
Martijns gtt-tje | hmm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik denk dat ik ooit met de willie ook wat moet vijlen 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
niet die vierkante vijl maar een ronde vijl ook wel rattenstaart genoemt
wanneer breng je dat krat bier/fles wodka langs steven?
ik doe het eerst zo, zien we dan wel verder. ik ben heel benieuwd of de aandrijfassen lang genoeg zijn en hoe dit stuurt maar moet nog ff wachten.

wanneer breng je dat krat bier/fles wodka langs steven?

ik doe het eerst zo, zien we dan wel verder. ik ben heel benieuwd of de aandrijfassen lang genoeg zijn en hoe dit stuurt maar moet nog ff wachten.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Lekker bezig
, wat heb je / ga je achter doen met de spoorbreedte ?

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
niets. het loopt nu al aan, wil ik daar iets mee doen zal ik:
- een stuk hoger moeten
- alsnog moeten slijpen
dat zie ik nog niet echt zitten. hoeveel breder is een 16v as eigenlijk?
- een stuk hoger moeten
- alsnog moeten slijpen
dat zie ik nog niet echt zitten. hoeveel breder is een 16v as eigenlijk?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
4 cm dacht ik.Martijn Kool schreef:niets. het loopt nu al aan, wil ik daar iets mee doen zal ik:
- een stuk hoger moeten
- alsnog moeten slijpen
dat zie ik nog niet echt zitten. hoeveel breder is een 16v as eigenlijk?
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nou voorlopig dus mooi ff niet 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik neem aan dat je nu geen spacers meer gebruikt?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
waarom niet?
ET48 zijn die velgen
met spacers zijn ze ET36
dus ik moet wel om de orginele ET waarde te houden
ET48 zijn die velgen
met spacers zijn ze ET36
dus ik moet wel om de orginele ET waarde te houden
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
anders loopt hij tegen de remmen aan? wat doet een te lage et waarde met je rijgedrag?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
achter past niet zonder spacer, dan ziet mijn velg klem tegen carroserie. voor zal wel gaan maar waarom zou ik een lagere et waarde nemen dan standaard, ben je meteenw eer 12mm kwijt van je verbreding.
beetje zinloos?
beetje zinloos?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hoe kan het dat ze nu aanlopen op je verbreder en anders op je kas?
mijn 195 wielen achter kunnen gewoon helemaal zakken zonder de binnen of buitenkant te raken.....
miss een 5mm spoorverbreder er tussen doen...
mijn 195 wielen achter kunnen gewoon helemaal zakken zonder de binnen of buitenkant te raken.....
miss een 5mm spoorverbreder er tussen doen...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hoe kan het nu aanlopen?
omdat ik lager sta dan jou en nu ET36 heb(met spoorverbreders). en omdat dit semi's zijn zijn ze blijkbaar iets breder dan normale banden. en waarom zou ik smaller gaan? beetje zinloos als ik juist zo breed mogelijk wil.
gister testritje gemaakt om 11.15u.
stabistang zit eronder(megane), 16v remmerij, stuurkogels van een clio 16v, aandrijfassen van een clio 16v en dus clio rs draagarmen. mijn draagarmen staan door het aangepaste subframe vrijwel horizontaal, stuk beter dus.
tot dusver lijkt het goed te gaan, het loopt alleen rondom aan. en best wel flink, vooral voor, dus dat wordt slijpen zaterdag. krijg ook de indruk dat de carros geraakt wordt achter bij inveren
het kleine rondje resulteert wel in een heel ander gevoel in het stuur, wat een vverschil is dit zeg. gelukkig lijkt de lengte tot dusver goed van de assen maar heb niet hard een bocht kunnen nemen verder
enige wat aardig vrij loopt is linksachter.
had hem vandaag mee willen nemen maar dat gaat dus nog niet door.
omdat ik lager sta dan jou en nu ET36 heb(met spoorverbreders). en omdat dit semi's zijn zijn ze blijkbaar iets breder dan normale banden. en waarom zou ik smaller gaan? beetje zinloos als ik juist zo breed mogelijk wil.
gister testritje gemaakt om 11.15u.
stabistang zit eronder(megane), 16v remmerij, stuurkogels van een clio 16v, aandrijfassen van een clio 16v en dus clio rs draagarmen. mijn draagarmen staan door het aangepaste subframe vrijwel horizontaal, stuk beter dus.
tot dusver lijkt het goed te gaan, het loopt alleen rondom aan. en best wel flink, vooral voor, dus dat wordt slijpen zaterdag. krijg ook de indruk dat de carros geraakt wordt achter bij inveren
het kleine rondje resulteert wel in een heel ander gevoel in het stuur, wat een vverschil is dit zeg. gelukkig lijkt de lengte tot dusver goed van de assen maar heb niet hard een bocht kunnen nemen verder
enige wat aardig vrij loopt is linksachter.
had hem vandaag mee willen nemen maar dat gaat dus nog niet door.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je hebt nu dus een stabistang van 25? Niet bang voor overstuur omdat je de voorkant zo (te) stijf gaat maken, in een relatief lichte auto?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
25 ja.
wat heeft een willi dan? hetzelfde toch?
wat heeft een willi dan? hetzelfde toch?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
23 toch of is dat van een 16v?Martijn Kool schreef:25 ja.
wat heeft een willi dan? hetzelfde toch?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
23mm. een Megane is 25mm, met aan de uiteindes 23mm.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hmm nog stugger dus
nouja, eerst maar is zien hoe dit rijdt
nouja, eerst maar is zien hoe dit rijdt

