Gister avond, A18 richting A12.
Ik stoof met een lekker gangetje (160 schat ik) op de linkerbaan enkele auto's voorbij en een versjonificeerde corsaB ging ook netjes aan de kant.
Al had ik het vermoeden dat hij vast zou proberen te volgen.
Jawel, hij kwam meteen naar links om ook gas te geven
In de bocht van A18 naar A12 (héérlijk bochtje) kroop hij dichter naar me toe, en vanwege het ritsen moest het kalmer aan. Terug naar 3, even naar achter gezwaaid en het gas erop. Uiteraard kon zijn GSI (of wannabee GSI) niet volgen.
Daarna ging ik netjes naar rechts 130 rijden want er reed een verdachte Volvo gelijk op. Die ging ook achter me rijden en kort daarop naar links. De Corsa dook er achteraan zodat ik hem ook voorbij zag komen.
De jongen erin lachte met de intentie van "yes ik heb je, ook al ben je sneller" Hij zag er de lol ook van in. Dus ook ik dook er achteraan en voerde het tempo weer op naar eerdere snelheden.
Al snel zag ik in de verte echter een witte Mégane Coupé III, de eerste die ik in het wild zie. Hij nam dezelfde afslag en bij het stoplicht stonden we naast elkaar. Een 4-tal oudere personen (40+) zaten erin, en ik stak een duim op vanwege de prachtige auto. De man lachde wat vaag, de vrouw naast hem snapte het en wees dat het haar auto was