
ACT: Mégane II RS
Dan ga ik die maar eens plaatsen
Misschien handig voor degene die dat ook zelf willen doen
http://www.meganesport.net/Injectors.htm

Misschien handig voor degene die dat ook zelf willen doen
http://www.meganesport.net/Injectors.htm
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
Vandaag de remblokken voor proberen te vervangen. Heel veel verhalen gehoord over de pinnen die echt niet uit gaan.
Ook de pinnen bij mij zaten muurvast wd40 erop maar niks helpt tot dat ik ineens een idee had met dit stuk gereedschap (op de foto) het was toen zo gepiept 2 klappen met een zware hamer en ze kwamen er uit.
Toen alles netjes zuiver gemaakt en nieuwe blokken gemonteerd.
Remt weer als nieuw.
[img]http://imageshack.us/a/img62/2078/4lzk.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img545/294/jnfv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img405/603/8wsg.jpg[/img]
Ook de pinnen bij mij zaten muurvast wd40 erop maar niks helpt tot dat ik ineens een idee had met dit stuk gereedschap (op de foto) het was toen zo gepiept 2 klappen met een zware hamer en ze kwamen er uit.
Toen alles netjes zuiver gemaakt en nieuwe blokken gemonteerd.
Remt weer als nieuw.
[img]http://imageshack.us/a/img62/2078/4lzk.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img545/294/jnfv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img405/603/8wsg.jpg[/img]
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
Ja een soort doorslag, een houder met een slagpen er in die er ongeveer 1 cm uit komt, en precies genoeg om de pennen eruit te krijgen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nee geen begrenzing. Hoe bedoel je loopt een stuk harder en dondert uit elkaar. 
Overigens loopt hij op de GPS harder dan opgegeven? Een paar km kan nog, anders is je RS wellicht niet meer origineel?
Op de teller zal ie sowieso harder gaan dan opgegeven. Iets met afwijking enzo.
Mijn II RS liep in de buurt van top richting 265 op de teller

Overigens loopt hij op de GPS harder dan opgegeven? Een paar km kan nog, anders is je RS wellicht niet meer origineel?
Op de teller zal ie sowieso harder gaan dan opgegeven. Iets met afwijking enzo.

Mijn II RS liep in de buurt van top richting 265 op de teller
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Hij loopt 240 op de GPS op een redelijk vlak stuk, bergaf 251 op de GPS. Maar bij 250 liet de onderlip van de voorbumper los en klapperde tegen mijn bodemplaat, dan schrik je je dood
Verder liet mijn achterbumper in de buurt van de Nederlandse grens op twee punten nog eens los... 


Sinds het laatste FastChip kuurtje heb ik het probleem dat bij 'kick down' in het 5e danwel 6e verzet er ESP service lampjes gaan branden op mijn dashboard. Ik ga er vanuit dat het de koppeling is die z'n beste tijd heeft gehad
Ik heb zo'n OBD bluetooth apparaat en wil op mijn Android telefoon de foutcodes bekijken. Heeft iemand ervaring met dit soort apps, en kan mij wat aanraden? Heb niet echt zin om voor zo'n uitlezing te betalen bij de dealer..

Ik heb zo'n OBD bluetooth apparaat en wil op mijn Android telefoon de foutcodes bekijken. Heeft iemand ervaring met dit soort apps, en kan mij wat aanraden? Heb niet echt zin om voor zo'n uitlezing te betalen bij de dealer..
De enige set die echt winst geeft is de ITG set meen ik, ook bewezen op de testbank. Pascal had hiermee ongeveer 12 pk en 20 Nm erbij gekregen, zoek zijn uitdraai maar op in het Dyno topic. Overige sets schijnen te veel warme lucht te pakken waardoor het weinig zin heeft. Nadeel is dat een ITG set vrij prijzig is, maar bij mij staat ie ook hoog op de lijst 

jij hebt al een andere cat en intercooler. volgens mij kan je dan al meteen stage 2 nemen. beste is zo'n meeting in Goes! dan wordt je auto optimaal gechipt. misschien iets grotere sproeiers nog? ik meen iets te herinneren van een duty cycle van 100% ofzo (kan ook van een andere motor zijn iedergeval heeft de 160pk variant dit wel)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Abel.....zeg dan niets
sproeiers...
Het is redelijk variabel wat de megane's doen...
De ene krijgt er maar een paar pk bij maar wel behoorlijk meer koppel en het koppel veel eerder.
Maar jij zou idd meteen een stage 2 kunnen doen , omdat je de ic en de cat heb gedaan.
Enkel zit je dan .....trekt je koppeling het extra koppel.
Meestal passen ze die ook aan voor stage 2.
Kijk voor t vergelijk eens het dyno topic door. Daar staat meestal bij op de uitdraai wat er aan gebeurt is.

sproeiers...

Het is redelijk variabel wat de megane's doen...
De ene krijgt er maar een paar pk bij maar wel behoorlijk meer koppel en het koppel veel eerder.
Maar jij zou idd meteen een stage 2 kunnen doen , omdat je de ic en de cat heb gedaan.
Enkel zit je dan .....trekt je koppeling het extra koppel.
Meestal passen ze die ook aan voor stage 2.
Kijk voor t vergelijk eens het dyno topic door. Daar staat meestal bij op de uitdraai wat er aan gebeurt is.
haha lol sproeiers.. ik bedoel natuurlijk injectoren 
maar 225 aan de wielen hebben ze allemaal na het mappen en vaak meer
fase 1 is toch 225k aan de krukas? en de latere r25 en 26 heben toch 250 en 260 pk aan de krukas?

maar 225 aan de wielen hebben ze allemaal na het mappen en vaak meer

fase 1 is toch 225k aan de krukas? en de latere r25 en 26 heben toch 250 en 260 pk aan de krukas?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Standaard Mégane RS'en hebben 225pk, de R25 ook. De R26 en R26.R 230pk.
Na mappen komen ze allemaal rond die 260 uit.
Na mappen komen ze allemaal rond die 260 uit.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Klopt. Vanaf de III RS hadden ze 250pk standaard, of 265 (Trophy en facelift).
Na stage 1 gaat dat naar ~285 meen ik? Stage2 is een 310 o.i.d.
Na stage 1 gaat dat naar ~285 meen ik? Stage2 is een 310 o.i.d.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
We hadden het nog over de krukas ja 
Ik had er volgens de uitdraai 234 aan de wielen.
Voor de critici, nee niet bij Henk nee. Maar de nieuwe eigenaar woont in de buurt van Goes, dus wie weet komt hij wel nog met het ding daar eens heen.

Ik had er volgens de uitdraai 234 aan de wielen.
Voor de critici, nee niet bij Henk nee. Maar de nieuwe eigenaar woont in de buurt van Goes, dus wie weet komt hij wel nog met het ding daar eens heen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Bla bla
Gewoon even dynotopic doorlezen en uitdraaien bekijken, daar leer je het meeste van.
225/230 met stage 1 geeft ongeveer 215-225 aan de wielen meestal, koppel tussen de 350 en 370.
Grotere IC scheelt iets van 15 pk en 0 Nm
ITG inductie 10 pk en 20 Nm
Met een andere kat/decat moet je naar stage 2 gaan, maar waarschijnlijk trekt de originele koppeling dit dan niet meer

Gewoon even dynotopic doorlezen en uitdraaien bekijken, daar leer je het meeste van.
225/230 met stage 1 geeft ongeveer 215-225 aan de wielen meestal, koppel tussen de 350 en 370.
Grotere IC scheelt iets van 15 pk en 0 Nm
ITG inductie 10 pk en 20 Nm
Met een andere kat/decat moet je naar stage 2 gaan, maar waarschijnlijk trekt de originele koppeling dit dan niet meer
