ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Anonymous

waarmee snel schakelen niet echt mogelijk is
???
hitman

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:blaas je iedereen vd weg af ;-)
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0TAA3da0 ... 5148795893[/img]
zo kan het ook :lol: :lol: :lol:
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
bruno @af
Contacteer:

Ploegah schreef:Oh buurman wat doet u nu ? :lol:
"met wat gaat U betalen, visa, american express, goldcard ???..." ... "Neen,........ Polaroid" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Anonymous

stephan schreef:
waarmee snel schakelen niet echt mogelijk is
???
bij clio 16v:

trapkoppelingin,rukaanpook,koppelingomhoog,Gass

bij 21 turbo

trap koppeling in .... (duurt ff want je moet het pedaal een halve meter in trappen) ruk aan pook, gaat er niet in dus zet hem nu rustig in de goeie versnelling, laat koppeling rustig opkomen begeleid door wat gas zodat u weer snel kunt dooracceleren.

Als je er wat langer mee rijd zla het wel meevallen maar zo snel als een vijfje clio word het gewoon niet. (had ik precies zo met de laguna)
martin rs

kan je door snel en ruig schakelen niet je keering eruit blazen???? tussen je bak en je motor?
gille
Contacteer:

RO 16v schreef:
Xedrah schreef:
Panoramix schreef:Ik ga mijn typeplaatje 'V6 turbo' op de achterkant en zijkanten maar eens vervangen door 'diesel', en dan eens kijken bij een stoplicht.......
Gisteravond heb ik een ritje mee mogen maken in een VW Golf 3 VR6.... turbo!
Crimineel wat gaat dat hard! Met een orginele compressieverhouding en 0.6 bar turbodruk perst het apparaat er 265 pk en 403 Nm uit!

In 1 woord bizar... Zoals een 5 GTT in de derde versnelling trekt, trekt dat ding in de vijfde versnelling. Binnen een mum van tijd zat ie op 230 en daar stopte het feest in 1 klap. Het koppel is daarna verdwenen en harder gaat ie niet.
Een impreza verbleekt bij dit geweld.
Ik heb zoiets al eens mogen meemaken was alleen een Corrado met iets meer vermogen en daarmee verbleekte een Fireblade 900 vanaf 100km/h, je gaf gewoon gas en zag de motor niet meer. >-)
dromen zijn bedrog,man man toch,ik heb nu een paar blade's gehad ,ik maakte op tussensprints(100 naar 200),911 gt2 en 3 belachelijk,dus zo een corradootje lust ik wel rauw
Foeke

zoek die corrado en probeer het Gille!
<-------So you know don't mess with a Reno------->
gille
Contacteer:

Ploegah schreef:
Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:21 turbo kopen , blaas je iedereen vd weg af ;-)
Word !

Ik heb er eergisteren in een gereden en ik ben nog aan het bijkomen. Djeezes wat ging dat hard, vooral op de snelweg, zelfs bij 200 had je nog een duw in de rug. Heerlijk !

Jammer dat die auto's een opa versnellingsbak (no offence andre) hebben waarmee snel schakelen niet echt mogelijk is en de pedalen zijn zo vaag als een laguna 1.8.

Verder: top !
no offence grote vriend Ploeger,maar een R21TURBO vraagt speciaal handwerk 8) 8) 8) om te schakelen,best een verhoogde pook opgooien,schakelt ie beter en sneller mee
Ivo
Über-Spammer

Johnny_r82 schreef:
Mickael schreef:
Johnny_r82 schreef:
oxje schreef:
Johnny_r82 schreef:Vriend van me heeft pas n Civic vtec (150 pk) uit '91 gekocht met chip. Kheb nu al n paar keer met/tegen hem geraced.(met Clio 16v) In de 1 gaat dat nog vrij gelijk op, in de 2 ligt ie al een beetje voor en zo loopt ie steeds beetje verder weg. Als we bij de 130 ofzo zijn ligt ie minimaal een autolengte voor. Oftewel, zo'n Civic v-tec is sneller! (en het blijft vet, schakelen bij de 8500rpm :p )
Kheb ook wel vaker tegen 1,6 16v (niet vtec)civic's/crx-en gereden Type 1-2 Daar win k t altijd wel van :D
standaard 16v? :)
Ja, in principe wel. Zit openluchtfilter, katvervanger en sebring eind demper op. Maar dat scheelt ook misschien 0,1 sec :)
:lol: wat is die van jou traag dan :lol:

Nee geintje. Ik pak ze heel makkelijk, maarja ik rij ook niet met een org. clio gelukkig :D

en dat laatste kost je eerder 0,1 sec dan dat je er mee wint! Zeker als ie niet gechipt is.
Wat heb jij dan aangepast dat je die vtec's zo makkelijk inmaakt?
....zucht, nou nog 1 x dan:
Je neemt een goede GT Turbo met (iets) hogere druk, je neemt een bestuurder die goed kan rijden / schakelen, en wat is t resultaat:

Dag CRX V-tec... :wink: (tot de 180 was ik sneller)
en een standaard CRX 1.6 is al helemaal kinderspel voor een GT Turbo 8) 8) :p
Ivo
Über-Spammer

Cris heeft er (geloof ik) ook erg leuke ervaringen mee :wink:
Steven
Car: M536

Vteccies zijn eitje :)
RO 16v

gille schreef:
RO 16v schreef:
Xedrah schreef:
Panoramix schreef:Ik ga mijn typeplaatje 'V6 turbo' op de achterkant en zijkanten maar eens vervangen door 'diesel', en dan eens kijken bij een stoplicht.......
Crimineel wat gaat dat hard! Met een orginele compressieverhouding en 0.6 bar turbodruk perst het apparaat er 265 pk en 403 Nm uit!

In 1 woord bizar... Zoals een 5 GTT in de derde versnelling trekt, trekt dat ding in de vijfde versnelling. Binnen een mum van tijd zat ie op 230 en daar stopte het feest in 1 klap. Het koppel is daarna verdwenen en harder gaat ie niet.
Ik heb zoiets al eens mogen meemaken was alleen een Corrado met iets meer vermogen en daarmee verbleekte een Fireblade 900 vanaf 100km/h, je gaf gewoon gas en zag de motor niet meer. >-)
dromen zijn bedrog,man man toch,ik heb nu een paar blade's gehad ,ik maakte op tussensprints(100 naar 200),911 gt2 en 3 belachelijk,dus zo een corradootje lust ik wel rauw
De Corrado heeft meer pk's dan een GT2 Gille, iets wat jij niet mee hebt gemaakt of kent hoeft nog niet te betekenen dat het niet kan of bestaat, dat riep jij toen ook over het aantal pk's en toen ik met bewijs kwam had je opeens had je geen reactie meer. :wink:
-Ray-
Contacteer:

BMW X5 niet.... die dure met 2 dikke platte uitlaten :( arghl
Immer wieder die verdammte Holländer
Ivo
Über-Spammer

-Ray- schreef:BMW X5 niet.... die dure met 2 dikke platte uitlaten :( arghl
uuhhm, u bent niet in de war hier...???
Wat zeg je me nou gek, een X5 met 2 ovaal platte pijpen betekent: 4.6is V8, met rond de 365pk 8) 8)

Lache hoor :p
-Ray-
Contacteer:

die bedoel ik ja, daar zat ik van de week ff achter te drukken, ik wilde er langs. dat vond hij geen goed plan en reed dus ff van me weg zeg.....

[marco borsato]

even slikken en weer doorgaan...

[/marco borsato]

:wink:
Ivo
Über-Spammer

Tja, t stond pas nog in de krant dacht ik,

BMW rijders, en Golf rijders zijn erg agressiefe weggebruikers :wink:
Steven

-Ray- schreef:die bedoel ik ja, daar zat ik van de week ff achter te drukken, ik wilde er langs. dat vond hij geen goed plan en reed dus ff van me weg zeg.....

[marco borsato]

even slikken en weer doorgaan...

[/marco borsato]

:wink:
Ahjo KTR230 nemen, ben je van dat gezeur af...

Alleen komt er een hoop ander gezeur bij ;)
-Ray-
Contacteer:

niks 230, 350!! met rollerbearing :)

en een sticker met "Eat my dust you X5" :p
jeroen.k

En een hoop andere aanpassingen om alles heel te houden :p
-Ray-
Contacteer:

dat zit bij het pakket inbegrepen :p
rasit..

ik heb een filmpje van een vr6 turbo (5 mb) die ik wil delen met jullie, hoe ken ik dat doen :D
-Ray-
Contacteer:

de standaard X5:

BMW X5 3.0i
ALGEMEEN
nieuwprijs € 60.900 (ƒ 134.206)
afleveringskosten € 785
wegenbelasting (3mnd) € 210 - € 246
2002 € 50.800
2001 € 45.800
2000 € 41.300
carrosserie 5-deurs, terreinauto
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
aandrijving voor+achter
algemene garantie 2 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie mei 2000
einde nog leverbaar

