gtt-16v Te koop
overspeed?
vertel!!
interessant.
vertel!!
interessant.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Is lastig uit te leggen. Roterende snelheid icm temperatuur, aangezien de roterende snelheid aan de tippen het hoogst is gaat de schade daar ontstaan.
Voorbeeld foto van Garrett: http://garrettbyhoneywell.com/assets/tr ... mperature/
Turbo is in het verleden wss gewoon tot de max gebruikt alvorens besloten werd dat hij te klein was?
Voorbeeld foto van Garrett: http://garrettbyhoneywell.com/assets/tr ... mperature/
Turbo is in het verleden wss gewoon tot de max gebruikt alvorens besloten werd dat hij te klein was?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
http://www.assuredperformance.ie/assets ... RSPEED.pdf
Een teveel aan brandstof kan een probleem zijn dus.
Een teveel aan brandstof kan een probleem zijn dus.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Weet ik nog niet.-jo- schreef:ga je dan voor een GT28RS ?
Als ik naar de dyno grafiek kijk heb ik vanaf 3000rpm al 200nm alleen gaat hij bij de 4500rpm alweer zakken.
Nu was dat met deze turbo en "aquariumslangerij" dus wat zou tie doen als het wel alles 100% is?
Volgens Henk was deze vermogens opbouw zeer netjes en ook beter voor de bak enzo.
Ik zal straks Gerry ff bellen en kijken wat hij van de grafiek vindt en wat voor advies hij geeft tav een groter turbo.
Schiet me nu te binnen dat ik ook van een FMIC naar een chargecooler ga

En wat het gaat kosten natuurlijk. Ook wel belangrijk

Het belangrijkste punt is eigenlijk, wat is je doel?
Laat ik nu net mijn gt28rs verkocht hebben
Laat ik nu net mijn gt28rs verkocht hebben

Dan moet een gt28r prima zat zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die van mij die bij Gerry ligt zal wel iets te klein voor jou zijn Gerry



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Met een GT2554R ga je 't ook niet redden nee.
Wordt een GT2860R met 62 trim te groot ?
Wordt een GT2860R met 62 trim te groot ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat weet ik niet.Arco schreef:Met een GT2554R ga je 't ook niet redden nee.
Wordt een GT2860R met 62 trim te groot ?
Het word dan toch weer afwachten wat die turbo doet terwijl ik bij deze weet wat hij doet.
En om nu 1300 euro aan weer een andere turbo vind ik iets te gek worden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mee eens. Eens kijken waar Gerry mee komt en maybe dat ie nog een leuke aanpassing vind voor de GT2560 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Die had ik op dat vorige blok zitten, een td04, en dat ging idd perfect.Abel schreef:gek idee misschien maar wat zit er op een impreza? dat zijn ook allemaal 2liter turbo.
Alleen die aansluitingen zijn totaal anders.
en daar kijk je van op ? Je reed met een halve turbo.GerryTT schreef: Als ik naar de dyno grafiek kijk heb ik vanaf 3000rpm al 200nm alleen gaat hij bij de 4500rpm alweer zakken.
GerryTT schreef: "aquariumslangerij"

Er speelde teveel "factor onbekend" mee. Voornamelijk druk kan wel eens belangrijk zijn. Voorzie ff een goeie meter en slangen want dit ding gaf zelfs geen vaccum/onderdruk.GerryTT schreef: Volgens Henk was deze vermogens opbouw zeer netjes en ook beter voor de bak enzo.
En ondertussen ook allemaal ouwe meuk is. Daar zit je niet op te wachten, tenzij het weer beun-beun moet. Half werk draait meestal uit op dubbele kosten.Abel schreef:gek idee misschien maar wat zit er op een impreza? dat zijn ook allemaal 2liter turbo.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Goedkope test meter.... Gewoon van een gasfles
Prop je zo ergens tussen en nauwkeurig
Prop je zo ergens tussen en nauwkeurig
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Maar dan kan je geen onderdruk meten toch?Jochem de Haas schreef:Goedkope test meter.... Gewoon van een gasfles
Prop je zo ergens tussen en nauwkeurig

