ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als het idd mobil olie is van een goede klasse zou ik me geen zorgen maken, ik dacht dat ze er eigen huis merk olie ingemikt hadden van klasse 0. op men werk gebruiken wij ook alleen produkten van valvoline en werkt super (Y) (Y) . wij hebben ook een auto in onderhoud en die man neemt altijd zelf zijn olie mee als ie komt voor een onderhoudsbeurt, olie van de gamma/hema van slecht kwaliteit. bij zijn auto tikken de klepstoters als een gek en je hoort de keting veel beter lopen en dat bij nog geen 80.000. en dat terwijl je bij de meeste ander 220 cdi's daar pas bij zeer hoge km standen last van hebt
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

vraagje:

ik heb een 19 16V blok met stuurbekrachtigingspomp, deze pomp heb ik dus uitgebouwd omdat ie in mijn 5 moet komen en daar is geen plaats voor die pomp. Is de steun waar de dynamo aan vast zit bij alle 16V blokken gelijk of moet ik nu een steun hebben zonder mogelijkheid voor stuur bekrachiging? Anders ben ik bang dat het niet past in mijn 5je...

ik zou het gedeeltje ook weg kunnen slijpen maar een andere steun is minder werk natuurlijk....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zoek een electrische pomp van een diesel...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

ik heb geen stuurbekrachtiging nodig.... alleen had het blok dit wel....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

omdat ie in mijn 5 moet komen
?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

in mijn RENAULT 5.... daar moet het 16v blok ingebouwd worden....

dus nogmaals:

ik heb een 16V blok met stuurbekrachtigingspomp, deze pomp heb ik dus uitgebouwd omdat ie in mijn 5 moet komen en daar is geen plaats voor die pomp. Is de steun waar de dynamo aan vast zit bij alle 16V blokken gelijk of moet ik nu een steun hebben zonder mogelijkheid voor stuur bekrachiging? Anders ben ik bang dat het niet past in mijn 5je...

ik zou het gedeeltje ook weg kunnen slijpen maar een andere steun is minder werk natuurlijk....
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

volgens mij komt daar gewoon een dummie rol op vraag hobby rob even die heeft volgens mij laatst zen pomp er uit gegooit
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Christian schreef:volgens mij komt daar gewoon een dummie rol op vraag hobby rob even die heeft volgens mij laatst zen pomp er uit gegooit
rottige is dat er helaas geen plaats is bij een 5, dus er past ook geen dummy op.... heeft iemand dan misschien foto's van die plaats bij een clio?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat voor motor is het, anders moet je idd even een andere steun zien te fixen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

De multiriem van een clio/19 16V (F7P) is altijd even lang, de configuratie van de rollen/poelies/pomp is altijd gelijk, dus als je dynamo niet past zal je zelf iets moeten gaan fabrieken. Er zijn toch wel meer mensen die een 16V blok in een vijfje hebben gehangen, hoe hebben die het dan opgelost?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je kan die alu steun gewoon netjes verbouwen met de flex zodat het wel past :) Je kan dan de dynamo dan met de originele steun van de 1916V gebruiken, en zodoende met een kort multieriempje de waterpomp en dynamo aandrijven zonder hulplagers e.d
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Bart V schreef:Je kan die alu steun gewoon netjes verbouwen met de flex zodat het wel past :) Je kan dan de dynamo dan met de originele steun van de 1916V gebruiken, en zodoende met een kort multieriempje de waterpomp en dynamo aandrijven zonder hulplagers e.d
kijk dit wilde ik dus weten, gewoon een kortere riem dus, maar ik zal wel even wat foto's schieten morgenavond, dan kan ik het even laten zien want die foto's van boven lijken wel anders als mijn F7P...
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

ben nu de inbouwhandleiding aan het doorspitten met een woordenboek in mijn hand, kom ik er achter dat er in staat (in het duits):

- bevestiging van de R5 GTE gebruiken met de riem (als het niet anders kan de ophanging van de F7P uit de R19)...

je moet maar goed duits kunnen....
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Ik weet wel dat er een verschil zit tussen een 19 blok en een clio blok. Heb namelijk eens een dynamo gekocht die van een 19 16V blok af kwam. Dit paste niet in de originele steun van mijn clio blok.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Bram schreef:Ik weet wel dat er een verschil zit tussen een 19 blok en een clio blok. Heb namelijk eens een dynamo gekocht die van een 19 16V blok af kwam. Dit paste niet in de originele steun van mijn clio blok.
Enige verschil tussen de dynamo's van de clio en 1916V is de afstand van het pasbusje wat erin zit. Pasbusje is verstelbaar, en beide dynamo's zijn dus gewoon uitwisselbaar (lees:hetzelfde)

Met de constructie van de 19 heb je de meeste ruimte..omdat de dynamo dan verder naar binnen zit, en die ruimte komt erg goed van pas. Diezelfde constructie maakt het ook mogelijk de riem te spannen zonder hulp en spanlagers.
shift00
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 6:19
Locatie: Allocation

Het valt me op dat er ineens een hele hoop clio's voor redelijk weinig met erg lage km standen aangeboden worden...

Toen ik een jaar geleden mijn clio kocht was 2 ton geen uitzondering. Nu komen ze vaak onder de 1,5ton en dan ook voor prijzen tussen de 1000 en 2000 euro.

Zijn er dan zoveel sjoemelaars met die km standen? Of rijden die auto's gewoon veel minder? Ik vraag me af wat ik liever heb: een auto die veel stilstond, of een auto die regelmatig gebruikt werd...
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

16v turbo :worship: :worship: .
R5GTT. Drive it like you stole it
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Die ziet er leuk uit onder de motorkap :worship:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:worship: Vette shit man! :worship:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

in een R5 overigens..
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ja vroeg me al af...verkeerde topic? :D
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Voor de helft, het blok komt tog uit een clio? :lol:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Misschien wel uit een R19 :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

was dit dan niet de 5 met het 2.0 16v willy blok waar ze een turbo opgezet hadden bij bb performance
R5GTT. Drive it like you stole it
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

:) ...en god zag dat het goed was :beer:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wel lekker sleutelen zo :D
Immer wieder die verdammte Holländer
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

paz-maniac schreef:was dit dan niet de 5 met het 2.0 16v willy blok waar ze een turbo opgezet hadden bij bb performance
juist :wink: en omdat er ook iemand bezig is.... dacht ik een :foto:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

tis idd een 19 blok...

maakt verder niet veel uit...gewoon gaaf dat het erin past...maar dat wist ik gelukkig al... :)
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

r19 2.0 16v nooit gezien :lol:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ik ken wel een paar mensen :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

PtrGte schreef:ik ken wel een paar mensen :wink:
maar dat is geen willi blok :worship: :worship:
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Boeie

als het maar hard gaat.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

juist... :D
Gesloten