[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ik heb geloof ik hetzelfde probleem als jou.
Alleen is het bij geloof ik weg.

Je kan idd meten of je ergens een lekstroom hebt.
contact uit zetten en een Amperé tang op je plus kabel zetten.
Aangezien niet iedereen een amperé tang heeft kun je ook je normale multimeter op ampere zetten en dan tussen de pluspool van je accu en je voedingskabel zetten.
jeroen.k

En moet de voedingskabel dan ook los?

En wat moet de waarde zijn op de meter als je hem nog niet aansluit? 1 en wat is de waarde als hij stroom trekt?

En daarna...hoe kom je erachter wat de stroom trekt?
Steven
Car: M536

Dat ohm meten doe je gewoon op je minkabel en pluskabel als een van de 2 los is.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Voedingskabel moet idd los.
Multimeter moet je dus TUSSEN je stroomkring van je auto zetten.
Amperage moet zo weinig mogelijk zijn.
Liefst niks maar dat is onmogelijk.

Om te kijken wat er stroom trekt kun je 1 voor 1 je zekeringen er uit halen.
Mrtn
Car: R5GTT

Acculampje brandt alleen als de + geen of slecht contact maakt of de dynamo niet meer bijlaadt, dan wel door slijtage of slecht contact, draadbreuk.
Mrtn = Maarten
jeroen.k

dus een slechte min kan het niet zijn geweest? :S

En waarom dan alleen branden bij *bumps* in de weg zeg maar?
peter5GTTurbo
Contacteer:

slecht contactje ergens
jeroen.k

Overigens bij de brezan prijsopgaaf gedaan voor een ruildynamo...

214 euro! :S Zijn ze gek geworden ofzo? :S
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

check dus even de aansluitingen op de dynamo
maar je kan stroom verbruik ook simpel meten
neem de pluspool los zet een buislampje tussen de accupool en de pool op de draad
als lampje brand is er een verbuiker
trek nu een voor een de zekeringen eruit
zekering eruit lamp brand zekering terug doen volgende zekering
gaat lampje uit heb je het circuit te pakken waar de verbruiker inzit
lamp brand vel grote verbuiker
lamp brand amper klein lekstroompje
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jeroen.k

He dat is een goede...morgen maar ff een buislampje halen bij de halfords :D
Mrtn
Car: R5GTT

jeroen.k schreef:dus een slechte min kan het niet zijn geweest? :S

En waarom dan alleen branden bij *bumps* in de weg zeg maar?
Geen slechte min nee.

Check de plus kabel van de accu naar de startmotor, en de kabel van de startmotor naar de dynamo. Zitten deze goed vast?? roestig??
Check het stekkerblokje op de dynamo eens, wiebel eraan met lopende motor en laat iemand dan kijken of je lampje gaat branden. Zo ook bij de pluskabels

Proef dynamo heb ik nog wel liggen als je wilt, deze is goed.
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Heb zelf ook een proef dynamo ;) Alleen wissel je dat ding bij een 19 niet zo heel makkelijk...

edit: EN lopende motor? Moet ie eerts starten ;)
jeroen.k

Ok, heb de lekstroom gevonden op de Sven manier :D Thanx Sven...

plus dr af...buislampje tussen startmotor draad en plus van de accu en niks... dus dat zit wel goed :) Toen buislampje tussen de andere plus (die de auto ingaat zeg maar) en het lampje brande (na opladen van de accu) behoorlijk fel! Dus zekeringen trekken en (natuurlijk) bij 1 van de laatste zekeringen...geen lampje meer...dit was een 30 amp. zekeringen, volgens het instructieboekje de "Stroomonderbreking" dus leek me niet de juiste, want die onderbreekt dus alle stroom neem ik aan? :S

Dus ik verder trekken en bij de zekering ernaast ook lampje uit :) Deze zekering is volgens instructieboekje van "radio/binnenlichten/bagageruimteverlichting" dus denk dat het probleem in de radio versterker zit...die er dus maar uit en dan moet het probleem over zijn...

Alleen nog 1 vraag...als ik probeer te starten en ik hoor alleen maar klik, klik, klik van het relais en geen startmotor...is er dan per defenitie iets mis met de starter (of aansluiting ervan)? Of kan dat ook komen door te weinig sap in de accu?

Bij voorbaat dank weer :)
Steven

Dat klikken is vaak weinig sap :)
jeroen.k

hmzz..toch iets minder vrolijk weer :(

Radio en versterker eruit getrokken...weer ff meten met het lampje...en nog steeds brandend...wat blijkt...deur staat open...en binnenverlichting zit op dezelfde zekering :( Oftewel, deur dicht en lampje blijft uit...

Als ik nu het lampje erop druk blijft hij in eerste instantie uit...daarna gaat hij heeeeeeeeeel flauw branden...maar als de binnenverlichting al zorgt voor zo een fel lampje, dan zal dat flauwe niks voorstellen...bijvoorbeeld het klokje trekt ook altijd wat stroom...

de ramen en ruitenwisser doen het aardig goed, iets dat volgens mij duidt op redelijk wat sap in de accu, in ieder geval genoeg om de startmotor 1 keer rond te laten draaien, maar niks. Alleen een heleboel geklik...

Nu hebben we hem op de eindejaars meeting 2 keer met behulp van de GTT van Dennis gestart, toen wilde hij de tweede keer ook niet meer starten (alleen klikken) met lopende auto op startkabels erop. En dan moet er toch echt voldoende sap zijn...

Nu vraag ik mij dus af, hoe werkt het starten...gaat er een draadje van contactslot naar startrelais en stuurt die de startmotor aan? Of gaat dit draadje drect van contactslot naar de startmotor? En wat zou er in dit geval vervangen moeten worden?

Het was nu donker, zal morgen nog eens onder de auto kruipen om te kijken of alles daar nog goed zit bij de starter, maar ga er vanuit van wel...aangezien ik het laatst nog heb gecontroleerd en sindsdien niet gereden...

Graag tips haha, wil graag weer een auto met de kerst :P
Calle

De startmotor krijgt zijn stroom direct van de accu. Als je start, zorgt de stroom van je contactslot ervoor dat je startpinion op het vliegwiel gezet wordt en dat schakelt dan de startmotor in. De startmotor trekt zo een paar honderd ampere, de rest van de verbruikers kunnen het nog gewoon doen, die hebben niet zoveel nodig.
jeroen.k

Net ff met Menno gebabbeld...denk zelf dat de accu dood is...dat hij het amperage niet meer red...

Dat de stroom direct van de acuu komt weet ik ;) Maar bedoel dus ook de stroom voor het aansturen van de motor ;)
Calle

jeroen.k schreef:Net ff met Menno gebabbeld...denk zelf dat de accu dood is...dat hij het amperage niet meer red...

Dat de stroom direct van de acuu komt weet ik ;) Maar bedoel dus ook de stroom voor het aansturen van de motor ;)
Die komt wel via je contactslot, er zitten niet voor niets de dikste draden van de kabelboom aan (buiten die naar de dynamo en startmotor dan natuurlijk). Maar dat je accu dood is mag je wel veilig stellen, het is er ook wel de tijd van het jaar voor, zal goed lopen bij de kwikfit.
jeroen.k

Ja, net even mn andere (te grote) accu aan de lader gelegd en dan geeft de lader aan hoevol de accu nog is, bij mijn accu die ik gebruik geeft hij vol aan (al meteen aan het begin van het laden) terwijl hij zeker niet vol is.

Accu is nog geen jaar oud, maar zal wel verrot zijn dan :(
Robke
Car: Lexus IS250

Als hij nog geen jaar oud is moet je ermee terug gaan er zit nog gewoon garantie op mag ik aannemen. Vaak zit er op accu's zelfs 2 jaar garantie....
jeroen.k

kwikfot zelfs 3 jaar...maar zonder bon nogal lastig ;) Die ligt nog in de vorige auto...hahaha...
Tom
Moderator
Car: MB

en ze kunnen die dingen overal wel testen. Zou ik eerste effe laten doen. En dan eens opladen en nog eens kijken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert Turbo

Jeroen, als je me hulp nodig hebt, hoor ik het wel.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
jeroen.k

Ok, het is nu definitief voorbij!

Van de week gelaserd en aangehouden door de politie. Toen ik de auto weer wilde starten stond de hele straat onder witte rook...oftewel koppakking eruit!

Het is voor mij en vooral voor mijn vriendin nu echt voorbij. Te veel gezeik gehad met deze auto en sinds het huisje, boompje beestje is de geldkraan steeds krapper geworden...

De auto staat nu dus in onderdelen op marktplaats. Een een aantal dingen zijn al verkocht. Met het geld dat de verkoop opbrengt wil ik een goede GTE kopen. Nu is alleen het probleem dat een hoop mensen gewoon teveel voor hun GTE vragen...ik wil er 1 om de looks en wat minder of makkelijker op te lossen problemen. Een GTT is nu ook niet echt verstandig namelijk...

Dus als iemand nog een goede GTE te koop weet...ik hou me aanbevolen...o ja, 1000 euro vindt ik dus meer dan genoeg voor een GTE. Of hij moet heel bijzonder zijn. Liefst zo standaard mogelijk...dan maar even minder snel :( :( :(

Dus goodbey chamade voor mij :(
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Shit man, zonde...
Arjen

Zeker zonde, want het is/was een mooie wagen. Blijft toch het mooiste model 19 16v. Zeker in die kleur.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Inderdaad zwaar balen, maar ja t is niet anders..
zo'n chamade 16v is zeker wel :worship: ..maar als ze niet werken zoals t hoort houdt t op...
suc6 met de zoektocht naar een GTE!
Jeroen
Contacteer:

Balen man.

Heb je topic regelmatig gevolgd en het heeft je niet mee gezeten.
jeroen.k

Arjen schreef:Zeker zonde, want het is/was een mooie wagen. Blijft toch het mooiste model 19 16v. Zeker in die kleur.
Ja daarom...baal er ook flink van...maar ik ga niet in de kou zitten voor een auto...dus dan is het eens over...

Maar gelukkig gaan we een andere club 19 opknappen met een aantal onderdelen en hopelijk krijgt de motor ook een goed doel (circuit gebruik bij 2 geinteresseerden...) dus komt allemaal wel goed...geen enkele auto heeft het eeuwige leven :)

En misschien krijgt de koets ook nog wel een kans...dus dat zou ook wel gaaf zijn...naar de sloop zou met toch erg veel zeer doen...

De keuze voor een GTE is overigens ook alleen voor de lage maandlasten en makkelijker onderhoud...(en natuurlijk is de GTT-look ook erg geil/mooi)
Abel
Über-Spammer

een goed onderhouden GT is net zo betrouwbaar. Ik weet de meningen lopen nog al uiteen. Maar het is basic de zelfde auto en de 1.4 turbo blok is zeer sterk en gaat alleen stuk door slecht onderhoud en hobby tuning. Dus een standaard Gt gaat niet stuk.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Jammer, Jeroen.

Veel succes met de zoektoch naar een mooie GTE
Steven

Jeroen, jij hebt serieus ook altijd pech...
Suc6 met je nieuwe auto en nu hopen dat het ammal wat beter gaat.

Deel trouwens de mening van Arjen dat dit wel het mooiste typ en kleur 19 is. Hopelijk wordt ie weer geadopteeerd :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Abel schreef:een goed onderhouden GT is net zo betrouwbaar. Ik weet de meningen lopen nog al uiteen. Maar het is basic de zelfde auto en de 1.4 turbo blok is zeer sterk en gaat alleen stuk door slecht onderhoud en hobby tuning. Dus een standaard Gt gaat niet stuk.
Ik sluit me hier volledig bij aan

Lex schreef: Veel succes met de zoektoch naar een mooie GTE
En ik geloof dat ie al iets heeft gevonden, in de buurt...... :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heel jammer dat je 'm weg doet. Wel begrijpelijk, maar het blijft echt zonde. :(

Maar om nu een oudere GTE te kopen? Dat lijkt me allerminst slim. Ik zou een jongere auto kopen en zeker geen snelle! Dat snelle komt wel weer een keer. Er zijn nu, als ik dat zo hoor, effe belangrijkere zaken die voorrang hebben.

Ga voor degelijkheid en koop een Toyota of zo. Haal jezelf nu niet weer problemen op de hals...

Maar goed, da's mijn mening. Succes met de zoektocht naar een nieuwe auto en succes met je boze vriendin. ;)
Riël
Über-Spammer

Ik zou ook niet voor een gte gaan. dan liever een gtt hoor. Fijn op 0.7 bar blijven rijden en hij gaat niet stuk.
Plaats reactie