MOTOR
aantal cilinders 6
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2979cm3
boring x slag 89,6x84,0 mm
compressieverh. 10,2:1
max. vermogen 170 kW (231 pk)/5900tpm
max. koppel 300 Nm/3500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld

--------------------------------------------

de dure X5:

BMW X5 4.6is
ALGEMEEN
nieuwprijs € 112.500 (ƒ 247.917)
afleveringskosten € 785
wegenbelasting (3mnd) € 224 - € 263
2002 € 91.600
carrosserie 5-deurs, terreinauto
transmissie 5 v, automaat
brandstof benzine
aandrijving voor+achter
algemene garantie 2 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie april 2002
einde nog leverbaar

MOTOR
aantal cilinders 8
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 4619cm3
boring x slag -x- mm
compressieverh. -:1
max. vermogen 255 kW (347 pk)/5700tpm
max. koppel 480 Nm/3700tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld

gek hè :lol:
hitman

rasit.. schreef:ik heb een filmpje van een vr6 turbo (5 mb) die ik wil delen met jullie, hoe ken ik dat doen :D
die van EIP-tuning??
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
rasit..

hitman schreef:
rasit.. schreef:ik heb een filmpje van een vr6 turbo (5 mb) die ik wil delen met jullie, hoe ken ik dat doen :D
die van EIP-tuning??
ik zie rothe motorsport staan..
Tom
Moderator
Car: MB

er is ook nog een 4,4i benzine Ray, en de 3,0D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gille
Contacteer:

RO 16v schreef:
gille schreef:
RO 16v schreef:
Xedrah schreef:

De Corrado heeft meer pk's dan een GT2 Gille, iets wat jij niet mee hebt gemaakt of kent hoeft nog niet te betekenen dat het niet kan of bestaat, dat riep jij toen ook over het aantal pk's en toen ik met bewijs kwam had je opeens had je geen reactie meer. :wink:
toch blijf ik er bij,metde laatste blade die ik had(phase3 kit op yuchimora uitlaat,speciale kelken)bleef ika chter een suus huyabucha of hoe noemt die suus dikzak ook hangen,oftewel een formula 1wagen oftewel zoiets maar geen corrado(wat opgepept)die een motor zo simpel van weg rijd, ik ben bereid die test eens te doen,die blade heeft een vriend van me nu dus geen probleem
Riël
Über-Spammer

Maar over bmw's ... ik heb toch genoten van 't akkefietje met de 735i...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:21 turbo kopen , blaas je iedereen vd weg af ;-)

hihihihihi :D leuk speelgoed he :wink: :lol: :lol:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Tazzman

Ik ben toch wel benieuwd naar die R19 16V .. ten opzichte van mijn vorige auto lever ik wel bijna 20 pk in maar.. ik ben ook 400 kg lichter :)
RO 16v

gille schreef:
RO 16v schreef:
gille schreef:
RO 16v schreef:
Xedrah schreef:

toch blijf ik er bij,metde laatste blade die ik had(phase3 kit op yuchimora uitlaat,speciale kelken)bleef ika chter een suus huyabucha of hoe noemt die suus dikzak ook hangen,oftewel een formula 1wagen oftewel zoiets maar geen corrado(wat opgepept)die een motor zo simpel van weg rijd, ik ben bereid die test eens te doen,die blade heeft een vriend van me nu dus geen probleem
Je geeft zelf al aan dat die Blade opgepept is dus dan is ie altijd al sneller dan standaard en een paar kleine veranderingen met een motor merk je behoorlijk, is niet te verglijken met een auto. Ik heb het gewoon over een standaard blade phase 2.
rasit..

ja, en ik heb een filmpje van een vr6 turbo die effetjes naar de 300 toert op zijn gemak... alleen niemand die hem kan uploaden :D
Steven

hitman schreef: die van LEIP-tuning??
Van wie? :)
Jasper16v

rasit.. schreef:ja, en ik heb een filmpje van een vr6 turbo die effetjes naar de 300 toert op zijn gemak... alleen niemand die hem kan uploaden :D
ik wel hoor :p
peter5GTTurbo
Contacteer:

Op http://www.hgtrading.nl staan leuke filmpjes.
Tom
Moderator
Car: MB

rasit.. schreef:ja, en ik heb een filmpje van een vr6 turbo die effetjes naar de 300 toert op zijn gemak... alleen niemand die hem kan uploaden :D

ik kan ook wel om mijn gemak naar de 300 toeren, dat lukt me alleen niet in een uur :D :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten