gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

overspeed?

vertel!!

interessant.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Is lastig uit te leggen. Roterende snelheid icm temperatuur, aangezien de roterende snelheid aan de tippen het hoogst is gaat de schade daar ontstaan.

Voorbeeld foto van Garrett: http://garrettbyhoneywell.com/assets/tr ... mperature/
Turbo is in het verleden wss gewoon tot de max gebruikt alvorens besloten werd dat hij te klein was?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

http://www.assuredperformance.ie/assets ... RSPEED.pdf

Een teveel aan brandstof kan een probleem zijn dus.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ga je dan voor een GT28RS ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-jo- schreef:ga je dan voor een GT28RS ?
Weet ik nog niet.
Als ik naar de dyno grafiek kijk heb ik vanaf 3000rpm al 200nm alleen gaat hij bij de 4500rpm alweer zakken.
Nu was dat met deze turbo en "aquariumslangerij" dus wat zou tie doen als het wel alles 100% is?
Volgens Henk was deze vermogens opbouw zeer netjes en ook beter voor de bak enzo.
Ik zal straks Gerry ff bellen en kijken wat hij van de grafiek vindt en wat voor advies hij geeft tav een groter turbo.
Schiet me nu te binnen dat ik ook van een FMIC naar een chargecooler ga :(
En wat het gaat kosten natuurlijk. Ook wel belangrijk :X
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het belangrijkste punt is eigenlijk, wat is je doel?

Laat ik nu net mijn gt28rs verkocht hebben :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Het belangrijkste punt is eigenlijk, wat is je doel?

Laat ik nu net mijn gt28rs verkocht hebben :p
Eigenlijk zoals in de grafiek alleen dan iets langer oplopend.
Ik vind koppel belangrijker dan pk's.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan moet een gt28r prima zat zijn
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die van mij die bij Gerry ligt zal wel iets te klein voor jou zijn Gerry :smile: :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Arco schreef:Die van mij die bij Gerry ligt zal wel iets te klein voor jou zijn Gerry :smile: :p
Waarschijnlijk wel ja.
Ik hoop dat deze(want ja, het word weer een 2560) het bovenin nog een beetje kan behappen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Met een GT2554R ga je 't ook niet redden nee.

Wordt een GT2860R met 62 trim te groot ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Arco schreef:Met een GT2554R ga je 't ook niet redden nee.

Wordt een GT2860R met 62 trim te groot ?
Dat weet ik niet.
Het word dan toch weer afwachten wat die turbo doet terwijl ik bij deze weet wat hij doet.
En om nu 1300 euro aan weer een andere turbo vind ik iets te gek worden.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mee eens. Eens kijken waar Gerry mee komt en maybe dat ie nog een leuke aanpassing vind voor de GT2560 (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gek idee misschien maar wat zit er op een impreza? dat zijn ook allemaal 2liter turbo.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Abel schreef:gek idee misschien maar wat zit er op een impreza? dat zijn ook allemaal 2liter turbo.
Die had ik op dat vorige blok zitten, een td04, en dat ging idd perfect.
Alleen die aansluitingen zijn totaal anders.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

GerryTT schreef: Als ik naar de dyno grafiek kijk heb ik vanaf 3000rpm al 200nm alleen gaat hij bij de 4500rpm alweer zakken.
en daar kijk je van op ? Je reed met een halve turbo.
GerryTT schreef: "aquariumslangerij"
:D
GerryTT schreef: Volgens Henk was deze vermogens opbouw zeer netjes en ook beter voor de bak enzo.
Er speelde teveel "factor onbekend" mee. Voornamelijk druk kan wel eens belangrijk zijn. Voorzie ff een goeie meter en slangen want dit ding gaf zelfs geen vaccum/onderdruk.

Abel schreef:gek idee misschien maar wat zit er op een impreza? dat zijn ook allemaal 2liter turbo.
En ondertussen ook allemaal ouwe meuk is. Daar zit je niet op te wachten, tenzij het weer beun-beun moet. Half werk draait meestal uit op dubbele kosten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Goedkope test meter.... Gewoon van een gasfles
Prop je zo ergens tussen en nauwkeurig
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Goedkope test meter.... Gewoon van een gasfles
Prop je zo ergens tussen en nauwkeurig
Maar dan kan je geen onderdruk meten toch? (F)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Gerald schreef:
Jochem de Haas schreef:Goedkope test meter.... Gewoon van een gasfles
Prop je zo ergens tussen en nauwkeurig
Maar dan kan je geen onderdruk meten toch? (F)

Klopt...maar waarom zou je dat willen ?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

controle van map sensor....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja oke....
Maar voor de snelle nood test
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

niet nodig....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Turbo is weer in Eindhoven geweest en goed bevonden, gelukkig.
Daarna toch het blok er maar weer uit gehaald omdat ik die lage oliedruk toch niet vertrouw.
Ik verdenk de oliepomp dus deze maar eruit gehaald.
De plunjer kreeg ik er bijna niet uit en er zitten wat groeven van de tandwielen op het huis.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/162.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/001-14.jpg[/img]

Zijn die groeven ernstig en zit de plunjer en veer goed zo?

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/002-13.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/003-11.jpg[/img]

En zitten de plastic kappen goed zo? Ik krijg in Dialogys andere kappen te zien.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/162.jpg[/img]

Het oliepomphuis zou ik even vlakken. Door die groeven verlies je oliedruk. Dit kun je ook zelf doen op een glasplaat met schuurpapier en uiteindelijk een heel fijn schuurpapier bv. 1200.

plunjer even licht opschuren met 1200 en petroleum in een boormachine en gelijk even kijken of er geen diepe groeven in het gat voor de plunjer zitten.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ff gewassen en uit gelaten.
Als tie het zo blijft doen dan mag tie blijven :p

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/1057.jpg[/img]
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Is je oliedruk nu goed?
Nog dingen veranderd?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

De "versterkte groep N veer" die ik op ebay gekocht had bleek de oorzaak te zijn.
Patrick Biggelaar kwam er achter nadat ik met het blok bij hem langs was gegaan om te kijken wat er mis was.
Er zit nu een originele veer in en de oliedruk is nu goed.

Ik heb alle lagers vervangen voor originele, ook die van de hulpas, dus hopelijk blijft het nu een tijdje heel allemaal.
Kan ik eindelijk genieten van de power want dat heeft tie genoeg.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Mooi zo Gerry...
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

:worship:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

(Y) (Y) Ik dacht dat je alles al verkocht had joh!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Willeon de Zoete schreef:(Y) (Y) Ik dacht dat je alles al verkocht had joh!
Dat scheelde niet veel :X
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Was die pomp van mij nu aan diggelen of was dat de oude?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Steven schreef:Was die pomp van mij nu aan diggelen of was dat de oude?
Die van jou zit er nu in met originele veer.
Ik had hem er eerst ingezet met die versterkte veer die niet zoveel sterker bleek te zijn.
Ik heb hem toen maar even laten lopen en daarna alles uit elkaar getrokken en mee naar Patrick gereden.
Gelukkig was de pomp nog goed. Zijn niet meer te krijgen bij renault.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:( pfff... Gaat goed bij Renault... Ouwe meuk wordt dus steeds schaarser en schaarser...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Geen oliepompen meer leverbaar. Vervelend. Maar ook wel weer mooi. Ik heb nog een paar blokken liggen.
Overigens merk ik het zelf ook, dat er voor de R19 ph1 steeds minder onderdelen leverbaar zijn.

Er staan nog genoeg nieuwe oliepompen op e-bay http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... r&_sacat=0
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie