ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Dacht zelf ook aan de injectoren, heb hier een setje nieuwe liggen, dus maar eens proberen :D Moeten deze ingeleerd worden trouwens? Of is dat gewoon starten en gaan?
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Vanuitgaande dat het dezelfde zijn, is het plug-and-play :smile:
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Dan ga ik die maar eens plaatsen :D

Misschien handig voor degene die dat ook zelf willen doen

http://www.meganesport.net/Injectors.htm
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Het is een stuk minder, maar nog steeds aanwezig :(
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Klopt het dat een R26 pookknop de versnellingen in relïef heeft? Heeft iemand een onderdeelnummer?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Klopt, had reliëf pookknop in de R26. Onderdeelnummer heb ik niet voor je. :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wat was je kenteken?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Vandaag de remblokken voor proberen te vervangen. Heel veel verhalen gehoord over de pinnen die echt niet uit gaan.
Ook de pinnen bij mij zaten muurvast wd40 erop maar niks helpt tot dat ik ineens een idee had met dit stuk gereedschap (op de foto) het was toen zo gepiept 2 klappen met een zware hamer en ze kwamen er uit.
Toen alles netjes zuiver gemaakt en nieuwe blokken gemonteerd.
Remt weer als nieuw.

[img]http://imageshack.us/a/img62/2078/4lzk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/294/jnfv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img405/603/8wsg.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat is dat voor tool? een soort doorslag?
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Ja een soort doorslag, een houder met een slagpen er in die er ongeveer 1 cm uit komt, en precies genoeg om de pennen eruit te krijgen.
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Is een Megane II RS origineel eigenlijk begrenst? Die van mij loopt een stukje harder dan Renault opgeeft, maar hij dondert dan wel langzaam uit elkaar :(
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nee geen begrenzing. Hoe bedoel je loopt een stuk harder en dondert uit elkaar. :~

Overigens loopt hij op de GPS harder dan opgegeven? Een paar km kan nog, anders is je RS wellicht niet meer origineel?
Op de teller zal ie sowieso harder gaan dan opgegeven. Iets met afwijking enzo. ;-)

Mijn II RS liep in de buurt van top richting 265 op de teller
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

harder dan 235 lopen ze volgens mij officieel niet
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Die van mij loopt 237 op de TomTom, gaat prima?
Loopt dan wel 1:2 (D)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mijne zat voor het mappen op de Tomtom tegen de 240 aan, maar dat was wel heuvel af :smile:
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Hij loopt 240 op de GPS op een redelijk vlak stuk, bergaf 251 op de GPS. Maar bij 250 liet de onderlip van de voorbumper los en klapperde tegen mijn bodemplaat, dan schrik je je dood (N) Verder liet mijn achterbumper in de buurt van de Nederlandse grens op twee punten nog eens los... :(
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Het bumper loslaten is een bekend probleem, ik heb ze allemaal vast gezet. Werd er een beetje simpel van dat er altijd wel een bumperdeel 'raar' zat na langere tijd 200km/u+ te hebben gereden.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Sinds het laatste FastChip kuurtje heb ik het probleem dat bij 'kick down' in het 5e danwel 6e verzet er ESP service lampjes gaan branden op mijn dashboard. Ik ga er vanuit dat het de koppeling is die z'n beste tijd heeft gehad :~
Ik heb zo'n OBD bluetooth apparaat en wil op mijn Android telefoon de foutcodes bekijken. Heeft iemand ervaring met dit soort apps, en kan mij wat aanraden? Heb niet echt zin om voor zo'n uitlezing te betalen bij de dealer..
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

werkt prima maar die renault eigen codes (DFxxx) kan je er niet mee uitlezen
Trust me. I know what I'm doing.
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

Zijn er hier (ex)RS rijders die ervaring hebben met open lucht filters of inductiekits? En welke types zijn dan aan of af te raden?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat was eigenlijk de reden dat je remblokken met meer dan 50% voering gaat vervangen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

De enige set die echt winst geeft is de ITG set meen ik, ook bewezen op de testbank. Pascal had hiermee ongeveer 12 pk en 20 Nm erbij gekregen, zoek zijn uitdraai maar op in het Dyno topic. Overige sets schijnen te veel warme lucht te pakken waardoor het weinig zin heeft. Nadeel is dat een ITG set vrij prijzig is, maar bij mij staat ie ook hoog op de lijst :beer:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Luchtfilter in de Megane is ook wel lastig weggestopt achter de accu
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Weet iemand hoeveel pk/nm zo'n stage 1 mapping van Henk oplevert? (met zo'n RS Tuner boxje)
Trust me. I know what I'm doing.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jij hebt al een andere cat en intercooler. volgens mij kan je dan al meteen stage 2 nemen. beste is zo'n meeting in Goes! dan wordt je auto optimaal gechipt. misschien iets grotere sproeiers nog? ik meen iets te herinneren van een duty cycle van 100% ofzo (kan ook van een andere motor zijn iedergeval heeft de 160pk variant dit wel)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Xabre schreef:Weet iemand hoeveel pk/nm zo'n stage 1 mapping van Henk oplevert? (met zo'n RS Tuner boxje)
iedergeval krukas pk's aan de wielen en iets van 150Nm meer
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Abel.....zeg dan niets :grin:
sproeiers... :p
Het is redelijk variabel wat de megane's doen...
De ene krijgt er maar een paar pk bij maar wel behoorlijk meer koppel en het koppel veel eerder.
Maar jij zou idd meteen een stage 2 kunnen doen , omdat je de ic en de cat heb gedaan.
Enkel zit je dan .....trekt je koppeling het extra koppel.
Meestal passen ze die ook aan voor stage 2.

Kijk voor t vergelijk eens het dyno topic door. Daar staat meestal bij op de uitdraai wat er aan gebeurt is.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

haha lol sproeiers.. ik bedoel natuurlijk injectoren :lol:

maar 225 aan de wielen hebben ze allemaal na het mappen en vaak meer (Y)
fase 1 is toch 225k aan de krukas? en de latere r25 en 26 heben toch 250 en 260 pk aan de krukas?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Standaard Mégane RS'en hebben 225pk, de R25 ook. De R26 en R26.R 230pk.

Na mappen komen ze allemaal rond die 260 uit.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(Y) ok is dacht dat er meer 250Pk rsjes waren maar dat zal wel de meg3 zijn
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Klopt. Vanaf de III RS hadden ze 250pk standaard, of 265 (Trophy en facelift).
Na stage 1 gaat dat naar ~285 meen ik? Stage2 is een 310 o.i.d.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Adinsx, 260 ga je alleen halen als je ook een aftermarket uitlaat monteerd en is ook zeker geen gegarandeerde waarde. Of heb je het over krukas pks?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

We hadden het nog over de krukas ja :)
Ik had er volgens de uitdraai 234 aan de wielen.
Voor de critici, nee niet bij Henk nee. Maar de nieuwe eigenaar woont in de buurt van Goes, dus wie weet komt hij wel nog met het ding daar eens heen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Bla bla (S)

Gewoon even dynotopic doorlezen en uitdraaien bekijken, daar leer je het meeste van.

225/230 met stage 1 geeft ongeveer 215-225 aan de wielen meestal, koppel tussen de 350 en 370.
Grotere IC scheelt iets van 15 pk en 0 Nm
ITG inductie 10 pk en 20 Nm

Met een andere kat/decat moet je naar stage 2 gaan, maar waarschijnlijk trekt de originele koppeling dit dan niet meer (N)
Plaats reactie