GTT project Paz. VERKOCHT!!
dus je kan beter nieuwe papieren moeten halen dan nieuwe kentekenplaten
Immer wieder die verdammte Holländer
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Nee de pc's en apparaten zijn live geschakeld aan de RDW servers je kan niet zomer een plaat laten maken met duplicaat codeVelocity schreef:maar ik heb er natuurlijk niet bijgezegd waar je die moet laten maken
zal zeker wel iets van instantie een vinger bij in de pap hebben
@ Steven. Bij de politie ben ik al geweest, was nog niets gevonden. Ik wacht nog een paar dagen en dan laat ik een andere plaat maken. Sticker voor vanvoor heb ik al klaar liggen. 

R5GTT. Drive it like you stole it
Aangifte doen, daarmee nieuwe kenteken aanvragen.
Die 1 hoef je niet altijd meer, even navragen bij de RDW. Ik meen dat je daar gewoon zonder 1 vanaf komt.
Die 1 hoef je niet altijd meer, even navragen bij de RDW. Ik meen dat je daar gewoon zonder 1 vanaf komt.
Collega had het hier laatst nagevraagd, maar tis nog steeds gewoon een 1....Riël Notermans schreef:Aangifte doen, daarmee nieuwe kenteken aanvragen.
Daar krijg je een muts die het ooknie weet en standaard maar zal zeggen dat het wel moet 
Dat eraf poetsen kun je doen ja, mag natuurlijk niet maar tis wel mooi grijs gebied. Je zou zelfs die 1 weer plat kunnen rammen als je het goed doet

Dat eraf poetsen kun je doen ja, mag natuurlijk niet maar tis wel mooi grijs gebied. Je zou zelfs die 1 weer plat kunnen rammen als je het goed doet