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gerald schreef:Maar dan kan je geen onderdruk meten toch?Jochem de Haas schreef:Goedkope test meter.... Gewoon van een gasfles
Prop je zo ergens tussen en nauwkeurig
Klopt...maar waarom zou je dat willen ?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
controle van map sensor....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja oke....
Maar voor de snelle nood test
Maar voor de snelle nood test
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
niet nodig....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Turbo is weer in Eindhoven geweest en goed bevonden, gelukkig.
Daarna toch het blok er maar weer uit gehaald omdat ik die lage oliedruk toch niet vertrouw.
Ik verdenk de oliepomp dus deze maar eruit gehaald.
De plunjer kreeg ik er bijna niet uit en er zitten wat groeven van de tandwielen op het huis.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/162.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/001-14.jpg[/img]
Zijn die groeven ernstig en zit de plunjer en veer goed zo?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/002-13.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/003-11.jpg[/img]
En zitten de plastic kappen goed zo? Ik krijg in Dialogys andere kappen te zien.
Daarna toch het blok er maar weer uit gehaald omdat ik die lage oliedruk toch niet vertrouw.
Ik verdenk de oliepomp dus deze maar eruit gehaald.
De plunjer kreeg ik er bijna niet uit en er zitten wat groeven van de tandwielen op het huis.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/162.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/001-14.jpg[/img]
Zijn die groeven ernstig en zit de plunjer en veer goed zo?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/002-13.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/003-11.jpg[/img]
En zitten de plastic kappen goed zo? Ik krijg in Dialogys andere kappen te zien.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/162.jpg[/img]
Het oliepomphuis zou ik even vlakken. Door die groeven verlies je oliedruk. Dit kun je ook zelf doen op een glasplaat met schuurpapier en uiteindelijk een heel fijn schuurpapier bv. 1200.
plunjer even licht opschuren met 1200 en petroleum in een boormachine en gelijk even kijken of er geen diepe groeven in het gat voor de plunjer zitten.
Het oliepomphuis zou ik even vlakken. Door die groeven verlies je oliedruk. Dit kun je ook zelf doen op een glasplaat met schuurpapier en uiteindelijk een heel fijn schuurpapier bv. 1200.
plunjer even licht opschuren met 1200 en petroleum in een boormachine en gelijk even kijken of er geen diepe groeven in het gat voor de plunjer zitten.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ff gewassen en uit gelaten.
Als tie het zo blijft doen dan mag tie blijven
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/1057.jpg[/img]
Als tie het zo blijft doen dan mag tie blijven

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/1057.jpg[/img]
De "versterkte groep N veer" die ik op ebay gekocht had bleek de oorzaak te zijn.
Patrick Biggelaar kwam er achter nadat ik met het blok bij hem langs was gegaan om te kijken wat er mis was.
Er zit nu een originele veer in en de oliedruk is nu goed.
Ik heb alle lagers vervangen voor originele, ook die van de hulpas, dus hopelijk blijft het nu een tijdje heel allemaal.
Kan ik eindelijk genieten van de power want dat heeft tie genoeg.
Patrick Biggelaar kwam er achter nadat ik met het blok bij hem langs was gegaan om te kijken wat er mis was.
Er zit nu een originele veer in en de oliedruk is nu goed.
Ik heb alle lagers vervangen voor originele, ook die van de hulpas, dus hopelijk blijft het nu een tijdje heel allemaal.
Kan ik eindelijk genieten van de power want dat heeft tie genoeg.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Mooi zo Gerry...
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold


Die van jou zit er nu in met originele veer.Steven schreef:Was die pomp van mij nu aan diggelen of was dat de oude?
Ik had hem er eerst ingezet met die versterkte veer die niet zoveel sterker bleek te zijn.
Ik heb hem toen maar even laten lopen en daarna alles uit elkaar getrokken en mee naar Patrick gereden.
Gelukkig was de pomp nog goed. Zijn niet meer te krijgen bij renault.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geen oliepompen meer leverbaar. Vervelend. Maar ook wel weer mooi. Ik heb nog een paar blokken liggen.
Overigens merk ik het zelf ook, dat er voor de R19 ph1 steeds minder onderdelen leverbaar zijn.
Er staan nog genoeg nieuwe oliepompen op e-bay http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... r&_sacat=0
Overigens merk ik het zelf ook, dat er voor de R19 ph1 steeds minder onderdelen leverbaar zijn.
Er staan nog genoeg nieuwe oliepompen op e-bay http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... r&_sacat=0
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak