als het idd mobil olie is van een goede klasse zou ik me geen zorgen maken, ik dacht dat ze er eigen huis merk olie ingemikt hadden van klasse 0. op men werk gebruiken wij ook alleen produkten van valvoline en werkt super . wij hebben ook een auto in onderhoud en die man neemt altijd zelf zijn olie mee als ie komt voor een onderhoudsbeurt, olie van de gamma/hema van slecht kwaliteit. bij zijn auto tikken de klepstoters als een gek en je hoort de keting veel beter lopen en dat bij nog geen 80.000. en dat terwijl je bij de meeste ander 220 cdi's daar pas bij zeer hoge km standen last van hebt
ik heb een 19 16V blok met stuurbekrachtigingspomp, deze pomp heb ik dus uitgebouwd omdat ie in mijn 5 moet komen en daar is geen plaats voor die pomp. Is de steun waar de dynamo aan vast zit bij alle 16V blokken gelijk of moet ik nu een steun hebben zonder mogelijkheid voor stuur bekrachiging? Anders ben ik bang dat het niet past in mijn 5je...
ik zou het gedeeltje ook weg kunnen slijpen maar een andere steun is minder werk natuurlijk....
in mijn RENAULT 5.... daar moet het 16v blok ingebouwd worden....
dus nogmaals:
ik heb een 16V blok met stuurbekrachtigingspomp, deze pomp heb ik dus uitgebouwd omdat ie in mijn 5 moet komen en daar is geen plaats voor die pomp. Is de steun waar de dynamo aan vast zit bij alle 16V blokken gelijk of moet ik nu een steun hebben zonder mogelijkheid voor stuur bekrachiging? Anders ben ik bang dat het niet past in mijn 5je...
ik zou het gedeeltje ook weg kunnen slijpen maar een andere steun is minder werk natuurlijk....
De multiriem van een clio/19 16V (F7P) is altijd even lang, de configuratie van de rollen/poelies/pomp is altijd gelijk, dus als je dynamo niet past zal je zelf iets moeten gaan fabrieken. Er zijn toch wel meer mensen die een 16V blok in een vijfje hebben gehangen, hoe hebben die het dan opgelost?
Je kan die alu steun gewoon netjes verbouwen met de flex zodat het wel past Je kan dan de dynamo dan met de originele steun van de 1916V gebruiken, en zodoende met een kort multieriempje de waterpomp en dynamo aandrijven zonder hulplagers e.d
Bart V schreef:Je kan die alu steun gewoon netjes verbouwen met de flex zodat het wel past Je kan dan de dynamo dan met de originele steun van de 1916V gebruiken, en zodoende met een kort multieriempje de waterpomp en dynamo aandrijven zonder hulplagers e.d
kijk dit wilde ik dus weten, gewoon een kortere riem dus, maar ik zal wel even wat foto's schieten morgenavond, dan kan ik het even laten zien want die foto's van boven lijken wel anders als mijn F7P...
Ik weet wel dat er een verschil zit tussen een 19 blok en een clio blok. Heb namelijk eens een dynamo gekocht die van een 19 16V blok af kwam. Dit paste niet in de originele steun van mijn clio blok.
Bram schreef:Ik weet wel dat er een verschil zit tussen een 19 blok en een clio blok. Heb namelijk eens een dynamo gekocht die van een 19 16V blok af kwam. Dit paste niet in de originele steun van mijn clio blok.
Enige verschil tussen de dynamo's van de clio en 1916V is de afstand van het pasbusje wat erin zit. Pasbusje is verstelbaar, en beide dynamo's zijn dus gewoon uitwisselbaar (lees:hetzelfde)
Met de constructie van de 19 heb je de meeste ruimte..omdat de dynamo dan verder naar binnen zit, en die ruimte komt erg goed van pas. Diezelfde constructie maakt het ook mogelijk de riem te spannen zonder hulp en spanlagers.
Het valt me op dat er ineens een hele hoop clio's voor redelijk weinig met erg lage km standen aangeboden worden...
Toen ik een jaar geleden mijn clio kocht was 2 ton geen uitzondering. Nu komen ze vaak onder de 1,5ton en dan ook voor prijzen tussen de 1000 en 2000 euro.
Zijn er dan zoveel sjoemelaars met die km standen? Of rijden die auto's gewoon veel minder? Ik vraag me af wat ik liever heb: een auto die veel stilstond, of een auto die regelmatig gebruikt werd...