-
- Moderator
- Car: Megane
Vermissing of diefstal van kentekenplaten
Bij vermissing of diefstal van de kentekenplaat moet u een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Voor een dergelijke aanvraag is het aan te raden aangifte te doen bij de politie. Dit is echter niet verplicht.
Mist u naast uw kentekenplaat/kentekenplaten ook uw kentekenbewijs, dan moet u wel aangifte doen bij de politie. Het proces verbaal van uw aangifte heeft u dan nodig voor het eventueel verkrijgen van de tijdelijke witte kentekenplaten.
Duplicaatcode
Met het nieuwe kentekenbewijs kunt u vervolgens nieuwe kentekenplaten aanschaffen. Hiervoor moet u het Voertuigbewijs + geldig legitimatiebewijs tonen.
Op het nieuwe kentekenbewijs wordt een duplicaatcode vermeld. Die geeft aan hoeveel eerdere kentekendocumenten bij het kenteken zijn afgegeven. Deze code wordt aan de linkerkant op de kentekenplaat geplaatst: 1 voor duplicaat 01, 2 voor duplicaat 02, enzovoort.
Het inslaan van de duplicaatcode op de kentekenplaten is verplicht. Uitzondering hierop zijn de blauwe kentekenplaten met een historisch kentekennummer en de kleine Amerikaanse kentekenplaten (model 18.2), het inslaan van een duplicaatcode is niet van toepassing op deze platen.
Ook de witte kentekenplaat van een aanhangwagen achter het voertuig moet u voorzien van de juiste duplicaatcode. Als iemand anders met uw oorspronkelijke kentekenplaat overtredingen begaat, dan is de zichtbare duplicaatcode het bewijs dat u daarvoor niet aansprakelijk bent. De duplicaatcode op kentekenplaten is ook zichtbaar bij fotocontroles langs de weg.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/d ... platen.htm
Bij vermissing of diefstal van de kentekenplaat moet u een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Voor een dergelijke aanvraag is het aan te raden aangifte te doen bij de politie. Dit is echter niet verplicht.
Mist u naast uw kentekenplaat/kentekenplaten ook uw kentekenbewijs, dan moet u wel aangifte doen bij de politie. Het proces verbaal van uw aangifte heeft u dan nodig voor het eventueel verkrijgen van de tijdelijke witte kentekenplaten.
Duplicaatcode
Met het nieuwe kentekenbewijs kunt u vervolgens nieuwe kentekenplaten aanschaffen. Hiervoor moet u het Voertuigbewijs + geldig legitimatiebewijs tonen.
Op het nieuwe kentekenbewijs wordt een duplicaatcode vermeld. Die geeft aan hoeveel eerdere kentekendocumenten bij het kenteken zijn afgegeven. Deze code wordt aan de linkerkant op de kentekenplaat geplaatst: 1 voor duplicaat 01, 2 voor duplicaat 02, enzovoort.
Het inslaan van de duplicaatcode op de kentekenplaten is verplicht. Uitzondering hierop zijn de blauwe kentekenplaten met een historisch kentekennummer en de kleine Amerikaanse kentekenplaten (model 18.2), het inslaan van een duplicaatcode is niet van toepassing op deze platen.
Ook de witte kentekenplaat van een aanhangwagen achter het voertuig moet u voorzien van de juiste duplicaatcode. Als iemand anders met uw oorspronkelijke kentekenplaat overtredingen begaat, dan is de zichtbare duplicaatcode het bewijs dat u daarvoor niet aansprakelijk bent. De duplicaatcode op kentekenplaten is ook zichtbaar bij fotocontroles langs de weg.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/d ... platen.htm
-
- Moderator
nee dit mag niet, want dan heb je een wijziging aangebracht op je kentekenplaat en dat is strafbaar. Het komt dan niet meer overeen met je kentekenbewijs.Ronnie schreef:Klopt het dat je wel het zwart van de 1 af mag halen? Zag laatst nl. een erg dikke volvo rijden die een 1 op zijn kenteken had staan wat iig al bijna niet meer zichtbaar was.
-
- Moderator
In het geval van verlies van een kentekenBEWIJS, kan je gewoon een nieuwe aanvragen bij de RDW. Dan krijg je geen duplicaatcode. Echter met kentekenPLATEN is er een groot verschil. Omdat als je die kwijt bent, daar op auto's misbruik gemaakt kan worden. Denk bijv. aan tanken zonder te betalen of een overval of zo.Velocity schreef:Ik was een tijdje geleden de autopapieren kwijt, gewoon nergens meer te vinden! De dag dat ik nieuwe wou gaan aanvragen vonden we ze, gelukkig!
Weet verder niet of je dan wel een mooie "1" krijgt op je kenteken...
-
Heb je echt goed gezocht op de plek waar het gebeurde?
bij daglicht?
bij daglicht?
-
- Moderator
Misschien ten overvloede. Een sticker mag niet en een amerikaans plaatje mag alleen als dit vermeld staat op je kentekenbewijs.Steven schreef:Al langs de plisie geweest? Er duiken nog wel es wat kentekens op daar.
En lekker een amerikaans plaatje maken en die voorop plakken, klaar
Of die befaamde sticker...
Bij verlies van een kentekenbewijs krijg je WEL de duplicaatcode op de nieuwe papieren en moeten dus ook nieuwe platen worden aangevraagd.Patrick.B schreef:In het geval van verlies van een kentekenBEWIJS, kan je gewoon een nieuwe aanvragen bij de RDW. Dan krijg je geen duplicaatcode. Echter met kentekenPLATEN is er een groot verschil. Omdat als je die kwijt bent, daar op auto's misbruik gemaakt kan worden. Denk bijv. aan tanken zonder te betalen of een overval of zo.Velocity schreef:Ik was een tijdje geleden de autopapieren kwijt, gewoon nergens meer te vinden! De dag dat ik nieuwe wou gaan aanvragen vonden we ze, gelukkig!
Op mn werk maken we deze platen ook en daar staan deze regels in de handleiding vermeld....
-
- Moderator
Bij nader inzien heb je gelijk. Ik vergiste mij want de rdw gaat dit veranderen. Maar bij slecht leesbaarheid van je kentekenbewijs (wel apk afkeur) kan je wel zo een nieuwe aanvragen.Nickster schreef:Bij verlies van een kentekenbewijs krijg je WEL de duplicaatcode op de nieuwe papieren en moeten dus ook nieuwe platen worden aangevraagd.Patrick.B schreef:In het geval van verlies van een kentekenBEWIJS, kan je gewoon een nieuwe aanvragen bij de RDW. Dan krijg je geen duplicaatcode. Echter met kentekenPLATEN is er een groot verschil. Omdat als je die kwijt bent, daar op auto's misbruik gemaakt kan worden. Denk bijv. aan tanken zonder te betalen of een overval of zo.Velocity schreef:Ik was een tijdje geleden de autopapieren kwijt, gewoon nergens meer te vinden! De dag dat ik nieuwe wou gaan aanvragen vonden we ze, gelukkig!
Op mn werk maken we deze platen ook en daar staan deze regels in de handleiding vermeld....
hier de plannen om het te wijzigen wat ik net zei:
Procedure verlies kentekenbewijs of kentekenplaat gaat veranderen
De RDW is van plan de procedure rondom het aanvragen van een vervangend kentekenbewijs te wijzigen. Nog steeds moeten voertuigbezitters bij het verlies van een kentekenbewijs of -plaat beide vernieuwen. Wie zijn kentekenpapieren straks kwijt raakt, hoeft geen nieuwe kentekenplaten met een zogeheten duplicaatcode aan te schaffen.
De huidige aanvraagprocedure kost voertuigeigenaren onnodig geld en bezorgt de RDW extra handelingen. Om deze te veranderen gaat de RDW dit jaar nog de duplicaatcode splitsen naar een duplicaatcode voor het kentekenbewijs en een aparte duplicaatcode voor de kentekenplaten. Bij verlies van uw kentekenbewijs hoeft u dan geen nieuwe kentekenplaten meer aan te schaffen. Andersom geldt hetzelfde bij verlies van uw kentekenplaat. U hoeft dan ook geen nieuwe papieren aan te vragen. De wijziging van de regeling gaat waarschijnlijk in de tweede helft van dit jaar nog in.
De duplicaatcode is een cijfertoevoeging, meestal een kleine 1, die op de kentekenplaat en de kentekenpapieren vermeld wordt. Bij vervanging van het kentekenbewijs kregen beide dezelfde duplicaatcode. Deze koppeling is ingevoerd in de strijd tegen het misbruik van gestolen of verloren kentekenplaten en -bewijzen.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... nderen.htm
Laatst gewijzigd door Patrick RS op di 10 jun 2008 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja, ben nog wezen kijken en daar zowel links als rechts de berm doorzocht. Maar helaas geen plaat meer te zien.canonballman schreef:Heb je echt goed gezocht op de plek waar het gebeurde?
bij daglicht?
Denk dat ik voorlopig gewoon voor met de sticker blijf rijden en achter de gewone plaat die ik nog over heb. Tegen de tijd dat ie weer apk moet bekijk ik wel weer hoe de procedure dan is voor nieuwe platen.
en weer even doorbomen hierover:
stel ik koop een auto met een 2tje op de platen, ik bel chris en zeg ik moet nieuwe platen hebben, maak ze ff, die maakt nieuwe zonder 2tje, ik zet ze erop en klaar. staat er ws wel een 2 in me kentekenbewijs, maar ik lees net dat ze voor de apk niet meer gelijk hoeven te zijn.
simpel gedacht?
stel ik koop een auto met een 2tje op de platen, ik bel chris en zeg ik moet nieuwe platen hebben, maak ze ff, die maakt nieuwe zonder 2tje, ik zet ze erop en klaar. staat er ws wel een 2 in me kentekenbewijs, maar ik lees net dat ze voor de apk niet meer gelijk hoeven te zijn.
simpel gedacht?
Immer wieder die verdammte Holländer
Dan is het bedrijf die de platen maakt schuldig en kunnen ze hun RDW licensie kwijtraken... Werk zelf bij de Brezan waar mensen er ook weleens om vragen.-Ray- schreef:en weer even doorbomen hierover:
simpel gedacht?
-
ik ben ook bij 1 auto een plaat kwijt, als ik nu een half jaar wacht krijg ik dus geen 1tje erop?Patrick.B schreef:Bij nader inzien heb je gelijk. Ik vergiste mij want de rdw gaat dit veranderen. Maar bij slecht leesbaarheid van je kentekenbewijs (wel apk afkeur) kan je wel zo een nieuwe aanvragen.Nickster schreef:Bij verlies van een kentekenbewijs krijg je WEL de duplicaatcode op de nieuwe papieren en moeten dus ook nieuwe platen worden aangevraagd.Patrick.B schreef:In het geval van verlies van een kentekenBEWIJS, kan je gewoon een nieuwe aanvragen bij de RDW. Dan krijg je geen duplicaatcode. Echter met kentekenPLATEN is er een groot verschil. Omdat als je die kwijt bent, daar op auto's misbruik gemaakt kan worden. Denk bijv. aan tanken zonder te betalen of een overval of zo.Velocity schreef:Ik was een tijdje geleden de autopapieren kwijt, gewoon nergens meer te vinden! De dag dat ik nieuwe wou gaan aanvragen vonden we ze, gelukkig!
hier de plannen om het te wijzigen wat ik net zei:
Procedure verlies kentekenbewijs of kentekenplaat gaat veranderen
De RDW is van plan de procedure rondom het aanvragen van een vervangend kentekenbewijs te wijzigen. Nog steeds moeten voertuigbezitters bij het verlies van een kentekenbewijs of -plaat beide vernieuwen. Wie zijn kentekenpapieren straks kwijt raakt, hoeft geen nieuwe kentekenplaten met een zogeheten duplicaatcode aan te schaffen.
De huidige aanvraagprocedure kost voertuigeigenaren onnodig geld en bezorgt de RDW extra handelingen. Om deze te veranderen gaat de RDW dit jaar nog de duplicaatcode splitsen naar een duplicaatcode voor het kentekenbewijs en een aparte duplicaatcode voor de kentekenplaten. Bij verlies van uw kentekenbewijs hoeft u dan geen nieuwe kentekenplaten meer aan te schaffen. Andersom geldt hetzelfde bij verlies van uw kentekenplaat. U hoeft dan ook geen nieuwe papieren aan te vragen. De wijziging van de regeling gaat waarschijnlijk in de tweede helft van dit jaar nog in.
De duplicaatcode is een cijfertoevoeging, meestal een kleine 1, die op de kentekenplaat en de kentekenpapieren vermeld wordt. Bij vervanging van het kentekenbewijs kregen beide dezelfde duplicaatcode. Deze koppeling is ingevoerd in de strijd tegen het misbruik van gestolen of verloren kentekenplaten en -bewijzen.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... nderen.htm
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Sinds ik de gtt heb heeft ie me nog nooit laten staan, tot vanmorgen
Stroom genoeg maar starten vergeet het maar
Staat ondertussen op de brug in de garage, morgen effe meten en startmotor eraf gooien. Wie heeft er het nummer van de "snel"starter voor me