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
21Gerald schreef:23 toch of is dat van een 16v?Martijn Kool schreef:25 ja.
wat heeft een willi dan? hetzelfde toch?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik zet in op: ListigMartijn Kool schreef:hmm nog stugger dus
nouja, eerst maar is zien hoe dit rijdt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
En een GTT dan?? ook 21?Jean-Paul-S schreef:21Gerald schreef:23 toch of is dat van een 16v?Martijn Kool schreef:25 ja.
wat heeft een willi dan? hetzelfde toch?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
19 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
das echt een rietje idd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ok, ff zonder spoorverbreders (dus et 48 aan voorzijde) testgereden, conclusie:
16v assen zijn te kort. dikke kutzooi
de rechter schiet volgens mij uit de kom bij een bocht naar rechts. als ik de moeren van de assen afdraai kan ik de linker een aardig stuk naar binnen drukken maar ik hou wel draad over. bij de rechter hou ik geen draad over. heb dus het idee dat vooral de rechter as te kort is.
wat nu:
- auto 1cm ophogen rondom zodat ik met et36 kan rijden
- andere aandrijfas zoeken rechts welke past
ik denk dat links wel goed gaat.
kan ik trouwens een opvulling tussen aandrijfas en wiellager/fusee doen? kan ik toch ff een 8mm pakken, voor linksvoor..
morgen maar is proberen 1cm vulling te plaatsen tussen aandrijfasuiteinde en fusee. heb al gehoord dat dit vaker is gedaan..
16v assen zijn te kort. dikke kutzooi
de rechter schiet volgens mij uit de kom bij een bocht naar rechts. als ik de moeren van de assen afdraai kan ik de linker een aardig stuk naar binnen drukken maar ik hou wel draad over. bij de rechter hou ik geen draad over. heb dus het idee dat vooral de rechter as te kort is.
wat nu:
- auto 1cm ophogen rondom zodat ik met et36 kan rijden
- andere aandrijfas zoeken rechts welke past

ik denk dat links wel goed gaat.
kan ik trouwens een opvulling tussen aandrijfas en wiellager/fusee doen? kan ik toch ff een 8mm pakken, voor linksvoor..
morgen maar is proberen 1cm vulling te plaatsen tussen aandrijfasuiteinde en fusee. heb al gehoord dat dit vaker is gedaan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ring tussen aandrijfas wordt wel vaker gedaan.
kan je probleemloos doen.
zorg wel dat je moer nog draad heeft over zijn volle lengte
kan je probleemloos doen.
zorg wel dat je moer nog draad heeft over zijn volle lengte
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
sluitring m24 past volgens mij prima
is ff zien waar ik die kan krijgen want ik heb die niet
is ff zien waar ik die kan krijgen want ik heb die niet

