 keer met behulp van de GTT van Dennis gestart, toen wilde hij de tweede keer ook niet meer starten (alleen klikken) met lopende auto op startkabels erop. En dan moet er toch echt voldoende sap zijn...
Nu vraag ik mij dus af, hoe werkt het starten...gaat er een draadje van contactslot naar startrelais en stuurt die de startmotor aan? Of gaat dit draadje drect van contactslot naar de startmotor? En wat zou er in dit geval vervangen moeten worden?
Het was nu donker, zal morgen nog eens onder de auto kruipen om te kijken of alles daar nog goed zit bij de starter, maar ga er vanuit van wel...aangezien ik het laatst nog heb gecontroleerd en sindsdien niet gereden...
Graag tips haha, wil graag weer een auto met de kerst

Radio en versterker eruit getrokken...weer ff meten met het lampje...en nog steeds brandend...wat blijkt...deur staat open...en binnenverlichting zit op dezelfde zekering

Als ik nu het lampje erop druk blijft hij in eerste instantie uit...daarna gaat hij heeeeeeeeeel flauw branden...maar als de binnenverlichting al zorgt voor zo een fel lampje, dan zal dat flauwe niks voorstellen...bijvoorbeeld het klokje trekt ook altijd wat stroom...
de ramen en ruitenwisser doen het aardig goed, iets dat volgens mij duidt op redelijk wat sap in de accu, in ieder geval genoeg om de startmotor 1 keer rond te laten draaien, maar niks. Alleen een heleboel geklik...
Nu hebben we hem op de eindejaars meeting 2 keer met behulp van de GTT van Dennis gestart, toen wilde hij de tweede keer ook niet meer starten (alleen klikken) met lopende auto op startkabels erop. En dan moet er toch echt voldoende sap zijn...
Nu vraag ik mij dus af, hoe werkt het starten...gaat er een draadje van contactslot naar startrelais en stuurt die de startmotor aan? Of gaat dit draadje drect van contactslot naar de startmotor? En wat zou er in dit geval vervangen moeten worden?
Het was nu donker, zal morgen nog eens onder de auto kruipen om te kijken of alles daar nog goed zit bij de starter, maar ga er vanuit van wel...aangezien ik het laatst nog heb gecontroleerd en sindsdien niet gereden...
Graag tips haha, wil graag weer een auto met de kerst

De startmotor krijgt zijn stroom direct van de accu. Als je start, zorgt de stroom van je contactslot ervoor dat je startpinion op het vliegwiel gezet wordt en dat schakelt dan de startmotor in. De startmotor trekt zo een paar honderd ampere, de rest van de verbruikers kunnen het nog gewoon doen, die hebben niet zoveel nodig.
Die komt wel via je contactslot, er zitten niet voor niets de dikste draden van de kabelboom aan (buiten die naar de dynamo en startmotor dan natuurlijk). Maar dat je accu dood is mag je wel veilig stellen, het is er ook wel de tijd van het jaar voor, zal goed lopen bij de kwikfit.jeroen.k schreef:Net ff met Menno gebabbeld...denk zelf dat de accu dood is...dat hij het amperage niet meer red...
Dat de stroom direct van de acuu komt weet ikMaar bedoel dus ook de stroom voor het aansturen van de motor
Ja, net even mn andere (te grote) accu aan de lader gelegd en dan geeft de lader aan hoevol de accu nog is, bij mijn accu die ik gebruik geeft hij vol aan (al meteen aan het begin van het laden) terwijl hij zeker niet vol is.
Accu is nog geen jaar oud, maar zal wel verrot zijn dan
Accu is nog geen jaar oud, maar zal wel verrot zijn dan

-
Jeroen, als je me hulp nodig hebt, hoor ik het wel.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Ok, het is nu definitief voorbij!
Van de week gelaserd en aangehouden door de politie. Toen ik de auto weer wilde starten stond de hele straat onder witte rook...oftewel koppakking eruit!
Het is voor mij en vooral voor mijn vriendin nu echt voorbij. Te veel gezeik gehad met deze auto en sinds het huisje, boompje beestje is de geldkraan steeds krapper geworden...
De auto staat nu dus in onderdelen op marktplaats. Een een aantal dingen zijn al verkocht. Met het geld dat de verkoop opbrengt wil ik een goede GTE kopen. Nu is alleen het probleem dat een hoop mensen gewoon teveel voor hun GTE vragen...ik wil er 1 om de looks en wat minder of makkelijker op te lossen problemen. Een GTT is nu ook niet echt verstandig namelijk...
Dus als iemand nog een goede GTE te koop weet...ik hou me aanbevolen...o ja, 1000 euro vindt ik dus meer dan genoeg voor een GTE. Of hij moet heel bijzonder zijn. Liefst zo standaard mogelijk...dan maar even minder snel

Dus goodbey chamade voor mij
Van de week gelaserd en aangehouden door de politie. Toen ik de auto weer wilde starten stond de hele straat onder witte rook...oftewel koppakking eruit!
Het is voor mij en vooral voor mijn vriendin nu echt voorbij. Te veel gezeik gehad met deze auto en sinds het huisje, boompje beestje is de geldkraan steeds krapper geworden...
De auto staat nu dus in onderdelen op marktplaats. Een een aantal dingen zijn al verkocht. Met het geld dat de verkoop opbrengt wil ik een goede GTE kopen. Nu is alleen het probleem dat een hoop mensen gewoon teveel voor hun GTE vragen...ik wil er 1 om de looks en wat minder of makkelijker op te lossen problemen. Een GTT is nu ook niet echt verstandig namelijk...
Dus als iemand nog een goede GTE te koop weet...ik hou me aanbevolen...o ja, 1000 euro vindt ik dus meer dan genoeg voor een GTE. Of hij moet heel bijzonder zijn. Liefst zo standaard mogelijk...dan maar even minder snel

Dus goodbey chamade voor mij

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Inderdaad zwaar balen, maar ja t is niet anders..
zo'n chamade 16v is zeker wel
..maar als ze niet werken zoals t hoort houdt t op...
suc6 met de zoektocht naar een GTE!
zo'n chamade 16v is zeker wel

suc6 met de zoektocht naar een GTE!
Balen man.
Heb je topic regelmatig gevolgd en het heeft je niet mee gezeten.
Heb je topic regelmatig gevolgd en het heeft je niet mee gezeten.
Ja daarom...baal er ook flink van...maar ik ga niet in de kou zitten voor een auto...dus dan is het eens over...Arjen schreef:Zeker zonde, want het is/was een mooie wagen. Blijft toch het mooiste model 19 16v. Zeker in die kleur.
Maar gelukkig gaan we een andere club 19 opknappen met een aantal onderdelen en hopelijk krijgt de motor ook een goed doel (circuit gebruik bij 2 geinteresseerden...) dus komt allemaal wel goed...geen enkele auto heeft het eeuwige leven

En misschien krijgt de koets ook nog wel een kans...dus dat zou ook wel gaaf zijn...naar de sloop zou met toch erg veel zeer doen...
De keuze voor een GTE is overigens ook alleen voor de lage maandlasten en makkelijker onderhoud...(en natuurlijk is de GTT-look ook erg geil/mooi)
een goed onderhouden GT is net zo betrouwbaar. Ik weet de meningen lopen nog al uiteen. Maar het is basic de zelfde auto en de 1.4 turbo blok is zeer sterk en gaat alleen stuk door slecht onderhoud en hobby tuning. Dus een standaard Gt gaat niet stuk.
Jeroen, jij hebt serieus ook altijd pech...
Suc6 met je nieuwe auto en nu hopen dat het ammal wat beter gaat.
Deel trouwens de mening van Arjen dat dit wel het mooiste typ en kleur 19 is. Hopelijk wordt ie weer geadopteeerd
Suc6 met je nieuwe auto en nu hopen dat het ammal wat beter gaat.
Deel trouwens de mening van Arjen dat dit wel het mooiste typ en kleur 19 is. Hopelijk wordt ie weer geadopteeerd

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik sluit me hier volledig bij aanAbel schreef:een goed onderhouden GT is net zo betrouwbaar. Ik weet de meningen lopen nog al uiteen. Maar het is basic de zelfde auto en de 1.4 turbo blok is zeer sterk en gaat alleen stuk door slecht onderhoud en hobby tuning. Dus een standaard Gt gaat niet stuk.
En ik geloof dat ie al iets heeft gevonden, in de buurt......Lex schreef: Veel succes met de zoektoch naar een mooie GTE
Heel jammer dat je 'm weg doet. Wel begrijpelijk, maar het blijft echt zonde. 
Maar om nu een oudere GTE te kopen? Dat lijkt me allerminst slim. Ik zou een jongere auto kopen en zeker geen snelle! Dat snelle komt wel weer een keer. Er zijn nu, als ik dat zo hoor, effe belangrijkere zaken die voorrang hebben.
Ga voor degelijkheid en koop een Toyota of zo. Haal jezelf nu niet weer problemen op de hals...
Maar goed, da's mijn mening. Succes met de zoektocht naar een nieuwe auto en succes met je boze vriendin.

Maar om nu een oudere GTE te kopen? Dat lijkt me allerminst slim. Ik zou een jongere auto kopen en zeker geen snelle! Dat snelle komt wel weer een keer. Er zijn nu, als ik dat zo hoor, effe belangrijkere zaken die voorrang hebben.
Ga voor degelijkheid en koop een Toyota of zo. Haal jezelf nu niet weer problemen op de hals...
Maar goed, da's mijn mening. Succes met de zoektocht naar een nieuwe auto en succes met je boze vriendin.