-
als je een deel van je kentekenpapieren kwijt bent
dan krijg je ook zo'n 1tje op je kentekenplaten
enkel officieel moet je dan dus nw platen laten maken
je kunt dit dus ook gewoon lekker niet doen
en door blijven rijden met je oude platen.
wordt je aangehouden
dan is er vaak niks aan de hand hoor
@paz
ik denk dat jou sticker verhaal niet lang goed zal gaan
of laat je hem op normale grote namaken??
ik zou niet voor zo'n amerikaanse plaatgrote gaan
want daar loeren ze gewoon op
altands bij ons dan
bij jullie rijdt de politie volgens mij nog op een varken
nogal stilletje's daar bij jullie!!!
dan krijg je ook zo'n 1tje op je kentekenplaten
enkel officieel moet je dan dus nw platen laten maken
je kunt dit dus ook gewoon lekker niet doen
en door blijven rijden met je oude platen.
wordt je aangehouden
dan is er vaak niks aan de hand hoor

@paz
ik denk dat jou sticker verhaal niet lang goed zal gaan
of laat je hem op normale grote namaken??
ik zou niet voor zo'n amerikaanse plaatgrote gaan
want daar loeren ze gewoon op
altands bij ons dan
bij jullie rijdt de politie volgens mij nog op een varken

nogal stilletje's daar bij jullie!!!
Ik ben alleen niet een deel van mijn papieren kwijt maar een plaat
Dus moet ik dus een nieuw kenteken bewijs en dus ook nieuwe platen halen. Die sticker is idd op ware grote, dus gaat wel effe goed denk ik.
Er is een site http://www.vindmijnplaat.nl waar je een gevonden of verloren kentekenplaat kunt melden. Ik vond laatst een kentekenplaat. Als je geluk hebt haalt de eigenaar de plaat op en krijg je iets van 10 Euro. Scheelt voor degene, die hem verloren is, een hoop sores.
-PAZ- schreef:Sinds ik de gtt heb heeft ie me nog nooit laten staan, tot vanmorgenStroom genoeg maar starten vergeet het maar
Staat ondertussen op de brug in de garage, morgen effe meten en startmotor eraf gooien.
Wie heeft er het nummer van de "snel"starter voor me

De startmotors van Valeo zijn snelstarters (met planetaire tandwielstelsel en vaste magneten) Op marktplaats staat een bedrijf uit Huizen, die ze nieuw voor 95 Euro incl btw levert. By the way: Ik gebruik dit soort ook voor mijn 1000cc 2-cilinder Guzzi. De Valeo's gebruiken minder stroom, maar leveren meer vermogen!!