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
veel te lang. Hij heeft nu Clio 16v assen.jacques schreef:aandrijf assen van een megane coupe 2.0 16V zijn 1 cm langer als die van een 19 16V. Kun je iets met die gegevens. (Ik heb geen assen over!)
Maar ik bedenk me nu, is een subframe van een gt smaller dan 16v? Als het namelijk hetzelfde is, en je 19 16v armen hebt, dan heb je ook Williams assen nodig.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gt sub is smaller, vandaar de 16v assen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
en hij rijdt!
vanochtend voorzijde ruim 1cm hoger gezet en de achterzijde 2-3cm verhoogd. aanlopen doet ie nog wel, maar hier valt mee te leven. vd week maar is ff beetje plaatwerk wegbuigen dan is het opgelost volgens mij.
3 m24 sluitringen bij de rechter aandrijfas er tussen gedrukt en 2 links. tot dusver geen problemen meer met de aandrijving. vandaag en morgen blijf ik er ff in rijden om te zien of het daadwerkelijk opgelost is.
voor de mensen die geen zin hebben dit topic door te lezen, dit heb je nodig voor een bredere spoorbreedte aan de voorzijde van je 5je:
19 16v(megane, clio rs, williams) draagarmen
19 16v (megane(nog dikker), clio williams) stabistang
clio 16v aandrijfassen
paar sluitringen m24
stuurkogels van een clio 16v
zelf heb ik er ook nog clio 16v remmen op gezet en dus mijn subframe doorgelast en de draagarmophanging verhoogd.
als ik foto's vergelijk is dit iets breder dan een 16v ophanging, logisch ook anders kwam ik wel weg zonder opvulling bij de aandrijfassen, voordeel hiervan is dat je geen dure onvindbare willi aandrijfassen nodig bent.
alleen nog ff testen of dit een beetje stand houdt. Ben erg benieuwd hoe dit rijdt icm de federal semi's..
vanochtend voorzijde ruim 1cm hoger gezet en de achterzijde 2-3cm verhoogd. aanlopen doet ie nog wel, maar hier valt mee te leven. vd week maar is ff beetje plaatwerk wegbuigen dan is het opgelost volgens mij.
3 m24 sluitringen bij de rechter aandrijfas er tussen gedrukt en 2 links. tot dusver geen problemen meer met de aandrijving. vandaag en morgen blijf ik er ff in rijden om te zien of het daadwerkelijk opgelost is.
voor de mensen die geen zin hebben dit topic door te lezen, dit heb je nodig voor een bredere spoorbreedte aan de voorzijde van je 5je:
19 16v(megane, clio rs, williams) draagarmen
19 16v (megane(nog dikker), clio williams) stabistang
clio 16v aandrijfassen
paar sluitringen m24
stuurkogels van een clio 16v
zelf heb ik er ook nog clio 16v remmen op gezet en dus mijn subframe doorgelast en de draagarmophanging verhoogd.
als ik foto's vergelijk is dit iets breder dan een 16v ophanging, logisch ook anders kwam ik wel weg zonder opvulling bij de aandrijfassen, voordeel hiervan is dat je geen dure onvindbare willi aandrijfassen nodig bent.
alleen nog ff testen of dit een beetje stand houdt. Ben erg benieuwd hoe dit rijdt icm de federal semi's..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
waarschijnlijk is er nu veel minder onderstuur.
ben er benieuwd naar je ervaringen.
ben er benieuwd naar je ervaringen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
DennisT schreef:Nog bedankt voor je asjes!

tot nog toe rijdt hij nog, geen gekke dingen op wat schuurgeluiden na

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
[img]http://img213.imageshack.us/img213/5356/imag0082wc.jpg[/img]
[img]http://img145.imageshack.us/img145/6916/imag0083x.jpg[/img]
[img]http://img840.imageshack.us/img840/1279/imag0084w.jpg[/img]
[img]http://img163.imageshack.us/img163/3734/imag0085k.jpg[/img]

[img]http://img145.imageshack.us/img145/6916/imag0083x.jpg[/img]
[img]http://img840.imageshack.us/img840/1279/imag0084w.jpg[/img]
[img]http://img163.imageshack.us/img163/3734/imag0085k.jpg[/img]

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl